Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taalla muita joiden mies on suomenruotsalainen tai muuten sosiaalisesta kulttuurista lahtoisin ja itse on ihan perus ydinperhekeskeinen suomalainen?

Vierailija
26.03.2008 |

Meillä näin ja todella rasittavaa. Minä tykkäisin olla ihan vaan oman perheen kesken, miehelle ja SEN SUVULLE taas on itsestään selvää että pidetään yhtä ja vietetään aikaa yhdessä.

Saimme miehen vanhemmilta ennakkoperintönä tontin johon rakensimme talon. Tämä tontti on ikävä kyllä vain parin km:n päässä miehen vanhempien luota ja voitte kuvitella miten ne täällä ramppaa! Ja niin ramppaa muutkin! Ovat kuin kotonaan meillä. Mies on aina todella ilahtunut kun sukulaisensa tulevat meille, toisin kuin minä.

Miehelle olen tästä kertonut ja hän lupasi sanoa, jos tahdon, sukulaisilleen ettei enää sovi tulla. No, arvaishan ne heti mistä moinen johtuu, kun mies aina toitottaa miten iloinen on kun taas saa nähdä mammaa ja systeriä jne.

Mies myös ramppaa siellä mammansa ja systerinsä luona. Minä jään silloin kotiin joko yksin tai lasten kanssa. Parin kuukauden välein tulen mukaan. Sen useammin en jaksa ottaen huomioon mikä väenliikenne meillä tulvii.

Välillä tuntuu että olen tottunut tähän ja silloin kun tänne muutettiin niin jollain tapaa hyväksyin asian mutta esim. nyt tökkii pahasti. Olen työpäivien jälkeen väsynyt. Olisi kiva puuhailla jotain vaan omien lasten kanssa eikä niin että täällä on lasten serkutkin juoksemassa ja anoppi juttelemassa jne.

Kiitos kun sain purkautua!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen sosiaalisen verkostoitumisen vuoksi. Nain sanoo tutkimukset siis.

Meilla sama kuvio kun teilla mutta makin tykkaan viettaa aikaa sukulaisten ja ystavien kanssa niin ei hairitse ollenkaan. Mutta mun sukua kylla hammastyttaa tama " aina jossain jonkun kanssa elama" .

Vierailija
2/4 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät sukulaiset ramppaa emmekä me heillä. Onkohan syynä sitten se, että olette tavallaan " velkaa" heille siitä, että " antoivat" tontin ja katsovat näin ollen oikeudekseen tulla teille kuin kotiinsa. Vai onko miehesi vain " mammas pojke tai pappa betalar" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on kyllä ennemminkin ruotsinkielisten suosiminen koulutuksessa (helpompi pääsy korkeakouluun eli saavat helpommin korkeakoulutuksen mikä usein takaa paremman palkan ja sen myötä paremman hyvinvoinnin), lisäksi hyvin vaiettu " hyvävelijärjestelmä" joka varsinkin takavuosina suosi surutta ruotsinkielisiä suomenkielisten kustannuksella.

Vierailija
4/4 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närpiöläinen duunari on närpiöläinen duunari vaikka ruotsia puhuukin.

Vierailija:

Syy on kyllä ennemminkin ruotsinkielisten suosiminen koulutuksessa (helpompi pääsy korkeakouluun eli saavat helpommin korkeakoulutuksen mikä usein takaa paremman palkan ja sen myötä paremman hyvinvoinnin), lisäksi hyvin vaiettu " hyvävelijärjestelmä" joka varsinkin takavuosina suosi surutta ruotsinkielisiä suomenkielisten kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä