4v ollut pari viikkoa ilman yövaippaa, pissatan
häntä ennenkuin alan itse nukkumaan.
Kuinka kauan jatkan tuota pissatusta?
Ei siis ole tullut kertaakaan vahinkoa ja
jätettiin vaippa pois vasta kun se oli ollut
yli viikon peräkkäin kuiva yöllä.
Kommentit (31)
Kokeile ihmeessä! Itse olin jostain lukenut että kun vaippa kuiva 5 yötä peräkkäin voi jättää pois kokonaan.
Zemppiä ja kunnon froteet alle jos tulee vahinkoa.
ap
Vierailija:
vaikka terveydenhuoltoalalla työskentelenkin. Mikähän hormoni mahtaa olla kyseessä? Tiedän että yökastelua joka tarkoittaa yli 4-5 vuotiaiden tahatonta unen aikana tapahtuvaa virtsarakon tyhjentymistä vuoteeseen voidaan hoitaaDesmopressiinillä joka on luonnollisen antidiureettisen hormonin synteettinen analogi. Itse yökastelu ei kuitenkaan käsittääkseni johdu hormonaalisista syistä.
Yökastelusta puhutaan vasta yli 5-vuotiaiden kohdalla. Yökuivuutta ei voi oppia. Yleensä vasopressiiniä alkaa erittyä 5 ikävuoteen mennessä, mutta joillakin ei.
Pitäisikö sinun päivittää tietosi. googleta vaikka vasopressiini ja esimerkiksi MLL:n sivuilta saat tietoa siitä, voiko yökuivaksi opettaa ja milloin yöllisiin pissaamisiin on syytä puuttua. Suututtaa tuollaiset " hoitoalalla olevat" . Pyh!
Ihan näin ensiksi. Kaikki muukin viestissäsi oli paskapuhetta.
Ehkä Sinun kannattaisi jakaa tietojasi siihenkin suuntaan, niin tilanne kohenisi.
Oli meilläkin kausia kun yöt meni ilman vaippaa mutta nyt kun remissiovaihe on ohi niin haetaan sopivaa insuliini annostusta.
Kyllähän yökastelun syynä voi olla useampiakin syitä. Hormonaaliset, hermostolliset, joskus psyykkisetkin.
tarkoittaa että kastelun määrästä riippuen voidaan kokeilla hälytinpatjaa tai lääkettä tai molempia. Jos kastelua on vielä niin paljon ettei lapsi ole näilläkään kuiva, niin ne lopetetaan ja aloitetaan uudestaan kun hormonitoiminta on taas vähän kypsempi. Jos kastelua on vähän enää, lääke voi auttaa kuivaksi pääsemisessä (huom. ei oppimisessa) mutta eihän se mikään tulppa ole jos kastelua on vielä paljon.
Jotkut luulee näköjään että hormonitoiminta on huuhaata ja se on vain korvien välissä, mielellään äidin huonoudessa vielä.
Siis näitten ahkeroijien mielestä :) Ja puolestaan asiat, joissa se oma muru onkin vähän hidas tai heikko, ovat kiinni olosuhteista, geeneistä jne.
tarkoitatko että fyysinen erilaisuus on heikkoutta ja hitautta? Miten mahtaisitkaan suhtautua erivärisiin, eripituisiin, eripainoisiin... allergisiin, huonokuuloisiin, silmälasillisiin... oletko niitä jotka haukkui lapsena muita rillipiruksi?
Kummankaan lapsen yökuivuudesta en ota yhtään ansaitsematonta kunniaa itselleni. Ei ole minun saavutuksiani mitenkään. Mieluusti seurassa en edes kerro tästä pienemmän kuivuudesta, koska en halua että kukaan luulee mun ylpeilevän. Koska totta tosiaa tiedän, että yökuivuus jos mikä on fysiologinen juttu, sitä EI voi opettaa eikä siitä äiti voi itselleen kunniaa ottaa.
Meillä on poika 4v4kk vielä yövaipoissa, nyt yhtäkkiä vaippa ollut kuiva useana aamuna, kastuu n. kerran viikossa kun aiemmin oli joka aamu märkä... Lähtisiköhän se meilläkin tästä. En kyllä ajatellut pissattaa yöllä, vaan kyllä se täytyy ihan kokonaan pysyä kuivana.