Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ENSKAT viiikolla 14 ***

31.03.2008 |

Aloitanpa pinon.. Tuossa edelliset törinät http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12760254&p=1&tmo…

Mammis töistä ja Oona mummon kanssa kotona

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko paistaa! Nyt on parempi mieli, isäkin alkaa jo olla ¿ennallaan¿ vaikka toipuminen viekin varmasti rutkasti aikaa, mutta ihanaa kun selvisimme pelkällä säikähdyksellä. Tuntuu sille että nyt saimme ¿toisen mahdollisuuden¿ ja todellakin nyt arvostaa elämää ja läheisiä ihan eri tavalla kuin vähän yli viikko sitten. Olette ihania kaikki! Kiitos ihanista sanoistanne. :)

Moni oli reissannut pääsiäisenä, kiva kuulla että matkat oli mennyt hienosti! Niin se vain ¿matkailu avartaa¿ noiden pienien kanssa. :)

Nyt en millään muista kuka kyseli töihin paluusta.. Itse ajattelin aluksi että olisin jäänyt kotiin esim 1v vanhempainvapaan jälkeen, mutta rahatilanne pakotti takaisin töihin. Onneksi saimme Oonan hoidon järjestymään niin että vielä ei ole tarvinnut viedä hoitoon, katsotaan nyt miten me saataisiin pappa taas neidin kanssa 1pv viikossa, siihen asti ihana työnantajani sanoi että voin tehdä enemmänkin töitä kotoa kunnes saamme kuviot taas rullaamaan. Olisihan se ollut ihana jäädä kotiin, mutta itsekin olen ehkä sen tyyppinen persoona että olisin ¿kyllästynyt¿ kotona, että sinänsä tämä on ihan ideaali ratkaisu meille. Toki olisin voinut tehdä sivutyötäni (eli pitää jumppatunteja) iltaisin + viikonloppuisin, mutta emme olisi silläkään pärjänneet asuntolainahirviön kanssa.. Ne ketkä jäävät kotiin, nauttikaa ihmeessä siitä että saatte olla lapsenne kanssa ja seurata kehitystä! On se vaan niin ainutlaatuista aikaa!

Joku myös kyseli noista nickeistä.. Mä jotenkin vaan koin olevani ¿mammanalku¿ ja sitten syntymävuosi siihen perään, siitähän se ¿mielikuvitukseton¿ nimimerkki syntyi.. ;)

HENNA ¿ hurjia kuulumisia sulta.. Onneksi kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin. Kuinkas teillä on vauva-arki sujunut? Ja olenkohan muistanut onnitella JOELIA 1v iästä.. Ääk, kun en yhtään muista, onnittelut näin jälkikäteen kuitenkin.. Ja hauvavauvojakin teille on tullut!!! IHANAA!!! <3

IIDA-LINNEA ¿ mekin avattiin tili Oonalle, sinne on jo kertynytkin ristiäis + 6kk ¿lahjarahaa¿.. varmaan taas tulee lisää kun 1v tulee täyteen. Se on ollut musta hyvä systeemi, ei olla kyllä vielä ostettu niillä rahoilla mitään, mutta nyt haaveilen Oonalle keinuhepasta (sellasesta ihan vanhanaikaisesta), niin voitaisiin ostaa lähiviikkoina.. Ja joku kaunis päivä niillä rahoilla voi sitten hankkia vaikka pyörän. :) Ihanaa kun teilläkin on vauvakuumetta ilmassa! ;) Itsekin olen vähän miettinyt, mutta ehkä odotamme vielä vähän aikaa ennenkuin aletaan tosissaan yrittämään (nyt lähinnä ¿harjoitellaan¿), olen ajatellut vain nauttia Oonan kanssa touhuamisesta ja vähän ajattelemaan että meidän perheeseen ehkä pieni ikäero voisi passata.. ;) Ja aurinkolasit meilläkin on olleet päässä kun on ulkoiltu aurinkoisilla keleillä, on se niin ¿päheen¿ näköistä kun pienellä on pinkit arskat päässä! ;) Onko muuten tyttösen yskä & nuha helpottaneet?

ODOTTELIJAN Eemil oli löytänyt pakin! Meilläkin se pakki löytyi ekana! Oona ei edes alkanut ryömiä, peruutteli ja pyöri ympäri ja sitten alkoikin konttaamaan.. :)

LYCKAN Höpikselle hirmusti onnitteluja jälkijunassa 1v iästä!!! Millaset megakekkerit piditte? Oisko hyviä vinkkejä esim kakun suhteen.. Meilläkin kun on bileet tulossa parin viikon sisään.. Toivottavasti vielä luet viestejä täältä vaikka olette varmaan jo sinne taaperoihin siirtyneet.. :)

SARA-MARIALLE (ja muillekin) tsemppiä levottomiin yöuniin. Meillä ne helpotti 2kk iässä kun uskalsin antaa Oonan nukkua masullaan sängyssään (piti aina niin hienosti päätä sivussa ¿ valvoin kyllä vierellä pari ekaa yötä ;) vainoharhaisena). Mitä ilmeisemmin helpotti masuvaivoja ja neiti alkoi nukkua tosi hienosti omassa sängyssä ja vielä omassa huoneessakin. :)

DAJM ¿ kurja kuulla että sulla selkä kipuilee. Mistä kohtaa? Hyvä kuitenkin että olet saanut hoidoista jo apua. Itselläni on ollut ihan jumissa yläselkä viimeiset 6kk kun Oona on jo niin painava että sen hyssyttely ja kantelu on ottanut voimille ¿ vaikka body pump-tangossa on kyllä aika kunnioitettavat painot jumpassa.. ;) Ihan kotikonsti helpottamaan noita jännityksiä mulla on ollut kaurapussi! Sen kun lämmittää mikrossa ja laittaa sinne missä helpotusta kaipaa, tuntuu tosi hyvälle..

GAIOLE ¿ Piiperöllä ilma- ja masuvaivoja kiusana.. höh. Oonalla oli myös, kun sai nukkua mahallaan, helpotti + kun alettiin kiinteitä maistella niin aloitettiin luumulla, sekös pisti kakan kulkemaan.. ;)

BUTTERLY ¿ miten meni Kättärillä?

Tuli muuten noista vanhempien iltamenoista mieleen.. Oona oli TOSI hienosti mummolassa muutaman kerran pienempänä (eli ehkä 3kk-9kk). Nukahti kuin unelma ja nukkui yöt ympäri, ruoka ja leikki maistui ja hymy oli herkässä. Nyt hän onkin alkanut olla vähän ¿hankalampi¿. Eli ei malttaisi lainkaan mennä nukkumaan mummolassa, matkasängyssä ei halua nukkua ja heräilee yöllä ihmettelemään missä sitä ollaan.. Voisin siis sanoa että jos teillä on tuollaisia ilta-/yökyläilyjä niin kannattaa niistä ¿nauttia¿ vielä kun voi. Kai se on että ikää ja taitoja kun karttuu niin sitten saattaa ¿hankaloitua¿, ainakin parilta kaveriltani kuulin ihan samanlaisia kokemuksia..

