TaaperoEnskojen viikko 13
Pääsiäispino löytyy täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12699858&p=1&mpage=6&tmod…
Mutta palaan paremmalla ajalla, pyykki- ja astiavuoret odottaa...
-Osse ja typykkä 1v4kk
Kommentit (53)
PuremisG: Sampo saattaa välillä puraista mua, kun oikein innostuu tai osoittaa hellyyttä :O Joskus hermostuessaan S puree itseään, mutta ei muita. Välillä pureminen jäi pitkäksi aikaa pois, mutta nyt sitä on taas ollut havaittavissa. Ei kuitenkaan mitenkään mainittavan paljoa pure, joten en ole ottanut paineita. Tietenkin osoitan, ettei pureminen ole hyvä juttu (vaikka kuinka olisi Sampon mielestä hellyyden osoitus), mutta aika harvoin tuo puree.
YökyläG: Sampo ei ole ollut kertaakaan yöhoidossa eikä juuri muutenkaan hoidossa. S nukkuu niin huonosti, että ihan jo siitäkään syystä ei viitsi viedä hoitoon :/ Toiseksi en raaski. Ei meillä ole vielä tullut sellaisia menoja, että olis pitänyt viedä yöhoitoon eikä se muutenkaan ole ollut hoidossa pitkiä aikoja kerrallaan. Pisimmillään tainnut olla n. 2h mummulassa :O Sampo " vierasti" jo 2kk iästä lähtien ja vasta joskus tuossa n. 10kk iässä alkoi osoittaa merkkejä, ettei enää pelkää mummuaan ja pappaansa. Nykyään osoittaa jo heillekin hellyyttä ♥ Enivei, ei ole ollut monestakaan syystä yöhoidossa kertaakaan. Voisin kuvitella jättäväni satunnaisesti yhdeksi yöksi hoitoon, jahka oppii ensin nukkumaan paremmin (=ilman tissiä).
Ohhoh, nyt en ehdikään enempää, pitää mennä nukuttamaan poikaa, kun mies ei onnistunut :p
Han ja S 1v1kk
Eilen oli vaan taas joku mega-v*tutuspäivä.. Mies ehti kattoo jonku 3 leffaa päivän aikana ja mä istuin alas ekan kerran (jos D' n päikkärien aikasta netissä roikkumista ei lasketa) ilta kasilta. Tosin miehen puolustukseks voi sanoo, et oli eilen aamupäivällä meidän kans Malmilla ja vielä iltapäivällä sorsia kattomas & puistossa + ulkoilutti D' n tänään aamupäiväl, kun mä nukuin ;). Eniten mua ärsyttää toi, et ei enää lapsia meille. En vaan suostu ymmärtään mistä se ton repii, kun itelläänki on ollut 6 sisarusta ja hedän kulttuurissa perheet on isoja.. Toisaalta meillä taas toi vauva-aika oli yhtä helvettiä, vaikkakaan ei vauvan takia ja mäkin pelkään ihan hulluna sitä, et uusisko masennus..
Meillä D ei oo koskaan ollut yötä hoidossa eikä muutenkaan kuin pk' ssa (mummila reissuilla joskus ulkona mummin/taatan kans, kerran mummilassa muutaman tunnin yksin mummin ja taatan kans kun mä olin parturissa ja kerran meillä kotona mummin ja taatan kans mun hammaslääkörin ajan). Meillä toiset isovanhemmat asuu kans useemman sadan km päässä ja toinen mummo toisella mantereella. Kavereilla on itelläkin pieniä lapsia tai ei lapsia ollenkaan, joten niillekään ei saada hoitoon. Oishan se tosi kivaa jos D' n sais välillä hoitoon niinki et päästäis miehen kans kaksin jonnekin (D' n syntymän jälkeen ollaan oltu kerran pari tuntia baaris ja kerran tuliais ostoksilla). Mut eipä oo mahdollista :(. Tosin mies ja mun äiti on molemmat sitä mieltä, et kesällä D menee yksin mummilaan, mut mä en oo ihan samaa mieltä tästä..
Queen: Hyvä, et Liian nukkuu ees sen ajan heräilemättä. D heräs eilen illal 10 (meni nukkuun 8 jälkeen) ja nousi sängystäki, mut sit nukku siitä aamu 6 heräämättä (tai 7 kun kelloja siirrettiin). Toiki herätys oli mun vika, kun menin korjaan peittoa D' n päälle.. Jospa siis meilläkin vähitellen.. (Toisaalta D on joissain asioissa kuulemma hirveen samanlainen kun mun veli vauvana/pienenä ja veli on nukkunut piiiitkään huonosti (painajaisia, kävellyt unissaan jne jne). d' kin on noita kissa-painajaisia jo nähny..)
Osse: Mulla menee kyl kans hermot D' n kans. Meillä on vanhempiensa kaltainen lapsi eli kun v*tuttaa niin sen sit huomaa ja lyhyt pinna ;). Eli kiukkua tulee ja usein (mm. liian kuumasta ruuasta tai hitaasta ruuan pöytään tulosta). Joskus siis tulee tiuskastua D' lle, mut sit yritän vaan halailla extrapaljon hyvitykseks :). ja meillä kans noi suu kii-komennot tms vaan pahentaa kiukkua, samoin syliin ottaminen yms. Ja väsyneenä D tekee pelkkiä tyhmyyksiä ja kiellettyjä juttuja.. Kuten just äsken lounaalla, kaato maitoa pöydälle ja laitto ruokaa sinne " uimaan" , laitto ruokaa omalta lautaseltaan mun lautaselle tai ruokalapun kouruun ja sit alko heitteleen ruokaa pöydälle kun en antanut laittaa mun lautaselle. Päivästä riippuen mulla joko palaa pinna noihin tai meinaa alkaa naurattaan (tänään yskin siis hihaan koko ruokasähellyksen kun ei meinannu pitää pokka).
Ope: Jos miehen saiski puhuttua ympäri niin meillä toi Kela estää tonskailut.. Jos äp-raha menee edellisen vuoden verotuksen mukaan niin mun ois pakko saada töitä koko vuodeks 2009, jolloin sit 2010 vasta edellisen vuoden verotuksen varmistumisen jälkeen vois hakee äp-rahaa. Pyllystä siis koko systeemi..
Burde: Oma moka ku oon valinnu miehen jonka kulttuuris miehen tehtävä on tuoda rahaa taloon ja that' s it ;). Ei vaan tohon nähden (jo monen kaverin ulkom. mieheen verrattuna) meillä mies osallistuu tosi paljon. Mä en vaan tahdo osata laskee sellasia hommia auttamiseks, mitä mies tekee jatkuvasti enemmän ku mä (kuten tiskaus, jota inhoon ;) tai ruuan laittaminen). Raha-asiat taas ärsyttää sinänsä, et mä maksan usein kaikki ruuat ja D' n kulut enkä tiedä ikinä miten paljon miehellä on rahaa tilillä, joten joudun venyttään omia rahoja niin, et oon varma et ruoka ei lopu kesken. Mies maksaa laskuja ja sit säästää rahaa, johon mä taas en pysty ;). Viime vuoden matkan mies makso 90% yksin. D sanoo " vauva ikkee" melkein kaikista vauvan kuvista :D.
Naperolle kovasti onnea!!! Jos Emma surettaa niin onneks teillä on samalla myös ilonaihetta *voimahalaus*. En mä sitä tarkottanut, et pitkitätte turhaan Emman viemistä, vaan sitä, et teillä on kuitenkin päätös tehtynä. Voihan niistä lääkkeistä apua olla ja jos ei ole niin sit teillä on asiat kuitenki valmiiks mietittynä.
Nyt tutkiin uimahalleja ,et missä ois D' lle kivointa.. Ajattelin, et mentäs iltapäivllä/illalla pitkästä aikaa uimaan :).
Jenni ja D päikkäreillä
Ensinnäkin ONNEA HENNALLE TYTÖSTÄ! ♥ :) Oikein soma pörröpää oli kuvissa :)
Voi ei, nyt mä en taas muista mitä mun piti kirjoittaa :p
Välillä menee hermo Sampon nukkumisiin :/ Nytkään ei voinut millään nukahtaa vaunuihinsa koska ei ollut saanut tissiä ennen pukemista yms.. Ja illat ja yöt.... Viime yökin piti taas vaihteeksi nukkua tissi suussa, ihan koko yö. Välillä kyllä mietin kokonaan tissistä vieroittamista, mutta toisaalta on se imetys ihan mukavaakin puuhaa. Sampo tulee monesti itse pyytämään maitoa, mutta oon vähän yrittänyt estellä, koska mielestäni ei tarvi vartin välein käydä rinnalla :O Eli monesti sanon vain, että " nyt ei ole maitoa, maito on loppu" . Yleensä S hyväksyy vastauksen ja siirtyy muihin puuhiin, mutta kokeilee kohta uudelleen, että josko NYT olis sitä maitoa :D
Miten muut taaperoimettäjät, kuin monta kertaa päivässä olette imettäneet tämän ikäistä lasta (vähän päälle 1v.), missä vaiheessa olette jättäneet yöimetykset pois, oletteko ensin vähentäneet päiväimetyksiä ja sitten vasta yöimetyksiä, vai toisinpäin? Kyselykausi ;) Sampo on kunnon tissitakiainen enkä ole ajatellut vielä lopettaa imetystä kokonaan, mutta jotain muutosta haluaisin S:n nukkumisasioihin.... Kertokaa toki kokemuksianne!
Nyt pitää mennä viettämään laatuaikaa miehen kanssa kun S saatiin vihdoin nukkumaan ;)
Han
Moro taas pitkästä aikaa. Jotenkin on aika mennyt kuin siivillä. Meillä on käynyt aika paljon vieraita katsomassa uutta taloa ja vieläkin on paljon kaikenlaista laittoa, jota yritän tehdä aina kun Helmi nukkuu.
Galluppeja oli pukannu:
Puremisesta: Kuin täältä tulleesta käskystä Helmi on alkanut purra ihan viime päivinä. Puree kyllä enimmäkseen mua tai miestä, ei sentään vieraita. Toivottavasti on ohimenevää, kun en oikein osaa konstia sitä saada loppumaankaan. Tietty aina kielletään tiukasti kun puree. Toi pureminen liittyy kyllä aina jonkinlaiseen innostukseen, painimiseen tms. Tai onhan Helmille taas tullut kai kolme hammasta puolen viikon sisään, niin voihan se siitäkin johtua.
Yökyläilystä: Helmi on ollut sekä mun vanhemmilla että miehen vanhemmilla varmaan jonkun 5 kertaa yötä. Ja sit ollaan oltu sillai että Helmi nukkuu isovanhempiensa kanssa ja me nukutaan eri huoneessa. Jos on tultu myöhään niin ei olla viitsitty siirtää tyttöä ja silloin pienempänä kun Helmi valvotti niin saatiin nukkua kunnolla. Helmi on niin helppo jättää joka paikkaan kun hän ei oo oikeastaan koskaan vierastanut ketään.
Joskus oli pompulagalluppiakin. Nyt Helmillekin saa pompulat. Sai pääsiäismunan sisältä hienoja pompuloita. Helmi antaa niiden olla ihan hienosti, mutta niiden laittaminen onkin sitten eri juttu.
Osselle: Kyllä tääkin mamma räjähtää liian usein. Aina se kaduttaa jälkeenpäin. Mutta oon yrittänyt muistaa pyytää anteeksi ja sitten hellitellään. Meilläkin toimii se, että antaa Helmin kiukuta aikansa. Usein hän siitä sitten lähteekin leikkimään kuin ei mitään ois tapahtunutkaan. Tai hyvä konsti on sekin että kiinnitetään huomio toisaalle kun kiukku alkaa. Mennään katsomaan lintuja tms.
Helmi on myös alkanut taas heräillä yöllä. Alkuun nukkui täällä uudessa kodissa ihan hyvin ja nukahtikin ihan yksikseen. Nyt on taas ollut joku ihme heräily kausi. Ja sitten on tarvinnut myös aikaistaa heräämistään eli puoli seiskalta noustaan. Tänään herättiin 7.50 kiitos kellojen siirron. Toivottavasti tää tahti jatkuu. Tietty toi heräily johtuu varmaan ihan pelkästään puhkeavista hampaista. Kulmahampaatkin on puskemassa ainakin alhaalta läpi.
Paljon onnea ja tarrasukkia AA:lle ja Naperolle! Ihania uutisia tulee joka puolelta. Mä meenkin katsomaan mun kaverin vauvaa parin viikon päästä. Tyttö on silloin joku reilu kaksviikkoinen. Varmaan ihana! Ja vauvakuume senkun yltyy.... Hiukan tässä jo yritelläänkin :)
PukemisG:tä voisin laittaa pystyyn. Kuinka te puette taaperonne näillä keleillä? Kun siis on plussaa. Mä laitan melkein aina vielä toppapuvun. Mutta eilen Helmillä oli välikausihaalari ja siellä alla villahaalari ja tietty normaalit sisävaatteet. Ja tuntui tuo pärjäävän noinkin. Touhuaa kuitenkin jo aika lailla tuolla pihalla. Kerää käpyjä ym.
MM: ollaan tulossa keskiviikkona perhekerhoon siis jos tekin tuutte. Eihän sinne yksin uskalla mennä ;) Nähdäänkö kaupalla varttia vaille?
No, niin kai sitä pitäis vääntäytyä pihalle. Mies lähti Helmin kanssa anoppilaan, joten täytyy käyttää hyödyksi tää oma aika.
Jepsis ja Helmi 1v5kk
[color=violet] Me ollaan täällä anoppilassa ja mies kattoo pikkuveljiensä kanssa jääkiekkoo. Kohta lämmitellään saunaa.. =)
Mun supistelut on jatkunu koko päivän.. Tai siis siitä jostain puolesta päivästä asti... En tiiä kuin tiheesti tulee, paitsi nyt viimesten 2 supistuksen väli oli 15min. Muista en tiiä kun en oo kattonu. Saa nähä loppuuko ne kokonaan ku menee saunaan?! Toivottavasti ei. ;) Olis niin helmee kun tää oliski jo ihan oikee synnytys käynnissä.. Jaahas. Taas supistaa..mut aika laimeesti. Edellisestä on 10min. :D
No joo.. Ei mulla tän kummempaa. Tulin vaan aikani kuluks poikkeemaan.. :D
Burde ja viltsu 39+0 + häydi 1,5v
Napero, IIIIIH!!! Ihanaa, paljon paljon onnea!!!!!
Jenni, meillä ei tonskailla... vielä... mä kyllä kärsin kroonisesta vauvakuumeesta =D
Burde, jey, olispa hienoa jos nyt olis synnytys käynnissä =) Vähänkö jännää!!! (ehtis viltsu vielä ens kuun lapsilisille kun viimeistään huomenna syntyis ;)) =D
Oma napa... tänään käytettiin Aksu korvalääkärillä kun eilen oli kuudes kuumepäivä. Molemmissa korvissa tulehdus ja vasemmassa on kuulemma ollut jo pitempään =/ antibioottikuuri nyt sitten saatiin. Ja niin helposti kävi korvalääkäriltä korvien putsaaminen vaikuista... terkkarissa kun ei lääkärit nähneet korviin ja käskivät laittaa remo-waxia. En laittanut... ja korvalääkäri sanoikin, ettei mitään remo-waxeja laiteta vaan lääkäri putsaa korvat jos ei niihin muuten näe.
pikku-milli & Aksu 1v11kk
Tavoistani poiketen kirjotan nyt kotoa. En ees muista millon olisin viimeksi ollut kotona koneella. Yleensä välttelen kotikonetta, kun töissä joudun tuijottamaan 12 h neljää näyttöä, joten mulla tulee kotona jo huono olo, kun ajattelenkin tietokoneita. Nyt teen poikkeuksen, koska mies kattoo jalkkista ja oli jättänyt koneen auki.
Mitähän kaikkea sitä muistais kommentoida?
YökuläG: Jonsku on silloin mun vanhemmilla tai miehen äidillä yökylässä, jos me ollaan samaan aikaan yövuorossa. Toisinaan on myös ollut yötä, jos toinen on ollut yövuorossa ja toinen menee aikaseen aamuun. Ihan hölmöä olis herättää Jonsku kukonlaulun aikaan. On hoitajillekkin mukavampi, kun saa nukkua pidempään. Pisin hoitkojakso Jonskulla oli silloin meidän viikonloppumatkan aikaan, kun oli kaksi yötä putkeen hoidossa. Hyvin on aina mennyt ja äidillä ja isillä on ollut kovempi ikävä kuin Jonskulla.
Osselle raivareista. Tunnustaudun minäkin aika nopeaksi tulistujaksi. Perusluonteeltani oon hyvinkin rauhallinen, mutta suutun nopeesti ja lepyn nopeesti. Jonsku ja mies on ihan samaa sorttia. Meilläkin auttaa tohon Jonskun raivareihin parhaiten se, että ei kiinnitä mitään huomiota. Pahiten mulla pinna palaa, jos heitellään tavaroita tai ruokaa lattialle. Nyt vielä sattuneesta syystä, kun hormoonit jyllää, oon ollut tavallistakin hermoheikompi.
Jenni, kannattaa varmaan vaan puhua aika ajoin tosta vauvajutusta miehelle ja perustella se hyvin. Miehet monesti tarvii vaan enempi miettimisaikaa ja hyvien perustelujen jälkeen saattavat suostuakkin. Hyvä peruste musta ainakin olis se, että D sais kaverin. Se on vanhemmillekin helpompaa, kun ei aina tarvitse olla leikittäjänä. Eikä se haittaa vaikka ikäeroa tuliskin enempi. Minä ja mun veli oltiin kuin paita ja peppu vaikka meillä on melkein neljä vuotta ikäeroa.
Mitenkäs muuten NapNapin tonskasuunnitelmat edistyy? Jokos Kissankello on aloittanut tonskailun? Eikös teillä ollut suunnitelmissa aloittaa yritys keväällä. Muitakin kuulumisia Kissankellolta kaipailisin. Ankkakin vois käydä morjenstamassa, kun ei oo kuulunut moneen kuukauteen.
Naperolle ja AA:lle paljon onnea tälläkin puolen! Ihanaa, kun tulee lisää tonskia. :)
MiaMikin Idalla on kyllä ihana hoitopaikka, kun huomioivat tytön noin hyvin. Ihanaa, että sylissä saa olla aamupalanlaitossakin mukana. Saataispa mekin sitten joskus noin hyvä hoitopaikka lapsille.
Millin Aksulle pikaista paranemista. Voi pikkasta, kun joutuu noin paljon sairastamaan. Toivottavasti korvat tulevat nyt kertalaakista kuntoon.
Burdelle paljon tsemppiä, jos toi on nyt sitä ;)
Munkin täytyy jo lopetella. Jalkksi tais jo loppua.
pesukarhu, Jonsku 1v11kk ja Kirppu 18+3
Piti paria asiaa kommentoida, mutta en muistanut edellisessä viestissä.
Yökyläilystä ensin. Aksuhan oli kolmen viikon ikäinen ollessaa ensimmäisen kerran mummulassa yön kun oltiin kavereiden häissä. Sitten menikin muutama kuukausi ennen seuraavaa kertaa, mutta sen jälkeen on varmaan keskimäärin sen kerran kuussa ollut jommankumman vanhemilla. Kahdeksan kuukauden iässä oli kolme yötä mummulassa kun me oltiin miehen kanssa Dublinissa ja nyt ensi kuussa menee kahdeksi yöksi kun mennään miehen kanssa kylpylään. Välillä saattaa olla pari kuukautta ettei ole yötä hoidossa ja sitte on sellaisia kuukausia jolloin on useammin. Nytkin esim. mun harjoittelun vuoksi on ollut.
Meille se on tärkeetä että päästään viettämään ihan sitä kahdenkeskeistä aikaa, vaikka vaan nukkuen, mutta kuitenkin... ja mummut on niin läsnä olleet alusta asti kun molempien meidän vanhemmat asuvat kolmen kilometrin säteellä meiltä.
Ja sitten siihen kiukustumiseen... meilläkin se menee kyllä niin päin, että mä hermostun helpommin ja korotan ääntä. Varsinkin väsyneenä.
Heippa!
Onpas taas tullut pitkä pino. Luin kyllä, mutta ihan hirveesti ei jäänyt mieleeni.
Onnittelinkohan jo Hennaa? Taisin kyllä, mutta varmuuden vuoksi kerran vielä onnea!
Ja AA:lle onnitteluhalaus!
Jenni, meillä ei tonskailla ja musta kans tuntuu välillä, että ollaan suunnilleen ainoat, joilla ei jo ole tai edes vielä suunnitelmissa. Mutta kyllä me vielä keritään, jos siltä tuntuu... Mies kyllä viime lauantaina totes, kun Emmi hulluna raivos tylsyyttä, että jospa tuolle sisarus saatais aikaan, niin olis seuraa toisilleen. Mä sitten toppuuttelin, että tajuat kai, että sittenhän niitä tosiaan olis kaks. Ja siihen mies kyllä hiljeni. ;D
Yökyläilystä: mä en edes muista koska Emmi oli ekaa kertaa yökylässä, mutta ei se monta kuukautta ollut. Viime kesänä Emmi oli isovanhempien hoidossa 5vrk putkeen, kun oltiin miehen kanssa reissussa. Silloin Emmi oli noin 8kk. Kuten Millilläkin meilläkin on kuukausia, milloin Emmi on useammin hoidossa ja sitten kuukausia, ettei lainkaan. Meillä on myös ollut miehen vanhemmat Emmiä hoitamassa meillä, jos ollaan oltu jossain. Me kans tahdotaan käydä välillä yhdessäkin tuulettumassa ja kun isovanhemmat jaksaa ja haluaa ja ovat Emmille tosi läheisiä, niin sehän on vaan kaikkien parhaaksi. =)
Jepsis kyseli pukemisesta. No siinäpä pulma ainakin meillä. Lämpöä on, mutta tuuli saattaa olla tosi kylmäkin, vaikkei rannikolla asutakaan. Mä olen kyllä pistänyt edelleen toppahaalarin pihalle. Kauppareissulla on ollut kerran vk-haalari. Hoidossa saattavat kyllä edelleen laittaa myös villahaalarin toppahaalrin väliin. Ja sitten likka on ihan tuskissaan.
Mites Burden sauna auttoi, tihenikö vai laantuiko supparit? *jännittää*
Bejpille onnea työhaastatteluihin!! Milloinkahan me kerittäis nähdä?
Ja noista Bejpin haastatteluista päästäänkin sitten mun taannoisen haastattelun tuloksiin: ei " tartte" vaihtaa työpaikkaa. Tiistaina kun se selvis, olin tosi pahalla päällä ja masentunut, mutta nyt jo osaan ottaa haastattelun kokemuksena ja harjoituksena tulevia haastatteluja varten. Tuo ei sitten ollut tarkoitettu mulle ja parempi paikka löytyy kyllä kun se aika vaan on.
Meillä on ollut vauhdikas viikonloppu. Eilen mä olin aamusella myymässä vähän Emmin pieneksi jääneitä vaatteita kirpparilla. Pari tuntia se kesti ja sain jokusen kympin " saalista" ja vaatepino pieneni vähän. En mä sinne rikastumaan mennytkään vaan pidin hinnat tosi huokeina, jotta vaan pääsin niistä vaatteista eroon. Loput, mitkä ei mennyt kaupaksi annoin idäntyön keräykseen, kun sieltä paikanpäältä tulivat hakemaan ne, mitä jotkut tahtoi lahjoittaa. Päivän hyvä työkin tuli siis tehtyä. Iltapäivällä sitten kaadettiin ja karsittiin puita meidän pihalta. Ihanaa kun Emmi jo touhuilee omia kurakakkuleikkejään ja ite voi tehdä hommia samalla. Ja tänään oltiin Emmin kummien vauvan ristiäisissä. Ne alkoi klo 13 ja me mietittiin, että onpa vallan typerä ja hankala aika, kun just päikkäriaika. Mutta Emmi tsemppas ihan mielettömän hyvin ja oli tosi nätisti koko juhlan ajan. Kotiin kun päästiin, niin likka sippas aika väliitömästi omaan sänkyynsä, vähän vaan huudatti, kun oli niin yliväsy - kello kun oli jo kolme. Tunnin unien jälkeen heräs ensin kovin kiukkuinen tyttö, mutta kyllä iltaa kohden taas löytyi nauruakin. Ja kellojen siirrosta huolimatta Emmi meni ihan ajoissa nukkumaan.
Keskiviikkona Emmillä muuten oli tunnin mittainen oksennustauti. Puol yksitoista yöllä likka alkoi oksentaa ja tunnin sisään puklas viis kertaa. Ja seuraavat päivät oli vatsa kuralla, mutta ei muuta. Ihan ihme juttu! Mutta hyvä siis, että meni noin nopeasti ohi. Josta tulikin mieleeni, että hurja oli ollut Oliverin tauti. Miten nuorimies jaksaa nyt?
Jaahas, jokos olisin raapustanut tarpeeksi pitkän novellin... Mun piti laittaa kuvatilausta ifolorille, kun siellä on huomiseen saakka kuvat puoleen hintaan, mutta nyt se tilaus ei suostu lähtemään. Ärsyttää! Pitää mennä koittamaan uudemman kerran - taas.
Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi 1v5kk
Kiitos, kun olitte taas niin kivasti kommentoineen tota puremisasiaa! Ja " onneksi" quu ei siis ole ainoa enska, joka puree... Mä oon tänään todennut, että quun uhmaikä alkoi tasan viime viikolla. Siis ihan oikeesti, se on nyt sellanen riiviö ja kiusankappale, että oon räjähtämispisteessä! Ja sitähän se just toivookin, eiks niin? :)
Tänäänkin se on purrut sekä mua että miestä monta kertaa ja matkii vielä sit kun kieltää, että " sä purit äitiä" , " oot minuutin jäähyllä" ... Vähänkö raivostuttavaa, että se tietää ihan hyvin, että se on kiellettyä ja se saa äidin ja isin suuttumaan ja hyvällä tuurilla joutuu vielä jäähylle istumaan, jos sama toistuu monta kertaa peräkkäin - mutta puree silti!!! Eli nyt toi on kyllä jo ihan tahallista uhmaa ja kiusaamista. Iltapäivä oltiin kahdestaan, ja poika ei muuta tehnytkään, kun repi (kirjaston) kirjoja, ajoi seiniä pitkin autoilla ja konttasi ruokapöydällä aina, kun silmä vältti (lue: kun mun piti tehdä esim. ruokaa). Voi grrrrrrrrrrrr
Eli Osse, et todellakaan ole ainoa, jonka pinna palaa joskus! Kai se on ihan normaalia, että me äidit ja isit ei olla mitään yli-ihmisiä. Aina kun on tosiaan pitäny purra hammasta, oon vaan jotenki yrittänyt tsempata itseäni, että nyt pitää yritää pysyä tilanteen yläpuolella, koska vaan siitä on hyötyä lapselle. Jos itse on yhtä lapsellinen kuin räyhäävä taapero, niin siitä ei kukaan opi mitään. Mutta toki niinkin aina välillä käy, ja sit harmittaa, että miks piti tiuskasta silleen... :) Meillä etenkin mies on tosi naurettava välillä ja alkaa oikein inttää quun kanssa (vaikka omasta mielestään onkin aina niin järkevä ja jämäkkä). Eilenkin se piti suu vaahdossa palopuhetta kunniankukoista, jotka ei laula niille, jotka puree jne. Huomautin siihen väliin vaan, että luuletko, että lapsi ymmärtää tuosta, mitä isi tarkoittaa? ;)
Jännittää, miten tarhassa menee ens viikolla. Taatusti tulee noottia, kun toi pureminen on näköjään nyt ihan päivittäistä. :( Äidille, kun harmittelin tätä, niin se pääs tietty taas toteamaan, että " sä olit ihan samanlainen!" . Niinpä tietysti! Aina, kun ei oikein tykätä jostain quun edesottamuksista, niin saan kuulla, että mä oon ollut just samanlainen kiukkuaja ja purija ja heittäytyjä ja makaroni ja rimpuilija ja vehtaaja... Pitkin pojan tulla äitiinsä! :)
Meillä on unet mennyt vähän kehnommiksi tässä kevään myötä. Pikku-quu menee nukkumaan klo 20 maissa tai vähän sen jälkeen ja sit herää joka aamu klo 6. Päikkäreitäkin nukkuu yleensä vaan noin tunnin. Tosi vähän siis unta vuorokaudessa, mun mielestä sais olla enemmän tän ikäisellä. Mutta minkäs teet. Ompelin lastenhuoneeseen pimennysverhot, mutta ei niistä oo toistaiseksi ollut mainittavaa apua. Tai no tänään quu heräsi talviaikaan klo 6.30 eli kesäaikaan 7.30. Puol tuntia lisää uniaikaa, jee. Sekin saattoi johtua siitä, että se jätti eilen käytännössä päikkärit välistä. No, elättelen vielä toiveita, että noi verhot alkais vaikuttaa hieman jälkipainotteisesti, etenkin nyt kun kellojakin vielä siirrettiin.
Yökylä G: Meidän quu on ollut yökylässä ehkä olisko 7-8 yötä yhteensä. Ekaa kertaa oli joskus 3kk ikäisenä mummin ja ukin luona ilman mitään ongelmia. Vauva-aikana oli muistaakseni pari kertaa isovanhempien luona, ja sit ollaan välillä tehty mun siskon kanssa silleen, että se kumpi on pirteempi, ottaa molemmat serkukset yöksi ja toiset vanhemmat saa nukkua aamulla pitkään. :) Vaikka serkuksilla on siis vaan 3kk ikäeroa, niin ei se ole haitannut. Välillä on sit ollut jotain yöhulinointia, mutta pääsäntöisesti se on kyllä niin, että nuo kaksi on mennyt siinä samassa kuin yksikin. Nyt oltiin just risteilyllä eli quu oli ekaa kertaa kaks yötä ilman meitä. Ekan yön kotona mummin ja ukin kanssa, tokan yön serkulla kylässä. Hyvin oli mennyt. Mua jännittää jo etukäteen, miten MÄ pärjään, kun lähden 3 yöks ulkomaille parin viikon päästä. Miesväki jää kahdestaan silloin kotosalle.
Jenni, mulla äitiyspäiväraha laskettiin viimeks 6kk kuukauden tulojen mukaan. Sehän on myös yksi mahdollisuus.
Burdelle paaaaaaljon suppareita ja tervemenoa! Toivottavasti sauna pisti vahtia synnytyksen käynnistymiseen!
Romaanikirjailijan uraa pian harkitseva
-Q- ja -q- 1v8kk ja aatu 22+0
Mähän oon aktiiviseksi ryhtynyt.
