Lapsetttoman ikävä lapsen luo ;(
...olen käynyt juuri tällä palstalla viimeksi noin viisi vuotta sitten...
historiana kerrottakoon että ehkäisyn lopetimme vuonna 2002 ja saimme keskenmenon vuotta myöhemmin jo rv 7. Luulen että alitajuisesti olen sen jälkeen pitänyt itseni " kiireisenä" niin että ole voinut ajatella " ei nyt ole hyvä aika" .. olen/mies on juuri vaihtanut työtä... ei vielä tiedetä jäädäänkö tänne asumaan... Enkä sen jälkeen ole tullut raskaaksi, eikä ehkäisyä ole käytetty...
Nyt kun meillä tekosyyt on loppuneet ja olimme juuri sopineet että peloistani huolimatta (pelkään " tuomiota" siitä etten koskaan voi saada omia lapsi.) lähdemme tutkimuksiin yksityiselle, kävi seuraavaa..
Muutama päivä sitten mieheni veli ja hänen tuleva vaimonsa (ovat olleet ydessä puolet siitä minkä minä ja mieheni) ilmoittivat olevan raskaana... en kysynyt esim. laskettua aikaa enkä pysty ilman hengitysvaikeuksia edes ajattelemaan asiaa ... he ovat tulossa kohta kylään enkä tiedä kuinka selviän viikonlopusta...
Se että työkaverini on raskaana ja siihen tottuminen vei noin kuukauden mutta nyt meille on tulossa viikon sisällä rakkaita ihmisiä kylään joiden tulevasta polvesta olen vilpittömästi onnellinen en vain tiedä miten osaan käytttäytä normaalisti...
Lapseton: ole kiltti, vaikka sen on vaikeaa kerro kuinka olet selvinnyt näistä tilanteista+
Odottava tai lapselline: kuinka haluaisit minun reagoivan tilanteeseen ?
Kommentit (64)
Miksi te ette kukaan lapseton aloita adoptio-prosessia? Miksi jäädä kierimään siihen omaan surkeuteen, jota lapsettomuus aiheuttaa, kun maailma on täynnä lapsia vailla kotia.
Ymmärrän kyllä, jos tuntuu pahalta, mutta miksi kohdella lasta odottavaa huonosti ja katkeroitua, kun vika ei missään nimessä ole hänessä???
Vierailija:
Miksi te ette kukaan lapseton aloita adoptio-prosessia? Miksi jäädä kierimään siihen omaan surkeuteen, jota lapsettomuus aiheuttaa, kun maailma on täynnä lapsia vailla kotia.
Ymmärrän kyllä, jos tuntuu pahalta, mutta miksi kohdella lasta odottavaa huonosti ja katkeroitua, kun vika ei missään nimessä ole hänessä???
Kuitenkin n. 80 % hoitoon hakeutuvista saa lääketieteellisen avun, joten kannattaa ainakin yrittää. Adoptioprosessiin ei oteta hoidoissa olevia, mikä on minusta väärin. Joten odotus vain pitenee. Toinen syy on raha. Vaikka lapsettomuushoidot on kalliita, niin adoptio on älyttömän kallista. Käytännössä pienituloisella ei ole siihen mahdollisuuksia, keskituloisellakin vähän siinä ja siinä.
Minulla ainakin ystävät juuri ovat ne joiden päälle kaadan kaiken paskan ja onnen mitä elämä tuo.
Kaverit ja tutut ovat sitten erikseen, heille ei kaikkea tarvitse kertoa.
Kyllä olisin loukkaantunut jos minun oikeat ystävät olisivat jättäneet kertomatta ensin siitä että haluavat vauvaa ja sitten lapsettomuudesta. Kyllähän se jo oikeasti helpottaa paljon oloa kun voi vähän purkaa tuntojaan jollekkin muullekkin kuin miehelle!
Useinhan ainakin tän palstan lapsettomien mielestä heidän ei pidä kertoa omasta tilanteestaan kenellekään, ja silti muiden pitäisi olla ihmettelemättä miksi he eivät onnittele jne.
Jos on rehellinen, saa varmasti empatiaa osakseen.
Vierailija: