Muistappa vielä sellainen juttu, että jos lapsesi hoitoaika päättyy kello 17
niin siihen aikaan olet jo lähdössä pois pph:n tai päiväkodin alueelta. Et jää enää kyselemään päivän kulusta. Jos haluat keskustella hoitajan kanssa niin tule riittävän ajoissa.
Kommentit (42)
Pitääkö kaikki eritellä ja vääntää rautalangasta. Ei tietenkää pelkästään 17.00 haetut lapset ole häirikköjä. Mutta valitettavasti vanhemmat teidän länsä olo ja aika ei ole korvattavissa millään muulla. Kyllä sillä on seurauksia jos vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen. Taitaa riipaista liian läheltä kun heti ollaan hyökkäämässä?
Taitaa olla pelkkää psrovosointia koko viesti!
Niin kuin jo joku kirjoittikin, normaaleilla aivoilla varustettujen ihmisten lapsia siellä hoidossa on.
Valintoja ihmiset valintoja! Olen kotona kun lapset ovat pieniä. Töihin mennessä teen lyhennettyä päivää. Kyllä niitä vaihtoehtoja on jos vaan haluaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei ne aamulla herätetyt lapset ole väsyneitä jos ne laitetaan ajoissa nukkumaan!!!!!!
Valitettavasti minun on kerrottava sinulle, että joskus valinnat (?) on tehty jo vuosia aikaisemmin ja sen tilanteen kanssa on elettävä. Osa ihmisistä on esim. yksityisyrittäjiä ja silloin ei voi niin vain jäädä kotiin lasten kanssa. Monesti nämä kirjoitukset on kirjoitettu niin täysin palkansaajan näkökulmasta, vaikka meitä työnantajiakin on, joilla on pieniä lapsia.
Uskoakseni vanhemmat syyllistävät jo muutenkin riittävästi itseään näillä asioilla.
Joten se ei selitä näitä lapsien yli pitkiä päiviä. Minä katson tätä asiaa lapsen näkövinkkelistä en palkansaajana.
Osa sitä että joutuu lähtemään puolilta päivin kotiin, osa taas sitä että on viimeinen haettava.
PistäPPPPäs soPPPPPPaan piPPPPPuri.
Ja huutomerkit vielä: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vitun työnarkomaanit!!! Ihan viiteen asti ootte siellä niih!! :DD
Niin omat lapseni eivät joudu olemaan yli pitkiä päiviä ja mieheni myös joustaa töistään jotta ei tule pitkiä päiviä.
saisin haettua lapseni ajoissa. Satun olemaan hyvässä työssä ja jos sen haluan pitää on välillä oltava yli neljään töissä. No nyt olenkin palkkaamassa itselleni yhdeksi päiväksi viikossa lastenhoitajaa, joka hakisi lapsen pk:sta, että saan tehtyä yhden tosi pitkän päivän ja kellokorttiin näin plussaa ja ehkä jopa käydä siellä jumpassa suoraan töistä kerran viikossa. Hoitaja olisi sellainen, joka on ollut lapseni elämässä ihan vauva-ajoista asti, joten lapsiki kokisi sen positiivisena asiana ja hänet haettaisiin ennen klo 16 ainakin kerran viikossa siis. Kun tulisin kotiin olisi meillä kyllä vain hetki aikaa hoitaa iltahommat, mutta se ehkä pelastaisi työpaikkani ja minut pitäisi sutjakkaana. Yksinhuoltajan on täysin mahdotonta liikkua ja olla hyvässä työssä sekä hoitaa lapsi mallikkaasti.
Joten tämä jauhanta riittää. Toivottavasti lapsistanne kasvaa terveitä ja kunnon kansalaisia. Vanhemmille "ANTAKAA AIKAA LAPSILLENNE"
T:AP
Nyt sinun jutuistasi saa sen käsityksen, että lapsille pitää olla aikaa nimenomaan klo 16.30-17.00.
Pitääkö kaikki eritellä ja vääntää rautalangasta. Ei tietenkää pelkästään 17.00 haetut lapset ole häirikköjä. Mutta valitettavasti vanhemmat teidän länsä olo ja aika ei ole korvattavissa millään muulla. Kyllä sillä on seurauksia jos vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen. Taitaa riipaista liian läheltä kun heti ollaan hyökkäämässä?
Oksettavaa lässytystekstiä.
Ja mun kokemukseni mukaan(päiväkodissa ollu harjoittelijana puol vuotta) harvalle hoitajalle ne toisen(hoidettavat) lapset on niitä MAAILMAN tärkeimpiä ja ihanimpia asioita,joista ollaan niin kovin huolissaan. Kyllä ne ihan sitä omaa napaa ajattelee, kun narisee milloin viimeiset lapset haetaan. Halutaan vaan päästä itse jo kotiin.
Ja ei niitä vaihtoehtoja kaikilla ole.
Ap käsittääkseni kiukutteli että jos hakuaika on klo 17 niin se ei saa mennä yhtään yli. Entä jos hakuaika on klo 15, saako silloin tulla paikalle 5 minsaa myöhässä?
Tiedän hoitajan jolle ETUAJASSA hakeminenkin on väärin. :D
Hoitajille ei kuulu turkastakaan mitä vanhemmat tekee lapsen hoitoajalla. Ei se missä on töissä tai onko kotona.
Ainoastaan se että lapset viedään hoitoon, haetaan hoidosta tai ilmotetaan ettei nyt olla tulossa hoidettaviksi.
Jos myöhästyminen on hoitajalle rasittava asia, ja se tapahtuu usein ja pitkän (yli vartin verran eikä syytä osaa selittää esim. liikenneruuhkalla) niin silloin vanhemmassa on vikaa.
Hoitaja on velvollinen kertomaan miten päivä on mennyt vaikka tämä tulisi myöhässä.
Minusta on uskomatonta että hoitolapsista tehdään uhreja jos vanhemmat käy töissä. Normaalisti vanhemmat niin tekee. Ainakin miltei kaikilla ihmisillä se viimesin lapsi "joutuu" hoitoon kun täyttää 3.
Se ei kerro mitään lapsen voinnista ja tulevaisuudesta jos vanhemmat on kotona eikä työelämässä.
VEIKKAAN että niissä ääripäissä (kotona vuosia makaavista ja työnarkomaanien lapsissa) on yhtäpaljon uhreja, mutta on niitä myös keskivertoperheissäkin.
Ihmisen sairastuminen ei vaan riipu valitettavasti siitä saako jatkuvaa huolenpitoa ja paapomista vai ei.
Hoidossa lapsi kokee turvaa jos hoitopaikka on hyvä. Tekeekö työssäkäyminen sitten ihmisestä niin itserakkaan ettei kaipaa lastaan ja anna hänelle aikaa?
Tällöinhän lapsella on rytmiä, tuttuja kuvioita ja paljon hänestä välittäviä ihmisiä.
Minä teen asioita monella eri tavalla ja aina lapsien etua ajatellen. Ei ole yhtä ainoaa tapaa; ainoastaan oikein on kun lapsesta välitetään ja häntä huomioidaan.
moni vanhempi ei pääse aikaisemmin hakemaan- taksi on liian kallis ap
Miksi sitten pitää vääntää rautalangasta, että kaikki 17.00 haettavat lapset eivät ole pk:ssa pitkää päivää?!
Jos lapsi itsee krokotiilin kyyneleitä voisi hoitaja katsoa peiliin. En muista yhtäkään(!!!) viimeisenä haettua lasta joka olisi jaloissani itkenyt...
Oletko edes varma mitä lapsi itkee? Lluultavasti itkekin itkisin krokotiilin kyyneleitä jos joutuisin pihalla seisoskelemaan sinun huutomerkki-vieraan kanssa kahden...
kun päiväkoti menee kiinni. Mutta eipä ole ihan vähäisiä ne kerrat kun olen myöhästynyt bussista siksi että viimeinen vanhempi hakee ilman myöhästymisilmoitusta lapsensa vaikka varttia yli... ja anteeksipyyntöä on turha odotella.
MuistaPPPA sinä sellainen, ettei kaikki ole sinun luonasi hoidossa. KohdistaPPA vastaavat viestit tulevaisuudessa tietylle ryhmälle, älä ikään kuin jokaiselle av:n lukijalle.
Joten tämä jauhanta riittää. Toivottavasti lapsistanne kasvaa terveitä ja kunnon kansalaisia. Vanhemmille "ANTAKAA AIKAA LAPSILLENNE"
T:AP
Mistäs tämä yhtäkkinen sädekehän kiillotus? Oikein ponteva päätös "Lähdenpä tästä nyt viettämään aikaa lapsieni kanssa!". Ja kehtaat vielä huutaa ANTAKAA AIKAA LAPSILLENNE. No joo, et sä ollut koneella kuin vaivaiset 15:18-16.48. Kyllä oli aikakin lopetella...
Yhden kerran pienempi itki, toinen on pari kertaa ilmaissut olevansa pahoillaan, mutta yleensä on ollut vielä leikit meneillään, ja kerran jopa viiden pintaan olen kuullut että hei äiti älä vielä tuu mulla on leikki kesken. Jos lapsi on pihalla yksin niin se vaatii tietysti vähän sitä, että se vika hoitaja huomioi häntä ja on mukana keksimässä jotain tekemistä.
Jos lapsi itsee krokotiilin kyyneleitä voisi hoitaja katsoa peiliin. En muista yhtäkään(!!!) viimeisenä haettua lasta joka olisi jaloissani itkenyt...
Oletko edes varma mitä lapsi itkee? Lluultavasti itkekin itkisin krokotiilin kyyneleitä jos joutuisin pihalla seisoskelemaan sinun huutomerkki-vieraan kanssa kahden...
että ehdittäisiin hakemaan lapset joskus aikaisemminkin eikä aina viimeisenä.
Seuraavaksi sitten voittekin alkaa syyllistää siitä, että kaksi autoa on epäekologinen valinta. Ja onhan se, itsekkäänä ihmisenä valitsin omien lasten hyvinvoinnin maapallon hyvin voinnin sijaan. Kun taloudellisesti sen pystyin tekemään.
Sitä ennen meidän lapset oli aina niitä, jotka haettiin viimeisenä. Ja turha sanoa että valintoja voisi olla muitakin, teen nyt jo osa-aikatyötä (lapsilla on yksi vapaapäivä viikossa) ja olen ollut viimeiset 6 vuotta kotiäitinä. Palasin töihin vasta pari kk sitten.
Kyllä se niin on, että saa olla iloinen siitä että edes on töitä. Jos alkaa vielä lisää vaatimaan työnantajalta joustoa niin voi olla että kohta ei töitä enää olekaan.
Tarkoittaako hoitajana olo sitä että ei saa välittää muiden lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan? Niin täällä taidetaan elää nykypäivänä kaikki huolehtii omistaan miten huolehtii?!? Kyynärpäät esiin minä ensin!