Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Elokuiset viikolla 14

31.03.2008 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan on touhua piisannut enkä ole tännekkään aikoihin ehtinyt. Välillä tosin olen käynyt pikaisesti lukaisemassa kirjoituksianne.

Meidän elokuinen on jo reilun kuukauden kontannut ja useamman viikon nousut pystyynkin. Vauhti on jo aika huima ja jatkuvasti sitten koliseekin.. Isompien perään olisi kovasti jo hoppu.

Tissi on meillä viellä pääasiallinen ruoka. Soseita kovasti tarjoilen, mutta mikään ei tahdo oikein maistua.. Jätkä vetää vaan suun viiruksi ja pyörittää päätä.. mustikka, päärynä ja banaani menevät jo jotenkuten (ehkä lusikallinen tai kaksi kerralla). Leivän murut ovat sitten suurta herkkua ja suolakurkku (joka oli veljen leivältä lattialle tipahtanut) sitä maiskutteli oikein antaumuksella.

Unet meillä menee jotenkin näin:

21-7 yö unta (monta kertaa kyllä tissiä..)

9-11 ja 14-16 päiväunet ja ehkä pikkutorkut vielä illalla.

Ihan järkyttäviä nuo tapaukset joissa pieni lapsi on kuollut.. Sitä tuskaa ei jotenkin voi edes kuvitella. Itse on jotenkin vaikea ymmärtää kuinka sellaisen jälkeen voisi enää jatkaa normaalia elämää.. Mutta kai se olisi vain pakko jo muiden lastenkin (mahdollisten sisarusten siis) tähden. Aivan hirvittävää.. ei oikein uskalla edes ajatella.

Muuten onko täällä joku jo raskaana? Kun niitä kuumeilijoita taisi kuitenkin jo olla. Vai muistanko ihan väärin. Meille tämä kolme taitaa olla ihan riittävä määrä. Ainakin toistaiseksi..

pönttö-örvelö

Vierailija
22/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kuolema pistää aina miettimään, varsinkin pienen ihmisen. Isälläni on tällä hetkellä vähän ongelmia terveytensä kanssa, tekee töitä kuin viimeistä päivää (pakko, jos meinaa työssään pysyä), pelkään sitä kun kroppa pettää. Tai ystäväperheen pieni vakavasti sairas poika. Kyllä jokaisesta päivästä pitäisi olla kiitollinen. Uskon, että aika hyvin osaankin, katselen välillä lapsiani ja ihmettelen, miten olenkin osannut tehdä kaksi noin ihanaa lasta. Varsinkin kun olemme molemmat tehneet lapsettomuuden kautta, jotenkin se lisää vielä kiitollisuuttani.

Meillä tehdään hampaita. Ylähampaat on molemmat tulossa yhtä aikaa, ja se on vetänyt yöt tosi levottomaksi. Pahimmillaan tunnin välein laitan tuttia. Oikein odotan koska ne tulee läpi! Muuten meillä voidaan hyvin, kaikki terveitä tällä hetkellä. Luukas ihmettelee konttausasennossaan, nostelee polvetkin välillä karhunkävelyasentoon, muttei tosiaan liiku eteenpäin, vaan peruuttamalla ja pyörimällä napansa ympäri. Kiljuu vaan harmistuneena, kun pallo esim karkaa, niin ei pääse perään! Noh, lähellä on liikkeelle lähtö, nautin nyt tästä seesteisestä ajasta vielä! ;D

Meillä menee jo 8kk ruokapurkit, välillä tarjoan itsetehtyjä. Vielä en ole ajatellut perheen ruokia antaa, mutta ehkä pikkuhiljaa... Meillä tehdään ruoka yleensä aika suolattomana, johon minä ja mieheni sitten lisäämme oman maun mukaan. Josko sitten 10 kk paikkeilla... Hui, sittenhän meillä ei enää ole pientä vauvaa, kun jo syö perheen kanssa samaa ruokaa!

Mulla on hormoonikierukka, ja olen tyytyväinen. Sterilisaatio ei itseasiassa käynyt edes mielessäni, hmmm, ajattelenkohan alitajuisesti josko vielä joskus... Meille tämä kaksi on hyvä ;) Mutta ehkä ehdotan miehelle sitten kun tämä kierukka on aikansa elänyt... Toisaalta elämä ilman vuotoja on kyllä mielyttävää... Katellaan...

