Pääseekö vanhoilla huonoilla yo-papereilla yliopistoon ja jos niin miten? Tahtoo lukemaan sosiaalialaa.
Kommentit (76)
Täältä löydät hakulomakkeen ja lisätietoja
www. uta. fi/opiskelu/valinta/lomakkeet/index. html
(poista välit pisteiden jälkeen)
Haluatko opiskella ~5 vuotta yliopistossa valmistuaksesi ammattiin, jossa maksetaan surkeaa palkkaa ja työ on ainakin henkisesti hyvin rankkaa?
Tai haluatko Kelan tädiksi?
Mikäli vastasit kyllä jompaan kumpaan, niin hae ihmeessä sosiaalialalle....
Hae opiskelemaan sitä, mikä kiinnostaa. Siten jaksat motivoitua lukemaan pääsykokeeseen.
mitä voit sillä sosiaalipsykankaan pääaineella tehdä - etpä kummoisia. Riippuu täysin sivuaineyhdistelmästä. Kuitenkin, jos pitäisi valita, ottaisin itse sosiaalipsykan, se vaikuttaa kiinnostavalta, mutta eihän se mihinkään suoraan valmista.
Hyvin vielä ehtii lukea. Tiukka lukusuunnitelma, joka päivä on lukuaikaa kannattaa varata ainakin pari tuntia.
Tiedätkö sinä edes oikeasti mitä sosiaalipsykologia on?
Epäilen syvästi...
Teku nimitystä on ainakin käytetty jo ennen amkeja. Eikö se tarkoitakkaan teknillistä korkeakoulua eli nykyistä teknillistä yliopistoa? Hmm... no en mä kyllä sillä tiedolla tee mitään.
...kun psykan sanoi kiinnostavan, vaan kun tosiasiassa ainakin Helsingin päässä sosiaalipsyka on nimestään huolimatta melkoista korkealentoa johonkin lukion psykan opuksiin verraten...
Vierailija:
Tiedätkö sinä edes oikeasti mitä sosiaalipsykologia on?Epäilen syvästi...
Nimenomaan TEKU tarkoittaa alunperin teknillistä opistoa. Nuo opistot vaan sattuivat muuttumaan AMK:ksi tuossa 90-luvun puolivälissä. Luulitko tosissasi että AMK:t perustettiin tyhjästä? :-O
Toinen juttu, teknilliset korkeakoulut eivät ole muuttuneet teknillisiksi yliopistoiksi. Ainakin Suomen vanhin ja maineikkain teknillinen korkeakoulu eli TKK on edelleenkin teknillinen korkeakoulu. Tampereen TKK ja joku muu taisivat pari vuotta sitten muuttaa kyllä nimensä teknillisiksi yliopistoiksi, mutta eivät muut.
Vierailija:
Teku nimitystä on ainakin käytetty jo ennen amkeja. Eikö se tarkoitakkaan teknillistä korkeakoulua eli nykyistä teknillistä yliopistoa? Hmm... no en mä kyllä sillä tiedolla tee mitään.
Vierailija:
Teku on ainakin Tampereella entinen Tampereen Teknillinen oppilaitos.
-Tekun käynyt
on hieman eri asia kuin se, että tietää mitä on lähdössä opiskelemaan... :-D
Tämän perusteella sanoisin, että jätä väliin tällä kertaa...
Lisäksi yliopiston kirjaston laina-aika on (kurssikirjoista) vaan kaksi viikkoa.
Vierailija:
Nimenomaan TEKU tarkoittaa alunperin teknillistä opistoa. Nuo opistot vaan sattuivat muuttumaan AMK:ksi tuossa 90-luvun puolivälissä. Luulitko tosissasi että AMK:t perustettiin tyhjästä? :-OToinen juttu, teknilliset korkeakoulut eivät ole muuttuneet teknillisiksi yliopistoiksi. Ainakin Suomen vanhin ja maineikkain teknillinen korkeakoulu eli TKK on edelleenkin teknillinen korkeakoulu. Tampereen TKK ja joku muu taisivat pari vuotta sitten muuttaa kyllä nimensä teknillisiksi yliopistoiksi, mutta eivät muut.
Vierailija:
ja minä ainakin tiedän kaikki keskeiset termit ja takana on jo opintoja avoimessa. Kannattaa mennä avoimeen katsomaan edes kiinostaako ala ihan oikeasti vai onko se päähänpisto.
teknillistä korkeakoulua... Joten sitä suuremmalla syyllä TEKU ei myöskään sitä tarkoita.
Mulle ne on kaikki ammattitutkintoja samoin kuin kauppakorkean tutkinnot. Sellaisia muka akateemisia muka yliopistoja. Duunariyliopistoja.
Vierailija:
teknillistä korkeakoulua... Joten sitä suuremmalla syyllä TEKU ei myöskään sitä tarkoita.
Vierailija:
Polihan se on aina ollut ja tulee olemaan...Helsingin Teku sijaitsee Bulevardilla ja Tampereen siinä TAYSin kupeessa.
terkuin tampereen tyttö :)
Vierailija:
Mulle ne on kaikki ammattitutkintoja samoin kuin kauppakorkean tutkinnot. Sellaisia muka akateemisia muka yliopistoja. Duunariyliopistoja.Vierailija:
" Muka akateemisia" ? Just.
Löysinkin sen hakukohdan ja tilasin paperit. Tosiaan kirjastosta voikin etsiä pääsykirjoja. Pitääkin katsoa netistä löytyykö ko kirjoja. Mietin vaan, että oisko sittenkin pelkkä sosiaaliala se suunta?