Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Elokuiset viikolla 14

31.03.2008 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joka tapauksessa linkki edelliseen pinoon : http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12757444&p=1&tmo…

Tämä kesäaika tuottaa vielä vähän päänvaivaa vauvan ruoka-aikojen suhteen. Onneksi muun rytmin siirtäminen onnistui aika hyvin. Molemmat lapset ovat heränneet auringon kanssa yhtä aikaa, joten simahtivat sitten kuitenkin ihan normaaliin kellonaikaan, vaikkakin tuntia aikaisemmin kuin talviaikana.

Västis

Vierailija
2/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana meni maate puoli ysin aikaan ja heräs klo 7.08!!! JEE!!!!

Meille kellojen siirto vamasti tekee hyvää!!!

Ekoille päikkäreillekin pistin likan jo yhdeksän jälkeen ja vieläkin posottaa! Taitaa olla univelkaa viikonlopun reissusta.

Mies alkoi yöllä oksentaa ja on nyt kuumeessakin, joten odotettavissa on koko perheen kiertävä vatsa/kuumetauti... kiva kiva....

Kävin jo kaupassa ostamassa viikoksi kaikenlaista, jotta pärjätään jos kaikki on kipeenä!

Ihan kun olis johki laähdössä tai kaupat sulkeutuis viikoksi kun kävin varastoimassa ;)!

Saana on nyt siis 8 kuukautta ja yhden päivän vanha!!! Iso likka jo!!! Kyllä aika lentää...

Koska alatte vai annatteko jo kenties hiukan tavallista ruokaa??

Meillä on pulmana tämä hampaamottuus... Olis kiva jos tulis edes jokunen naskali niin pureskelu olis helpompaa!

Hieno ilma. Ja lämmin. Mietin tässä, että veisnkö pyyit ulos. Kuivuiskohan ne vielä yhtään?

No nyt se heräs...Poistuttava on!!

Hauskaa viikon alkua eloisat!!!!!!!

T:Mona ja porukat

PS:Nani; varmaan jo löysit sitä riisipuurojauhetta, jota ei siis todellakaan keitetä, vaan lisätään lämpimään nesteeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lauantai aamuna klo 05.30, kun laitoin pojun lattialla, niin alkoi hei ryömimään lelun perään. Vähän aikaa meni äidiltä unenpöpperössä tajuta, että mitä toi tekee... mutta niin vaan mentiin eteenpäin. Lauantai siinä sit vähän treenattiin ja sunnuntaina ja tänään mennään jo " lujaa" . Eli päivä päivältä odotettavissa enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita...

Ruokarintamalla ollaan saatu luumun verran laajennusta eli tällä hetkellä varmasti sopivia ruokia ovat bataatti ja luumu. Nyt kokeilussa kukkakaali ja parin päivän ajan on näyttänyt hyvältä, mutta pitää varmistaa loppu viikkoon asti sopivuun, ennen uutta kokeilua. Seuraavana olisi vuorossa poro.

Viime viikon muutos oli myös se, että esikoinen siirrettiin nukkumaan yhdessä vauvan kanssa ja me vanhemmat siirryttiin eri huoneeseen. Syynä äidin nukkumattomuus eli olen heräillyt jo useamman viikon ajan jokaiseen vauvan liikkeeseen ja tuhinaan ja en ole saanut uudelleen unta. Alkoi mennä tilanne siihen, että joko en nukkunut lainkaan tai sitten nukuin 2-3 tuntia yössä ja senkin koko ajan heräillen. Nyt olen viikon ajan nukkunut eri huoneessa kun vauva ja yöt ovat parantuneet huomattavasti. Edellleen heräilen useasti 3-6 kertaa yössä, mutta saan unen uudelleen, kun en jää kuuntelemaan vauvan tuhinoita. Esikoinen tykkäsi, kun sai isomman huoneen itselleen, vaikka " joutuu" jakamaan sen pikkuveikan kanssa. Toistaiseksi siis hyvä ratkaisu meille!!

t. huhtikuunvauva

Vierailija
4/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä täällä kärvistelee menkkojaan vartoellen. Tuonne IHAN väärälle palstalle, kuumeilijoihin, jo hiukan vuodatinkin tästä: Mulla on jo kaksi viikkoa ollut aivan järkyn turvonnut maha, iltaisin on kylmä ja lievää kuvotusta päivän mittaan. Menkat hitusen vain vasta myöhässä. EN silti millään oman aivokapasiteettini mukaan ja kroppani toiminnon tuntien voi olla raskaana (POIS se minusta juuri nyt!). En ikinä ennen ole tullut kovasta hingustakaan huolimatta raskaaksi koko imetysaikana, vaikka menkat ovatkin aina alkaneet tosi varhain. Nyt menkat siis ovat olleet mulla tammikuusta lähtien, ja tässä kierrossa Samuli peijakas on sallinut miehen ja mun saada tuo intiimi-ilojen pelehdintä suoritettua loppuun kokonaista kaksi vai kolme kertaa. Ja joo, yksi kerta riittää, tiedän! Mutta kun olemme (toooosi fiksua, tiedostan tämänkin!), soveltaneet tuota ennen ihan tehonnutta " nakkaa navalle" - ehkäisymuotoa, kun ne perhanan kortongit ovat aina tämän yllättävän ja harvinaisen tilaisuuden tullen jossain ihan muualla. Nämä kaksi hedelmällisyyttä estävää tekijää ynnättyäni en usko todellakaan olevani raskaana, vaan kyseessä on mitä todennäköisimmin hormonit, jotka hiukan heittelevät näin ensalkuun taas kerran, mutta ei voi mitään, odotan vain pikku paniikki päällä menkkojen alkua. Tarttiskohan se hormonikierukka käydä tunkemassa sittenkin alakertaan...?

lievin iiks-tunnelmin,

Vitanova

5/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sitte vihaan noita kellojen siirtelyjä...eiköhän tuo sota-aikanen tradiotio voitas jo lopettaa..ihan älytöntä...Voitte siis arvata että meillä on ihan rytmit sekasin :/ ...Illalla koko perhe kukku vielä kymmenen jälkeen ja me Jooelin kans vielä oltiin yöunilla ysiltä, jolloin mää noisin ylös, toisin kuin eräs joka posotti kymmeneen ja päikkärit siis ovat tänään ihan mitä sattuu...höh, saas nähä mitä ilta tuo tullessaan...Mutta kiva jos teillä aamukukkujilla yöt vähän piteni, hyvä niin!!

Ihanaa juttua Vitanovalta! Mulla on noilta kahelta ensimmäiseltä tulleet menkat niin että ne käväs vaan yhden kerran ja sitte tulivat takasi vasta yli puoli vuotta niiden jälkeen...ja testejä kans silloin tehtiin ku tuntu että kaikki oireet viittas siihen että oli raskautunut...mutta niin ne hormoonit vain teki tepposiaan...ja meilläki siis harrastettiin todella tarkkaa ehkäisyä...mutta tuo oli ihan uus nimike ja kiva " nakkaa navalle" =)) Mutta sittehän pääset miettimästä ku tekaset sen testin vaan...johan sitä on itekki aika monta testiä tullu tänki raskauden jälkeen tehtyä =)) negoja siis kaikki mutta oireita on välillä ollu senki eestä...

Pöpö siis mulla vielä, muut ovat oikeastaan parantuneet..mitä nyt Jooelin nokka vuotaa ehkä kerran päivässä...Tuo perjantai (ku valitin) niin oli ihan karsee päivä...autolla ku takasi ajoin niin tuntuu että taju lähtee ihan justiinsa, Jooel nukahti autoon mutta eipä se tietenkään enää nukkunu ku vaunuihin sen nostin, joten pitihän mun sitte vielä seuraa hälle pitää vaikka tajunnan rajamailla menin...mieski myöhästy aiemmasta aikataulustaan ja oli vasta puoliysiltä kotona..Viikonloppu meniki ihan sairastaessa niin etten edes hulinoille kyennyt :( ois ollu vaikka mitä hommattavaa...esim yhet bumby-villikset ja tuota bambufroteeta tarttis taskuihin...mutta täytynee sitte kipasta Kimamille..

Nyt on sitte Jooel ollu reilun viikon ilman viljoja ja kuulkaas arvon rouvat...KIITOS!!! Meillä elämä alkaa jälleen rullamaan...toissa yönä herättiin vain KAKS kertaa syömään ja viime yönäki vaan kolmesti...mutta ennen kaikkea meillä asustaa taas se ihana " hangon keksi" pikkupoika joka aiemminki oli! Nyt tykkää olla jopa lattialla (ilman kitinää) ja se junnannut kehitys alkaa pikku hiljaa taas etenevän. Konttausasentoa on taas kk tauon jälkeen ruvettu treenaamaan ja nyt siis ryömitään pitkin tupaa eessun taassun piiitkiäki aikoja :) Ihan eri tavalla poika jaksaa olla hereilläki, ei olla heti unien jälkeen menossa takaisin nukkumaan...Ja IHO on parantunut hirveesti! Eilen tosin itketti illalla ku sieltä alhaalta tulla tupsahti hammas... :) Mutta nyt on siis pikkumiehen suuki ruvennu aukemaan eli kiinteitäki menee jo hiukka paremmin eli sitä riisimömmöä ei niinkään hirveesti mene eikä noita hedelmäsoseita mutta maissia lihan kans uppoaa kyllä...Joten summasummarum...meillä siis elämä taas hymyilee!!

