Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TaaperoEnskojen viikko 13

25.03.2008 |

Pääsiäispino löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12699858&p=1&mpage=6&tmod…

Mutta palaan paremmalla ajalla, pyykki- ja astiavuoret odottaa...

-Osse ja typykkä 1v4kk

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle kovasti tsemppiä! Toivottavasti et joudu mihinkään toimenpiteisiin! Mullekin kävi samalla tavalla viime keväänä keskenmenon jälkeen, kun kaavinnasta oli jo reilusti aikaa. Silloin jälkivuotokin oli jo loppunut, ja yhtäkkiä kun oltiin quun kanssa kerhossa, housut kastui kokonaan verestä. Se oli kauhea tilanne, kun en ollut muutenkaan kertonut kellekään mitään. Lähdettiin äkkiä kotiin ja sit kävin tarkastuksessa. Oli kuitenkin kuulemma normaalia, enkä onneks joutunut uuteen kaavintaan. Toivottavasti siis sullakin megavuodot on jo ohi.

Pikku-quu on taas viimepäivinä ollut niiiiiiin IHANA!!! Se on oppinut tosi paljon lisää puhetta, tulee ihan sellasia 4 sanan lauseita. Väreistä se on oppinut sinisen ja punaisen, mutta nekin menee kyllä aina välillä sekaisin. :) Numeroita se harjoittelee jatkuvasti lelukännykällään, ja vähän väliä kuulen, kun se laskee itsekseen legopalikoita: " yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi" . Viiteen asti se osaa ja sit tulee esim. seitsemän tai kymmenen. :) Torstaina tajusin taas tarhapäivän jälkeen, että ne oli laulanut sitä yhtä sormilaulua, kun quu alkoi itsekseen toistella: " missä on peukalo/etusormi" , " täällä minä" , mitä kuuluu?" , " kiitos hyvää" . :) Hauska, että noin selkeästi jo voi ymmärtää quun jutuista, mitä ne on tahapäivän aikana puuhaillut. Uus hauska juttu quun mielestä on nyt kysellä koko ajan esim. " missä on minun hattu?" ja vastata siihen iloisesti " siellä!" ja sitten kantaa koko pipo/hanskakorin sisältö esille olohuoneeseen.

Ihme vaan, mistä se on oppinut tollasia " minä" ja " minun" -muotoja, kun me ei kyllä puhuta kotona kirjakieltä (tarhassa varmaan?). Ollaan sitä mieltä, että kyllä lapsi oppii noita kielen eri rekistereitä sitten lukemalla ja muissa virallisemmissa yhteyksissä, mutta kotona halutaan puhua ihan normaalia puhekieltä. Miten te muut muuten teette?

Vielä pakko kertoa, että me oltiin pääsiäisen kunniaksi käymässä tuolla uudessa sisäleikkipuistossa, Huimalassa. Se oli kyllä tosi kallis, mutta meidän mielestä hieno paikka. Lapsilla oli tosi hauskaa, ja meillä aikuisilla myös. Siellä oli mm. jättitrampoliineja, joissa mua ainakin otti ihan mahasta! Oli vaan aika huimaa menoa, kun quu tuli sieltä ulos valtava sininen kuhmu otsassa ja huuli halki. :) No, se pää kopsahti kyllä vessan oveen, ja huuli halkesi kun poika kompastui omiin jalkoihinsa. Molemmat olisi yhtä hyvin voinut käydä kotona. Lisäksi quulla on jäänyt etusormi laatikon väliin kotona, ja nyt se kynsi irtosi. Pelkään, että sormi tulehtuu, kun quu ei malta olla pureskelematta sitä ja osoittelematta sitä koko ajan mulle " kato äiti, leikkaa kynnet!"

Burde taitaapi lähteä ihan näinä päivinä hakemaan Viltsua. Jotenkin mulla on sellanen olo, että Viltsu on poika. Mut kohtahan se nähdään. :)

Jaahas, eipäs ollutkaan ihan pikapikaa, mutta nyt on pakko ryhtyä hommiin. Tulkaa kirjoittelemaan!

-Q- ja -q- 1v7kk ja aatu 21+2

Vierailija
2/53 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä olen ainoa, joka täällä pyörii näin pääsiäisen jälkeen. Tulkaa muutkin kirjoittelemaan! Mulla on tylsää ja laiskottaa kauheasti enkä jaksais tehdä töitä. Onneks parin tunnin päästä saan lähteä jo hakemaan poitsua kotiin. :)

Aamulla unohdin kertoa vielä yhden hauskan jutun. Mun veli oli meillä kylässä pääsiäisenä. Kun alettiin valmistella quuta yöunille, poika juoksenteli tapansa mukaan ympäriinsä nakupellenä. Se mainitsi taas kaikkia ruumiinosia: " pää, polvet, varpaat, pippeli..." . Ei siinä mitään, mutta sitten yhtäkkiä quun ilme oikein kirkastui ja se sanoi enolle iloisesti: PIPPELIPOM! On tainnut kuulla hieman väärin. ;)

No niin, hopihopi, kaikki kirjoittelemaan!

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lorvailen täällä, työt seisoo melkein koko viikon materiaalien puuttumisen takia ja naapurin setäkin on ollut poikkeuksellisesti poraamatta tytön unien ajan, kohta tyttö varmaan heräileekin:) Meillä on taas noi tytön yöunet vähentyneet kahdeksaan tuntiin, viime yönäkin nukkui 22-06 mikä sitten saa aikaan sen että tyttö on ihan väsy jo aamupäivällä kymmeneltä ja kaikki on huutoa ja kiukkua lounaaseen asti. Ennen kipeäksi tuloa meillä oli hetken jopa kymmenen tunnin öitä ja heti paljon iloisempi tyttö. Unilakon lisäksi neiti on myös syömälakossa, päivän ruuista suht hyvin menee ainoastaan lounas, silloin syö yleensä puolet annoksestaan, aamu-ja iltapala menee tyyliin haukku leipää ja kaksi muroa;) Välipalalla ei syö mitään ja päivällinenkin menee yleensä neää nyrpistellen. Hedelmät, kasvikset, viilit, jugut, puurot ym on myös ehdottoman out..Eli pyhällä hengellä taitaa toi neiti voida noin paksusti kun kakkaakin tulee määrällisesti enemmän kuin ruokaa menee toisesta päästä sisään;)

No nyt tyttö heräsi..tulen jutustelemaan lisää taas joskus paremmalla ajalla..:)

Queen ja nuhanenä

Vierailija
4/53 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö heräsi, suutui heti mut nähdessään, pui mulle hetken nyrkkiä sängystään ja nukahti uudestaan:D

No kohta tulee mies töistä ja neiti on tyytyväinen, mies oli viikon saikulla kotona ja Liiasta tuli ihan isin tyttö, mä en saa edes katsoa tyttöä kun sitä kiukuttaa mutta isiä sitten halaillaan:)

Ihania juttuja quulla:) Meillä on nyt mahdoton hali,pusi vaihe, tyttö huutaa ykskaks hali tai pusi ja sitten pitää pusia/halia ihan mahdottomasti..jos siis on hyvällä tuulella;)

NO nyt kuuluu taas äiti komento..saa millä mielellä tällä kertaa:)

Moikka moi.

Vierailija
5/53 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas hiljaista, missä kaikki luuraa?

Eipä tänne kyllä ihmeitä... laskin tänään, kuinka monta sanaa typy osaa, ja pääsin johonkin n. 15 asti. Vaikka välillä tuntuu, et tyttö ei puhu mitään, niin yllättävän paljon niitä siihen nähden on. Tänään sain kiristettyä jopa ruokapöydässä " maito" useemman kerran, vaikka peruspyyntö onkin öh-öh. Mutta tässä valossa kyllä tuntuu noi pikku-q:n neljän sanan lauseet aika hurjilta :D Juttua kyllä riittää, typy kulkee ympäriinsä selittämässä ummet ja lammet, mutta sit jos haluaa tulla ymmärretyksi, niin puhe hidastuu ja sormet alkaa osoitella. Ihana se on.

