Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin netistä että vain 4% lapsista syntyy rv42 jälkeen

25.03.2008 |

Minulla 3 lasta joista kaksi kuuluu tuohon neljään prosenttiin. Yksi lapsista meni lasketun ajan yli vain viikolla... Nyt odotan neljättä ja pelkään että menee taas pahasti yli. Onkohan niin että minulla vaan on taipumus kantaa lapsia kauemmin kuin muilla vai luuletteko että on ollut sattumaa että kaksi on mennyt noin pahasti yli lasketun ajan? Kätilöltä kysyin ja ei se mitään osannut sanoa. Sanoi että joillakin kaikki lapset menee yli lasketun ajan, toisilla vain osa lapsista. Joten eipä paljon auttanut! Veikatkaa tekin nyt sitten jotain, jooko? :D Onko toivoakaan että syntyisi ennen rv42?

soffala rv38+6

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jakaumaa on päiville. Mielenkiintoista tosiaan miten joillain syntyy kaikki yliaikaisena, toisilla ennen. Mä kuulun tuohon jälkimmäiseen, lapset on syntyneet 38+6, 39+3 ja 39+5. Ei varmastikaan lohduta..., mutta pointtina siis se, että taitaa olla ihan yksilöstä kiinni missä vaiheessa kroppa alkaa käynnistelemään asukkeja pihalle.

Toivon, että sinulla tämä vauva syntyisi jo vähän etuajassa. Mutta jos ei, niin toisaaltahan se olisi ihan tuttua juttua sinulle :) On ainakin hauska yllätys jos vauva syntyisikin aikaisemmin kuin sisaruksensa mutta toisaalta et varmasti saa ainakaan stressiä loppumetreillä, kun edellisetkin ovat menneet yliajalle.

Vierailija
2/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on kaikki syntyneet tosi kivasti just ennen laskettua aikaa. Yhdellä tutulla kaksi ensimmäistä lasta syntyivät viikkoa ennen laskettua aikaa. Yhtäkkiä kolmas kuitenkin meni 10 päivää yli. Hän kertoikin että oli kolmannen odottaminen kyllä yhtä tuskaa koska oli oletanut että menisi saman kaavan mukaan kuin muutkin :) Olisi kiva kuulla kommenttia muiltakin useamman synnyttäneiltä! Millä viikoilla syntyneet? Onko havaittavaissa tietty kaava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä takana kolme odotusta ja kaikki meni 10 päivää yli lasketun. Nyt neljäs tulossa ja varaudun jälleen siihen että yli menee ja paljon. Olisihan se mukava yllätys jos syntyisi edes lasketunajan tienoilla, mutta varauduttu on siihen että yli menee rutkasti.

Joten tiedän tunteen :)

Vierailija
4/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka: 39+3

toka: 39+3

kolmas:39+3

neljäs:39+4

maria80 rv 6+?

Vierailija
5/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sinulla onkin mennyt saman kaavan mukaan :) Kai se on vaan hyväksyttävä että meikäläinen joutuu nyt sitten odotella sinne viikolle 42 asti :D

Vierailija
6/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta joista kumpikin on syntynyt rv42+3 (käynnistyksellä). Viimeeksi lääkäri totesi että jos lisää lapsia tehdään niin luultavasti menevät myös yliaikaiseksi. Sanoi että toisilla vain on pidempi kantoaika kuin toisilla. Nyt odotan kolmatta rv 27+5 ja olen jo asennoitunut että käynnistykeen joudun. Minulta varmaan puuttuu jokin hormooni joka käynnistää synnytyksen?

Sinulla on kuitenkin hyvä että yksi on mennyt vain viikon yli ja jos muutenkin synnytykset on käynnistyneet itsestään niin tämä neljäshän voi vaikka yllättää ja syntyä jo vaikka laskettuna päivänä:D

ilonella3 27+5

Vierailija
7/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä meni viikolla 41+, kolmas tuli 9pv etuajassa ja neljäs taas 10pv yli. Joten " eri kaavaa" siis tuo kolmas. Lisäksi hän oli poika, muut tyttöjä. Tais olla pojalla vain kovempi kiire maailmaan :)

Vierailija
8/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi terkka silloin kolmatta odottaessa, että varmaan tulee ennen la:ta kun edellisetkin ovat tulleet, että kai ne edellisten syntymärv:t antavat jotakin viitteitä. Toki olen kyllä kuullut suuristakin vaihteluista samalla äidillä eri lasten kohdalla. Mutta tietysti jos varautuu piiiiitkäään odotukseen, niin ei ehkä sitten pety niin pahasti, jos lapsi ei synnykkään ennen la:ta.

maria80

Vierailija
9/9 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen meni 10 päivää yli ja toinen 17. Nyt tästä kolmannesta varauduin onneksi jo heti alussa yliaikaisuuteen, sillä nyt mennään 40+5 eikä mitään merkkejäkään synnytyksestä.

Onneksi aika ei ole noiden kahden kanssa käynyt vielä pitkäksi, enkä usko että vielä viikkoon mitään tapahtuu. Huoli vauvasta on tietysti kova, kun ei kontrolleihinkaan nykyään pääse ennen kuin rv 42. Maha jatkaa kasvamistaan, nahkaan sattuu ja onkin edellisestä ja tästä repeillyt aika mahtavasti. Selkä on tosi kipeä kun tätä taakkaa kantaa ja muita vaivoja en ala edes luettelemaan. Entä jos pääsee liian isoksi kasvamaan, kun ei kontrolloida?

Mutta, hyviä puolia kannattaa korostaa: Meissä on hyvä olla kun vauvat ei tahdo tulla pois. Yliaikaiset on valmiimpia tähän maailmaan, niillä on usein selkeämpi rytmi heti alusta, ja meidän lapset on seurustelleet heti syntymästään eivätkä ole koskaan vain syöneet ja nukkuneet (en kyllä tiedä onko hyvä puoli...), mahavaivoja ei kauheasti ole ollut kun suolisto on valmiimpi eikä muutenkaan mitään ongelmia syömisissä eikä muussakaan.

Toisaalta, olisihan se ollut kiva jos meillä olisi ollut joskus pieni vauva... Tämä kun jää viimeiseksi.

Maaria 40+5