Isi ei taas tullutkaan kotiin
Mies päätti sitten eilen päivällä taas aloittaa ryyppäämisen... Ei tullut enää illalla kotiin ja puhelin oli kiinni. 2,5-vuotias poikamme hoki illalla "isi,isi" ihmeissään. Yöllä ei nukkunut pahemmin kun vähän väliä heräsi ja huusi jotenkin sekaisin. Isi ei ole vieläkään tullut kotiin ja näyttää että poika ihan takertuu minuun, ei päästä luotaan mihinkään. Pelkääköhän se ressukka että minäkin häivyn? :( Vai onko tuo jotain oireilua isän juomisesta.
Kommentit (29)
Poika kaipaa isäänsä. Tässä voi jokainen miettiä, että tarviiko lapsi ja etenkin poika isäänsä ja sitä kautta miehen mallia.
pysyä tosi rauhallisena nyt vaikka sisälläni melkoinen ahdistus onkin. Jotenkin vaan huomasin tällaisen eron että poika ei jotenkin uskalla päästää minusta irti. Ja toinen pikkuinen on mahassa jonka takia pitäisi koittaa olla stressaamatta :(
T.ap
Miksi "teit" toisen lapsen alkoholistin kanssa?
on ollut aina aika ajoin, nyt oli pitkä tauko ettei se juonut. Ei me tätä toista lasta mitenkään yritetty, mutta tiedän kyllä että tyhmä olin kun olin niin huolimaton että tässä pääsi näin käymään, liian helposti. :( Tämä raskaus ei ole muutenkaan ollut minulla helppo kun supistuksia on ollut paljon ja vihlovaa kipua. Nyt vielä miehen pitää tämmöinen taakka minulle tehdä niin miten tässä osaa oikein olla. :(
T.ap
A-Alnon voisi auttaa selvittämään ajatuksia ja elämän realiteetteja alkoholistin läheisenä.
eroa, kun olen jotenkin etukäteen aavistanut että kohta se ratkiaa juomaan... kun ensin alkoi se että joi melkein joka ilta tässä kotona muutaman kaljan tai siiderin. Enkä kyllä jaksa enää tätä elämää jatkaa näin, tuntuu että nyt minun on jo pakko ajatella näitä lapsiakin mikä heille on parasta. Taas kuului poika heräävän huutamaan, pitää mennä katsomaan. :(
T.ap
Poika kaipaa isäänsä. Tässä voi jokainen miettiä, että tarviiko lapsi ja etenkin poika isäänsä ja sitä kautta miehen mallia.
Millainen miehen malli tämäkin isä on lapselleen? Vetää viinaa ja häipyy jonnekin eikä tule kotiin! Hieno malli, tosiaan!
Millainen miehen malli tämäkin isä on lapselleen? Vetää viinaa ja häipyy jonnekin eikä tule kotiin! Hieno malli, tosiaan!
Älä yh riehu siellä.
Älä yh riehu siellä.
jos minua tarkoitit, niin ihan olen rouva jo vuodesta 1992 ja neljän lapsen äiti. Missä viestissäsi sanottiin, että kunnollista miehen mallia? Tämä ap:n kuvaama mies ei sitä ainakaan ole!
Älä yh riehu siellä.
jos minua tarkoitit, niin ihan olen rouva jo vuodesta 1992 ja neljän lapsen äiti. Missä viestissäsi sanottiin, että kunnollista miehen mallia? Tämä ap:n kuvaama mies ei sitä ainakaan ole!
jos et tajunnut viestiäni.
Tosi kurja tilanne teillä! Toivottavasti mies palaa pian... Ootko koittanu soittaa sen kavereille, varmistuisi ainakin että on kunnossa? Miehelles täytyis pitää kunnon saarna kunhan tulee... Koita saada se ymmärtään miltä pojastanne ja sinusta tuntuu. Itse en kyllä kestä hetkeäkään tuollaista epätietoisuutta... Toivon todella että saatte asianne selvitettyä! Kaikkea hyvää teidän perheelle. <3
Älä yh riehu siellä.
jos et tajunnut viestiäni.
Viime yönä koitti soittaa puoli kolmen aikaan mutta painoin punaista luuria. Poika nukkui vieressäni ja ei siitä olis muutaku huutoa tullut jos oisin vastannut. Ihmettelen vaan mihin se taas tällä kertaa on yöksi päässyt.... Ei tässä enää saarna auta, jos annan taas asioitten mennä näin niin sama kaava toistuu. :( Miehellä tuo ei ole enää pikkuinen ongelma, se vaikuttaa sen persoonallisuuteenkin jo pahasti.
T.ap
Muista yksi juttu, sinä et pysty miestä muuttamaan. Kun kotiutuu on turha raivota, rukoilla tai uikuttaa lopettamaan viinanjuonti, se viesti menee kuuroille korville. Totea rauhallisesti, äärimmäisen surullisena että elämäsi ei voi jatkua näin ja sinusta tuntuu hirveälle.
Tsemppiä, etsi tietoa Ensi- ja Turvakodeista; niihin voisit päästä nopeasti turvaan lepäämään. Jos asunto on selkeästi sinun, heitä mies pellolle ( ja älä kanna miehestä huolta, on täysin hänen valintansa jos itsensä hengiltä juo, sinä et voi sitä estää millään keinolla)
joskus aikoinaan kun sorruin siihenkin että rukoilin häntä lopettamaan. Minun nöyristely ei auta tässä tilanteessa mitään... Tiedän että kun hän tulee, JOS tulee, niin ei hän mitään anteeksipyytele, sanoo vaan että "tuli otettua, eikait tuo niin kauheeta oo". Tai kenties hän tulee suoraan hakemaan tavaroitaan, ikäänkuin suuttuneena ja saaneena tarpeeksi minusta. En tiedä yhtään miten suhtaudun kun nään hänet, toisaalta olen niin täynnä vihaa ja pettymystä, toisaalta en jaksa huutaa enkä tuhlata energiaani hänen kaltaiseensa.
Huolta en hänestä jaksa kantaa ollenkaan, jos hänelle sattuu jotain niin ei voi mitään.. en tunne enää sääliä enkä varmaan rakkauttakaan kun hän on tuon puolen taas itsestään kääntänyt esille.
T.ap
jo En jaksa huutaa enkä tuhlata energiaani hänen kaltaiseensa. Huolta en hänestä jaksa kantaa ollenkaan, jos hänelle sattuu jotain niin ei voi mitään.. en tunne enää sääliä enkä varmaan rakkauttakaan kun hän on tuon puolen taas itsestään kääntänyt esille. T.ap
Onko sinulla mitään syytä jatkaa? Kuinka pitkällä raskautesi on, pystytkö muuttamaan ennen vauvan syntymää?
Tosin meillä tyttö mutta kummiskin.
Olen monesti sanonut että mies ei lähde mihinkään ilman että sanoo lapselle moit ja kertoo mihkä lähtee esim. isi lähtee hommiin, nähään aamulla.
Tämä helpottaa meidän omaa iltaa eikä kauheesti ikövöintiä tule.
Tiedän, tyhmäähän se pelkän raskauden takia on yhdessä pysyä mutta kieltämättä pelottaahan se mennä yksin synnyttämään ja tulla vauvan kanssa kotiin sairaalasta. Laskettu aika on helmikuulla eli olen viikolla 29. Kaksi viikkoa sitten muutimme tähän isompaan asuntoon joten ei kiinnostaisi muutto taas. Vaikka toisaalta tämä asunto on kyllä syvältä kun mikään ei pelaa.
Jos mies ei joisi eikä sillä olisi viinantuskia, elämämme olisi ihanaa. Sitä miestä rakastin niin paljon. Mutta en tätä juoppoa miestä. Siksi kai niitä rakkauden tunteita ei minulla enää mielessä ole kun on niin pitkä aika siitä kun kaikki oli hyvin. Pahat muistot ovat peittäneet sen kaiken hyvän. :(
T.ap
voi päästä ensikotiin synnäriltä, jos ei ole ketään (esim. omaa äitiä) tulossa kotiin auttamaan. Harkitse sitä vakavasti. Olisi myös erittäin hyvä että isompi lapsi olisi päiväkodissa kun olet vastasyntyneen kanssa kotona, muuten sinulla menee kaikki voimat. Eroon menee myös emotionaalisesti paljon voimia.
Jos pystyt jäämään siihen kotiin asumaan ja vain mies muutta pois, se on paljon helpompaa kuin muuttaminen. muutatminen myös maksaa melkoisesti.
sano sille, että kaik on hyvin ja ei oo mitään hätää äläkä panikoi,
jos on tarvis niin muuta elämäänne niin, että näin on