Meillä nukutaan noin 14h vuorokaudessa joista 10 yöllä. Päikkärit hakee parhaillaan taas paikkaansa sen korvatulehduksen jäliltä, ja taisi tuo kellojen siirtokin häiritä... Luukas menee nukkumaan 21, ja herää 6.30, voisi mielestäni nukkua aamulla tunnin pidempään, ja sitä yritän koko ajan nipistää päikkäreistä, mutten ole oikein vielä onnistunut. Ehkä mulla on vaan aamuvirkku poika ;) Päikkäreitä menee 2-3 päivässä. Ja on valvonut jopa yli 6 tunnin rupeamia yhteen soittoon, joten ehkä ne yhet päikkäritkin siellä jo häämöttää...

Oho, tulipa romaani! Jospa lähtisin tästä Luukaksen viereen nukkumaan, ei taas tiedä tuosta yöstä, taisin sen suponkin unohtaa :/

Ens viikolla 8kk lekuri! Mittoja odotellessa...

emma ja Luukas kohta 8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mysty kirjoittamaan paljon, mutta onnekseni ilmoitan, että onelin tällä hetkellä oikein onnellinen menkoistani, jotka alkoivat näin myöhässä, jipii! Jos joskus nelosta haluttaisiin koettaa saada maailmaan, niin parempi, että sitä edeltä aito kuumeilu, unelmointi ja haaveet tämän tällaiset väsyneiden vanhempien sähläilyn sijaan! Testinkin jo ostin, vaan en ehtinyt käyttää, joten jää sitten taas seuraavaa panikointikertaa varten!

Joo, saa nähdä noista ehkäisymuodoista, mitä ihminen tekisi, koska ei ihan koka kuulle viitsisi moista jännitysnäytelmääkään järjestää!

Pakko lepuuttaa silmia, kun muksut päikkäreillä.

Ihanaa kevätpäiää, naiset!

Vitanova

Vierailija
24/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aamupäivän elänyt tiistaita.. ja olikin torstai. Hassua.

Voimia sairastaville. Toi flunssa oli meilläkin yltiöpitkä ja räkäinen. Vieläkin nenät vähän vuotaa. Vitanovalle onnea kuukautista!! Itse odottelen vieläkin niitä ihka ensimmäisiä synnytyksen jälkeen. Meillä ehkäistään kumiukoilla tai harrastaen todellista suojaseksiä (=pettingia). Itse en oikein pidä nakkaa navalle menetelmästä.. Hormoneita en halua missään muodossa, joten vähän kaikki menetelmät ovat siis poissuljettuja. Vielä en halua kummallekaan stresilisaatiota, joten mennään näin. Meillä mies käyttää mielellään kumiukkoja, jos vaihtoehtoina on hormonit tai kierukka. Kierukasta miehellä on hurjasti ennakkoluuloja, on kai kuullut kauhujuttuja naispuolisilta työkavereiltaan.

Itse en kamalasti nykyisin lue lehdistä ikäviä uutisia/katso niitä uutisista. Pyrin vähän suojelemaan mielenrauhaani. Sen verran aina välillä sattuu ja tapahtuu lähipiirissäni, että koen, ettei ole voimia surra tuntemattomia. Vaikka onkin ehkä vähän julmasti sanottu. Vieläkään en tajua miehen kaverin vaimon kuolemaan puolen vuoden takaa..

Meillä on lunta sen verran paljon, ettei vielä pitkään aikaan pääse haravoimaan. Toisaalta jaksan olla innoissani puutarhatöistä ehkä viikon, kaksi keväällä ja sitten jo innostus lopahtaa. Toki tämä muu arki ja muut kiinnostuksen kohteet vievätkin niin paljon aikaa, ettei pihaa paljon ehdi hoitaa. Nyt pitäisi päättää vihdoin kaadetaanko puita pihalta tässä kuussa vai ensi vuonna..

Täällä väsyttää sen verran, että ei oikein silmät tykkää ruudun katsomisesta. Kivaa viikonlopun odottelua..

Västis ja poika pian 8kk

Vierailija
25/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla oikein nostaan!

Olen koittanut tarjota Saanalle taas parina päivänä isojen ruokaa (eli 8kk), mutta ei uppoa!

