ELOkuisten viikko 14
Viime viikon turinat, jos saan linkin toimimaan, jos en tehkää viisaammat =)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12749217&p=2&tmo…
Kommentit (23)
Ajattelin selventää tuota masennus-hommaa:
eli uskoisin tämän masennuksen johtuvan työstäni ja selkäkivuista. Tekivät mulle nimittäin töissä sellaisen (aika tyypillisen) sijaisen osaan kuuluvan paskateon...mulla alkaa äitiysloma 2.7. ja määräyskirja 22.6. asti...tällä tavalla työnantajan ei tarvitse maksaa mulle kolmen kuukauden palkkaa äitiysloman aikana...No, tavallista varmaankin, mutta kyllä se ottaa kupoliin. Olen ollut nyt vuoden yhtä mittaa töissä samassa paikassa ja olen hoitanut työni moitteettomasti. Kaiken lisäksi eivät anna mun pitää lomiani pois vaan maksavat sen sitten rahana. Olen ottanut yhteyttä liittoon asian laillisuudesta, mutta vastausta en ole vielä saanut. Valitettavasti tämä vaikuttaa mun työmotivaatioon. Ja kaiken lisäksi tosiaan tuo ischias-vaiva.
Masennuksesta mulla on kokemusta; pienimmäiseltä multa oli lievä synnytyksen jälkeinen masennus, jonka itse toin ilmi ja sain apua. Mitään muuta pahaa siinä ei ole enää mielestäni, kuin se, että Saanan ekoista kuukausista on aika sumeat muistikuvat....
On tämä ihana palsta, kun saa kertoa asioitaan ja lukea muiden kanssasisarten asioista. Helpottaa kummasti.
Pilvet väistyvät varmaankin ihan pian!
TarjaMamma
Reissumme lähenee loppuaan ja ehdin ennen kentälle lähtöä tähän koneelle istahtamaan. Tulimme viikko sitten ja matka on ollut aivan mahtava: hyvää ruokaa, shoppailua, jazzia, autoreissu, mahtavia maisemia ja tärkeimpänä kiireetöntä yhdessäoloa mieheni kanssa. Nyt on kyllä jo lapsia aivan mieletön ikävä! Onneksi heillä on mennyt viikko tosi mukavasti.
Mahan kantamisen raskaus tällä reissulla tuli yllätyksenä. Olemme kävelleet parikymmentä kilometriä ja se alkaa todella tuntumaan. Olen ollut pari päivää aivan törkeän turvoksissa. Mutta toivottavasti se helpottaa normaalissa arjessa taas.. Sain muuten ostettua meidän vaavillekin muutaman ihanan unisex-vaatteen ja kirosin, kun emme tiedä sukupuolta. Täällä on aivan mielettömän halpoja ja ihania vauvanvaatteita, mutta miltei kaikki hyvin tiukasti tyttö-poika-koodattuja.
Ultraa odottelen minäkin. Pääsemme Jorviin keskiviikkona. Mulla on myös neuvola heti reissun jälkeen, mikä onkin hyvä, sillä haluan nähdä kaikkien arvojen olevan kohdallaan. Vaaveli onneksi on potkinut mammaansa antaumuksella, joten ei siellä asiat kovin huonosti voi olla. Lentokone toi muuten ekstra potkua vauvaan.
Varpajaisista oli kyselty.. En usko mieheni ehtivän moisia pitämään, sillä minun ollessa siraalassa hän hoitelee lapset ja koiran. Isyyspakkausta en ole aiempien kohdalla tehnyt enkä kyllä varmaan nytkään.
Mutta siis, pian kentälle ja paluumatkalle kotiin.
Lyle 19+6
Enpäs oo pariin päivään tänne joutanut, mutta koitan nyt pikasesti, ko nuorimmainen päikkäreillään...
Ihana oli lukea monen elokuisen ultrakuulumisia, vielä itellä pitää kärvistellä ens viikkoon - en jaksais ;)
Varpajaiset: Miehellä ei edes kiinnosta koko homma, sanoi viimeksikin, että miksi pitäisi lähteä vetään pää täyteen, ko on paljon muutakin tekemistä?! Ei varmaan kiinnosta nytkään, koska baareilu ei kuulu meän elämään enää. Ihana mies mulla kyllä.
I-pakkaus: Ei oo eikä tuu ;)
Ultra: Meillä lähtee koko kööri mukaan ultraan, vanhemmat pojat ite haluavat tulla, olivat myös edellisellä kerralla. He oottavat niiiiin poikaa, joten haluavat olla aitiopaikalla kuulemassa, jos se sp vaan näkyy ;)
Vaaka: S-äänet heittelevät, joka riippuu vauvan valveillaolosta/nukkumistilasta, että siitä ei kannata huolestua. Joskus saattaa riehua ihan hulluna masussa, kun joskus taas nukkuvat aivan rauhassa :) Ja noi liikelaskennat alotellaan sitten myöhemmässä vaiheessa, viikkoa en nyt muista, oisko 26 lähtien?!
TarjaMamma: Hyvä, että sulla oli kaikki ok siellä lääkärissä :) Ja tosta masennuksesta tai sen ensioireista - mainitte siitä neuvolassa/lääkärissä, jotta asia ei jää " hautumaan" ja saat tarvittaessa apua/lääkitystä :)
Mimuska: Erään vauvakirjan mukaan ensiodottaja voi tuntea vauvan liikkeitä aikasemmassa vaiheessa, mutta pääsääntöisesti vasta viikoilla 21-23. Että ole vain ihan rauhassa :)
Mulla itellä on nyt parina päivänä, eilen ja tänään, tuntunut ikävää jomotusta/pistoa toisella puolen alavatsaa. Ja heti tietenkin iski kaikenmaailman kauhuskenaariot päälle, ko tämmöstä ei oo ennen mulla ollut. Pitää seurailla. Huomenna lähetään hakeen vaunut, ostin suht uudet ja tod edulliset Emmaljungan tuplat netin kautta. Pitää sitten laittaa noi yksöset myyntiin jossain vaiheessa, ko ei taijeta kaksia vaunuja tarvia.
Perjantain jatkoja, pakko nyt mennä!
-AJ kera natiaisen-