Rv 29 ja hemoglobiini
101. Onko se huono? Väsyttää niin pahuksesti.
Kommentit (12)
Mutta sun raskautes on siinä vaiheessa, ettei pitäisi niin älyttömästi nyt enää väsyttää, ja jos Hb on tuota tasoa niin voithan ottaa rautakuurin. Ei se Hb:n puolesta välttämätöntä ole, mutta jos olet väsynyt ja ennen raskautta Hb on ollut merkittävästi korkeampi, niin jospa väsymys häviäisi raudalla.
Mulla laski Hb raskausaikana 160 -> 104, jolloin aloitin raudan. Olin tosi väsynyt.
olen syönyt rautaa jo pitemmän aikaa, ensin 1 tabu per pv, nyt 2 per pv, nyt sain määräyksen ottaa 3 per pv. Noista rautatableteista huolimatta hemppa vaan laskee... harmittaa ja väsyttää...
Minulla laski hemoglbiini 134:stä 115:een juuri tuossa rv 30 paikkeilla ja rautaa joudun syömään edelleen ( nyt rv 38+3 ). Hemoglobiini nousu onneksi nyt jo 126:een, mutta pitää kuulemma vieläkin syödä rautaa, jotta pysyisi ihmisten mitoissa tuo arvo.
Itselläni lähtötaso oli 110, ja kävi matalimmillaan 92:ssa vaikka söin rautaa tupla-annoksen. Nyt rv 39+ hb taas 110 paikkeilla.
Mulla tuo 92 ei tuntunut missään kun olen matalaan hemoglobiiniin tottunut. Eri asia tietty jos lähtötaso on esim. 130-140, niin silloin joku sadan pintaan laskeva hb varmasti tuntuukin jo kropassa.
mulla oli kokoaika 120-150, synnytyksen jälkeen laski 103 ja se tuntui.
miten tuo alhainen hemoglobiini vaikuttaa vauvaan?? Ja sitten, aiheuttaako ennen aikaista supistelua (olin näistä tarkkailussa viikonloppuna)...
Vauva kyllä saa kaiken, siksi sinun hb onkin alhainen, supistuksia kyllä aiheuttaa alhainen hb. Oletko kokeillut sitä rautamehua? Sitä voit ottaa niiden tabujen lisänä yhden annoksen 20ml/vrk, ja ne rauta tabletit kannattaa ottaa appelsiinimehun kanssa, auttaa imeytymistä. Joudutko ottamaan närästykseen tms. vaivaan jotain esim. Rennie, Gaviscon? Ne haittaavat raudan imeytymistä, entä juotko paljon maitoa? Vältä sitä juuri kun olet ottanut rautatabletit, sekin estää rautaa imeytymästä..siis maitotuotteet..
Hb olisi hyvä olla 110 ja sen yli mutta kyllä se voi alkaa nousta itsekseen loppuraskautta kohti, noilla viikoilla se varmasti on alimmillaan, vauvan verenmäärä kasvaa rajuimmin joten siitä kärsii sinun veresi määrä.
syön Rennieitä lähes jatkuvasti... enpä ollut tullut tuota ajatelleeksi, kiitos!!
Eli maitotuotteet ajoitat toiseen hetkeen päivässä. C-vitamiini edistää raudan imeytymistä, joten nautipa vaikka hedelmän kera.
Minä kärsin siitä joka raskaudessa. Aloin syödä raudan lisäksi tuota B12-vitamiinia ja arvot nousivat kohisten.
Tuo puutos estää raudan imeytymisen.
Mitä teillä on ollut hemppa raskauden aikana??