Missä voi mennä näytteenottoon illalla?
Kaikki paikat menee jo 17 kiinni ja en silloin pääse kun olen töissä.
Kommentit (16)
Päivystyksessä, labrahan pyörii 24h.
Ei sitten aamulla voi mennä vai kuinka pitkiä päiviä teet?
HUS labrat ovat auki arkisin 7-15.30, yksityiset lääkäriasemat myöhään iltaan, työterveyshuoltoon voi mennä työajalla, (tietenkin täytyy kertoa poissaolo etukäteen työpaikalla).
Vierailija kirjoitti:
HUS labrat ovat auki arkisin 7-15.30, yksityiset lääkäriasemat myöhään iltaan, työterveyshuoltoon voi mennä työajalla, (tietenkin täytyy kertoa poissaolo etukäteen työpaikalla).
Työterveys ottaa vain heidän itse määräämiään kokeita ja meillä näitä ei voi ottaa työajalla vaan ihan omalla ajalla. Jos työnantaja määräisi esim huumetestit niin se on työaikaa.
Onko niitä kuppia ja HIV:ejä jatkuvasti käydä hommaamassa?
Suomessa voisi olla ilta- ja yö tutkimuksia. Sairaalassa ensiavussa osa pääsee vain aamulla ja päivällä. Joka voi olla myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan paikkakunnasta missä ja milloin pääsee labraan. Ei kaikki asu kaupungissa.
Mä asun paikkakunnalla jossa tk:n labra auki kolmena päivänä viikossa. Mitään yksityisiä ei täällä ole.
Ruokatauko on yleensä omaa aikaa. Kampissa hus lab aukesi jo ennen 7 ainakin aiemmin.
Mikset ota pekkaspäivää tai vaikka palkatonta vapaata?
Jos et pääse labraan ennen klo 17, niin mites ennen töitä?
Saikkua tietenkin. Tai palkatonta. Mä jiduun kerran hommaan todistuksen, että olen ollut lääkärin tutkimuksissa (ei palkallinen Saikku, mutta sallittu poissaolo)
ruokatunnilla tai työvuoroa ennen
netissä voi varata ajan ainakin fimlabien labroihin, todennänköisemmin pääsee ajallaan näytteenottoon kuin mennä pelkällä numerolapulla jonottamaan ja toivmomaan ettei juuri silloin ole ruuhkaa
mene työterveyslääkärille