Vauvauinnista oli muutamat myös jutskailleet. Voin kyllä lämpimästä suositella kyseistä harrastusta koko perheelle! Siitä on nautiskeltu kyllä TOSI paljon 3kk iästä asti, varsinkin viime LA Oona oli ihan onnesta ymmyrkäisenä, läiskytteli kuin viimeistä päivää, sukelsi itse sylistä moneen kertaan (kun ei ole muutamaan kertaan halunnut sukeltaa) ja laski liukumäestäkin hienosti pari kertaa.. :))))

Ok, nyt alan hommiin taas. Olenkin työmatkalla sitten pari päivää ja muutenkin on varmasti kädet täynnä hommia, joten älkää ihmetelkö jos taas ilmestyn vasta muutaman päivän päästä palstaileen.. ;) Kun pitäis ne synttäritkin järjestää, iik, 1,5vkoa enää aikaa kun neiti on 1v!

Aurinkoista viikkoa toivottelee Mammis

Vierailija
2/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jo tossa ähisee siihen malliin että voi kirjoittelu jäädä lyhyeen..

MamaJaJustus, kiitos kysymästä mutta päätettiin ettei lähdetäkään ravintolaan syömään sunnuntaina. Silloin on muutama muukin liikkeellä.. Eli nyt kohta lähdetään miehen viimeisen lomapäivän kunniaksi ja ajateltiin mennä ihan vaan tonne Pitkälahden abc-lle syömään hamppariateriat. Sieltä pääsee nopeesti pois jos ei poitsu viihdykkään ihmisten ilmoilla.

Butterflylle ja pojille mukavaa lääkärireissua. Tulehan sitten kertomaan kuulumisia jotka toivottavasti ovat hyviä!!

Mammis, ihana kuulla että isäsi voi jo paremmin! mun oma isä kuoli ihan yllättäen 60-vuotiaana 3v sitten. Ei sitä jarkytystä voi sanoin kuvailla =(

Mielenkiinto heräs kun mainitsit että pump-tangossa on kunnioitettavat määrät painoa.. Paljonko on? =) mulla varmaan jalat jaksais kyykyissäkin tehdä enempi mut yläselkä kipeytyy sitä tankoa kannatellessa. Eipä mulla oo ku 20kg kyykyissä, rintalihaksissa 10kg ja sit selkää oon tehny nyt 12,5kg. Hauikset ja ojentajat menee kyllä ihan lämmittelypainoilla 7,5kg =/ pitäis varmaan lisäillä että alkais noi allit häviämään nopeammin...

Heltsylle ja Kiialle paranemishaleja täältä!! Ja Kiialle onnittelut ekasta hampaasta!!

Mitähän mun vielä piti, Gaiolen nimimerkin alkuperä oli hyvin mielenkiintoinen ja erilainen kuin olin mielessäni kuvitellut =)

Meillä on ollut aika säännöllisiä yöt nykyään. Eetu menee nukkuun klo19 ja herää klo5 syömään ja jatkaa uniaan n.tunnin verran. Tuttia annetaan muutaman kerran yön aikana. Päiväunien määrä on sitten vähentynyt, en enää yritäkään saada sitä kolmea kertaa nukkumaan päivällä. Hyvä kun kahdet pitemmät unet nukkuu. Tänään otettiin suus maku ruokavalioon, kukkakaali. Hyvin maistui, koko purkki meni kerralla.

Onko kellojen siirrolla ollut vaikutusta kenenkään lapsosiin? meillä ei mitään vaikutusta. Mukavaa viikkoa kaikille!!

hermione ja Eetu 6kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Etelä-Suomessa paistaa aurinko täydeltä terältä, mahtavaa!

Meillä meni viime yö tosi hienosti. Itse olisin voinut käydä kyllä aiemmin nukkumaan...

Mammis, hienoa, että sun isäsi on parempaan päin ja Oona saa pian papan taas leikkimään ja olemaan kanssaan! Terveys on sellainen asia, josta ei aina muista olla kiitollinen.. Sen arvon tajuaa vasta kun jotain sattuu tai läheisille käy jotain :( Mutta onneksi kaikki on siis jo paremmin!

Uskaltaakohan piiperölle edes antaa luumua (sitten ku alotellaan kiinteet), se kun kakkaa joka päivä ja joskus ties miten monta kertaa! Tosi toimiva on tuo peppuosasto, mutta ilmaa menee masuun kai sen takia, kun hotkii aina tissillä.. Mä en jostain syystä uskalla nukuttaa vielä mahallaan.. En varmaan saisi itse nukuttua kun vahtisin hengitystä :)

Tosiaan ihan pienten kanssa saattaa yökyläily ollakin helpompaa, isommalla kun saattaa mielessä olla jo vaikka mitä. Millonkohan itse raaskii piiperön antaa edes yökylään ekaa kertaa... Siis että itse ei ole paikalla. Tällä hetkellä ei ole kyllä tarvettakaan, ja en edes halua ns. omaa aikaa niin paljoa. Oon jotenkin ihan kiinni tuossa pienessä ja nautin siitä. Toistaiseksi on riittänyt, että pääsee välillä kauppaan yksin tai lenkille. Ja tulihan sitä kerran käytyä jopa leffassa kamujen kanssa. No ajallaan sitten.

Hermionen pump-painot käy kateeksi :) Pumppi on kyllä loistava tunti, millonkohan sais aikaiseksi taas alottaa... On ollu jo MIELESSÄ monta kertaa, mutta sitä ei kai lasketa? :) No tänään tarttee lähtee piiiitkälle lenkille ulos, kun on noin upee päivä.

Meillä ei ainakaan eilen illalla ollu kellojen siirtämisellä vaikutusta lapseen, muhun itteeni kyllä.. Piiperö nukahti jopa aikaisemmin ku normaalisti, ite keikuin sitten ties miten myöhään, kun ei vaan uni tullu silmään..

Mun kaveri sai tytön ja käytiin sitä eilen kattomassa. Oli kyllä aivan ihana tapaus, tuli tippa linssiin kun muisteli piiperön noutamista vuodenvaihteessa... Tämä tyttö oli kyllä kunnon kokoinen, lähemmäs neljä kiloa ja yli 50 senttiä pitkä, eli siinä mielessä jymäkämpi tapaus kuin piiperö, joka oli syntyessään alle 3kg ja pituuttakin 48 cm..

Kävin eilen koluamassa pääsiäispinon läpi, hitsit Sere mikä kysta! Toivottavasti olet toipunut operaatiosta!

Ja Dragonin lohikäärmemaalaus seinällä oli fantsu! Itse olen muutes lohis kiinalaisessa horoskoopissa :) Kurkkasin myös Paulin kuvaa, on tosi suloinen poju teillä!

Butterfly, tulehan kertomaan Kättäri-kuulumiset!

Piiperö simahti.. Taidankin puuhailla ensin kotihommia ja lueskella lehtiä ja lähteä vasta myöhemmin iltapäivästä sinne lenkille. Saas nähdä kauan tyttö nukkuu sisällä. Simahti sitteriin tosta vaan ja en raaski siirrellä mihinkään. Ulkosalla vetelisi ties kuinka pitkät unet. Mitä tuonne ulos osaa muuten näillä keleillä pukea vauvan päälle?

Gaiole ja Piiperö, joka täyttää tänään 3 kk :D

Vierailija
4/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti se piiperö heräsi..

Taidan pakata sen vaunuihin ja lähteä pihalle samoin tein. Sais kunnon unet nukuttua eikä heiluisi sitten puolivalveilla. Toivottavasti en tukehduta sitä liian suurella vaatemäärällä...

Vierailija
5/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin viikonlopun jutut pikaisesti, mutta pää on ihan tyhjä, joten kommentointi jää vähäiseksi tällä kertaa. Mun äiti oli meillä lauantaista maanantai-aamupäivään (eli lähti äskettäin) ja sen kanssa touhutessa meni koko viikonloppu.

Mammis: kauhea, mikä säikähdys isäsi kanssa! Onneksi hän alkaa jo toipua! Kyllä tuollainen varmasti laittaa asioita uudelleen tärkeysjärjestykseen ja muistaa arvostaa rakkaita ihmisiään entistä enemmän. Harmi vaan, että siihen usein tarvitaan juuri joku kamala tapahtuma.

Hermione kyseli vaikuttiko kellojen siirto uniin. Meillä ei myöskään ollut mitään vaikutusta. Sienna nukkui toissayön ilman yösyöttöä (whoaa!), nukahti klo 19.45 ja heräsi klo 06, jolloin syötin sen ja kiikutin vielä takaisin sänkyyn ja uni jatkui klo 8.30 asti! Viimeyö meni yhdellä syötöllä, mutta taaskin aamulla unta riitti 7.30 asti. Vähänkö itsellä on energinen olo kun on saanut nukuttua.

Viime yönä neljältä kun Sienna heräsi, se oli kääntynyt mahalleen ja jalat oli taas tyynyliinalla. Luulen että se heräsi juuri siihen kääntymiseen, mutta en saanut sitä takaisin nukkumaan syöttämättä. Nyt sitten tosiaan kääntyillään sängyssäkin.

Mun äiti todisti, että Sienna tosiaan sanoo ¿äiti¿. Se on kyllä suloista, vaikkei se tietenkään tiedä mitä se tarkoittaa. Nyt kun juttelu on todella alkanut niin tyttö ei ole yhtään hiljaa. Bussissakin eilen huvitti kanssamatkustajia tarinoillaan¿

Oltiin eilen Amos Andersonin museossa katsomassa ¿Talo Pompeijissa¿ ¿näyttely ja sen jälkeen Satkarissa syömässä. Ravintolassa Sienna istui vaunuissa tosi kivasti lelun kanssa, sain syödä ihan rauhassa. Muutenkin jaksoi tosi reippaasti koko kaupunkireissun.

Mitenkäs teidän vauvat suhtautuu kevätaurinkoon? Sienna on kamalan valoherkkä aurinkolaseista huolimatta. Se on ihan epätoivoinen, kun aurinko vähänkin paistaa silmiin. Toivottavasti se tottuu aurinkoon, muuten kesästä tulee ikävä¿ Tehtiin äsken noin tunnin vaunulenkki niin, että Sienna oli hereillä, ja välillä piti kyllä yrittää itse varjostaa vaunuja ettei sille tullut itku. Meillä on uimaranta noin 10 minuutin kävelyn päässä kotoa, ja Sienna kävi siellä tänään ekaa kertaa hereillä. Silloin kun se oli ihan pieni, niin kävelin siellä usein nukkuvan vauvan kanssa.

Menenpä tyttöä viihdyttämään vielä hetkeksi ennen tokia päikkäreitä. Mukavaa ja keväistä viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 6,5kk

Vierailija
6/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin tänä aamuna selkeästi talvirytmin mukaan, mutta eipä tuo hirveesti haittaa. Eli su herättiin syömään 5.30 ja tänään 5.00. Sunnuntaina Pätkis sitten päättikin, ettei enää syötön jälkeen halua nukkua! Mies sitten touhuili tytön kanssa aamuimetykseen

saakka ja minä sain nukkua (ihanaa!!) vähän pidempään. Tänäänkin pyöriskeli aamulla sängyssä varmaan vajaan tunnin, mut sitten onneksi nukkumatti tuli ja heräiltiin vasta 8.30 aikoihin.

MAMMANALKU: Kiitos pinonavauksesta! Kiva kuulla, että isäsi alkaa toipua jo hienosti. Miun selkä kipuilee vähän joka paikasta (!), eniten vaivaa alaselkä. Varmasti melkoisen kookas masu loppuraskaudesta sekä nyt sitten tytön kantelu ja nostelu on vaivaan osasyynä, mut sitten myös mulla melko voimakas notko selässä ja lievää

skolioosiakin (sukuvika). Fysioterapeutin mukaan on kyllä hartiatkin ihan jumissa... Kaurapussia minäkin välillä olen lämmitellyt, kyllähän se vähän auttaa ainakin tuonne hartiaseudulle. Oonako kohta 1 v, vautsi! Onko isot synttärikemut tulossa?

MAMAJAJUSTUS: Onnea Justukselle 1 kk! Oletko muuten kokeillut kapaloa Justukselle avuksi nukahtamiseen? Meillä joskus auttaa sellainen puolikapalo, jonka teen ihan tavallisesta vauvan lakanasta. Eli lakana vaan kieputetaan ympäri silleen, että yläreuna on hartioiden tasolla. Melko " tiukkaan" voi laittaa, ettei huiski käsiä heti ulos. Tää on Pätkiksellä ainakin tuonut hetkittäin apua, aina ei auta kuitenkaan. Ainakin siinä vaiheessa, kun alkoi huiskuttaa tutia suustaan kädellä jatkuvasti, niin tää oli oiva apu. Hauskalta kuulosti tuo teidän saunareissu : ) Me päästiin miehen kans pitkästä aikaa kahdestaan saunomaan, kun tyttö oli mummon kanssa sen aikaa... tosin piti itse koko ajan kuulostella, että miten viihtyy, eli ei oikein rentoutumaan kunnolla päässyt.

HERMIONE: Kiva, että olit päässyt ulos tuulettumaan! Miulla noita omia kullanarvoisia tuulettumishetkiä on maanantain jumppailta ja 1-2 kertaa kuussa tekemäni shoppailu-/kampaaja-/kavereiden tapaamisreissut kaupunkiin.

