Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeellinen keskeytys ja vuodon määrä

26.03.2008 |

Mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys eilen ja tänään on ollut tosi niukkaa tuo vuoto. Eilen sitä kyllä tuli ja sen lisäksi 3-4 isompaa "klönttiä", mutta tänään tosiaan erittäin vähän. Viikkoja mulla oli kyllä vain 5-6, joten hoitajakin sanoi jo eilen, että ei varmaan tuu vuotoa paljon.. Mietin vaan että soitanko maanantaina ja kysyn, vai odottelenko viikon jälkitarkastusta..

Miten fifiris sulla kävi, oliko kaikki kuitenkin ok?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa tuli reilusti, mutta mitään jälkitarkastusta ei kyllä tarjottu, mikä vähän mietityttäää.

Vierailija
2/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno ja toissapäivänä söin lääkettä joka aloittaa supistukset ja raskausjäänteiden poiston. Odottelin sairaalassa kolme tuntia, mutta vuoto ei alkanut. Kun pääsin kotiin, alkoi kohtalaisen runsas vuoto. Se ei kuitenkaan kestänyt kuin muutaman tunnin ja eilen eikä tänään vuotoa ei ole juurikaan enää tullut. Nyt pelottaa että onkohan raskausjäänteitä kuitenkin jäänyt kohtuuni.. Raskaus oli keskeytynyt ilmeisesti jo varhaisessa vaiheessa, koska ultrassa todettiin vain noin 7 mm. jäänteitä, vaikka raskausviikkoja piti olla kasassa jo 11.

Onko täällä muita jotka ovat tehneet keskenmenon lääkkeellisen hoidon ja miten paljon teillä on tullut vuotoa? Mulla on jälkitarkastus vasta kuukauden päästä, joten tosi pitkä aika odotella jos sitten vielä päätteeksi joudunkin vielä kaavintaan. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tehtiin ensin tuo lääkkeellinen (viikkoja 12) ja verta tuli sinä iltana valtavasti. Kun seuraavana aamuna menin takasin polille ja ultrattiin, raskausmateriaalia oli kuitenkin vielä niin paljon kohdussa, että mentiin kaavintaan. Soita sinne polille ja kerro huolesi. Pääset varmaan huomenaamuna kaavintaan. Se on " helppo" toimenpide. Ei kipuja ja vuotokin loppuu eikä tarvi pelätä, että jossain julkisella paikalla housuihin muljahtaa kauhea klöntti tai että verta hulahtaa housuista läpi. Sulle annettiin varmaan joku numero, mihin voi soittaa, joten soita sinne!

Vierailija
4/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi just noin! Lääkkeellinen tyhjennys perjantaina, ja isoin satsi (alkio yms.) tuli ulos heti. Tiistaina kaupungilla kävellessä lorahti housuun istukka, ja se oli todellakin aika kauhea klöntti! Mutta sen jälkeen tulikin vaan pienehköä vuotoa, ja jälkitarkastuksessa kaikki oli hyvin (tosin ei ultrattu).

Vierailija
5/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös lääkkeellinen tyhjennys kaksi viikkoa sitten, silloin " luulin" viikkoja olevan 9+1, mutta alkio lopettanut kehittymisen 6+4.

Mulla ei meinannut silloin lääkkeen saamispäivänä (kohdunsuulle) vuoto alkaa ja illalla nousikin kuume. Jouduttiin käymään kätilöopistolla, jossa lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen, siinä sitten kuulema holahteli oikeen kunnolla tutkimuksen yhteydessä ja jo siinä lääkäri totesi ultralla raskausmateriaalin poistuneen kokonaan, limakalvoa vielä jäi, sitten vielä illalla vuotelin kuukautisvuotoa muistuttavaa tahtia, mutta sen jälkeen vuoto on ollut lähinnä tiputtelua ja tuhrua. Kävin kuitenkin tarkistuttamassa vielä vuodon " riittävyyden" neljä päivää lääkkeiden saamisen jälkeen ja tahti ihan sopivaksi todettiin, vaikka edelleen limakalvoa (=vuotava veri) oli. Tuhriminenkin loppui n. 10. päivän kohdalla.

Summa summarum, voi siis olla aivan hyvin mahdollista, että tarvittavat asiat ovat poistuneet kohdustasi, mutta luulen että voit mennä pkl:lle josta lääkkeet sait, tarkistuttamaan asian, soita ainakin em. osastolle!

Voimia muuten kurjaan tilanteeseen, mulla myöskin olisi ollut LA lokakuussa ja odotukset ja fiilikset korkealla, tosin hiipuvat raskausoireet saivat varpailleen ja hakeutumaan yksit. ultraan, siellä sitten todettiin mun pelot keskenmenosta tosiksi, vauva oli kuollut. Mä olen itkenyt ja itkenyt ja inhonnut paikkoja joissa käynyt viimeksi onnellisena ja raskaana ja nyt tyhjänä, ilman pientä hyttystä. Mutta kummasti se alkaa toivo pilkahdella hiljalleen sieltä sysimustien pilvien raoista. Vaikkakin toivottiin tätä keskeytynyttä raskautta jopa vuosi, mut on vallannut joku hurja usko siitä, ettei tässä nyt enää vuotta odotella ihmettä tapahtuvaksi, vaan onni saattais osua kohdalle piankin (myönnetään, tää tunne on aika ailahteleva, välillä olen varma että kyseessä oli Once in a lifetime- tyyppinen onni, eli ainut kerta kun raskaaksi onnistun tulemaan ja toisinaan tää hurja usko tulevaan vuorottelevat...)

Ei muuta kuin harjoitellaan ja toivotaan parempaa tulevaan, hih, onneksi harjoittelu on kuitenkin kivaa :O))!!!

Vierailija
6/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laittoivat sairaalassa neljä lääkettä alapäähän ja supistelut alkoi noin tunti sen jälkeen ja vuoto oli aivan älytön jo sairaalassa.Sairaalassa olin 6 tuntia ja vuoto ja kivut jatkuivat seuraavan päivän.Nyt on tullut vähän enemmän kun menkoissa ja toisinaan ei juuri yhtään.Itse olin viikolla 9 mut sikiö oli kuollut jo viikolla 7.Jälkitarkastus pitää tehdä 3 viikon päästä,lapuissa jotka sain oli aikana 4-5 viikon päähän

Vierailija
7/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ei ole vuotoa tullut sen ekan päivän jälkeen joten soitan sinne sairalaalaan huomenna ja kysyn voisinko päästä ultraan tai muihin tutkimuksiin.. En halua enää odotella jälkitarkistukseen kuukauden päähän jos sitten löytyykin jotain ja joudun taas kaavintaan.

Teidän vastauksista oli ihan mielettömästi apua!! Tuntuu jotenkin tosi helpottavalta huomata ettei ole yksin näiden juttujen kanssa.. Tää on ollut henkisesti niin raskasta ja tuntuu ettei kukaan muu voi ymmärtää kun sellainen joka on käynyt näitä samoja tuskia lävitse. Kaiken tän keskenmenon tuskan jälkeen joutuu vielä kestämään stressin ja ahdistuksen siitä onko niitä raskausjäänteitä vielä mun sisällä..