5 parasta ystäväpariskuntaanne - heidän amattinsa?
mulla:
n: tradenomi- m: pk
n: sairaanhoitaja - m: pk
n: sairaanhoitaja yamk - m: amis
n: tradenomi - m: lakimies
n: Di - m: Di
Kommentit (127)
omat ystäväpariskunnat
n henkilöstöpäällikkö- m DI
n KTM- m duunari, en tiedä ammattinimikettä
n amk-opettaja, m teknikko
n toimistotyöntekijä, m yrittäjä
n luokanopettaja, m yrittäjä
missä kirjoilla. Mahdolliset poikkeamat voivat johtua vain siitä, että valinnan jälkeen joku on vaihtanut sukupuoltaan ilmoittamatta siitä eteenpäin.
Vierailija:
niissä on aina virheitä. Ne tekee nuo tilastonsa soittamalla n. 10:lle lääketieteen opiskelijalle ja kysyy niiden sukupuolta. Sen jälkeen tuloksesta tehdään kaikenkattava tilasto.
Usein ne antavat ihan kummallisia tuloksia, joita sitten ihmetellään lehdissä jne.
Lakimies-DI
Ekonomi-koneinsinööri
Tradenomi-automekaanikko
sairaanhoitaja-lääkäri (surkeita)
Lastenhoitaja/ lähetti
Laitosapulainen/ fixari
Lääketeknikko/ varastityöntekijä
Lähihoitaja/ pelinhoitaja
Sairaanhoitaja/ sähköasentaja
(naiset ensin)
Kysytään kouluilta, kuinka monta ja ketä olette valinneet. Sitten katsotaan, ovatko valitut naisia vai miehiä, mistä kotoisin ja minkä ikäisiä. Siihen ei saa virhettä erkkikään. Samat tilastot koulukohtaisesti ovat usein saatavilla koulujen kotisivuilla.
Vierailija:
Usein ne antavat ihan kummallisia tuloksia, joita sitten ihmetellään lehdissä jne.
vaimo - mies
DI - agronomi (maa- ja metsätieteiden maisteri tms)
amis - amis
DI-DI
lähihoitaja -ylioppilas
YTM- sairaanhoitaja
N: opettaja M: opettaja
N: lähihoitaja M: Maanviljelijä
N: partui-kampaaja M: sähköasentaja
N: Laborantti M: insinööri
N: Sosionomi M: insinööri
Yksi kaveripariskunta sentään juristi-juristi, mutta muut pääasiassa humanisteja, insinöörejä ja taiteilijoita. Suurimpaan osaan olen tutustunut omien tai mieheni sisarusten kautta. Mies on DI.
Kyllä juristeja on moneen lähtöön. Itsekin olen aina ihmetellyt niitä kollegoja, joilla ei ole tuttavapiirissä tai sukulaisissa muita kuin juristeja, ekonomeja tai lekureita. En kuitenkaan sanoisi heitä välttämättä ylimielisiksi leuhkoiksi vaikka eivät perusduunarin elämästä mitään tietäisikään.
En ole millään tavalla itse boheemi tai taiteellinen, ja siksi varmaan arvostankin näitä erilaisia ystäviäni ja heidän maailmankatsomustaan suuresti.
Olen ystävistäni todella ylpeä!
t.85
psykologi-lääkäri
aineenope-sairaanhoitaja
poliisi-liikuntatieteilijä
geologi-taiteilija
aineenope-ohjelmoija(vai mikähän hänen ammattinsa on... atk-nero:) )
itse ollaan
lääkäri-toimittaja
1) kauppatiet. maisteri x 2 (en muista kummankaan ammattinimikettä, johtaja-asteella kuitenkin)
2) tradenomi (budjettipäällikkö) + fysioterapeutti
3) parturi-kampaaja + hitsari
4) ravintolayrittäjä + ravintolapäällikkö
5) kirvesmies + sairaanhoitaja
Ammatti ja koulutus on kaksi eri asiaa. Esim. tradenomi ja DI ystäväsi voisivat tehdä täsmälleen samaa työtä. Toimia vaikka myyntipäällikkönä jossain firmassa. Pelkän peruskoulunkin käynyt tekee varmasti jotain työtä, eikö?????
Niinhän noista tilastokeskuksen tilastoistakin voi tosin päätellä. Kaikista opiskelijoista naisia oli 5 prosenttiyksikköä enemmän kuin tuoreimmista (tai toiseksi tuoreimmista, tuohan tilastohan oli tehty vuosi sitten.)
DI+DI
lääkäri+insinööri
ekonomi+ekonomi
hammashoitaja+insinööri
lukion ope + insinööri
lääkäri + arkkitehti
Luuletko että siinä ovat esim. minun KOKO tuttava- ja ystäväpiirini???
Minun ja mieheni yhteiset läheisimmät 5 kaveriparia saattavat olla saman alan ihmisiä kuin mekin, mutta he ovat vain murto-osa koko ystävä- ja tuttavapiiristäni. Esimerkiksi omat ihan läheisimmät ystäväni ovat sinkkuja, samoin miehellä on paljon sinkkukavereita, jotka ovat ihan muun alan ihmisiä kuin hän.
Ylipäänsä on vaikea sanoa ketkä nyt loppujen lopuksi ovat niitä läheisimpiä. Ei tällaisen kyselyn perusteella nyt silti voi tehdä sitä päätelmää, että ihmisillä ei mitään muita sosiaalisia kytköksiä olisi kuin ne mainitsemansa 5 pariskuntaa!
Vähän perspektiiviä siis kehiin pliis...
kyllähän ne viisi läheisintä ystäväpariskuntaa aika paljon ihmisestä kertoo. Ei kellään työssäkäyvällä ole aikaa muodostaa läheisiä ystävyyssuhteita kymmeniin ihmisiin.
t. 89
m: insinööri, n: artesaani
m: asianajaja, n: bba (kirjanpitäjänä työskentelee)
m: insinööri, n: IT-insinööri
m: restonomi (toimii yksityisyrittäjänä, oma raflaketju, n: hum. kand. mutta työskentelee myös raflassa
m: bba, n: bba
niissä on aina virheitä. Ne tekee nuo tilastonsa soittamalla n. 10:lle lääketieteen opiskelijalle ja kysyy niiden sukupuolta. Sen jälkeen tuloksesta tehdään kaikenkattava tilasto.