Mutta täytyy mennä...tuli tuohon olan taakse yks salalukemaan...

nani ja Jooel 7kk+3vkoa

Vierailija
6/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on helposti saatu rytmit menemään kellon siirron aikaan,kun eilen yksinkertaisesti herättiin tunti tavanomaista aiemmin.eli herätin pikkumiehen aamulla.eli nyt rytmit menee ihan samoin kuin ennen siirtoakin.täytyy todeta että olipas helppoa!

mä kun tykkään tästä meitin myöhäisestä rytmistä, klo 23 untenmailla siis sillon ollaan unessa ja klo 9.45 jotakuinkin ylös.

me ollaan kaikki,koko perhe illan virkkuja ja aamun torkkuja.

miehelläkään ei ole kiire töihin aamulla,siis menee kun menee 9 maissa.ja minä kun olin viimeksi töissä,menin vasta puolenpäivänaikaan.

opettelua vaatii sitten taas koko perheeltä kun menen tavalliseen päivätyöhön ja esikko aloittaa koulun.sitten on pakko jaksaa aamullakin ylös,ja ajoissa nukkumaan.

hannele9: hienoa jos teille löytyi syys,maitoallergia

meillä myös maitoallerginen poika,ja se oli kun simbsalabin yhdestä kerrasta kun poika muuttui jättivaativasta vähemmän vaativaiseksi tapaukseksi,ja ne jatkuvat yöitkut/heräämiset loppui,ja päikkäritkin ovat olleet rauhallisemmat.eikä ole ilmavaivoja eikä ummetusta.

mä aloin itse epäilemään,kun elämä ei tuntunut enää normaalilta.missään neuvolassa en siis saanut juuta enkä jaata vastauksesti.itse varasin ajan allergialääkärille suoraan.soija maito on sopinut meille,siis tuo nutrisoija. kestää vaan tuo kelan päätös.vielä ootellaan,sanoivat että 2kk voi mennä ootellessa.

nani: samoin kun hannelelle,hyvä jos ja kun löytyi syy,eli viljat aiheuttaa vatsanpuruja,ja nyt elo on rauhaisampaa,ja etenkin ne yöt =)

@mona@: toivottavasti ei oksutauti tartu teihin muihin,yök se on kamala tauti

vitanova: hui kauhistus raskaana(ko) =)

mä jos oisin raskaana,hui en uskalla edes kuvitella.kyllä siinä mietittäs meidän perhessä hyvinkin tarkkaan mitä tehtäis.nämä kaksi ovat juuri nyt hyvät.ehkä loppuelämäksi.

en muista mitä piti kommentoimaan...

ai niin.meillä ukkeli eilen punnersi itsensä istumaan konttausasennosta, ei siis konttaa vielä,ja ryömiikin niin miten nopeiten kulkee eli takaperin.

hampaista: meillä on alhaalla edessä kaksi =) söpöä!

Vierailija
7/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut taas pari levottomampaa yötä. Nyt poika on sen oloinen, että pitääkin tarkistaa, onko tulossa lisää hampaita. Väsyttää heti noi levottomammat yöt. Ihanasta auringosta sai tänään nauttia ulkona ja poika jäi päiväunille ulos. Pakko kohta herättää, ettei mene rytmit muuten piloille.

Nani, kurjaa tuo sairastaminen. Tsemppiä! Luulen, että äideillä helposti kestää toi toipuminen, kun ei saa rauhassa sairastaa vaan pakko hyysätä muita.

Vitanova: Oho, etkös täällä muuten joku kerta miettinyt, että miten tulee käymään, kun jossain hötäkässä unohtui ehkäistä.. (miten ihmeessä minulle on sellainen jäänyt mieleen, mutta en muista ostaa kaikkea tarvittavaa kaupasta???)

Pikkumies heräskin..

Vierailija
8/30 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juuri sellainen ihminen, että valitan aina vähän kaikesta. Kun lapset on nuhaisia, niin tunnen olevani maailman raskaimman taakan alla juuri sillä hetkellä jne jne. Mutta kyllä nyt elämä potkaisi taas maan pinnalle oikein kunnolla. Meidän perheellä on siis kaikki hyvin, luojan kiitos, mutta ystäviemme 8 kk ikäinen lapsi kuoli viime viikolla ja olen kyllä sen myötä miettinyt monet asiat uudelleen... Lapsella oli harvinainen perinnöllinen sairaus, ja sen tiedettiin johtavan kuolemaan, mutta siltikin asian kuuleminen iski kuin olisi pesäpallomailalla huitaistu päin naamaa. Vanhempien tuskaa en pysty edes kuvittelemaan ja vielä kauheammaksi oman olon tekee, kun ajattelee että omasta elokuisesta olisi jo tarvinnut luopua. Ja sen pienen enkelin arkun ajatteleminen saa minut nytkin itkemään... Hautajaiset olis edessä, mutta en tiedä miten niistä selviydyn. Ja mitä ihmettä voi sanoa surun murtamille vanhemmille???

Eilen tapasin yhden kaverini joka odottaa vauvaa, mutta vetelee edelleen röökiä entiseen tapaansa. Pistää niin vihaksi, kun toisille syntyy sairaita lapsia, vaikka mitä tekisivät ja toiset taas " pelleilevät" lapsen tulevaisuudella tupakoimalla.

Vähän iloisempia mietteitä: meidän tyttö konttaa, nousee pystyyn tukea vasten ja optimistina irrottaa kädet tuesta eli muksahtelee milloin minnekin! Aivan ihana pakkaus, iloinen kuin mikä. Syö hyvin ja nukkuu hyvin. Kaksi hammastakin jo suussa nököttää. Ei voisi ihminen enää ihanampi olla. Tosin viime päivien mietteet ovat aiheuttaneet sen, että en tosiaan ihan pikkuasioista edes valita. Jopa kiukutteleva 2-vuotias, uhmaileva esikko on ihana ja olen vain kiitollinen siitä että lapseni ovat terveitä.

No, elämä jatkuu, ainakin meidän osalta ja seuraavan kerran kun joku flunssa meille iskee, niin varmaan taas valitan elämäni kurjuutta sillä hetkellä... Mihinkäs sitä vanhoista tavoistaan pääsisi.

N + tytöt

Vierailija
9/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen ihan mielenkiinnosta, koska mielestäni meidän pikku-ukko nukkuu päiväunia paljon. Yöunet ovat 22-7, eli 9h. Ja sitten kahdet pitkät päiväunet, n. 9-12 ja n.16-18.30, päiväunia tulee joka päivä n.5,5h yhteensä.

Vierailija
10/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöunta 23-9.30/10 =10,5=n.11t

1.päiväunet 12.30-14= 1,5t

2.päikkärit 17-19= 2t

yhteensä unta 14-15tuntia vrk

Vierailija
11/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neitiniiskusen vauvakaan. Meidän yöt vaan ovat lyhyemmät, sen takia nukkuu sit varmasti enemmän päivisin. Tykkäisin kyllä, että aamut eivät alkaisi klo 7, mutta toisaalta kun pitää kuitenkin herätä laittamaan esikoinen kouluun tai siis katsoa, että hän muistaa lähteä ajoissa kouluun :) Ukkeli on niin virkeä 7 aikoihin, etten saa häntä millään jatkamaan unta, mutta sitten klo 9 on jo aivan sippi :)

Vierailija
12/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta se ihmisluonto menee vain niin että kaikesta me valitamme.jokin asia aina välillä pysäyttää meidät.meidän perheessä kuoli todella läheinen nuori ihminen reilu vuosi sitten.ja kyllä sitä aina itseään muistuttaa että pitäisi olla enemmän kiitollinen tästä,eikä juuri valitella että ilma on huono,tai että vauva kitisee.mutta me olemme tällaisia kaikki =)

joskin siellä taustalla se kiitollisuus on ainakin minulla läsnä kokoajan.

en kummemmin valita että elämä olisi kurjaa,kaikki on nyt todella hyvin,olen onnellisempi kuin koskaan,perhe on kasassa ja ystäviin on hyvät välit,olemme terveitä jne...

joitain se elämä vaan koettelee kaltoimmin kuin toisia.mitä sitä ikinä tietää koska itseltä tai joltain läheiseltä viedään taas jalat alta.

se kyllä voisin sanoa,ja itseäni muistuttaa sanoa läheisilleen että rakastan heitä,ja miten he ovat tärkeitä.tuollainen se unohtuu vaan aina =( en muista koska tuota miestäkään olen huomioinut sen koommin. tuntuu nyt vaan niin että tämä pikkumies vie kaiken ajan,ja enemmin sitä illalla ajattelee omaa nukkumistaan kun miehen hyvinvoinia. noita kauniita sanojs sen sijaan ehtisi sanoa koska vain,miten se vaan tuntuu aina " unohtuvan" ...

omasta nukkumisesta joku kirjoitti...

täälä toinen samanmoinen.olenkin joskus laittanut kommenttia.siis itse olen todella huono nukahtamaan,ja kun nukahdan ihan varmasti vauva voi herätä,ja sitten taas olen ihan kukkuu pirteä mukamas keskellä aamuyötä,ja taas sama kierre.enää en onneksi kuuntele vauvan ääniä,kuten alkuaikoina.vaan haluan nimenomaan nukkua hänen kanssaan.alussa meillä mies nukkuikin vauvan kanssa ja minä esikon kanssa,että sain parituntia unta.

mutta enemmän kuin kokemusta täällä noista 1-3t yöunista =( sanotaan että 50% ja 50% noilla öillä mennään.hyvä yö on jo jos/kun nukun 5tuntia tai yli =) sitten olenkin ikinonnellinen!

mutten ota asiasta sen kummemmin päänvaivaa.on se ennenkin korjaantunut,sitten kun pikkumieskään ei enää heräile yhtä aktiivisesti laulamaan. (tosin ei nytkään kun pari kertaa,mutta saattaa olla hereillä joskus parintuntia).

odotan sitä hetkeä kun nukumme kuin " normaalit" ihmiset,eli minä miehen kanssa =) heh heh. tuntuu tosin että miltei kaikki lapsiperheet nukkuvat " epänormaalisti" ainakin ensimmäisen vauvavuoden.

meillä mies oli esikon jäljiltä pari vuotta sohvalla,kääks =)

mun piti tehdä suursiivoa,evvk! huomasin onnekseni että pesuaine on loppu =) joten tänään pitää sitä ostaa,ja huomenna vasta aloittaa siivo. jokin räjäytysaine tuonne kylppäriin,jolla hinkata kaikki lika pois. kerran vuodessa,en sen enempää tuota suursiivoa tee.muuten kyllä laittioita pesen ja imuroin ahkeraan.mutta on noita harvinaisempia ällö hommia,joita ei millään tekis.

Vierailija
13/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NiiskuPiiskun viesti sai surulliseksi, järkyttäähän moinen tuntemattomiakin. Olen myös usein miettinyt, miten ihmiset selviävät näistä repivimmistäkin tragedioista, kun itsestä tuntuu, etten enää tervettä tai seesteistä päivää moisen jälkeen näkisi. Omassa lähipiirissäkin on ollut jos jonkinmoista kokemusta, ja eräässä tapauksessa kävikin niin, että se silmitön viha niin epäoikeudenmukaista ja julmaa elämää kohtaan suunnattiin sitten aivan meidän tietämättämme minuun ja mieheeni - koska meillä oli samanikäisiä, terveitä lapsia ja asiat ulkopuolisen mielestä " liian" hyvin. Sitten aloimme kuulla kaikenmoisia omituisia ja idioottitasoisia juoruja, ja lopulta hyökättiin sanallisestikin suoraan kohti. Koska koko aggressio tuli kuin puskan takaa, aivan yllättäen, oli se melkoinen järkytys sekin, varsinkin kun olin pyrkinyt olemaan tämän tuttavamme tukena hänen vaikean raskautensa ja lapsen menettämisensä välissä, hautajaisissa ja sen jälkeen - kunnes tosiaan soittivat, huusivat puhelimeen yhtä sun toista ja lopulta vannoivat pitävänsä huolen,e ttä meidänkin lapsistamme yksi tulee kuolemaan, jotta tiedämme, miltä se tuntuu! Se oli aika hurjaa kuultavaa ihmiseltä, jota oli pitänyt miltei ystävänään. Kehotimme puhelimessa vain rauhallisesti etsimään mahdollisimman pian apua ja ottamaan yhteyttä psykiatriseen osastoon (oli jo kyllä sen asiakkaana). Tämän tragedian kokeneen äidin osalta tilanne sitten rauhoittuikin, on pahoitellut käytöstään myöhemmin ja kertonut elelleensä melko epätodellisessa maailmassa - vaan rasittavinta kaikesta oli, että eräs toinen uskoi juoruihin ja on jatkanut pahanpuhumista ja katkaissut kaikki välinsä meihin. Noh, se kertonee eniten tietty hänestä itsestään. Onneksi on meikällä ystäviä ja kavereita runsain mitoin, joten ei tuo enää loukkaa. Vaan kyllä vuosi sitten, vielä itse tosiaan raskaana ollessani tuo kaikki sattui melkoisesti...

Jahas, nyt eksyin aiheesta oikein reilusti metsään!

Västäräkki on oikeassa, jo viime kierrossa hiukan jännittävin tunnelmin odottelin menkkojani! Nyt on siis oltu varovaisia eikä muutenkaan riehakoitu tuolla saralla, vaan tässä sitä ollaan! Mua jurppiikin suunnattomasti, miksi mies ei voi käydä napsauttamassa johtimiaan siivosti poikki, jos on sitä mieltä, ettei meille enää lisää lapsia tule, kun ei sitten kuitenkaan ole yhtään aktiivinen ostamieni kortonkien suhteen! Itsekään siis en nyt millään jaksaisi neljättä lasta, ja kroppakin huutaa lepoa, mutta pieni iltatähti on ollut mahdollisesti mietteissä MYÖHEMMIN. Ehkäisy on ongelmallista: Hormoneja en missään tapauksessa rupea sisääni lappomaan, sillä äitini ikäisillä alkaa olla huolestuttavasti rintasyöpää ja muuta, ja Ranskassa asuva äitini luokkakaveri totesikin itsekin tähän sairastuttuaan, että Ranskassa, jossa pillerit otettiin 60-luvulla heti käyttöön innokkaasti, on nyt miltei joka naisen käytävä rintasyöpäkokemus läpi. Muutama viikko sitten juuri uutisoitiin, miten heikosti suomalaisetkin naiset tuntevat eri ehkäisymuotojen riskit. Juu, ja kierukka toistuvine pikkuabortteineen ällöttää sekin. Niinpä jäävät jäljelle nuo kortongit, joita mies näyttää karttavan, sitten nämä tosi tehokkaat varmat päivät ja nakkaa navalle-menetelmät - ja sterilisaatio. Mua on ronkittu, olen revennyt ja pullistellut ja kärsinyt jo sen verran alakerrasta, että mielestäni mies voisi hoitaa puolestaan tuon homman. Vaan jos meille pikkunelonen tässä joskus tahtoisikin syntyä, niin ei siinä muuta kuin elämänsuunnitelmat taas kerran uusiksi ja riemumielin uusi ihme vastaan! JOskus sitä vain tahtoisi pystyä keskittymään paremmin jo näihin olemassa oleviin isompiin. Nytkin, aivan viime päivinä, olen huomannut, miten Samulikin on jo niin kasvanut, että elämä on tuhannesti helpompaa: KAuhoo isompien perässä riemumielin kikattaen, istuu kaupassa kärryissä toisen vieressä " isojen" istuimessa, ymmärtää jonkin verran puhetta yms. Viime kesän vain makoilin supistelevine mahoineni enkä voinut riehua vedessä yms. lasten kanssa niin kuin olisin halunnut. Noh, näitä esimerkkejä on paljon.

Vaan katsotaan nyt. Huomenna teen testin, mikäli ei muutosta tilassani. Enpä olisi uskonut kirjoittavani tällaisia! Mitä todennäköisimmin kuitenkin lysti alkaa huomenna viimeistään.

Ja voi Ike, minkä teki! Varsin olivat hortonomiviestejä puutarhurointiuteluineen. Mielestäni varsin hieno valinta Kataiselta tuo Stubb, vaikka täysin eri linojilla itse kuljenkin (paljastettakoon, että ikinä en ole kokoomusta äänestänyt enkä tule äänestämään). Tulee todellista tietämystä ja asiaanpaneutumissta tuon pelleilyn sijaan. Näyttää siis ns. kykypuolue sisältävän jonkin lupaamansa Toivonkin! Ü

Mukavaa päivää teille!

JA hienoa, että viljattomuus ja maidottomuus ovat tuoneet helpotusta niin monen pikkuisen - ja äidin!- elämään!

Vitanova

Vierailija
14/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin vastaus unijuttuihin:

Samuli nukkuu n. 19.50-5.30 hilluen epämääräisen ajan siinä välissä valveilla

pikkunokoset 8.30-9.15

ja päiväunet 13.15-14.30, tosin tänään nukkuu näköjään pitempään. Ja näiden päiväunien välissä herää joka ikinen kerta kerran karjumaan.

Vierailija
15/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mennään meillä, jos äiti ei sotke typerillä jutuillaan, kuten tänään kun kävin töissä kääntymässä... mutta siis normaalisti näin

yö: n. klo 20-06 (06.30) = 10 tuntia

1. päikkärit n klo 09.30-12.30 (13.00) = 3 tuntia

2. päikkärit n. klo 15.00-16.30 (17.00) = 1,5 tuntia

-Yöllä kerran syödään ja muutaman kerran tuttia kaivataan...

t. huhtikuunvauva

Vierailija
16/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskupiiskun viesti toisaan sai mielen apeaksi!

Just mietin, kun se koira tappoi perheen 10-vuotiaan pojan ja jutun yhteydessä puhuttiin vuonna -94 koiran tappaneen 2-viikoisen vauvan, että kyllä sekin olisi kamala tilanne! Meillä ei kyllä koiria ole, mutta sukulaisissa ja kavereilla kyllä.

NIIN ANTAAKO JOKU TAVALLISTA RUOKAA JO??

TAI KOSKA ALATTE ANTAAN??

Minä en vielä anna, mutta kohta ajattelin josko jotain kastiketta ja perunaa rupeis tarjoon.

Mies sairastaa edelleen, muut ei...Onneksi!

Esikon ja Saanan kanssa käytiin hesessä syömässä pitkästä aikaa ja esikolla oli NIIN kivaa! Jos pysyy terveenä huomiseen mummunsa vie Kaunotar ja hirvö luistelu näytökseen Hämeenlinnaan!

Hoitopaikatkin pitäs käydä hakemassa... Tylsää!

Tulethan Vitanova sitten heti kertomaan tuloksia, kunhan testin saat tehtyä?!?

Tsempit vaan testin tekoon ;)!!!

Saana on ollut todella hermoja raastava pikku tapaus 4 päivää! Ei enää ollenkaan hänen tyylistään vinkumista, sylissä nököttämistä ja jatkuvaa väsymystä KOKO AJAN!!!!! Ruokakaan ei maistu kunnolla.

En ymmärä mikä häntä vaivaa???

Jättikö oksutauti meidän prinsessaan tällaisen vian??

Toivottavasti menis PIAN ohi!!!

Aloin tänään antaan sille maitohappobakteeritippoja, kun kakkaa niin erikoista ja TOSI pahan hajuista kakkaa. Jos tipat vähän rauhottais?!

Meillä nukutaan yöunia n.10 tuntia ja päiksyjä n.3-4 h kahdessa erässä.

Nyt toi pikkunen on taas sitä mieltä, että syli on ainoa oikea paikka joten kai se on mentävä....

T:Mona ja huutava Saana

Vierailija
17/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

@mona@ meillä ei syödä mitään normaalia ruokaa.oishan se helppoa soveltaa muun perheen ruoasta.mutta olen tosi varovainen edelleen uuden lajin kanssa,joten vielä on aika mahdotonta.

ruoat olet tehnyt itse. bataatti,porkkana,maissi,peruna,kukkakaali,parsakaali, kesäkurpitsa.

raastanut tuore kurkkua

hedelmäsoseita on saanut monia makuja.

omenalohkoja+ riisikakkua+ maissinaksua+ näkkäriä itse syö

riisi ja kaura, yosaa olen antanut varmaan kaikkia makuja

lihoista broileri ja possu

kyllä meillä ainakin tauti sai itkuiseksi vielä viikon ajan varsinaisen taudin jälkeen.joten varmasti @mona@ teillä on noita jälkinmaininkeja.

esikoinen lähti pappansa (isäni) kanssa uimaan =) käyvät joka viikko. itse ajattelin lopettaa tämän talvikauden ja pestä talvitakit (joita ei oo pidetty kun muutamia päiviä,olen pärjännyt tuulitakilla ja kerrospukeutumisella) ja viedä ne takaisin varastoon.jäi siis kaikki kivat talvitakit tältä talvelta pitämättä =( hmph. mutta tällaiseksi se kai menee täällä eteläisessä suomessa pikkuhiljaa.

eilen oli oikeen kylppärinpesu inspis.piti oikein vartavasten mennä kauppaan ostamaan vimiä ja pestä tuo kylppäri,kylläpä irtosi kuravettä seinistä,yök.nyt on niin ihanan raikas tuoksu.

pitäs myös alotella tuota wc ja kylppäremonttia...asia vaan seisoo. muutettiin tänne vuosi sitten ja tehtiin ihan täysremppa lattiasta kattoon,joten muu huusholli onkin tosi hienona,mutta nuo kaks huonetta,yäk =(

mukavaa keskiviikkopäivää!!!!

neitiniiskunen ja pikkumies 7kk+

18/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tuo Niiskupiiskun kirjoitus tai sen sisältö...miten sitä ihminen selviää tuollaisesta...kurjaa, olen kyllä niin pahoillani heidän puolestaan!! Oman lapsen menettäminen on mielestäni kamalin asia omassa maailmassani..ja tietenkin toivon ettei sitä joutus kukaan kokemaan ;(

Ja tuo miten Vitanovaki on joutunut kokemaan ystävän menetyksen...voi voi

Jokos se Vitanova testin teki...(kyselee " miten niin utelias =)" )? Olen kanssasi kyllä samaa mieltä että miks ihmeessä naisen pitää kaikki tämä ihanuus kärsiä...ois jo pikku hiljaa miesten vuoro keskittyö tuohon ehkäisemiseen (missä ne viipyy ne kauan sitte uutisoidut miesten e-piltsut...mutta onko ne sitte kans jotaki kamalia syöpää aiheuttavia...) ku en tiedä yhtään miestä joka MIELELLÄÄN käyttäis kumiukkoja...Mää olen ite kokeillut kaikki mahd. ehkäisymenetelmät ja mulle ei ilmeisesti sovi niistä mikään ku kuparikierukkaki lopulta vuosi vaan vaikka ensimmäinen sellainen oli ok...hormoonit joko teki musta raivopää läskin tai sitte mun maksa ei kestäny ja jatkuva migreeni oli päällä...eli siinä ois sitte mistä valita :)

Unirytmistä: Kylläpä teillä nukutaanki hyvin..oho...tai sitten meillä nukutaan tosi vähän...laitan tähän esim maanantai-illasta eiliseen unirytmit..

Illalla poika nukahti klo23...jostain syystä heräs tunnin päästä ja lopulta sain hänet nukkumaan vähän ennen yhtä...

tiistaiaamuna heräs klo 8:30...yöllä oltiin syöty kolme kertaa..

aamupäivällä herra nukku puolen tunnin päikkärit..

vähän ennen kolmea nukahti uudelleen mutta heräs taas puolen tunnin jälkeen..

puoli kuus oli (yllättäen) valmis päikkäreille ja nukkuiki sitte taas sen puoli tuntia...

Eli ma-illasta ti-iltaan hälle tuli unta vain 10h!! Siis todellakin liian vähän!!

Yöt meillä menee siis ihan kivasti jo ettei hereillä olla muutako sen syönnin ajan 5min noin...viime yönäki tissiä syötiin klo1, 3, 5 ja puoli kasilta nousi ylös..eilen illalla nukahti tosin jo klo22 joten unta tuli ainaki se tunti enemmän ku edellisenä yönä..

Kiinteistä: meillä menee tällä hetkellä vain maissia ja possua/lohta, lisäksi vähän olen nyt saanut menemään sitä riisipuuroa taas...muita soseita menee tosi kehnosti, tosin eilen illalla ihmetyksekseni hän söi kuningatarsosetta vajaa puoli purkkia...aamullla se ei enää kelvannutkaan..Onneksi tuosta lohesta ei näyttäis tulevan (tietenkään varma en ole sillä Jooelilla tuo iho on kyllä nyt parempi mutta ei hyväkään) sen kummemmin oireita...kanaa pitäs taas uskaltaa jossain vaiheessa kokeilla..

Olikohan vielä jotaki muuta kommentoitavaa...ei nyt enää muista..

Täällä edelleen podetaan...miten tuota räkää ihan oikeesti riittää?? Sitte tuo turkkasen migreeni jäi nyt junnaamaan tuohon päälle...argh...pakko mennä apteekkiin ku kaikki zapit on jo aikaa sitte syöty (lauantaina meni viimeset) ja enää en rupea olemaan ilman...mutta ku eihän noi auta mitään ja migreenilääkkeitä en todellakaan voi imettäessäni syödä...mutta pitäs saada katkastua tää putki...

