Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äiti inhoaa pitkiä hiuksia, oikeuttaako se leikkaamaan

Vierailija
31.03.2008 |

tyttölasten hiukset lyhyiksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meinaatko, että kun on tyttölapsi, niin sillä pitää olla pitkät hiukset? Eikö tytöillä saa olla pitkiä hiuksia?

Entä onko aikuisella oikeutta kasvattaa pojalle pitkän tukan?

Vierailija
2/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti ei, ilman sen järkevämpää syytä, eikä lapsi saa haluamansa pituista tukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti leikkautti aina lyhyeksi, vaikken halunnut.

Vierailija
4/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki viisas äiti huomioi lasten toiveet järkevissä rajoissa.

Isompana tehköön mitä haluavat.

Vierailija
5/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun " pitkät hiukset on niin hankalahoitoisia" . Sisso mä inhosin sitä tukkaa... Enkä edes halunnut mitään puoleen selkään ulottuvia vaan vähän leuan alle ulottuvan polkkatukan.

Mun mielestä siitä pitäisi jutella ja yhdessä sopia, sitten kun lapsi alkaa olla sen verran iso, viimeistään ekaluokkalaisella pitää olla sananvaltaa omiin hiuksiin.

Vierailija
6/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun kasvattaa, mutta voin kertoa, että teen pesuista ja hiustenharjaamisesta ikäviä toimenpiteitä, jospa kyllästyisi. Kun vikisee että teräväpiikkisellä harjalla harjaaminen sattuu, sanon että siihen olisi ratkaisu; lyhyet hiukset. Vielä ei ole taipunut. :)

Vierailija
7/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat molemmat kertoneet, että välillä pitkä tukka ärsytti ja teki mieli leikata, mutta koska vanhemmat huomauttelivat pitkistä hiuksista niin eivät kiusallaankaan leikanneet.

En oikeasti ymmärrä mitä väliä lapsen hiusmallilla on, kunhan lapsi itse tykkää.

Vierailija
8/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sen hänelle suonut. Vaikka niistä on isompi työ en raaski satuttaa tytön mieltä. Hänellä on todella kauniit hiukset, paksut ja kiiltävät. Itse mielelläni niitä lyhentäisin ovat nyt hieman yli puoliselän, mutta minusta turha tuottaa pahaa mieltä yksistä hiuksista, kun kuitenkin saa muissa asioissa olla ihan tarpeeksi tiukkana.

Minulta kans äiti aina leikkasi hiukset ihan lyhyiksi ja minä inhosin äitiä siitä. Äiti oli muutenkin tiukka ja määräsi kaikki asiat siihen asti kunnes 16v lähdin kotoa. Muistan aina miten paha mieli oli parturireissun jälkeen ja kuinka toiset naureskelivat koulussa, että kävit sitten taas hakemassa poikatukan ja minä kuitenkin olin suosittu koulussa. Kamala edes ajatella sellaista pientä koululaista jolla ei sitten olisi edes niitä kavereita. Vaikka eihän lyhyen tukan aina tarvitsekkaan olla kamalaksi nirhitty poikatukka, kyllähän nyky parturit varmaankin osaavat leikata jo sieviäkin lyhyitä hiuksia.

Eli en leikkaisi vasten tahtoa ainakaan yli 6vuotiaalta, siitä voi jäädä yllättävän pitkäksi aikaa pahamieli.

Vierailija
9/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. puhua tai ilmaista mielipidettään, on vanhemmilla päätösvalta hiustenleikkuumalleista sekä tytön että pojan kohdalla.

Kun neljävuotias sanoo että haluaa pitkät hiukset, on kurjaa jos väkisin leikkaa " poikasängen" .

Jos 7v haluaa välttämättä pyllyyn asti ylettävän letin, muttei kuitenkaan osallistu yhtään sen hoitamiseen vaan letti on jatkuvasti takussa eikä sitä pysty edes pesemään kun on vain tuulenpesää, niin vanhemmilla on minusta oikeus määrätä että hiusten pituus määräytyy sen mukaan mitä lapsi itse pystyy hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi