Miksi täällä on noin sinisilmäisiä mammoja? OV
Jos heidän muksut ovat oppineet kuiviksi tasan vuoden ikäisenä, se tarkoittaa sitä, että KAIKKIEN muidenkin lapset ovat oppineet kuiviksi tuon ikäisenä.
Eivätkä voi uskoa sitä, että jokainen lapsi on yksilö, joka kehittyy omaan tahtiinsa.
Kommentit (6)
[color=royalblue]Minä en edes käsitä miksi 1v. pitäisi oppia kuivaksi tai osata jo syödä itse, puhua ja kävellä ja ja ja...
Jokainen lapsi oppii kuivaksi(terve lapsi) varmasti ennen kouluikää, jokainen lapsi oppii syömään jossain vaiheessa, oppii kävelemään ja oppii puhumaan! Mikä ihme kiire äideillä on nykyään näiden asioiden suhteen?
On tutkittu että jokainen lapsi oppii kuivaksi sitten kun se keho on siihen valmis. Sitä ei opettamalla pysty nopeuttamaan. Puhun nyt lähinnä yökuivaksi tulemisessa. Minun toinen lapsi oppi yökuivaksi 3v. ja toinen on nyt 5v. eikä ole yökuiva, pitää vaippoja. Ei siihen voi opettaa. Jotkut aikuiset laskee öisin vielä alleen, ei sille mitään mahda.
Antakaa lapsienne kehittyä omaan tahtiin! Ei elämä tai lapsen kehitys ole mikään kilpailu![/color]
että 3-vuotiaat ja siitä ylöspäin on täysin vaipoissa. Siis terveet lapset. Se on vain vain vanhempien laiskuutta tai kasvatuskyvyn puutetta.
nää nyt on vain näitä nettijuttuja. oikeassa elämässä ainakin täälläpäin, muita ei kiinnosta toisten lasten oppimiset ja elämänvalinnat. täällä hoidetaan ensin omat asiat kuntoon, empatioidaan toisia, mutta ei todellakaan arvostella tai vertailla.
Lapsi oppii kuivaksi sitten kun on siihen valmis. Ei sitä siihen voi opettaa!
Minä aloitin pottaharjoittelut alle 1v. No lapsi oli 3v. ennenkuin oppi potalle. ja sitä kyllä yritettiin.. Hyvällä ja pahalla. Lahjonnalla, leikillä jne. Ei onnistunut. No kun lapsi täytti 3v. niin alkoi yhtäkkiä onnistumaankin!
Syömäänkään lasta ei voi opettaa. Siis itsenäiseen syömiseen. Se tulee sitten kun lapsi on motorisesti ja henkisesti siihen valmis.
Mikä hiton kiire teillä on saada ne lapset kuiviksi?? Onko se oikeasti niin rankkaa vaihtaa se vaippa?
ole huomannut ihmettelyä toisten lasten oppimista kohtaan. Ihmiset yleensä ymmärtävät, että lapset ovat yksilöitä. Vai näyttääkö vain siltä, on kynnys mennä sanomaan esim. naapurille, että oletpas outo äiti..
Joku mainitsi tuolla, että " täälläpäin" ei arvostella, missähän se oli? Minun " täälläpäin" tarkoittaa Lapin maaseutua, täällä suhtaudutaan toisiin aika rennosti. Uskon, että av:lla arvostelu tiivistyy, ei missään päin oikeasti olla niin hurjia arvostelijoita kuin nettipalstalla?!
Kaiken pitäisi mennä jonkin ihme teorian mukaan ja lasten olla kuivia jo heti 1-vuotiaana, ja käyttää vaippaa enää vaan varalta. Jos ei näin ole muillakin niin on tosi huono kasvatus. Eikä esikoisen kohdalla tietenkään edes uskota tarinoita uhmaikäisistä, " ei uhmaa ole, se on vaan kasvatuksen puutetta" ... noo... jännityksellä odottelen että tämän sutkauttajan 1v superkiltti ja HYVIN KASVATETTU lapsi kasvaa sen verran että alkaa omaa tahtoa tulla... ;)