Kättärin Haikaranpesä: kuinka herkästi käynnistetään?
Hei,
onko kenelläkään tietoa, kuinka herkästi synnytys käynnistetään Haikaranpesässä? Sinne kun pääsee vain, jos synnytys on viikoilla 37-42... Käynnistetäänkö synnytys siellä siis herkemmin kuin muilla osastoilla, jotta ei menisi tuota kahta viikkoa enemmän yli lasketun ajan? Olen nyt viikolla 40+1 ja vauvan saapumisesta ei merkkiäkään... Huolettaa, ettemme pääsekään miehen kanssa Haikaranpesään, vaikka olemme juuri sinne niin kovasti halunneet.
Kommentit (2)
Käynnistäminen tapahtuu aina tuolla osasto nelosella.
Minä olin myös menossa Haikaranpesään ja myös synnytin siellä vaikka oli käynnistetty synnytys. Käynnistäminen aloitettiin rv 42+0 ja normaalistihan sinne ei siis tosiaan pääse jos synnytys käynnistetään. Mutta silloin kun meillä siirtyminen synnytyssaliin tuli ajankohtaiseksi, kaikki synnytyssalit oli täynnä ja ainut missä oli vapaata oli Haikaranpesä.
Joten riippuu tosiaan tilanteesta. Jos tulee sulle tulee samanlainen tilanne, kannattaa aina kysyä mikä tilanne on synnytyssaleissa sillä hetkellä.
M-aarit ja nuppu 3vk
haikaran ehtona on max 42 rv ja spontaanisti käynnistynyt synnytys.
Todennäköisesti synnytyksesi käynnistyy muutaman päivän kuluttua! Useimmat esikot menevät yli la:n 3-4 päivää.
tsemppiä!