Minusta ei selkeästi siedä paloja ruuassaan... Tosin kun meillä oli makaronilaatikkoo ja tarjosin siitä makaronin palasia, niin ne kyllä uppos!

Millähän noihin paloihin totuttais?

Esikoisesta ei mitään muisti kuvaa.

Saana on mruvennut myös nauttimaan aamupala leipää kanssani :)! Mutustelee tyytyväisenä ruisleivän palaa puuron syötyään.

No nyt se heräs...

T:Mona

Vierailija
26/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun näillä näkimillä taas voi katsoa ja nähdäkin jotain, hämmästelen, miten sekasotkusanaista kirjoitusta sainkaan eilen miltei silmät ummessa aikaiseksi! Noh, ainakin rakas Västis näytti ymmärtävän kirjainmelskasta sen olennaisen. Ü Kyllä mulla usein on lähikirjaimet sekaisin näpytellessäni megavauhtia nopeasti aj ehtimättä sen kummemmin tarkistella, painoivatko sormet näppäimiä oikeassa järjestyksessä, vaan eilinen vei kyllä voiton!

Migreeni äitiyi siitä vielä kaameaksi jomotukseksi ja valonarkuudeksi. Kiva oli lähteä lasten kanssa ulos päivänpaisteeseen, kun miehellä oli vimppa ilta mahdollista lukea tai siis laskea fyssankokeeseensa. Panadol hiukkasen helppasi, samoin salmiakki nostaen verenpainetta nollista - ja äidin luona saatoin relata ja pötkötellä silmät ummessa sängyssä - kunnes erittäin tarmokas paljaspeffa kaksivuotias tuli minua hoitamaan rajuin ottein. Potilaan oli itsesuojeluvaiston nimissä edullisinta nousta pedistä!

Samulilla ol iaivan tajuton hihhulointiyö puolestayöstä alkaen: ei varmasti viittäkään minuuttia unta putkeen! Sen kuin jutteli, pyöri, repi mua, koetti tehdä temppuja tutillaan ja kamppasi kaikin mahdollisin tavoin... Tosi lepoa noin migreenin jälkeen! Vaan me äidithän venymme loputtomuuksiin, eikö niin?!

Vitanova

27/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin viime yönä VAAN kaks kertaa syömään!! Illalla Jooel nukahti ennen yheksää ja heräs eka kerran syömään vasta kahelta...aah viis tuntia putkeen..tosin enhän minä ennen yhtätoista nukkumassa ollut mutta kuitenki...aamulla noustiin seiskalta ylös..

On se vaan ihanaa kuinka meidän elämä on muuttunut...voi voi...tais toinen olla kyllä todella kipeä...Pikkumies on kyllä niin iloinen pakkaus että, ei voisi kyllä uskoa mitä se pari viikkoa sitte oli...nyt mennää ryömimällä kovaa vauhtia ja harjoitellaan kovasti tuota konttausasentoa ja karhunkävelyasentoon siitä mennään...vielä ei tosin liikuta mihinkään suuntaan siitä...Meillä on tuolla eteisessä liukkarikaapit peileineen lattiasta kattoon niin siellä tuo itteään ihastelee ja jumppaa, välillä aina kurkkaa että huomataanko häntä ;) Kiinteitäki menee nyt jo maissia puoli purkkia kerrallaan lihan tai kalan kera, jonka maustan yrteillä hieman...muita soseitaki menee jo melkein saman verran...Riisipuuroa syödään aamuin illoin sellanen pari rkl (kuivana) kerrallaan...Eli meillä menee taas hienosti!!

Vitanovalle: Hienoa että asia lutviutu itekseen :) On se jännää tää naisen elämä ku toisena kertana sitä pelon sekaisin tuntein odottaa menkkoja ku kuuta nousevaa ja toisena kertana taas itkuisena toteaa taas niitten alkaneen...emme taida olla koskaan " tyytyväisiä" =)) Huh, suuret symppishalit migreenisi kanssa...mää jos joku tiedän mitä se voi olla...Mulla on nyt Pitkäperjantaista asti ollu putki päällä, kohtauksia on ollu viis, mutta muuten olo on koko ajan jomottava eli ku tän taudin kanssa olen elänyt sen 20v niin tiedän että päällä on ja näköjään myös pysyy...täytyy vain toivoa ettei tule taas kohtausta päälle...ei kiitos!

