Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö vanhoilla huonoilla yo-papereilla yliopistoon ja jos niin miten? Tahtoo lukemaan sosiaalialaa.

Vierailija
30.03.2008 |

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinkin sen hakukohdan ja tilasin paperit. Tosiaan kirjastosta voikin etsiä pääsykirjoja. Pitääkin katsoa netistä löytyykö ko kirjoja. Mietin vaan, että oisko sittenkin pelkkä sosiaaliala se suunta?

Vierailija
22/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löydät hakulomakkeen ja lisätietoja

www. uta. fi/opiskelu/valinta/lomakkeet/index. html

(poista välit pisteiden jälkeen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko opiskella ~5 vuotta yliopistossa valmistuaksesi ammattiin, jossa maksetaan surkeaa palkkaa ja työ on ainakin henkisesti hyvin rankkaa?

Tai haluatko Kelan tädiksi?

Mikäli vastasit kyllä jompaan kumpaan, niin hae ihmeessä sosiaalialalle....

Vierailija
24/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelemaan sitä, mikä kiinnostaa. Siten jaksat motivoitua lukemaan pääsykokeeseen.

Vierailija
25/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä voit sillä sosiaalipsykankaan pääaineella tehdä - etpä kummoisia. Riippuu täysin sivuaineyhdistelmästä. Kuitenkin, jos pitäisi valita, ottaisin itse sosiaalipsykan, se vaikuttaa kiinnostavalta, mutta eihän se mihinkään suoraan valmista.

Vierailija
26/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

e ihan ekojen joukossa ;D

Vierailija
27/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vielä ehtii lukea. Tiukka lukusuunnitelma, joka päivä on lukuaikaa kannattaa varata ainakin pari tuntia.

Vierailija
28/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä edes oikeasti mitä sosiaalipsykologia on?

Epäilen syvästi...

Vierailija
29/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teku nimitystä on ainakin käytetty jo ennen amkeja. Eikö se tarkoitakkaan teknillistä korkeakoulua eli nykyistä teknillistä yliopistoa? Hmm... no en mä kyllä sillä tiedolla tee mitään.

Vierailija
30/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun psykan sanoi kiinnostavan, vaan kun tosiasiassa ainakin Helsingin päässä sosiaalipsyka on nimestään huolimatta melkoista korkealentoa johonkin lukion psykan opuksiin verraten...

Vierailija:

Tiedätkö sinä edes oikeasti mitä sosiaalipsykologia on?

Epäilen syvästi...

Vierailija
31/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan TEKU tarkoittaa alunperin teknillistä opistoa. Nuo opistot vaan sattuivat muuttumaan AMK:ksi tuossa 90-luvun puolivälissä. Luulitko tosissasi että AMK:t perustettiin tyhjästä? :-O

Toinen juttu, teknilliset korkeakoulut eivät ole muuttuneet teknillisiksi yliopistoiksi. Ainakin Suomen vanhin ja maineikkain teknillinen korkeakoulu eli TKK on edelleenkin teknillinen korkeakoulu. Tampereen TKK ja joku muu taisivat pari vuotta sitten muuttaa kyllä nimensä teknillisiksi yliopistoiksi, mutta eivät muut.

Vierailija:

Teku nimitystä on ainakin käytetty jo ennen amkeja. Eikö se tarkoitakkaan teknillistä korkeakoulua eli nykyistä teknillistä yliopistoa? Hmm... no en mä kyllä sillä tiedolla tee mitään.

Vierailija
32/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teku on ainakin Tampereella entinen Tampereen Teknillinen oppilaitos.

-Tekun käynyt

Vierailija
33/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hieman eri asia kuin se, että tietää mitä on lähdössä opiskelemaan... :-D

Tämän perusteella sanoisin, että jätä väliin tällä kertaa...

Vierailija
34/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi yliopiston kirjaston laina-aika on (kurssikirjoista) vaan kaksi viikkoa.

Vierailija
35/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nimenomaan TEKU tarkoittaa alunperin teknillistä opistoa. Nuo opistot vaan sattuivat muuttumaan AMK:ksi tuossa 90-luvun puolivälissä. Luulitko tosissasi että AMK:t perustettiin tyhjästä? :-O

Toinen juttu, teknilliset korkeakoulut eivät ole muuttuneet teknillisiksi yliopistoiksi. Ainakin Suomen vanhin ja maineikkain teknillinen korkeakoulu eli TKK on edelleenkin teknillinen korkeakoulu. Tampereen TKK ja joku muu taisivat pari vuotta sitten muuttaa kyllä nimensä teknillisiksi yliopistoiksi, mutta eivät muut.

Vierailija:

Vierailija
36/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ainakin tiedän kaikki keskeiset termit ja takana on jo opintoja avoimessa. Kannattaa mennä avoimeen katsomaan edes kiinostaako ala ihan oikeasti vai onko se päähänpisto.

Vierailija
37/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teknillistä korkeakoulua... Joten sitä suuremmalla syyllä TEKU ei myöskään sitä tarkoita.

Vierailija
38/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne on kaikki ammattitutkintoja samoin kuin kauppakorkean tutkinnot. Sellaisia muka akateemisia muka yliopistoja. Duunariyliopistoja.

Vierailija:

teknillistä korkeakoulua... Joten sitä suuremmalla syyllä TEKU ei myöskään sitä tarkoita.

Vierailija
39/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Polihan se on aina ollut ja tulee olemaan...

Helsingin Teku sijaitsee Bulevardilla ja Tampereen siinä TAYSin kupeessa.

terkuin tampereen tyttö :)

Vierailija
40/76 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle ne on kaikki ammattitutkintoja samoin kuin kauppakorkean tutkinnot. Sellaisia muka akateemisia muka yliopistoja. Duunariyliopistoja.

Vierailija:

" Muka akateemisia" ? Just.