Tutkimusten mukaan naisen kotitoiden maara kasvaa huomattavasti (enemman kuin vauvan syntyman jalkeen!) kun han muuttaa avoliiitton miehen kanssa. Vastaavasti yksin
asuva mies tekee paljon enemmän kotitöitä kuin avo/avioliitossa elävä mies. Yksinelävä mies on usein ns luuseri ja elinikä on lyhyempi kuin naimisissa elävällä. Naisilla ei eroa ole. Mietinkin mitä " hyötyä" naiselle on miehen kanssa elämisestä, kun työtkin vain lisääntyy siitä? Toki on kiva kun on keskuteluseuraa, mutta useinhan on vastaavasti riitojakin. Elintason nousu lienee se mittavin hyöty naiselle, yksin (jopa lapsen kanssa) päässee helpommalla?
Kommentit (12)
Menkää nyt hyvän tähden kotirouvat töihin!
Sen mukaan eniten kotitöitä viikossa tekivät 60-70-vuotiaat naiset! Siis heipä hei, kuinkahan paljon sitä hommaa on kahden eläkeläisen taloudessa, ellei mistään omaishoitajasta ole kyse.
oli muotia seurustella, muuttaa yhteen ja perustaa perhe ihmisen kanssa jota rakastaa.
Se on tietysti vaikeampaa, kun laskea rahoja ja kotitöiden määrää.
Kertokaas joku fiksumpi, miten muka naisen kotityöt lisääntyisivät miehen takia. Samallahan ne miehen pyykit pesee, kuin omatkin ja ruokaa voi tehdä vain isomman annoksen. Eikö mies kuitenkin vastaavasti auta niissä kotitöissä ainakin sen verran, kuin niitä enemmän tulee?
niin silloin lisääntyy. Eli ongelma on tuossa viimeisessä lauseessa. Useimmat tuntemani miehet eivät kovinkaan itsenäisesti hoksaa tätä ongelmaa, koska se ei heille itselleen ole ongelma.
Vierailija:
Kertokaas joku fiksumpi, miten muka naisen kotityöt lisääntyisivät miehen takia. Samallahan ne miehen pyykit pesee, kuin omatkin ja ruokaa voi tehdä vain isomman annoksen. Eikö mies kuitenkin vastaavasti auta niissä kotitöissä ainakin sen verran, kuin niitä enemmän tulee?
hän jättää kaikki vaatteet pitkin kämppää lojumaan, likaiset tiskit ympäri kämppää, kaikki toaletti-tarvikkeet pesukoneen päälle (kun ei jaksa avata kaapin ovea ja laittaa niitä sinne takaisin), jos avaa postia niin jättää kirjekuoret ja postit pitkin pöytiä jne.
Minä rupesin epäilemään kyseisen tutkimuksen (tai tutkimusten) luotettavuutta, kun luin samassa yhteydessä sen tuloksena tehdyn tilaston.
Sen mukaan eniten kotitöitä viikossa tekivät 60-70-vuotiaat naiset! Siis heipä hei, kuinkahan paljon sitä hommaa on kahden eläkeläisen taloudessa, ellei mistään omaishoitajasta ole kyse.
Tuon ikäisillä naisilla on usein hoidettavana se oma vanha ja sairas puoliso (siis mies). Minä en epäile tuota tilastoa hetkeäkään.
Aivan kuin minun kirjoittamaani oli sinun tekstisi...
Sitten kun sanot asiasta, niin se on nalkuttamista/valittamista
TAI mies sanoo, että nyt on kiire töihin, ei kerkiä!
60-70 -vuotiailla naisilla usein myöskään oma terveys ei ole kovin hyvä, joten pieniinkin askareihin voi kulua valtavasti aikaa ja voimia. Eikö tuossa tutkimuksessa puhuttu nimen omaa siitä, kuinka paljon AIKAA kuluu noihin kotitöihin.
VAikka äiti siis on yksin isän kanssa ja mulla mies ja kolme lasta.
Ensinnäkin äiti on tarkempi kotitöistä. Imuroi, pyyhkii pölyjä yms. enemmän. Lisäksi tiskaa usein käsin ja joskus jopa pesee pyykkejäkin käsin!
Isäni nyt ei paljon tee. Äiti tekee kaikki ruoat ja kaikki siivoukset.
Mun mies kyllä tekee paljon verrattuna mun isääni. Siitäköhän tuo johtuis sitten tuo ero?
Taloudellisista asioista ei ole kyse, minä elätän perheen. Olen väsynyt riitelemään niinkin alkeellisista asioista kuin siivouksesta, yleisestä vastuunkannosta jne.
Kunhan tuo lapsi nyt vaan kasvaisi.