>>>>>MAALISmasut torstaina<<<<<
Ensin linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8738535&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (23)
Hiljaiseloa pitänyt,ollut murhetta perheessä.
Huomenna kuitenkin r-ultra ja jännittää hirmuisesti!
Voimia kaikille joilla ollut hankaluuksia raskaudessa,erityisesti Evelle jolla nyt taas kurjaa odottelua!!!Halaus sinulle!!!
Ja onnittelut ihanista ultrakuulumisista kaikille onnellisille!!!
Leanna+5+sissi rv 19+6
Täälä olis yks maaliskuinen odottaja,mulla on laskettuaika 15.3,otatteko mut tähän ketjuun mukaan?
Tässäpä tulee tavallinen esittely:oon vm 83 ja työskentelen kaupan alalla. Mun kihlattu on kolme vuotta vanhempi ja työskentelee samalla alalla. OOtamme kovasti esikoisvauvaa syntyvän,nyt varsinkin on paljon todellisempi olo kun toinen on ruennu potkimaan varsinkin iltasin ihan järettömästi.
En tiedä mitä muut kertosin mut kyselkää multa jos haluatte jotain tietää.
ja kirjotellaan taas, vaikkei mittään ihmeitä tässä oikein osaakaan sanoa..
Että päivää vaan kaikille.
Esikoinen sairastui äkisti eilen ja soitteli äitiä apuun. Sinne minä sitten kiiruhdin ilta9n aikaan ja yöllä kahdelta päästiin sairaalareissulta kotiin. Otin pojan tänne meille tarkkailtavaksi loppuviikoksi, että isänsä pääsee töihin. Minä työtön, kun kotona olen kuitenkin. Ei tässä nyt isompi hätä ole, mutta ei poikakaan kunnossa ja se pistää tässä vähän kaikkien mielen matalaksi. Toivotaan, että vaan voimat riittää ja ei mitään isompia tässä enää tapahdu.
Hurjasti tuossa tiskailin ja ihmettelin, kun ei ole masusta " kuulunut" mittään sitten viime yön. Huolestuin ja tulin tähän istumaan hetkeksi ja johan siellä sitten alkoi hyörinä käymään, joten Hermannilla kaikki hyvin. Säikähdin kyllä jo..
Mutta palaan takaisin kyökin puolelle. Perunateatteri odottaa, kun laatikkoa teen päivälliseksi. Nauttikaahan kivan kirpsakoista pakkasilmoista. :)
Papu ja Hermanni 20+6
Kello on vaikka kuinka paljon ja pari vain on kirjoittanut!
Tänne ei kummempia kuulu, poika on kipeänä ja odottelen, että äiti tulis hoitamaan meidän pientä, niin pääsen itse iltavuoroon. Työmotivaatio on nollassa, mutta vielä pitäis jaksaa, olis vain niin ihana olla pojan kanssa kotona. Maanantaina jäin poikaa hoitamaan kotiin ja sain kyllä sellaiset syyllistämiset pomolta, että sekin jo vähentää tuota motivaatiota...
Ihana oli eilen käydä rentoutumassa, mutta kuten arvasin, nyt on olo kuin hakatulla (kävin ensimmäistä kertaa elämässäni hieronnassa) :). Totesin myös, että mä en saa mistään paljoa irti yksin.. Mä tarviin mukaani kaverin, että viihdyn.
möhkis ja tiitiäinen 19+6
Kyllä me tänne sut otetaan mieluusti. Enemmän ja vähemmän tänne kukin kirjottelee, ihan oman aikansa mukaisesti. Me jaamme ilot ja surut täällä keskenämme ilman turhia huonoja omatuntoja " ainaisista" valituksista huolimatta. :)
Mistä päin ole? Voit lisätä tietosi vielä tälle
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8594973&p=7&tmode=1&smode…
linkin antamalle sivulle perään, jos haluat. Joku kyvykäs päivittää tietojasi sitten, kun ehtii ja täältä löydät myös meidät muutkin.
Papu ja Hermuli, taas..
ei kai meistä laiskoja ole tullut, mutta nää on oikeastaan näitä viikkoja, kun vaan odotetaan, eikä mitään tapahdu vielä :-) Vatsa vaan kasvaa ja suurimmalla osalla vointi on hyvä. kyllä me sit loppumetreillä aletaan taas kasvattaa isoja pinoja ja valitetaan kuorossa vaivojamme ja että " syntyispä jo" .
itselläkään ei mitään uutta kerrottavaa. Vointi on erinomainen, ei supistuksia eikä mitään vaivoja, mitä esikoisesta oli jo ollut monta viikkoa näihin aikoihin. Eilen käytiin 4D ultrassa ja se oli mahtava kokemus! Käytiin esikoisestakin Femedassa aikanaan, mutta oli tää laite vielä paljon parempi. Kaikki hyvin vauvalla ja vilkkaasti liikkui, saatiin varmaan 20 kuvaa vauvasta, joista useita ihania kasvokuvia. Yksi kuva on tuossa lompakossa, josta sitä ihastelen.... oli niin liikuttavan suloinen nöpönenä! Painoa oli tasan keskikäyrän mukaan eli 480g, ajatelkaapa miten paljon jo.
Keskosen raja kun on 22 viikkoa tai 500g, eli käytännössä jos vauva sieltä tulisi , häntä käsiteltäisiin jo keskosvauvana, eikä keskenmenneenä raskautena. kamala sanoa näin, mutta itselle myös tämä 22 viikkoa on tuon takia joku rajapyykki. Ei muuta kuin toivotaan että päästään kaikki sinne vaivaisille kömpelöille viime viikoille asti ! Niin, ja TYTTÖ meille on tosiaan tulossa, näin jo rakenneultrassa lupasivat. Siitä ollaan toki tosi iloisia, kun poika on ennestään. On ihanaa ostella niitä tyttöhepeniäkin, kun ajatus on, ettei meille enempää lapsia tule.
Joulua odotan jo kovasti ja mietin lahjoja, virittelin valot pihaan viikonloppuna jne, kauhea pesänrakennusvietti päällä :-)
Sandi ja tyttönen 21+4
Täällä kaikki hyvin ! Eilen ei edes selkä vihoitellut .. Ja tiedättekä mitä minä tein tänä aamuna(?) Soitin sinne sikiöntutkimuskeskukseen ja kyselin, miksei meidän pienokaisen sukupuoli selvinnyt biopsiassa, kun kaikki toiset samaisen kokeen läpikäyneet ovat sen saaneet selville. No mukava kätilö sanoi, että lapsen sukupuolta ei erikseen kerrota, elleivät vanhemmat sitä toivo- Mitenköhän sen kertomista toivotaan, kun muistaakseni ei meidän suostumusta siihen asiaan ainakaan kysytty .. Kätilö sanoi, että sitä on kysytty, mutta tod.näk. olin niin jännittynyt etten koko asiaa muista. No hän sanoi, että täällä se tieto kuitenkin on, haluatko että kerron vai mitä teemme, mietin hetken, ja tottakait halusin tietää :-)) Ja nyt sitten tiedämme, kumpi tulee ... Olen niin haltioissani ollut, että kaupassakin meinasi unohtua kaikki tavarat .. Mutta eihän sillä lapsen sukupuolella ole väliä, mutta nyt lapsi tuli jotenkin paljon läheisemmäksi ja hänelle on helpompi hankkia vaatteita ja muutenkin tarvikkeita. Ensi viikolla on ultra ja rukoilen, että vauvallamme olisi kaikki hyvin !!!
Täytyy vielä laittaa ruokaa ennen kun lähden töihin, meinaan tehdä sianliha kastiketta ja kanapitsaa .. Ja salaattia .. Oma herkkuni on viime päivinä ollut keitetty riisi ja tonnikala + hapankaali.
Uusille maaliskuisille tervetuloa t. emmi rv-19+4
...mutta ei lunta... satais edes vähän niin ois lauhempaa, mutta lupailee vain kiristyvää pakkasta tännepäin :/
Eilinen pihahommien teko repi selän ihan poikki, en oikein tiedä pitäiskö huolestua vai ei, aamulla ei taas ollut isompia ongelmia, joten oiskohan vain rasittunut, kun pitää tuota masuakin hieman varoa niin sitä kai tekee jonkin liikkeen jotenkin väärin ?
(leivinuuniin puita tässä välissä)
Lenkille pitäis myös lähteä, mutta vain lyhyelle, kun pitää lämmittää samalla. Eipä siellä kyllä kauhen pitkiä lenkkejä jaksais tehdä, kun jotenkin hengästyy niin helposti, eikä tuo pakkasilma tunnu silloin hyvältä. Pakokaasutkin jotenkin jää tielle leijumaan :(
Päätä hieman särkee, nukuin huonosti yön...
t.punkeli
Tänä aamuna oli neuvolakin niin on jotain kertomistakin:
- Painoa tullut 772g/vko eli nyt on yhteensä 10 kiloa kertynyt. Olen pysynyt tavoitteessani alittaa ed.raskauden aikaisen kertymän (23kg) vielä, wuhuu!
- Verenpaine ok ja ei sokeria tai valkuaista löytynyt pissasta. (yöks sokerirasitustestikammoinen)
- Vauvan syke 140 molemmin puolin ja sf mitta otettiin ekaa kertaa 20cm.
Äitiysrahnapaperitkin sain täytettäväksi ja lopulta oli pakko päättää että ottaako laatikon vai rahan ja päädyttiin sit lopulta lootaan, kun minun mielestäni sisältö on ihanampi kuin edellisessä mikä meillä on. On sitten tulokkaalle jotain " ihan omaa ja uutta" .
Ens viikolla meilläkin 4D-ultra ja vähän jo jänskättää kun esikostakin selvisi sukupuoli siellä ja taas haluttas tietää :)
PAPU: Sama juttu minullakin, kun saatan illalla huomata ettei liikkeitä ole tuntunut esim koko päivänä (tai en ole asiaa ajatellut) ja sitten pitää pikkuisen tuuppia masua, että ollaanko siellä hengissä vielä. Voi vaavi raukkaa kun tietysti herättelen sikeästä unesta oman mielenrauhani takia *naur* Tämä asukas vaan on jotenkin paljon rauhallisempi kuin edellinen. Silloin ei paljon tarvinnut miettiä miten mahassa menee kun toinen rallasi pitkin päivää.
Uusia on tullut vähän ajan sisään moneja. Tervetuloa sakkiin!
Mukavata talvisäätä toivottelee,
Taya 21+6
Eksyi väärään pinoon tuo sepustus. No tässä:
Pari päivää nettipimennossa ja tuntuu etä koko elämä pysähtyy. No olenpahan saanut yhden laatikoston melkein maalattua.
Huomenna lähdetään Tampereelle äidi luo (mies koko vk-lopun töissä), toivottavasti ei ihan kamalasti pyrytä.
Taas alkoi kuopus valvottamaan öisin, just kun muutama yö meni ihan hyvin. Oon ihan raato ja tälle päivälle sun miljoona hommaa.
(.) Liikkeitä tuntuu ja jonkinlainen rytmikin on jo muodostunut (tietysti herättää vielä aamuyöllä ennen kellon soittoa). Liikkeet on aikamoisia vaan vielä ei myllerrystä ulkopuolelta huomaa. Odotan oikein koska vatsa alkaa " itsekseen liikkua" .
Liikeg: aloitin 2005 juoksemisen, mutta koulu katkaisi ja sitten tietty tuo iki ihana kevätallergia. Raskauden alku oli pelkkää oksentelua, joten ei musta ollut lenkkeilijäksi. Nyt sitten vaan kasvattelen masua, vaikka järki sanoo että ulos, ulos.
Tappi: No toi ylilääkäri selittää paljon. Hassua, kun yleensä nla terkat on auliisti jakamassa saikkua (välillä itsestä tuntuu että liiankin helposti). Ihmetyttää tollaset asenteet lääkäreillä (onke se hurjimus mies?).
Vk-lopun olenkin taas nettipimennossa, joten su- iltana tavataan taas.
-m- ja Hippu rv 22+1
Esikoinen meni päikkäreille joten käytän hetken vielä kirjoitteluun. Miten on mahdollista että aina kun alan kirjoittaa, on tuhat galluppia, onnittelua ja pahoittelua mielessä, mutta sitten yht' äkkiä pää on tyhjä eikä mitään aihetta tule mieleen?
Ainakin lenkkeily-gallup oli joku päivä. Esikoisen kanssa ollaan tehty ennen tätä raskautta pitkiä vaunulenkkejä, mutta siinä alkuraskauden väsymyksessä aloin lintsasta liikunnasta. Nyt olen koittanut vapaapäivinä tehdä taas reippaita kävelylenkkejä jo senkin vuoksi ettei paino kamalasti nousisi. Tosin eipä se auttanut ekassakaan raskaudessa ;-) Koiran takia pitää joka päivä jonkinmoinen lenkki tehdä, mutta kun meillä on vähemmän sporttinen englanninbulldoggi, ei lenkin pituus ole päätä huimaava, heh. Poika-parka on sitä mieltä että pissatusmatka kivenheiton päässä olevaan pöpelikköönkin on aivan riittävä :-D
Tilasin huomiseksi lääkäriajan ihan vaan siksi ettei tarvitse murehtia onko paikat vielä kunnolla kiinni. On sitten taas mukavampi töissä nostella potilaita sun muuta kun ei tarvitse joka nipistystä miettiä. Esikoisesta en muista tämmöisiä kiristyksiä ollenkaan, pieniä harjoitussuppareita toki oli, joten siksi mietityttää liikaakin.
Mies oli eilen mainio. Soitin hänelle töihin että kipaisee autolla hakemaan neuvolakortin ja tuo sen mulle neuvolaan. Oli sitten hakenut sen ja soitti vielä että minne sen tuo ja sanoin että neuvolaan. Ihmettelin missä mies viipyy ja lopulta sanoin terkalle että on turha odotella miestä. Hänpä oli aajanut Keskussairaalaan tohkeissaan kun se paikka on esikoisen syntymästä tuttu ja ultrareissuista kanssa. Taidan jättää miehen synnytyksen aikaan kotiin ja otan siskon tukihenkilöksi, joskos hän edes löytäisi oikean paikan. Mies varmaan veisi mut just väärään paikkaan ;-)
Nälkä (krooninen sellainen). Pitää varmaan mennä loihtimaan lounasta vihdoin.
Kaisu taas
Ihan on talvi täälläkin ja taas sai aamulla kaivaa auton lumikasan sisältä, että pääsi töihin. Kyllä on lapsella riemua kun on päässyt pulkalla ja liukurilla laskemaan jo kolme päivää ja petymys on karvas, jos nää tästä vielä sulaa pois. On taas niin paljon uutta kivaa tekemistä ulkona lapsenkin lannalta, että sääli on jos ja kun sulaa.
Vauva touhuilee parhaillaan mahassa ihan tohkeissaan. Itse valmistaudun jo mielessäni viikonlopun tuloon, kun huomenna ei ole työpäivää. =) Harmi, kun lauantai on pyhäpäivä eikä mitään kivaa suunniteltuna, mutta meneehän se varmasti hyvin kotipäivänäkin, niin kuin sunnuntaikin.
Eilen isäkin tunsi viimein kunnon potkut vatsan päältä, kun on yrittänyt niitä bongailla. Isovelikin on yrittänyt, mutta ei ole niitä vielä tuntenut. =) On tosin itsekin vielä aika pieni, että täytyy olla selkeät liikkeet että pystyy ne kunnolla erottamaan.
Tervetuloa vaan kaikille uusille! Eihän tämä toki mikään suljettu keskustelurinki ole, vaan kaikki maaliskuiset (ja miksei muutkin) mukaan vaan.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Voi olla että en itse taas viikonloppuna niin ehdi koneella olemaan, mutta ensi viikolla palataan viimeistään.
~ elo-maa 20+1
Meillä tätä lunta vaan tulee ja tulee :) Siis kiva asia kylläkin musta, muttei monesta muusta. Mies kiroilee kun joutuu työkseen ajelee autoa öisin ja oli taas jääny eilen työautolla jumiin... vieläpä alamäkeen :)
No, työkaveri oli onneks tullu sit vetämään kinoksista ylös.
Paljonkohan tätä lunta onkaan jo tullut?! Varmaan sen yli puolimetriä kyllä jo.. ja siis kokoajan sataa tuiskuttaa lisää. Varmaan sellaset 4 kertaa päivässä olen lumitöissä käynyt tuossa kuistin ja takapihan puolella ja aina riittää vaan lapioimista lisää. Että ei ainakaan täällä pelkoa että lumet sulaisi :)
Pisti naapurin mummot taas sapen kiehumaan tuossa pihalla. Mei talonyhtiössä pari sellasta näpsäkkää mummoa jolla puuttuu kokonaan muu elämä... siis vouhottaavat tän talon asioitten (lähinnä pihatöiden) kanssa alituiseen... Mutta... meitä on moneksi...
Käytiin poikien kanssa vähän pihalla lunta mättämässä ja nyt nukkuvat päikkäreitä. Kyllä tuli uni molemmille silmään heti kun ensin riehuivat hangessa ja sitten maha täyteen sapuskaa. Vähän meinas uni alkaa kaihertaa äidinkin silmiä :)
Massussa kaikki hyvin. asukki siellä temmeltää aina talon hiljetessä, muuten on kyllä kovin rauhallinen tapaus. Maha on jo kasvanut melkoisesti ja mietin tuossa että mitkäs toppahousut sitä kohta jalkaansa laittaa. Miehellä sellaset kuminauhalliset kevyttoppahousut ja niitä olen lainannut nyt. Mutta ei mene nekään varmaan kovin kauaa enää. Varmaan pitää vaan omat henkselitoppahousut viritellä jotenkin, sepalus auki tai jotain :)
Mutta nyt kahvin keittoon, että hereillä kestää. Pitää vielä lähteä poikien päikkäreiden jälkeen etsimään tuolle 3-vuotiaalle kunnollisia talvikenkiä.
t. K@tju ja mahanasukki rv: 22+1
No vihdoinkin tiistaina saimme Vantaalle lunta, mutta mielestäni sitä saisi tula paljon paljo paljon lisää. Olenkin ollut nyt paljon ulkona kun on ollut niin kiva kävellä lumisateessa. Vaikkakin eilen tuli räntää ja oli nukkumis päivä. Tai siis sattui sopivasti eiliselle kaikki univelka.
Meidän vaavi on päättänyt alkaa valvottamaan minua kun mies herää viideltä aamulla töihin. Kauhia potkiminen käy. Tai ainakin silloin kun silmät vaipuu kiinni. Ja kun ne on auki on potkunyrkkeilystä taukoa. Mutta on se ihanaa että tietää et kaikki on hyvin kun joka aamu osaa odotella niitä samaan aikaan.
Niin näitä galluppeja on ollut. Mä en enää muista mitä mutta. Vastaanpas niihin mitä muista. Lenkkeily gallup oli. Ja tähän voin sanoa et teen kaiken työni seisaallaan ja kävelen sen vuoksi paljon joten työpäivinä jää vähiin. Vapaa päivinä koitan käydä päivittäin.
Sit tais olla musa galluppia. No mä kuuntelen laidasta laittaan mutta esimerkiksi näitä. Nightwish, Poets of the fall (ylitse muiden), Irina, Tik Tak ja sit ihan kotimaista iskelmää. Ulkomaisita vois sanoo Bon Jovi, Linkin park, James Blunt jne. Siinäpä ois niitä gallup vastauksii.
Onkos teillä tietoa et kun meillähän alkaa helmikuun puolella äitiysloma niin mitkä on ne kaksi vaihtoaehtoa miten äitiyspäiväraha lasketaan. Viimeiseltä puolelta vuodelta entä mikä se toinen ajan jakso on? Vai laskeeko ne kelassa molemilla vaihtoehdolilla. Olisi kiva vaan itsekkin tietää et miten on tienannut milläkin ajan jaksolla. Viimeinen puol vuotta on aika heikko kun on ollut reipaasti sairaslomaa.
Täytyy varmaan lähteä ulos nauttimaan koirien kanssa kauniista säästä ja vapaa päivästä. Sitten olisikin ruoan laiton vuoro. Palailen taas kun maltan ja ehdin.
Nemotus Rv 20
Piti tulla vastailemaan kun taannoin vasta niistä kyselin...
Eli kun sen paperin jättää kelaan, tarvitsee siinä olla liitteenä se edeltävän ½ vuoden tulot... jos siis tulot muuttuneet ed. verotuksesta. Ja sen ne siis kertoo kahdella josta saa ne vuositulot. Mutta sen pitää ylittää muistaakseni 20% edellisen verotuksen tulot, sillä ne katsovat sieltä automaattisesti kummat tulot paremmat ja sen paremman laittaavat sitten.
Myös olin kuulevinani että jo 2kk töillä voisi hakea äitiyspäivärahaa.
Ja sitten minun kohdallani, kun en töissä kerkeä käydä, saan samat rahat kun edellisestä lapsesta, indeksikorotuksineen... siinä rajana oli että edellinen ei saa täyttää 3v ennen seuraavan la.
Tuliko tarppeeksi epäselvästi?! :)
Moikka kaikille. Tosiaan tulee harvemmin kirjoitettua nyt, kun alussa (jolloin oli enemmän valitettavaa, heh). Nykyisin vointi on melko hyvä, joten ei ole juuri aihetta josta kirjoitella. Toisinsanoen ei ole mitään uutta kerrottavaa, PAITSI että minä lihoan taas huimaa vauhtia. Juuri kehuskelin kaverille (joka odottaa myös), ettei nyt taas ole pariin viikkoon viisari värähtänytkään. Ja eilen aamulla kun kävin puntarilla niin oli parissa päivässä tullut 2,5kg! Jippii. Nyt on siis kerrytetty painoa jo 7,5kg. Kaverini, jolla laskettu aika on viikon päästä, on kerännyt painoa yhteensä vain 8kg. Ihmettelen aina miten ihmiset pystyvät siihen. Hänelläkään ei ole ylipainoa yhtään ennestään, joten ei ole siitäkään kyse. Ei kait tässä muuten mitään " ongelmaa" olisi, mutta minä en tahdo jostain syystä saada millään jääneitä kiloja pois. Kuopuksestakin sain tehdä todella töitä runsaan vuoden, jotta kilot karisivat. Siksi päätinkin, etten nyt liho edellisten raskauksien malliin, mutta....minkäs teet, taidanpa lihotakin! (pojista tullut sellaiset 20kg). Lähtö paino ollut aina 55kg, ja synnäriltä poistuttua painoa on ollu joku 68kg, joten kyllä siinä pudottettavaa on, jotta omat vaatteet mahtuu taas päälle. Imettänyt olen n. 8-9kk molempia, mutta mulla se ei ole juuri tehonnut, koska maitoa ei ole tullut mitenkään yli äyräiden, vaan olen joutunut antamaan lisäruokaa jo n. 2,5kk iässä molemille, jolloin maito on sitten ruoan lisäksi riittänyt. Mutta se siitä paino-asiasta :))
Tervetuloa kaikille uusille!
Meillä mahassa on todella liikkuvainen kaveri. Tuntuu, että liikkuu vähän väliä, päivin öin. Toivotttavasti ei ole näin hereillä oleva synnyttyäänkin :))
Mutta nyt poikia viihdyttämään.
Caius ja ilona 22+3
Ja tervetuloa uudet maalismassukat minunkin puolestani :) Täällä me vaan paksuunnutaan.
Lunta on ja ihanan valoisaa tämän märän ja pimeän syksyn jälkeen. Alkaa olla jo ihan joulufiilikset ;)
Minä olen nilkuttanut kolmatta päivää, alkoi tajuton liitoskipu vasemmalla puolella ja haittaa istumista sekä kävelyä. Jäin tänään sairaslomalle ja huomenna saan fysioterapiasta tukiliivin minkä pitäisi auttaa kävellessä. Istuessa sitä ei kuulemma saa pitää kun aiheuttaa supistuksia. Näin istumatyötä tekevänä ongelma on siis edessä ensi viikolla kun sairasloma loppuu. Sovittiin neuvolassa, että käyn uudelleen jos kipu ei hellitä.
Jännä ettei aikaisemmissa raskauksissa ole moista ollut, ainakaan samassa mittakaavassa. Nyt kärsitään sitten niidenkin edestä.