Tsemppiä kaikille sairastaville, oireileville ym kärsiville...toivotaan että kaikkien asiat lutviutuis!!

nani ja Jooel 7kk+reilut 3vk

Vierailija
19/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nukutaan kyllä yöunet hyvin eli n. klo.20-7, joten tuosta tulee se 11h. Ja iltaisin nautin täysin rinnoin omasta ajasta joka alkaa tuosta klo.20 kun molemmat lapset ovat tuolloin yleensä jo unten mailla. Päiväunet onkin sitten hankalampia mutta yleensä niitä otetaan päivällä kolmet jotka kestoltaan 30min-1,5h. Ja siis nuo 1,5h päikkärit on aikast harvinaisia.

NiiskuPiiskun kirjoitus pisti itselläkin mielen matalaksi niinkuin sekin kun iltalehdestä luin ruotsin vauvanhylkääjästä. Ja joku tuossa nosti nuo koiraraatelut hommelit esille niin meillähän asustaa kaksi karvaturria (joista toinen ei nyt rotikka mutta samaa sarjaa kuitenkin) ja en kyllä millään ilveellä katso noista olevan vaaraa meidän pienokaisille. Enkä henk.kohtaisesti usko muutenkaan että mikään koira vain ykskaks pimahtaa vaan yleensä tuollaiseen on kyllä syynsä. Mutta jos vähänkään uskoisin päinvastaista eli että jompikumpi koirista voisi aiheuttaa meillä vaaratilanteita niin kyllä se olisi sitten koiran menoa, koirat on kuitenkin vain koiria vaikka rakkaita ovatkin ja kaikki oma harrastustoiminta pyörii kyseisten otusten ympärillä.

Meidän pikku-ukko on nyt oppinut liikkumisen jalon taidon ja voi sitä iloa ja riemua kun päästään käsiksi tavaroihin joihin aiemmin ei olla yletytty ;) Istuminen ei kyllä onnistu vielä laisinkaan joten syöttötuolikin vielä odottelee pöydän vieressä käyttöönottoa.

Nyt pyykin laittoon kun lapset molemmat taisivat nukahtaa päiväunille.

Jav@

Vierailija
20/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unirytmeistä ja päikkäreistä: Meillä ei kukaan häiriintynyt kelojen siirrosta ja nukutaan edelleen hyvin. Linnea menee yöunille 21-21.30 ja herää 08-09 aamulla, pari kertaa saa käydä antamassa tuttia yön aikana. Päivät onkin sitten tosi vaihtelevia. Pääsääntöisesti pimu nukkuu 3 päikkärit päivän aikana, yhdet aamupäivällä 11 aikaan (n.30-50min) toiset 13-14 aikaan (n.1-3 tuntia) ja viimeiset 18-19 aikaan (n. 30min)

Ruuista: Me ollaan annettu nyt pari kertaa 8kk purkkiruokaa, missä on siis kokonaisia riisejä ja makaroneja ja vihanneksetkin isoina pehmeinä paloina. Hienosti menee alas kakomatta. Olen myös antanut maistelupaloja säilykepersikasta ja tuoreesta appelsiinista, molemmista Linnea tykkää tosi paljon. Hampaita on siis 2 alhaalla edessä. Linnea syö tosi paljon ja ihan mitä sille vaan antaa eikä mikään ole tehnyt vatsavaivoja. Varmaan kohta voisi alkaa antamaan suht samaa ruokaa kuin muillekin, vähemmällä suolalla tietysti. Tällä hetkellä Linnea syö päivässä 2 puuroa (aamu ja ilta) ja päivällä yhden lämpimän ruuan, välipalana hedelmäsosetta ja vauvajugurttia.

Ehkäsystä: Mies ei täälläkään yllättäen tykkää kondomeista, siispä nyt kokeilussa se Nuvaring-rengas. Toinen muksu on haaveissa vielä jossain kohtaa muttei ihan vielä ja sen jälkeen saa mies mun puolesta mennä pistämään " piuhat poikki" . Rengas on kyllä toiminut toistaiseksi meillä hyvin (paitsi se järkky vuoto siinä taukoviikolla) ja mies on tyytyväinen kun saa " panna paljaalla" , heh. Suosittelen. Ei aiheuta samoja kurjia sivuvaikutuksia kuin pillerit tai ei ainakaan samassa mittakaavassa.

Käytiin viime viikolla Lintsun kanssa eka kertaa avoimessa perhekerhossa, oli ihan mukavaa ja ajattelin mennä tälläkin viikolla. Käykö muut kerhoissa tai muskareissa? Mitä vauvat on tykänneet? Ollaan otettu myös tavaksi leipoa jotain kerran viikossa, tyttö kattelee innoissaan syöttötuolissa kun äiti peuhaa jauhoilla =)

Eilen oli ihana ilma, niinkkuin tänäänkin ja ollaan tehty pihatöitä, haravoin ja kunnostin hiekkalaatikkoa eilen, tänään pitäisi jatkaa kukkapenkkien kuosiin laittamisesta ja talvi-callunoiden pois viskaamisesta. Niskat tahtoo jumahtaa kun tottumattomana taas haravoi tuntikaupalla, jospa mies illalla hieroisi.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja voimia sairastaville ja huonosti nukkuville!

Terv.Hell-in ja Linnea