Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään paria, joista toinen korkeasti koulutettu ja toinen ei?

Vierailija
28.03.2008 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska ainakin tämän palstan jutuista saa sen kuvan, kun korkeakoulutetut ja " tavallinen rahvas" hylkisivät toisiaan kuin öljy ja vesi.

Eli voiko tällaisia pareja muodostua?

Kerro vielä, mitä ovat koulutukseltaan ja kumpi on se " fiksumpi" ;)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse korkeakoulutettu ja mieheni on käynyt peruskoulun. Hänellä ei siis ole edes toisen asteen koulutusta. Miehini on kuitenkin aina kiinnostunut tekemään töitä, ja on nyt jo toista vuotta yrittäjänä.

Mielestäni meillä menee hyvin, ja jutteluseuraakin on toisistamme löytynyt.

Vierailija
22/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva on käynyt tradenomiksi ja SOK:n esimies (?) koulutuksen (se joka pidetään siellä JOllaksessa ja jonne valitaan vaan harvoja ja sitten voi päästä myymälä päälliköksi). No Rouva kuvitteli saavansa heti jonkun ison uuden Prisman tai Sokoksen johdettavaksi ja pääsikin perähikiän alepan pomoksi äitiyslomasijaiseksi. Rouva tosiaan pitää itseään lähes kauppatieteiden maisterina. Häpeää sunnattomasti miehensä koulutusta jota ei siis ole kuin peruskoulun 9 luokkaan asti. Mies on bensa-asemalla töissä ja autojen kanssa puuhaa, hyvin on elättänyt perheensä mutta rouva ei voi myöntää miehen koulutusta eikä työpaikkaakaan mainosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maisteri, miehellä ei mitään koulutusta.

Tuttavapiirissä yksi pari, jossa nainen diplomi-insinööri ja miehellä jotain alemman tason kouluja käytynä (en tarkkaan tiedä mitä).

Vierailija
24/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi paria jotka voinee luokitella ap:n kysymyksen kohteeksi:

- nainen kasvatustieteiden maisteri, mies sähköasentaja joka kylläkin koko ikänsä tehnyt muusikon hommia

- nainen amk-koulutus, mies raksaduunari

Vierailija
25/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kielten opettaja ja mies ravintolakokki.

Molemmat omat omalla alallaan ja omalla laillaan fiksuja, eri asioissa, mutta eivät fiksuja pelkästään omalla alallaan.

Vierailija
26/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vailla mitään koulutusta ja mies insinööri ja johtavassa asemassa kansainvälisessä yrityksessä töissä. hyvin pyyhkii :))

Vierailija
27/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse valtiotieteiden maisteri, mieheni on hitsaaja. Ihan hyvin menee :)

Vierailija
28/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen FL, mies leipuri

Vierailija
29/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies on autonasentaja.

Vierailija
30/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullä FM tutkinto, miehellä opistotasoinen (lukiopohjainen), nykyään ois muuten amk-tutkinto, toimii yrittäjänä. Ollaan tutustuttu jo lukioaikoina.

Tuttavapiirissä useampikin DI- sairaanhoitaja-pariskunta, mutta noin päin kai yleisempää.

Vierailija
31/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kivasti, miksei menisi?

Vierailija
32/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on IT-alan asiantuntija, minä opiskelut yli 10v sitten kesken jättänyt kotiäiti (lapset yli 3v).

Vierailija
33/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen synnytys- ja naistentautien lääkäri. Mieheni on käynyt 2v ammattikoulua aikanaan, ei muita kouluja

Vierailija
34/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parin, jossa vaimo on valtiotieteiden tohtori ja mies yo-merkonomi. Hyvin toimii. Eikä se korkeakoulututkinto kuitenkaan merkitse sitä, että olisi fiksumpi arkielämässä/yleissivistyksen suhteen. Kyseisessä perheessä molemmat ovat fiksuja :)

Vierailija
35/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nainen kielten opettaja ja mies ravintolakokki.

Ja vielä toisenkin, nainen on luokanopettaja, mies metsuri.

t. 21

Vierailija
36/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen amk-inssi (en siis ehkä " korkeakoulutettu" kuten tässä peräänkuulutettiin), mies metallialalla.

Vierailija
37/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka kouluja käyty yhteensä 6 vuotta), mies on muotoilun maisteri. Ja mikäs tässä on ollessa. En ole työtön kuitenkaan.

Vierailija
38/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tuleva maisema-arkkitehti ja minä ravintolatyöntekijä :-)

Vierailija
39/39 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies amk-insinööri. ihan hyvin pyyhkii ja joissain asioissa (erit. käytännöllisissä) mies on jopa minua fiksumpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi