Lontoo, Pariisi, Berliini vai Nizza
Heinäkuussa pitkästä aikaa mahdollisuus lähteä muutaman päivän lomalle. Mitä noista yllä mainituista suosittelisit? Ja mitä et suosittele? Kiitos, jos jaksat perustella. Meitä on kaksi pariskuntaa lähdössä, kovin paljon meistä kukaan ei ole reissannut.
Kommentit (33)
Oma suosikkini on Nizza, itse asiassa silmäillyt Ranskan Rivieraa pysyvänä asuinpaikkana. Täydellinen sää, kivoja nähtävyyksiä (ei tietenkään yhtä paljon kuin Lontoossa, Pariisissa, ja Berliinissä), ikimuistoisia ruokailupaikkoja, jne. Muutama päivä on sopiva etenkin Nizzalle, muut kohteet vaatii viikon että riipaisee edes pintaa. Kävisin Monacossa Nizzan vierailun aikana, jos seutu on ennestään tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluatte tehdä perillä, katsella nähtävyyksiä?
No ylipäätään tutustua uuteen kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Oma suosikkini on Nizza, itse asiassa silmäillyt Ranskan Rivieraa pysyvänä asuinpaikkana. Täydellinen sää, kivoja nähtävyyksiä (ei tietenkään yhtä paljon kuin Lontoossa, Pariisissa, ja Berliinissä), ikimuistoisia ruokailupaikkoja, jne. Muutama päivä on sopiva etenkin Nizzalle, muut kohteet vaatii viikon että riipaisee edes pintaa. Kävisin Monacossa Nizzan vierailun aikana, jos seutu on ennestään tuntematon.
Kiitos tästä. Miten pitkä matka sieltä on Monacoon? Nizza kyllä kiinnostaa.
No itse en kuumimpaan aikaan menisi noista muuhun kuin Nizzaan, ja sinnekin vain lentäisin. Rivieran alue on ihana, mutta asuisin esim Antibes, Juan les Pins, Menton Mutta riippuu niin paljon siitä, mitä tykkäätte lomallanne tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Nizza, käytiin samalla Monacossa.
Kiitos. Onko suosituksia majoituksen suhteen?
Kivoja paikkoja nuo kaikki! Lontoo ja Pariisi ovat ehkä turhan isoja vain muutaman päivän reissua ajatellen, joten siinä mielessä Berliini ja Nizza ovat parempia vaihtoehtoja. Berliinin-reissulla kannattaa pyörähtää myös Spandaussa ja Nizzan-reissulla Monacossa.
Vierailija kirjoitti:
No itse en kuumimpaan aikaan menisi noista muuhun kuin Nizzaan, ja sinnekin vain lentäisin. Rivieran alue on ihana, mutta asuisin esim Antibes, Juan les Pins, Menton Mutta riippuu niin paljon siitä, mitä tykkäätte lomallanne tehdä.
Kiitos, totta kyllä, tuo ajankohta voi olla tuskasen kuuma suurkaupungissa.
Nizza. Ellei tee toisen reissun Englantiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Miten pitkä matka sieltä on Monacoon? Nizza kyllä kiinnostaa.
Monaco on lyhyen junamatkan päässä. Junia lähtee seitsemän minuutin välein reitille ja hinta on alle 5 e / suunta. Matka-aika noin 30 min. Nizzan rautatieasema (Nice-Ville) on ihan keskustan tuntumassa.
Vierailija kirjoitti:
Kivoja paikkoja nuo kaikki! Lontoo ja Pariisi ovat ehkä turhan isoja vain muutaman päivän reissua ajatellen, joten siinä mielessä Berliini ja Nizza ovat parempia vaihtoehtoja. Berliinin-reissulla kannattaa pyörähtää myös Spandaussa ja Nizzan-reissulla Monacossa.
Kiitos, tämä on hyvä näkökulma.
Heinäkuussa Nizzassa ihan liian kuuma. Menisin itse Berliiniin silloin.
Nizza voisi olla hyvä. Voitte käydä Monacon lisäksi myös Cannesissa, johon pääsee paikallisbussilla.
Jos olisitte matkustaneet nyt, olisin suositellut Nizzaa. Tosin Berliinissä en ole koskaan edes käynyt, Pariisi on tuttu ja Lontoossakin olen käynyt.
Heinäkuussa menisin itse johonkin viileämpään paikkaan. Noista neljästä Lontoossa saattaisi hyvällä tuurilla olla vähemmän kuumaa kuin lopuissa. Toisaalta Nizza on meren rannalla, eli siellä saattaa vähän tuulla, tai ainakin mereen pääsee vilvoittelemaan - tosin puoli Ranskaa on samaan aikaan siellä rannalla, joten sinne voi olla vaikea mahtua sekaan.
Kiitos kaikille hyvistä ehdotuksista ja näkökulmista.
Ap
Pariisi = likainen slummi
Lontoo = ylikallis
Berliini = ainoa mukava näistä
Nizzasta en tiedä
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun oli Berliinissä oli 32-33 astetta , viimeksi kun olin Lontoossa oli 30-33 astetta
Kyllä ne muutkin voi olla epämukavan kuumia mutta Nizzassa varmaan todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa ollut Berliinissä heinäkuussa ja lämpötila yli 30 molemmilla kerroilla.
Mitä haluatte tehdä perillä, katsella nähtävyyksiä?