Mä oon huomannut tässä parin päivän aikana, että Jonskulla taitaa alkaa kans se kuuluisa 2v uhma. Se on nyt paljon mahottomampi, kuin ennen. Kuulosti niin tutulta toi Q:n kuvaama päivä. Koko ajan ollaan tekemässä kepposia. Ja sitten, kun sen käskee nurkkaan se vaan hymyillen uhoo että " kuukkaa" = nurkkaan. Sit, kun käskee olemaan hiljaa se huutaa " hijaa" . Vähänkö raivostuttavaa, mutta ei auttais muuta, kun pitää pää kylmänä ja olla huomioimatta. Toivottavasti menee pian ohi.
Niin, Jennille munkin piti sanoa, että mullakin laskettiin viimeksi 6 kk viimesimpien tulojen mukaan äp raha, koska verotusvuoden mukaan olis ollut selvästi alhasemmat tulot. Taitaa mennä mulla nytkin niin.
pesukarhu
Ihan ensteks onnittelut hennalle pikkuisesta, ihanan paljon tukkaa !
Noista kepposista ja muista: Aino on kova tekemään kaikkea pahaa, availee laatikoita,räplää vahvistinta,läästää televisiota potkii ja muksii koiraa. Kieltäminen on aika tehotonta ei sanan voisi sanoa vaikka 17 kertaa ja tarjota vaikka mitä muuta tekemistä mikään ei tunnu tehoavan, neiti on haettava pois pahanteosta ja siitähän se huuto sitten alkaakin, jaksaa yleensä kiljua noin 2 minuuttia ja sitten se onneksi menee ohi.
Nyt ei kerkee emempää kun tarttee lähteä Iida-linnean kanssa treffeilemään mutta jatketaan myöhemmin viikolla.
aa ae ja masu-asukki tasan 4 ( laitoin viikon lisää viime kerralla mutta korjataan tilanne nyte.
Miten voi jo olla sunnuntai! Lomaviikko on nyt sitten käytännössä ohi, ja huomenna paluu arkeen, pöh! No, mies ja Eetu on vielä huomisen vapaalla, joten saan ¿rauhassa¿ lähteä töihin aamulla...
Ja sitten kun tuntuu ettei oo päässy kunnolla nauttimaan lomasta, tuon Emman tilanteen takia, ei olla vielä sitä viety lopetettavaksi, vaikka tyhmäähän tää on rääkätä sitä, ja loppuen lopuksi kun se on kuitenkin edessä, niin tuntuuhan se vähän tyhmältä, että pitkitetään, mutta...
Kiitokset teille tsemppaamisesta ja kauniista sanoista!
Rattaista, meillä Eetu viihtyy niissä, niin kauan kun ovat liikkeessä...
MM:n Ida saakin oikein kunnolla huomiota hoitajilta, ihanalta kyllä kuulostaa!
Puremisesta. Eetu kyllä puri ja lujaa juuri 1-1½vuotiaana, onneksi se kuitenkin kohdistui lähinnä muhun tai mieheen, eikä kavereihin, ja niiden puremisien jälkeen, kyllä keskusteltiin PALJON siitä saako purra vai ei. Mutta nyt kun ikää on reilu 2, niin pureskelu on jäänyt. Joten kyllä se vielä Q helpottaa! Ja täälläkin se tuli ilmi juuri siinä kun oli niiiiin hauskaa.
Pikku-millille ja Aksulle paljon haleja, voi että kun oottekin olleet kipeinä, toivottavasti alkaa kuitenkin jo helpottamaan!
Onnittelut AA:lle!
Täälläkin on yksi joka jännittää koska Burdelle tulee ¿lähtö¿!!!
Jenni, toi kyllä kuulostaa kurjalta että joudut yksinään vastaamaan D:stä, toivottavasti aikaa myöten miehes tajuis että vastuu kuuluu myös hälle.
Yökyläilystä, Eetu oli ekan kerran yökylässä noin 9kk:n ikäisenä, kun oltiin miehen kanssa sillä surullisen kuuluisalla kylpylälomalla... Ja se meni hyvin. Ja on nyt ollut ehkä 10 kertaa yhteensä mun vanhemmilla ja kerran mun veljellä yökylässä, ja hienosti on mennyt.
Queen oli päässy rentoutumaan, ihanaa...
Osse, et sä todellakaan ole ainut joka menettää hermonsa! Musta tuntuu että mäkin menetän hermoni harvase päivä! Ja meillä kanssa mies on se jolla pitempi pinna...
Kunpa Open Aino ymmärtäisi vihdoin yöunien päälle! Ja että kantsii nukkua pitkäääään!
napero ja Eetu (sekä joulutonttu huimat 5+6, kai mä sen tänne uskallan jo ¿ilmoittaa, kun niin moni on käyny lukemassa teistä tuolla sekundoissa, kiitos vaan onnitteluista!)