En jaksa odottaa että vauva kasvaa ja tämä uupumus katoaa.
Vauva on nyt 5 kk ja nukkunut noin 3-4 kk huonosti. Tiedän, että on pahempaakin ja tämmöistä on pidempäänkin (esikoinen oli vaikea tapaus), mutta silti nyt vaan väsyttää. Kun vauva itkee, en enää jaksa olla kärsivällinen ja lempeä samalla tavalla kuin alussa.
Oispa se pian vuosikas. (Ja onhan se, tavallaan ennen kuin huomaankaan.)
Kommentit (12)
Eikä esikoinenkaan varmaan antaisi minun nukkua, on tottunut siihen, että herää yhdessä äidin kanssa.
ap
Että vauvat valvottavat. Tsemppiä! Omat alkavat onneksi jo olla sen verran isoja, että nukkuvat jo hvyin.
Menet lasten kanssa mummolaan ja mummo hoitaa, jotta saat nukkua. Ihme ukko sulla. Mutta tsemppiä, kuten jo yhden lapsen hoitaneena tiedät, tilanne ei jatku ikuisesti.
ja kuntasi sivuiltakin varmasti löytyy tietoa.
Olen itse ollut uupunut ja masentunut kahden pienen lapsen kanssa. Sitä apua pitää saada nyt ja heti eikä odottaa ja odottaa, koska helpottaa. Äitikin saa väsyä ja väsyykin, jos ei saa mieheltään tukea.
Vauva on 6kk.
Voi että odotan sen kasvamista ja öiden rauhoittumista.
t. kolmen äiti
Vaikka olikin helpohko vauva. Siitä asti väsymys on koko ajan helpottanut, nyt oli suorastaa pirtsakka kun pikkuinen on vuoden!
olen väsynyt, vauva tosin melkein 11 kk mutta heräilee monta kertaa yössä. Toivottavasti vauva saa sitten yksivuotispäivänä lahjaksi kunnon yöunet.
Miksi hyväksyt mieheltä tuollaisen asenteen, ap??? Käsittämätöntä!
Puolet eroaa. En löisi penniäkään vetoa teidän avioliiton puolesta.
nuku lauantaiaamuisin pitkään niin että mies vie vauvan muualle niin saat levätä.
Äkkiähän ne vauvat kasvaa, mutta tarvitset kyllä lepoa sinäkin.