SARA-MARIA: Hienosti teillä taitaa poju " kotiutua" pinnikseen? Ja pitkää pätkää alkanut nukkua alkuyöstä, hyvä homma! Kiitos syöttötsempityksestä! Sitä tarvitaan, kun tuntuu Pätkis kovasti vieroittavan itse itseään rinnalta... No, aika aikansa kutakin, seuraava askel taitaa meillä olla kiinteiden aloitus.

IIDA-LINNEA: Varmasti tyttönen ollut tosi söpö aurinkolaseissa. Mekin ostettiin Pätkikselle jo aurinkolasit, vaikkei vielä olis kiirettä ollutkaan (eihän se niitä vaunuissa tartte, kun on muutenkin suojassa auringolta!) Mut onpahan valmiina, ja pikku hiljaa vois alkaa totutella niihin.

GAIOLE: Siellä nautittu ihanista kevätilmoista, samoin täällä! Kiva, että Piiperön yöunetkin näyttää parantuneen. Onnea 3 kk! Itse mietin

Pätkiksen ulkovaatetusta äsken myös, jokohan sitä uskaltais vähän keventää? Sit päädyin siihen, että jätän makuupussin auki ja lenkin jälkeen vaunut varjoon.

HELTSY: Siellä flunssan kourissa olette olleet, jokos helpottaa? Pikaista paranemista! Ja eka hammaskin tullut Kiialle.

BUTTERFLY: No joo, Pätkiksen rintalakkoilut varmaan johtuu siitä, että maitoo ei tule rinnasta niin nopeesti kuin pullosta (hän on siis ihan alusta asti saanut rinnan lisäksi tuttelia pullosta) tai sitten maidon tulo alkaa vaan yksinkertaisesti vähentyä/loppua. Ai herra A pullolakkoilee? No, johan on! Toivottavasti on ohimenevää. Tsemppiä syöttöihin! Mitenkäs lääkärillä?

Sitten kyssäriä kiinteitä aloittaneille: missä iässä aloititte? Ja jos ennen 1/2 vuoden ikää, niin mikä syynä? Kyselen sen takia, kun tosiaan Pätkiksen rintasyönti vähentynyt 1 - 3 kertaan (5-15 min vain kerrallaan, pärjää sillä n. 1 - 1,5 tuntia) päivässä. Ollaan sitä mieltä miehen kans, että aloitettais maistattamaan ensi viikolla kiinteitä. Eka käydään neuvolassa kyllä ja kysellään vähän, mut saapa nähdä mitä mieltä neuvolan täti on asiasta... Ainakin viimeksi kuulosti siltä, ettei olis vielä hyvä aloittaa.

Dajm + Pätkis (kohta 4 kk), joka just katselee lattialla ihmeissään kuvia uuden bodyn hihasta : )

Vierailija
7/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on ihana päivä!

Mieltäni koettelee kylläkin, kuten gaiolen, miten pukea pikkuinen ulos. Meillä on vielä lasitettu parveke johon aurinko paistaa koko aamu- ja iltapäivän. Tänään kuin laitoin nukkuun sinne niin mittari näyttä (aurinko porotti siihen) 40, et huh huh. Laitoin sit lasia aukia et ilma kiertää. Petollista sinänsä et ku aurinko menee pilveen niin nopeasti tulee taas kylmä. Saa olla kaiken aikaa avaamassa makuupussia ja sulkemassa.

Täytyy kyllä viikonloppuna käydä hakemassa joku bambuverho tai vastaava et sais vähän varjoa. Olisko kellään hyvää vinkkiä?!

Gaiole kertoili myös ettei ole haluja lähteä pitkäksi aikaa pois pikkuisen luota. Mulla on ihan sama fiilis. Kauppa tai salireissu riittää mulle oikein hyvin. Yötä en voisi kuvitellakaan olevani erossa. Ja eipä edes tee mieli lähteä rimpsalle, vaikka helposti voisi onnistuaki kun saaga menee nukkuun 20-21 välillä ja ny on heränny ekan kerran 2-3 maissa.

Meillä on huomenna neuvola ja eka piikki tiedossa. Tässä jo äippää jännittää. Mut eiköhän kaikki suju hyvin.

Iida-Linnea: Täytyy kyllä taas treffata. Ajattelin et mennään Saagan kanssa torstaina mll perhekahvilaan, jos vaan ei oo tullu rokotteesta mitää kummempia oireita.

Ai niin täytyy kyllä kertoa vaikka nyt sit varmasti tänä iltana kaikki menee plörinäksi mut oon nyt kolmena iltana nukuttanu saagan suoraan omaan sänkyyn. Ennen siis nukahti tissille/kainaloon. Tosi hienosti on menny alta puolessa tunnissa on nukahtanu ilman suurempia huutoja. Ainoastaan tuttia on tarvinnu käydä nostamassa ja sitäki lauantaina vain KERRAN. Heti jäi itselleki omaa aikaa iltaan. :)

No mut nyt meen tekeen yhden koulutehtävän loppuun. On pitäny aloittaa jo useampi tunti mut aina sitä hairahtaa surffailemaan nettiin.

Niin ja onnea Gaiolen piiperölle 3kk johdosta!

Susanna ja Saaga 3kk

Vierailija
8/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tileistä oli puhetta. Me avattiin myös pojalle säästötili, jonne laitettiin jo saadut syntymälahjarahat. Ajateltiin, että otetaan rahaa aina kun täytyy ostaa pojalle jotain isompaa, vaikkapa uudet rattaat tai polkupyörä tai isompana kalliisiin harrastuksiin. Eli yritetään olla ottamatta päivittäisiin menoihin, mutta ei välttämättä myöskään säästetä siihen asti, että poika olisi täysi-ikäinen.

Tipu: Hauskoja touhuja teidän Siennalla! Onko Sienna muuten tytön oikea nimi? Tosi kiva. Sillä vaan kyselen, kun tuo Justus on meidän pojan tekonimi ja edelleen lempinimenä mutta ei oikea.

Dajm: Kiitos onnitteluista¿ tosin tajusin tänään, että pojulle tuli kyllä 4 viikkoa täyteen, mutta kuukausi tulee vasta kolmas päivä¿ imetysajan dementiaa kai :/ Välillä ollaan kokeiltu kapaloa ja yöllä on unipussi, mutta pitäisi nyt päivisin ottaa tuo kapalo tavaksi, kiitos vinkistä. Minäkin tänään mietin tuota ulkopukeutumista, kevyttoppikseen on jo siirrytty, eikä siitä oikein uskaltaisi vielä keventää, joten minäkin päädyin tarvittaessa avaamaan makuupussia.

Toivottavasti Susannan Saaga ottaa piikin kiltisti!

Mammis, Gaijis tai muut jumppaharrastajat: Milloin vatsalihaksia saa/kannattaa alkaa treenaamaan synnytyksen jälkeen?

Me käytiin tänään mun työpaikalla vaunulenkillä, pikaisesti vaan että ehdittiin samojen unien aikana takaisin kotiin.

Nyt kuuluu kutsu, että ruokaa mulle heti!

Mama & Justus 4 viikkoa

Vierailija
9/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]

HERMIONE ¿ sama täällä, jalat jaksais kyykyissä tehdä vaikka mitä, mut välilevynpullistuma estää... Yleensä 20kg kyykyissä, rintalihaksissa 12kg, selkäbiisissä 17kg, ojentajat 10kg tanko 5kg irtopaino, hauikset 9-10kg, askelkyykyt 10kg, olkapää/hartia 7kg tanko 3-4kg irtopainot.. ihan tarpeeksi.. ;)

Kellojen siirto ¿ teki vähän tiukkaa saada eilen neiti unille.. Meni vasta 21.45 sänkyynsä, ja piti oikein tuudittaa uneen kun ei malttanut itse jäädä sänkyynsä Nukku-Mattia odottelemaan.. Muuten ihan ok.

GAIOLE ¿ ei mekään sitä luumua annettu kun vasta 5,5kg iässä ja Oonalla myöskin toimi tuo kakkapuoli erittäin hyvin ¿ toimii edelleen. :) Ja tosiaan se masullaan nukuttaminenhan on ihan makuasia ja myös sitä että ¿uskaltaako¿. Kyllä minäkin taisin pari ekaa yötä valvoa ja olla sellaisessa pienessä horroksessa.

Yökyläilystä ¿ ei ollut tarkoitus silleen sanoa että kaikkien pitäis nyt viedä lapset yöksi jonnekin ja lähteä humputtelemaan.. ;) Vaan sitä että meillä kun oli parit häät + muita juttuja, Oona oli yötä mummolassa ja itsekin mentiin sinne sitten Oonan kainaloon nukkumaan kun oli juhlat ohi ja silloin se toimi vallan mahtavasti kun Oona oli vähän pienempi.. Ei mullakaan mitään hinkua ole ollut viedä Oonaa jonnekin yöksi, mieluummin pidän kotona. :)

TIPU ¿ kiva kun äitisi on ollut teidän seurana! :) Meillä neiti siristelee hirmusti auringon paistaessa ja ollaankin ulkoiltu & autoiltu nyt aurinkolasit päässä. Hienosti ne kyllä pysyy päässä ilman kovaa vastustusta. Aika hienosti jos Sienna jo sanoo äiti! ;)

DAJM ¿ meillä on 4 eri kertana tulossa vieraita ¿ huh huh! Täytyy joinakin kertoina tarjota ihan ruokaa ja muuten sitten vain niitä kakkukahveja. Yritän vielä pähkäillä millaista kakkua Oonakin voisi syödä. ;) Niistä kiinteistä, Oona aloitti maistelun 5,5kk iässä, siihen asti pärjäsi mainiosti mammanmaidolla.

SUSANNA ¿ kaikki me varmaan sitä ekaa piikkiä jännitetään, hyvin se kuitenkin menee! :) Oona on vain yhdellä kertaa vähän valittanut, muuten ei ole ollut moksiskaan..

MAMA ¿ odottelisin niiden vatsalihasten tekemisen kanssa about 3kk, jos leikkaus takana niin jopa pidempään. Suosituksia on yhtä monta kuin on antajaakin, mutta mieluummin odottelisin vähän pidempään kuin aloittaisin liian aikaisin.. On se sen verran kova rumba koko kropalle saati sitten vatsalihaksille tuo raskaus + synnytys. Syviä vatsalihaksia tekisin ensin, myöhemmin vasta niitä suoria vatsoja.. Muista sitten myös niitä selkälihaksia tehdä yhtälailla kuin vatsalihaksia. :)

Nyt tekemään ruokaa ja pakkailemaan kasseja! Heipsis,

Mammis + Oona 11,5kk[/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
10/59 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille! Päivä ollut niin täynnä tekemistä, että ei oikein aikaa istuskella aloillaan. Nytkin on pikkuleipäpellillinen uunissa... En ehtinyt viikonloppuna leipomaan ja halusin uutta reseptiä kokeilla. Niimpä leipominen jäi sitten aika myöhäiseksi puuhaksi...

DAJM, meidän tyttönen alkoi maistelemaan tosi pikkuruisia annoksia soseita 4 kk:n iässä. Aloitettiin bataatilla, toisena tuli päärynä. Perunaa kun annettiin, niin se oli eka sose jolle neiti karjui naama punaisena.. Ja siitä tuli myös näppyjä naamaan. Pidettiin pitkä tauko ja myöhemmin on uponnut pottukin siinä missä muutkin ruuat. Ja syynä oli se, että tyttönen sai rintamaidon ohella korviketta jo sairaalassa ja maitomäärät alkoi nousemaan niin kovasti, että aloiteltiin soseita. Mutta tosiaan hirmu pieniä annoksia aika pitkään annettiin. Meidän tyttö kyllä hoksasi tosi nopeasti mikä tarkoitus lusikalla on. =)

MAMMIS taisi kysellä meidän neidin vointia. Nuha ja yskä sen kun jatkuu... Nytkin puoliunessa kuuluu yskintää sängyssä. Sängyn pääty on nostettu kirjoilla ja muitakin " poppaskonsteja" käytössä...

SUSANNA, me ei ehditä perhekahvilaan to, kun meillä on iltapäivällä fysioterapia. Mutta katotaan vaikka ensi viikolla jos joku päivä kerittäis näkemään? Toivottavasti rokotus menee ok. Meillä on tullut parit pienet itkut, mutta harmi unohtunut tosi nopsaan. Tyttönen ei ole myöskään saanut mitään oireita piikeistä.

Meillä kellojen siirto toi mukanaan lievät nukahtamisvaikeudet. Meni aika myöhään, ennen kuin tyttönen uinahti. Toisaalta, aamulla unta riitti vähän pidempään eikä neiti herännyt klo 4. =)

Minä oon, kuten myös mies, vähän ihmeissäni että miten saatais neiti juomaan maitoa. On tosi rasittavaa, kun välillä menee pullollinen korviketta hukkaan kun ei maistu. Ja välillä taas menee ihan normaalisti alas. Myöskin vaipanvaihdot on aikamoista sirkusta nykyään: tyttönen haluaa vain ryömiä eteenpäin ja selällään olo on jotain aivan kamalaa hänen mielestään. Pitää olla kaikki mahdolliset konstit laulusta ja kutitusleikkeihin, jotta vaippa saadaan vaihdetuksi. Ei meinaa kaksi kättä riittää, hih! Toivotaan, että on ihan ohimenevä vaihe... Täytyy varmaan ostaa housuvaippoja, koska niiden laittaminen onnistuu vähän helpommin esim. sylissä.

Jotain piti vielä kommentoida, mutta pää on ihan tyhjä. Ehkäpä parempi siis siirtyä miehen seuraan. Yhtään kun ei tiedä mimmoinen yö on tulossa. Viime yönä ei ollut itkuja, mutta ensi yö voi olla taas levottomampi...

Yön rauhaa kaikille,

t. iida-linnea ja tyttönen zzzz

Vierailija
11/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin täältä teiltä kysellä pitkästä aikaa hieman neuvoa ja ehkä sitä vertaistukeakin olisin vailla...:)

Eli tosiaan meidän vauveli on sairastellut nyt viikon päivät flunssaa ja sitten tuli tietysti korvatulehdus. Yöt oli ihan kamalia niin kuin kuvitella saattaa. Yötissittely meillä on jäänyt jo kuukauden päivät sitten pois, vauveli nyt tosiaan 8kk, ja yöt ovat olleet todella rauhallisia ennen tätä flunssaa. Otin sitten flunssan aikana käyttöön pullon kun tuntui, ettei rintaa yöllä/aamuyöllä huolinut ja itkua riitti aina 2-4tuntiin. Aluksi maitoa juotiin kaksi kertaa yössä ja kun saatiin lääkitys korvatulehdukseen ja kuume laski, tuntuu, että nyt vauveli herää varhaiselle aamumaidolle, eli n. klo 5 nukahtaa mieluusti maidon jälkeen. Kysymykseni siis kuuluukin, että onkos teillä kokemusta tälläisesta " aamupullosta" ? Olenko nyt " lirissä" kun menin pullon esittelemään, yötissistä vierottuminen kun kävi niin helposti.

Itse olen sitä mieltä, että kun kerta uni maittaa nyt siihen viiteen saakka heräämättä ja maidon jälkeen saatetaan nukkua vielä n. puoli yhdeksään, en ajatellut ottaa stressiä..:) Mielelläni kuulisin kokemuksia myös siitä, millä tavalla flunssa on vaikuttanut ruokahaluun. Meillä kun tuntuu siltä, ettei mikään maistu.

Kertokaapas mielipiteitä te, joilla on kokemusta!

Kiitos vain jo etukäteen!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.

*greetas*

Vierailija
12/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka nopeasti tälle puolelle...

MAMMIS Onneksi Oonan pappa paremmassa kunnossa,niin sitä vasta silloin pysähtyy miettimään kun jotain pahaa tapahtuu-ikävä kyllä! Mutta hyvä että nyt kaikki hyvin! Höpiksen synttärit meni aivan nappiin! Kakuksi tein tigrun mallisen kakun,Höpiksen lempihahmo kun tuo on :) Lisäksi oli voileipäkakkuja,keksejä (muumia ja muuta) ja kuivakakkuja...Kauheesti netistä etsiskelin kivoja kakkuja,mutta huumorilla pärjäsin aika pitkälle =) Kyllä olin väsynyt juhlien jälkeen,jännitin tietysti että kaikki menee hyvin. Ja Höpiskin antoi meille synttärilahjan-otti askelita ilman tukea!! Ja tuosta menosta ei tule sitten loppua,vaikka haparoivaa vielä onkin :)

ONNEA OONALLE jo etukäteen!!!!!

IIDA-LINNEA Kuinkas vanha tyttönen nyt olikaan? (anteeksi muistamattomuuteni!) Housuvaipat toimi ainakin meillä helpotuksena,vaihdan niitä Höpiksen seistessä hoitopöydällä...helpottaa kummasti selkääni myös :)

Suosittelen teillekkin housuvaippoja! Harmi että tyttösellä on vieläkin flunssa,toivotaan että tuo aurinko sen nyt parantaa!

GREETAS Meillä jätettiin maidot flunssan ajaksi todella vähiin, ainakin iltaisin. Huomasin että juurikin tuo maito nostaa limaa kurkkuun ja yskiminen on pahempaa yöllä. Annoin siiten päivällä maitoa reilummin...välillä. Ei ole niin vaarallista jos ei ihan joka päivä täyty tuo maidon annos,ainakaan jo noin " isolla" lapsella :) (näin neuvolassakin mua neuvoivat) Yö pullosta en osaa neuvoa koska meillä ei ole koskaan sellaista ollut käytössä...

Jaahas,päikkärit loppui :)

Tullaan,tullaan.....

Lycka ja Höpis 1w

Vierailija
13/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan, tuohon edelliseen viestiini vielä lisäksi, että muutenpa tuota pulloa ei meillä sitten juodakkaan vaan vielä tisutellaan. Nyt flunssan aikana olen tarjonnut päivällä lisäksi korviketta kun on tuo ruoka niin huonosti maistunut.

Kiitos Lycka kommentista! Näin varmasti on tosiaan, että ei ole niin tarkkaa tuon maitomäärän kanssa. Meillä ei oikeastaan liman kanssa ole ollut suurempia ongelmia, lähinnä vain nenä on tukossa/valuu.

Jeps.

Keväistä viikkoa vain kaikille!

*greetas*

Vierailija
14/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun piiperö nyt viihtyy tuossa lelujaan räpläämässä ja hihkuu innoissaan :) Saattaa tosin väsähtää yhtäkkiä.

Yö meni ihan ok, tosin piiperö ei meinannut käydä nukkumaan ensin ollenkaan. Vaikuttikohan se kellojen siirto vasta nyt?

Eilen tehtiin 2h lenkki upeassa ilmassa, olin kyllä ihan poikki sen jälkeen. Vielä ei olla päästy lenkille, oltiin asioilla aamupäivästä ja pitää vielä tänään kyllä ulkoilla.

Mammis: Juu hyvähän se on, jos on paikka ja aika yökyläilylle jo pienestä lähtien! Meillä olisi molemmat isovanhemmat innoissaan ottamassa lasta vaikka heti, mutta itse olen arka antamaan... Tai siis en vaan halua olla erossa pienestä, uskon kyllä isovanhempien selviytyvän vallan mainiosti. Eiköhän itsellänikin vielä tule hetki, että mielelläni annan lapsen hoitoon. Oon nimittäin yllättynyt tästä fiiliksestä, että en antaisi sitä muille ku isälleen tällä hetkellä.. Outo tunne itsellenikin :) Tämmönen omistushalu.. :) Mutta onneksi iskä tykkää kanssa hoitaa ja on tärkeitä myös nuo isän ja tytön yhteiset hetket. Jotkuthan eivät anna edes isän hoitaa yksin lastaan.

Jotenkin kun lapsen sai, niin itseäni on yllättäny miten vahvoja tunteita voikaan tuntea tuota pientä ihmettä kohtaan! Kova suojavietti koko ajan ja onnellisuus, että pieni on nyt tuossa olemassa. Oikein sydän pakahtuu :) Nyyh..

Mutta joo, tässähän jo unohtui että mitä piti kommentoida..

Ai niin piti kysyä teiltä, että onko hyviä vinkkejä kakkatahrojen poistoon, eli hyvää saippuaa tai pesuainetta? Meillä kakkatykki sottaa usein yöpukujaan ja vaatteitaan, ja jostain syystä osa vaatteista ei puhdistu, vaikka laitan heti likoamaan ja esikäsittelen vaatteet ja pesen vielä 60 asteessa.. Kyseiset vaatteet on muutes kaikki H&M:n vaatteita, onkohan niillä joku kakkaa kestämätön puuvillakangas...? :) Ja noista se kakka ei kyllä enää ikinä lähde, kun ei kerta ole näillä keinoilla tähän mennessä irronnut.

Vilkutuksia kaikille!

gaiole ja piiperö 3kk + 1pv

Vierailija
15/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään vielä huijattu?

MamaJaJustus: kyllä Sienna on tytön oikea nimi. Niitä on Suomessa 20, meidän Sienna oli numero 18 kun sai nimensä. Eli ei varmaan ihan heti tule kaimoja vastaan. Työnimi oli Mini, ja isä kutsuu tytärtään vieläkin välillä siksi, vaikka aika maksihan tuo alkaa olla¿

Mammis: meillä pysyy kanssa aurinkolasit (Baby Banzit) ihan hyvin päässä, mutta niistä huolimatta pitää siristellä. Pitänee vaan totuttaa häikäisyyn vähän kerrallaan, kun ei siltä kuitenkaan voi välttyä.

Dajmko kyseli kiinteiden aloittamisesta. Meillä aloitettiin maistelu 5kk iässä, kun en malttanut odottaa pitempään. Siihen asti Sienna oli täysimetyksellä, ja imetän toki edelleen. Tällä hetkellä imetyksen tärkein funktio on saatella tyttö nukkumaan.

Iida-Linnean tyttösen vaipanvaihtorumba kuulostaa hauskalta! Ei varmaan ole helppoa, kun toisella on vauhti päällä¿ Meillä on vähän sama juttu, Sienna olisi koko ajan vaan kyljellään, joudun aina palauttamaan sen selälleen jotta saan vaipan ja vaatteet puettua.

Meillä nukuttiin taas yö ilman syöttöä, jii-haa! Sienna heräsi 6.30, syötin sen ja se jatkoi unia vielä kahdeksaan asti! Silti oli ihan valmis päikkäreille jo ennen kymmentä. Nyt on selvästi joku unijakso menossa, tuntuu että tyttö on koko ajan valmis nukkumaan. Hereillä ollessaan on kyllä ihan reipas ja höpöttää koko ajan lattialla kieriskellessään.

Käytiin Itiksessä äsken parilla asialla ja mukaan tarttui KappAhlista 2 sammakkopyjamaa Siennalle¿ Me ollaan miehen kanssa sammakkohulluja (ei tykätä oikeista elävistä sammakoista, mutta pehmo-sellaisista ym.). Kävin sitten Hesessä lounaalla, terveellistä¿ Totesin taas, että onneksi meillä on sellainen tyttö, joka viihtyy hyvin vaunuissa, niin pääsen hyvin sen kanssa liikkumaan ja vaikkapa ravintolaan lounaallekin. Ei sitten mene ihan kamalan tylsäksi kotonaoloksi tämä ¿yksinhuoltajuus¿.

Ulkona tuoksuikin jo ihan keväältä (enkä tarkoita koirankakalta), ihanaa! Kohta se on taas kesä!

Tipu & Sienna 6,5kk+

Vierailija
16/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammis: Onkos teillä isot synttärikemut tiedossa?

Hermione: Kuulostaa ihanalta Eetun säännölliset yöt:)

Gaiole: Tuota pukeutumista pohdittu täälläkin. Tänäänkin pojat tuntu aika kuumissaan olevan kun tultiin ulkoa. Millonkohan makuupussia ei tarvii enää pitää lenkeillä.?!? Me ei siis vielä nukutetan lapsia pihalla vaan ollaan liikkeessä koko ajan (tosin eipä ne vauvat siellä paljoo liiku...)

Tipu: Meillä pojat ei hirveesti viel aurinkoa näe sinne kuomun alle:) mut täytyykin hommata lasit sit kesäks molemmille... Enpä ollu taas tollastakaan aatellu.

Dajm: Meillä aiotaan alottaa kiinteiden maistelu jo 3kk tai 4kk vanhana. Meille ihan suositeltiin sitä kun pojat ovat syntyneet niin pienikokoisina.

Susanna: Mitäs opiskelet jos saa udella? Mulla ois kans kasa tekemättömiä koulutehtäviä oottamassa tekijäänsä:)

Iida-Linnea: Tsemppiä vaipanvaihtoihin!:)

Kättärillä meni ihan hyvin. Kiitos vaan kaikille kyselijöille. Pojille oli tullut hyvin painoa lisää. B on jo kirinyt ikätoverinsa kiinni ja A:lla kaikki muut menee alakäyrillä paitsi pituus oli -3 käyrällä et sitä sais tulla hiukka lisää. B ei tarvii enää jatkoseurantaa mut A tarttee. Oltiin verikokeissa ja että äitin sydäntä särki pienen miehen lohduton itku:( Kesti hirmu kauan ku ne otti sitä verta tai ainakin tuntu siltä. Niistä selvis sen verran et d-vitamiinia pitää ruveta antamaan enemmän., mut muuten kaikki ok:)

Outoa kun herra A on ennen itkeny joka ilta vähintään 2 tuntia ja muutenkin kitisee tosi paljon. Nyt hän ei ole sitten kahteen iltaan itkenyt ollenkaan mut sit meiän hymypoika B on alkanu itkee hirveesti. Ihan ku ne ois vaihtanu paikkaa:) Tänään ne on onneks ollu tosi kiltisti. Tehtiin tunnin vaunulenkkikin ja oli tosi ihanaa reippailla:)

Tänään pojat täyttää 2 kuukautta:) Niin se aika vaan menee... Vastahan mä synnytin. Ny herra A rupee kitisee tuolla et pitää mennä pullo lämmittämään.

-Butterfly & pojat 2kk-

Vierailija
17/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tervehdys kaikille enskoille! Me oltiin tosiaan koko viime viikko reissussa, ja nyt on yritetty toipua matkustamisesta koko sakki. Ihana katsoa, kun Kallesta on niiin mukavaa olla taas kotona, kaikille tavaroille ja asioille pitää rupatella, jopa katto on superhieno :)

Reissu meni meillä hyvin, automatkat Kalle pääsääntöisesti nukkui. Pisin pätkä oli siis 5,5 tunnin ajomatka. Yksi 1,5 h mittainen tauko pidettiin, muuten Kalle joko puuhasi lelujensa kanssa, torkkui tai nukkui. Vain puolisen tuntia taisin kaikkien ajomatkojen aikana istua takapenkillä viihdytysjoukkoina.

Edistysaskeleita viikossa kehityksessä sen verran, että Kalle kääntyy jo sujuvasti pois vatsaltaan jos ei enää jaksa olla siinä. Edelleenkin jos on väsynyt, saattaa unohtaa että voisi päästä poiskin, mutta usein siis jo kääntelee hienosti itseään. Yksi hammaskin saatiin reissun aikana alas, mikä aiheutti ja aiheuttaa edelleen massiivista kuolaamista ja kaikkien mahdollisten asioiden tunkemista suuhun. Kiiteiden maistelua on jatkettu, listalla on jo peruna, porkkana, mustikka, parsa ja päärynä. Jonkun lihan ajattelin ottaa seuraavaksi testiin. Hienosti kaikki ruoat maistuu. Nokkamukia ollaan myös testailtu. Kalle ottaa senkin innokkasti suuhunsa, mutta ei ymmärrä nielasta kun sieltä tulee vettä... Ehkä pikkuhiljaa edetään siinäkin.

Sellaisia siis meidän kuulumiset. Ihan hirveästi en osaa kommentoida vaikka kaikki pinot kahlasinkin, mutta lyhykäisesti jotain:

Mammikselle voimia - hienoa että selvisitte papan sairastumisesta vain säikähdyksellä.

Gaiole kyseli kakkatahroista. Kestovaippakeskusteluista olen lukenut, että ilmeisesti auringonvalo on kaikkein tehokkain pinttyneiden tahrojen vaalentaja, eli koetapa laittaa nuo tahraiset vaatteet suoraan auringonporotukseen, ja katso kuinka käy. Meillä on toistaiseksi lähtenyt tahrat sekä vaatteista että vaipoista ihan pesussa (myös noista H&M:n vaatteista), joten en ole itse kokeillut. Mutta kerro ihmeessä miten kävi jos koetat!

Dajm kyseli soseiden aloituksesta. Me aloitettiin 4,5 kk ikäisenä pikkuhiljaa maistelemaan. Motiivi oli äidillä itsekäs, eli koska Kallelle ei pullosta maito kelpaa, halusin että oppii sen verran syömään soseita että mies pärjää tarvittaessa pienen hetken myös nälkäisen lapsen kanssa. Lisäksi Kallella oli selkeä herkkyyskausi: seurasi valtavan kiinnostuneena meidän ruokailuja ja aukoi suutaan samaan tahtiin. Vielä ei olla koetettu antaa soseita suureen nälkään (imetän aina ensin ja vasta sitten noin tunnin päästä annan sosetta), mutta kohta varmaan ollaan siellä saakka. Aloitettiin tosi pikkuhiljaa, edelleen menee kerralla vain ehkä reilu ruokalusikallinen.

Jaahas, alkaa päikkärit olla lopuillaan joten menen kaivelemaan kaverin vaunuista. Mukavaa viikon jatkoa!

Bianco ja Kalle 5+ kk

Vierailija
18/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin sitten 3kk neuvolassa. Mitoiksi saatiin 62cm ja 7524g.

Rokotus aiheutti huudon ja nyyhkytyksen, pikku raukka.

Mama: Me ollaan kanssa avattu tili Saagalle. Samalla periaatteella ajateltiin rahoja käytellä jos tarvis.

Iida-linnea: Meille sopii treffit ens viikolla, kaikki muut paitsi torstai käy.

Toivottavasti jaakko-vaakko on auki. Neuvolan täti sanoi tänään et sen vuokrasopimus on loppumassa muttei tienny tarkemmin asiasta. Harmi, toivottavasti joku vastaava tulis.

gaiole: Jostain luin että sappisaippua auttaisi kakkatahroihin.

Hienot yöunet Tipun Sienna nukkunut, onnittelut! Ei oo mua huijattu, tai ainakaan en tiedä että olisi. :)

Hyviä kuulumisia butterflyn pojilla. Onnittelut 2kk täyttymisestä!

Bianco ja Kalle palannut, tervetuloa takaisin!

Vilkutuksia muillekin enskoille!

Susanna ja Saaga 3kk

Vierailija
19/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmetelkö kun mä en nyt kerkee kovin usein kirjotteleen...on vaan niin kiirus. koitan taas kohta päästä kärryille teidän jutuista. Nytkin vaan nopeesti lukasin läpi....no tässä jotain.

Dajm:

Kiinteistä¿meillä aloitettiin maisteleen joskus 5 kk tienoilla pieniä maku annoksia. Ei olis ollu pakko,mutta kun Neea selvästikkin oli innokas maisteleen, ja yritti aina siepata meiltä ruokaa niin ajateltiin että mikäs siinä. Maistelu ei siis ollu alkuun ees joka päiväistä. Neuvolassakin suosittelivat makuannosten antoa, mutta maito siis varsinaisesti ravintona. 6kk iässä alettiin sitten vasta syödä ihan kunnon annoksia.

Mammis:

Kamala mitä sun isälle oli tapahtunu. Onneks on toipumassa. Jaksuja sinne. Tollaset laittaa aina miettiin asioita.

Höpikselle myöhästyneet 1-vee onnittelut. Tikrukakku on ollu varmaan upee.

Butterflyn pojille 2 kk onnittelut. Vastahan sä olit synnyttämässä, hitsi että aika menee nopeesti.

Biancon Kallelle onnea hampaasta ja Hetsyn Kiialle myös.

Hoitovapaasta on ollu puhetta. Mä ilmotin just eilen työnantajalle, että palaan töihin vasta 1.10.2009.

Muillekkin moikat.

Meillä Neealle on puhkeemassa alas 2 hammasta. Pikkasen on jo ikenestä läpi. Joten siis öitä ei edelleenkään oikeen nukuta.

Buuffa ja Neea kohta 7kk

Vierailija
20/59 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti jotain, kävin jumpassa ja oon ihan poikki. Lisäilin nyt vihdoinkin hauiksiin ja ojentajiin painoja niin hyvä kun jaksoin Eetua nostaa iltapesuille =/ Kesäksi käsivarret kuntoon, eiks niin? ;)

Gaiolen piiperölle myöhästyneet 3kk onnittelut!

Butterflyn pojille 2kk-onnittelut!! hyvä että kättärin reissu meni hyvin!

Biancolle ja Kallelle vilkutukset. Tsemppiä kiinteiden maisteluun.

Tipu oli päässyt heselle, nam! Kiva kyllä kun Sienna on niin kiltti lapsi, helpottaa kummasti sun yh-aikoja =)

Susannan Saagalla hyvät mitat, painoa ainakin on hienosti =) toivottavasti rokotuksesta ei tule mitään oireita.

Dajm kyseli kiinteistä. Me aloiteltiin maistelu reilun 5kk iässä, sit olikin taukoa 1,5viikkoa(oltiin reissussa) kunnes jatkettiin harjoituksia. Aika pian Eetu hoksas asian tarkoituksen mutta Buuffan tavoin ruokailu oli lähinnä maistelua sinne 6kk asti. Nyt menee jo 2prk/pvä.

Buuffalle ja Neealle jaksamisia, toivottavasti hampaat tulee helposti, ilman pahoja itkuja!

Jokos heltsy ja Kiia on terveitä? puolivuotiaalle Kiialle onnittelut =)

Nyt pakasteelle hakeen jätskiä, Eetukin kuulosti jo nukahtaneen.

Mitäs muuten Ilonalle ja Riitulle kuuluu?

hermione ja Eetu 6kk+