Mää se edelleen ry´in ja rä´in...tääki tais jäädä päälle sitte..

Mutta täytynee sammuttaa kone ja työt lopettaa tältä erää (=)) pitäs varmaan siivota ku äitini ja veljeni tulevat viikonlopuksi meille...ja en edes omaa äitiäni kehtaa meille päästää jos en siivoa lainkaan...ja nyt tuo pikku-ukkeli nukkuiski..

Mukavaa viikonloppua kaikille ku tuskin ehdin koneelle ennen su-iltaa!

nani ja Jooel 6pv vaille 8kk

p.s. Onnittelut Västiksen pikkumiehelle huomisen johdosta ja tietty myös kaikille muillekin elokuisille jotka ovat kk-rajoja rikkoneet :)

Vierailija
28/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tässä enemmän ja vähemmän venytty on äärimmäisyyksiin,kuten vitanovakin laittoi.se univelka on mulle ihan kaikkista pahinta ja niin varmaan monelle muullekin äidille,jos ei saa yöllä kun parituntia unta ja nekin pätkissä =( mutta kaikkeen tottuu

esikoisen ajoilta en nukkunut paria tuntia pitempään puoleenvuoteen.

tämä pikkumies on antanut sentään paremmin nukkua.

joskin nyt olin tosi väsyksissä kun oli flunssaa ja niitä itkuja ja valvomista riitti.huh.

nyt on taas tosi reipas ollut tämän viikon,ihanaa =) yörytmin on palautunut!ja kahtena viime yönä meillä ei oo valvottu ja ryömitty yhtään,tätä harjoittelua kun on välillä ollut,ja tunninkin putkeen meuhkannut.

jos herää alkuyöstä annan vettä ja tyytyy siihen.sitten parin tunnin kuluttua maitoa ja nyt on siitä nukkunut kunnes lopullisesti herää =)

eli pari herätystä ja yksi syöminen jee =)

olin tänään tunnin jumpassa,pyörällä menin sinnekin,ja sitten shoppailureissulla pikkumiehen kanssa kävellen.eli tuli käveltyä taas 7km+ kaupoissa eestaas =) olo on reipas,ja olen taas tyytyväinen,ja illalla minua odottaa miehen kanssa irtokarkkipussi ja leffa =)

mukavaa viikonloppua eloisille!

Vierailija
29/30 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista karkeammista ruoista. Itse tein joku päivä pojalle vähän karkampaa muonaa.. Ja poishan tuo oksensi kaiken.. Eli se siitä kokeilusta vähäksi aikaa.

Kiitos nani onnitteluista!! Täällä pojalla on tänään ikää 8kk.. Mihin se pikkuvauva aika nyt jo katosi.

Västis ja poika8kk

Vierailija
30/30 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on enää noin 5 viikkoa äippälomaa,töihinlähtö häämöttää jo.

Tyttö on ihana,lääkekuuri loppui juuri korvatulehdukseen ja tyttö on jälleen terve.

Lahja ei ryömi eikä konttaa(en henno pitää viileällä lattialla),eikä hänellä ole hampaitakaan.Hän syö nyt 2 krt pvä norm. kotiruokaa ja vellimaito seosta kerran päivässä,muuten mennäänkin vielä imetyksellä..

Itse aloitin laihdutuksen,hiukan yli 2:ssa viikossa lähti 3,2 kg.Laihtuminen on selkeästi vaikuttanut maidon tuloon....Nyt yritän syödä tosi säännölllisesti,että voisin imettää vielä noin 2kk...

Ja sit loppuun hiukan hehkutusta:Pe varattiin koko perheelle Thaimaahan ens talveksi 15 päivän loma..ensin aiottiin USA:an kesäkuussa,mukaan aioimme ottaa 3 lasta,mutta viime hetkellä sanoin ystävälleni,että menemmekin mieluummin Thaimaahan koko perheellä.

Arvatkaas oonko vähän onnellinen,et saadaan olla noin pitkä lomapätkä yhdessä.Yhdessäolomme ekaan 10 vuoteen mies ei pitänyt mitään lomia,nyt kun on oltu 16 vuotta yhdessä,niin mies hennoo jo pitää perheen onneksi lomatkin.

Lumina