Lapset odottaa kovasti jo vauvaa syntyväksi, esikoinen 6,5 v sanoi aamulla, että nyt se vauva varmaan kohta syntyy kun on jo luntakin =) Nuorempi (pian 5 v) on myös innokas, kyselee mitä vauvalle kuuluu jne. Mies on mukana pikkukolmosen odotuksessa, huolissaan milloin mistäkin ja hössöttää välillä ihan turhaan. Mutta kivahan se on kun huolehditaan.
Onko muuten muita ketkä ovat menossa sokerirasituskokeeseen?
Zeldatar 21+5 (ja kohta taas poksahtaa)
Täällä siis edelleen vaan sataa ja sataa!! :) Kahdet lumityöt on tänään mieheni kanssa tehty ja kohta pitäisi taas painua pihalle! No täällä on lunta kohta jo varmaan 70 cm, hui!! Saapi nähdä milloin tämä sade lakkaa... Oli aika hassua aamulla penkoa tuolta lumihangesta auto ja sun muuta. Aura-autot kulkee todella huonosti ja ainakaan täällä meidän kaupuginosassa ei ole aurattu tänään kertaakaan. Jaiks! Eilen se auraaja tuli vihdoin ja viimein. Just olin saanut kolattua pihan niin auraaja jätti sitten metrin korkuisen kinoksen sitten tohon meidän portin eteen. Siinä olikin sitten kaivaminen, tunti siinä meni. Pakko se oli tehdä, muuten en olisi päässyt pois pihasta autolla. Ihme ettei tullut supistuksia. Kyllä otti voimille!
Ihanaa (täytyy myöntää), mies on flunssassa ja jäi kotiin. Hänen olisi pitänyt aamulla lähteä Helsinkiin koulutukseen! Olen siis erittäin tyytyväinen, ettei lähtenyt. Varsinkin kun kelikin on niin huono!! Mies kun on kotona, niin on se vaan sellaista laatuaikaa...
Masuun ei mitään kummallista. Tuossa se edessä killittää, muttei ole vielä häiritsevästi tiellä. Onneksi! Tammi-helmikuussa saattaakin olla sitten aika tuskaa, kun pitää pukea esikolle ulkovaatteet päälle jne. :) Maanantaina olis neuvola. Saapi nähdä millaisen tuomion saan. Ei vainenkaan, jännittän vaan minkälaisen tuloksen se vaaka siellä antaa!! Tuntuu kyllä ettei painoa ole kauheesti tullut. Yritän tiukasti pitää kiinni siitä ettei painoa tulisi saman verran kuin viimeeksi... 23 kg!
Päätä särkee aika useasti, mutta on jo vähän ruennut helpottamaan.
Uudet kanssasisaret toivotan lämpimästi tervetulleiksi!! :) Ainahan tänne joukkoon mahtuu...
Olen huomannut, että tänä vuonna meitä maaliksia on todella vähän joilla synnärinä on EKKS! Neuvolassa viimeeksi sanottiin, että Etelä-Karjalan alueelle ei synny niin paljoa lapsia alkuvuodesta kuin muutamina aikaisempina vuosina... Mikäköhän lapsikato täällä on meneillään? Heh.
Silloin kun meidän esikko syntyi, (siis tämän vuoden tammikuussa) sairaalassa ei ollut kauhean vilkasta. Muutama päivä syntymän jälkeen tuli ihan kamala ryysis ja viidentenä päivänä kun me kotiuduttiin oli ihan kamala päivä. Äitejä ja vauvoja odotteli käytävillä vuodepaikkaa... Se oli kamala näky!! :) Kyllä huomaa, että lapsia on tullut tänne meidän suunnalle kuin sieniä sateella. Meidän alueelle on syntynyt tänä vuonna 20 lasta enemmän kuin normaalisti! Huh! On kyllä aika aikaista miettiä, mutta toivottavasti tällä alueella on tulevaisuudessakin kaksi koulua (toinen peruskouluista on lakkauttamisuhan alla)... Tulee meinaa vaan aika suuret luokat, jos toinen häviää!! :)
Mutta nyt katselemaan elokuvaa, kun poikakin nukkuu!
Hanna
Kiva et tänne pääsee mukavasti sulautumaan joukkoon,kävin laittamassa esittelyä sinne sivulle johonka linkki annettiin.
Kirjottelen siis etelä-karjalasta kun joku sitä täällä kyseli,täällä on kyllä ollu ihan järkyttävät ilmat kahtena päivänä,eilen miun auto jäi jumiin lumipenkkaan ja jouduin hiukan lapiolla kaivelemaan sitä,sain järkyttäviä mahakipuja ja ei siinä muu auttanu kun mennä neuvolaan,sattu just olee lääkäripäivä ja se tutki miut ja antoi tuomion etten saa loppuraskaudesta nostella mitään,etes kauppakasseja(en kyllä tasan jää muiden armoille asiassa.Siispä sairaslomalla kuluttelen aikaani.
Huomenna haetaan miehen kanssa meidän 4 vuotias kummipoika meille hoitoon,hää on kuitenkin jo niin iso poika et ei tartte koko ajan juosta perässä ja olla vahtimassa,hää jaksaa hiukan itekki puuhailla.
Onko kellään täälä atooppista ihottumaa?Aatelin vaan et miten raskaus on siihen vaikuttanu,miulla on vaan pahentunu ja oon joutunu sen takia olee paljon töistä sairaslomalla.
Nyt lähen tekeen ruokaa,masuasukki kaipaa kovasti murkinaa.
Fisu 21+0
Kummasti 3-vuorotyö(kin) ja tuo 5/05 syntynyt tytöntaaperoinen vie mehut niin että en ole aikoihin jaksanut kirjoitella :-( Koitan taas kerran pyhästi korjata tapani ja ottaa enemmän osaa keskusteluun! Lukenut olen ahkerasti ja elänyt iloissa ja suruissa mukana täydellä sydämellä.
Omaan napaan ei suurempia. Paino on noussut samaan tapaan kuin esikoisesta, kahdeksisen kiloa on tullut ja päätin nyt panostaa enemmän kasviksiin ja miettiä mitä suuhun pistän. Tosin makeilla en ole näitä kiloja hankkinut vaan ruisleivällä :-) Vauva liikkuu ja voi hyvin. Tänne Satakuntaan tuli pari päivää sitten talvi kertaheitolla ja eilen piti viedä neiti hoitoon rattailla. Matkaa on n. 3 km ja suurin osa tiestä oli vielä auraamatta. Siellä hangessa rattaita repiessä alkoivat supistukset, tai ei ne kipeitä ollut, mutta joka tapauksessa tukalia niin että joka ikisellä kovalla kiristyksellä meinasin oksentaa ja oli ihan epätoivoinen olo. Kun sitten lopulta jo kyyneleet silmissä pääsin hoitopaikkaan, piti soittaa neuvolaan että pääsisikö näytille ja sinnekin sitten piti kävellä... Eipä terkkari muuta kuin kirjoitti 3 pvä saikkua ja tuli tunne että se piti mua jotenkin ylihysteerisenä. Vieläkin kyykistelyt, nostelut ja rasitys kiristää inhottavasti. Mutta aikomus on viikonloppuna mennä töihin taas. Sen opein että raskaus ja umpihanki on tässä raskaudessa yhdessä yhtä kuin extreme-laji ;-) Mietein kyllä pitäisikö käydä vaikka jollain yksityisellä lääkärillä näytillä mutta kun sinnekin pitäisi kävellä ja ottaa taapero mukaan niin taitaa jäädä väliin. Kivaa kun on yksi auto ja mies toisella paikkakunnalla sillä töissä. Ei se kesällä häirinnyt, heh. Kamala morkkis tästä kotona olemisestakin. Toisaalta töissä koittaa aina ponnistella ylitse voimiensakin ettei mun raskaus olisi muiden selkänahasta pois, joten ehkä tämä parin päivän lepo on ihan hyväksikin.
Mitäpä muuta, hmm, ensi tiistaina on rakenneultra ja sitten taas pari viikkoa neuvolaan kuuntelemaan paino-saarnoja. Ensin on liian laiha mutta kummasti ne nupinat raskausaikana muuttuu, heh.
Ääh, neiti on nyt päättänyt ettei äiti saa olla koneella rauhassa, pitää lopettaa. Jaksamisia kaikille maaliksille :-)
Kaisu rv 19+5