Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaako PepsiMax?

Vierailija
29.03.2008 |

Minkä verran makeutusaineilla makeutettua juomaa voi sinun mielestäsi juoda päivässä?

Mä olen koukussa PepsiMaxiin. :/ Oon lohduttanu itseäni tähän saakka että ei se oo niin vaarallista kun ko. limussa ei oo sokeria. Mutta tottahan tuollakin on haittansa ja painoa nostaa paljon juotuna. Ja ne hampaat ne hampaat kuten lapsenikin opettaa... :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on raskaana.

Vierailija
2/5 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyselin pepsi maxista, syystä että olen ihan koukussa siihen.

Vierailija:

Minkä verran makeutusaineilla makeutettua juomaa voi sinun mielestäsi juoda päivässä?

Mä olen koukussa PepsiMaxiin. :/ Oon lohduttanu itseäni tähän saakka että ei se oo niin vaarallista kun ko. limussa ei oo sokeria. Mutta tottahan tuollakin on haittansa ja painoa nostaa paljon juotuna. Ja ne hampaat ne hampaat kuten lapsenikin opettaa... :)

sieltä sanottiin, että makeutusaineilla makeutettua limsaa voi juoda noin 11 litraa päivässä, jotta lisä-ja makeutusaineiden sallitut viitearvot ylittyvät.

eli jos alle sen 11 litraa päivässä määrä jää, niin kaikki ok.

kofeiinia litra pepsi maxia sisältää suunnilleen saman verran , mita on pienessä kupillisessa kahvia.

ei niin hirveästi sitäkään, kun eihän kovin usein tule litraa kerralla juotua limsaa..

painoa ei herkku nosta, 1dl sisältää energiaa ainoastaan o,4 kaloria. vertailun vuoksi, tuoremehussa on noin 45kcal/1dl, ja rasvattomassa maidossa 33kcal/1dl.

hapantahan se limu on, ja varsinkin vähän väliä siemailtuna tekee hampaille hallaa. aina kun suuhunsa laittaa muuta, kuin vettä tai ksylitolipurkkaa, tulee suuhun happohyökkäys, joka edistää hampaiden reikiintymistä ja kiilteen kulumista.

tämä pätee kyllä kaikkeen syömiseen ja juomiseen.

happohyökkäys kestää noin puolituntia.. eli jos pari kertaa tunnissa siemailet limsaa (tai mitä tahansa muuta kuin vettä tai ksylitolia), on suussa koko ajan happohyökkäys. ja hampaat kärsii.

Vierailija
4/5 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sitten kahvia, limua, teetä tms.

Vierailija
5/5 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin koukussa kyseiseen tuotteeseen :)

vaikka vaan tippa, mutta on saatava sitä !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi