Miten opintoviikot muunnetaan opintoviikoiksi
kun siirtymäaika loppuu? Jos on jo ohittanut 120 ov, joutuuko silti tekemään kandin lopputyön vaikka olisikin jo aiemmin vastaavan kurssin tehnyt? Mietin että kannattaisiko minun rutistaa opinnot valmiiksi ennätysajassa vai hankinko lapsen ensin ja unohdan koko siirtymäajan. Kuinka paljon siitä sitten tulee takkiin että siirtyy uuteen järjestelmään... Toisaalta taas, olen nyt jo melko vanha ensisynnyttäjäksi ja vuoden päästä vielä vanhempi. Olemme nyt yrittäneet lasta melkein 3 vuotta joten ei ole ihan sanottua että se varmasti onnistuu silloin kun välttämättä sitä haluaa.
Kommentit (7)
Voi hyvänen aika, asiasta on toitotettu jo viimeiset 3 vuotta, kotiin lähetelty kirjeitä ja tiedotustilaisuuksia pidetty.
Sulla ei nyt kuule ap taida olla muuta vaihtoehtoa kun siirtyä siihen uuteen systeemiin, ellet sitten ajatellut valmistua viimeistään tämän vuoden toukokuun loppuun mennessä!
Ja miten noin tyhmää asiaa voit kysyä kuin että miten ov:t muutetaan op:ksi??? Onko WEBOODI sulle tuttu??? Siellähän näkyy sun suoritukset SEKÄ opintoviikkoina ETTÄ pisteinä!
ja toisekseen, olen vääntänyt tutkintoa työn ohessa eli en ole ihan kauheasti keskittynyt opintoihin...
Ap
Osaan kyllä ihan sujuvasti muuntaa opintoviikot pisteiksi, tarkkaan ottaen kysymys kuuluukin että kuinka siirtymävaiheessa kohtuullistetaan sitä mitä on vielä tehtävä ja mitä ei...
Ap, taas
Teknisesti opintoviikkojen muuntaminen opintopisteiksi on helppoa, mutta lisätöistä ym. sinun pitää ehdottomasti olla yhteydessä oppilaitokseen, jonne tutkintoa suoritat. Ei kukaan tällä palstalla voi vastata. Tsemppiä opintoihin!
Sitäpaitsi ov:t ja opintopisteet eivät yksioikoisesti mene tuon 1,5 kertoimen mukaan.
Siis kuinka opintoviikot muutetaan opintoPISTEIKSI...
Ap