Mitä maksaa n. 50-neliöisen asunnon täydellinen pintaremontti?
Eli löysimme unelmiemme sijainnilla kaksion Munkkiniemestä, mutta asunto vaatisi täydellisen remontin, tarkoittaen kylpyhuoneen uudelleenlaatoitusta, uusia kalusteita sekä sinne että keittiöön, samoin keittiö vaatii kaikkien koneiden uusimista. Koko asunnosta pitäisi myös uusia lattiat, seinät ja ikkunat + hankkia uusia vaatekaappeja.
Mitä arvioisitte ko. remontin hinnaksi? 15 tuhatta, 20 tuhatta, jopa 30 tuhatta?
Kommentit (12)
vertailun vuoksi, me remontoitiin helahoito 75neliötä, about 15 000¿ tuli maksamaan, ja itse tehtiin työt. Eli tuskin siitä halvemmalla ainakaan pääsee jos joutuu palkkaamaan vielä ammattilaiset.
Vierailija:
-tarkoittaen kylpyhuoneen uudelleenlaatoitusta, uusia kalusteita siine
-kalusteet keittiöön, samoin keittiö vaatii kaikkien koneiden uusimista.Koko asunnosta pitäisi myös uusia l
-lattiat, seinät ja ikkunat + hankkia uusia vaatekaappeja.
Minkähänasteisesti esim. ikkunat pitää uusia? Selvittäkää myös kylppärin vesieristystilanne, jos on vanha, niin joudutte tekemään kosteussuojaukset ja tarkastuttamaan ne. Putkarikin ehkä tarvitaan, samoin sähkäri. Soittakaa isännöitsijälle ja selvittäkää käytäntö.
Keittiö ja kylppäri se on ne kalleimmat neliöt ja vaikeimmat tehdä itse.
kylppäriä os ei ole tehty putkiremonttia! Munkkiniemessä (vai oliko -vuoressa) talot on sen ikäisiä, että putkiremppa tulee just! Ja silloin menee kaikki laatat uusiksi kuitenkin! Sinnitelkää vanhoilla, jos kyse vuodesta tai parista.
Keittiö uusiksi koneineen, 10 000-15 000 e
Pintaremppa (maalaukset) pari tonnia (paitsi jos itse maalaa niin pari sataa)
Lattiat 5-35 e / m2 materiaalista riippuen...
tehdä kerrostaloissa itse... Vaan tulevat kuvioihin koko taloyhtiön yhteisinä remontteina.
Vierailija:
Minkähänasteisesti esim. ikkunat pitää uusia? Selvittäkää myös kylppärin vesieristystilanne, jos on vanha, niin joudutte tekemään kosteussuojaukset ja tarkastuttamaan ne. Putkarikin ehkä tarvitaan, samoin sähkäri. Soittakaa isännöitsijälle ja selvittäkää käytäntö.Keittiö ja kylppäri se on ne kalleimmat neliöt ja vaikeimmat tehdä itse.
Putkiremppa tulossa 10 vuoden päästä, mutta kph silti PAKKO rempata, oli se niin kauhea. Taloyhtiö pitää tässä siis ottaa remonttiin mukaan? Ei kai se sitä remonttia kuitenkaan kieltää voi? Kaikki muut paitsi tuo kph ja keittiö osattaisiin tehdä itse (lattiat, seinät). Ikkunanpokat pitäisi siis hiotuttaa ja maalauttaa. -ap-
alle 100neliötä kylpyhuoneet maksoi taloyhtiö.
Koko remontti tuli maksamaan 25000 ilman niitä kylppäreitä.
Keittiö maksoi koneineen 9000 ja kasattiin itse.
Kaikki pinnat uusittiin parketit lattioihin, portaat hiottiin ja lakattiin, puukatto, maalia ja tapettia.
Riippuu paljon materiaalista mitä valitsette laattoja saa tosi edullisesti ja niistä voi myös maksaa pilvin pimein.
Meillä yhdessä tasossa laattaa joka maksoi 150e/neliö onneksi 1neliö riitti.
Laminaattia saa halvalla tai kallilla.
Miettikää mitä haluatte minnekkin.
putket tulossa vasta 10 v päästä, niin sitten ymmärrän, että pitää tosiaan rempata se kylppärikin... :) Teillä on siis 60-luvun asunto?
Remppa on sitten kallista ja täytyy neuvotella isännöitsijän kanssa ja putkimies tekemään vesieristykset jne.
Veikkaan että siihen 10 000 e menee. Ja sitten putkirempan aikaan uudestaan.
valittiin keskihintainen firma, jolla mielestämme järkevä tarjous ja työaikataulu. HInta 76-neliöiseen kolmioon:
- kylppäri -- kaikki uusiksi, hyvät laatat ja kalusteet, idon seinaan asennettava pönttö töineen päivineen 8000 euroa
- pienehkö keittiö, kalusteina kvikin Mano ja koneet smegiltä töineen päivineen 11 000
- muun asunnon maalaus (seinät, ikkunalaudat), kaikkien pattereiden eteen kauniit terässuojat, lattian hionta ja lakkaus ja eteisen laatoitus sekä parin kaapin kunnostus sekä isot liukuovikaapistot mittatilauksena kahteen huoneeseen (eteinen ja toinen makkari) yhteensä 6800,-
eli 25 tonnia koko hoitoon töineen kaikkineen ja tarjouksia saimme 7, valitsimme kolmanneksi kalleimman....
pinnat oli kyllä siinä mielessä hyvät, ettei tarvinnut kovin monimuotoisia pohjatöitä, mutta tuon se maksoi. Kylppäri (pieni, noin 5 neliötä) 8000 ja keittiö 11000, josta työtä ja koneita suurin osa -- kvik on edullinen, kaapistot ja tasot vain 4400...
Maalaustyö on todella halpaa myös teetettynä. Pointtina on teettää koko homma samalla firmalla ja urakkana ja tehdä työsuunnitelma JO ITSE todella selkeäksi niin hinta-arviot pitävt kutinsa. Ja meidän muut tarjoukset -- 3 pientä firmaa tarjosi noin 24000 mutta epävarmat aikataulut ja hitaan remontin. valitsemamme tarjosi 27500 joka alitettiin kun vaihdettiin pari asiaa työn kuluessa. Hintaan ei kuulu kaapin rungot, valaisimet kuin noissa kahdessa huoneessa. Keittin valaisimet ei kuulu liesituuletinta lukuunottamatta hintaan ja kylppäriin oli jo uusi pesutorni.
Kallein tarjous oli 42 000 -- firma ei selvästi halunnut remppaamme :)
kaapin rungoista että vain kaksi vaatekaappia tehtiin runkoineen, muut vain kunnostettiin. ja tosiaan valaisimet ostettiin kaikkiin huoneisiin eri budjetista kuten huonekalutkin.
Ja miltä muilta firmoilta saitte tarjouksia? Sille kalleimmallekin sulla on nyt tässä tilaisuus antaa " mainosta" . ;) -ap-
Sitten työ vielä päälle, ei ole halpaa ollenkaan.