Niin, meilläkään ei tosiaan kiinnitetä hirveesti huomiota siihen, miten puhutaan, tyttö oppikoon puhekielen ja sitten myöhemmin kirjakielen.

Saa nähdä, milloin meidän vatsatautisairastaminen loppuu, tänään ollaan miehen kans oltu vatsat sekaisin ja tytöllä ripuli vaan jatkuu. Täytyy varmaan tästä kömpiä petiin, kun neiti herää taas kuitenkin seitsemältä...

-Osse ja typykkä 1v4kk

Vierailija
6/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=slateblue] Ossen perheelle tsemppiä vatsiksen kanssa! Toivottavasti se alkais jo menee ohi!

Pikku-Q oli oppinu paljon uusia puhejuttuja ja 4 sanan lauseitakin! Vau!

Äääh... En muista mitä muuta piti kommentoida... Eilen luin noi pinon tekstit, mutta en ny enää muista mitä kaikkee niissä oli.

Omaa napaa sen verran, että viime yönä oli taas aika hehkeitä supistuksia.. Tai no.. Hehkeys oli niistä kaukana. Ne oli aika napakoita ja vähän eri luontosia taas kun ennen. Joskus ennen klo 2 heräsin kun ne alko ja 2:07 katoin kelloo.. Sen jälkeen niitä tuli aika " tiuhaan" ja kuvittelin, että kello olis jo jotain 3 tai sinne päin.. Mut se olikin vasta 2:22! :O Heh.. Noh... Kävin jossain vaiheessa pissallakin ja siinä klo 3 kieppeillä ne sitten loppu.

Kävi kyllä mielessä, että noinkohan tässä vielä tulee lähtö, mut onneks ne sit vielä loppu. Pitää nimittäin tänään soittaa miehen yhdelle tädille varahoitopaikka, kun toinen täti on lauantaihin asti lapissa. Kurja alkaa yöllä soittaa ja herättää jos ei oo " sopinu" sitä ennalta valmiiks. Enkä ees kyllä tiiä, että pitääkö se puhelinta päällä öisin. :)

Jaahas.. Meen aamupalalle ja suihkuun. Sit pitäis lähtee uhmaamaan tota kauheeta myrskyä ja mennä vyöhyketerapiaan. (M-L tekee ekaa kertaa niitä kohtualueita. Ite oon tehny niitä kotona 1x/pv.)

burde ja viltsu 38+3 + Heidi 1,5v

Vierailija
7/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna, mulle kävi samalla tavalla viime synnytyksen jälkeen. Jälkivuoto oli muuttunut jo tuhruksi ja olin Jonskun kanssa kotona. Yhtäkkiä tuntu just siltä, että pissat tuli housuun ja ei pystynyt pidättelemään. Oli tullut varmaan pari desiä verta siteeseen ja sitä valui pitkin jalkoja (sorry, nää ällöjutut). Soitin siitä paniikissa Kättärille, kun kaikissa lappusissa ja lippusissa luki, että se on vaarallista. Kättäriltä sanoi vaan, että se on normaalia. Siellä on saattanut olla joku tasku, joka sitten purkautunut. Käski seuraamaan tilannetta. Eipä sitä verta sitten enään tullut, joten selvisin säikähdyksellä. Toivottavasti sullakin kaikki hyvin.

Sanoista on ollut puhetta. Mä en jaksa laskea Jonskun sanoja, kun niitä on jo aika paljon ja en muistais kumminkaan kaikkia. Moni sanoista tosin on sellaisa, jotka vaan minä ja mies ymmärretään. Toiset taas on ihan selviä. Joissain sanoissa ensimmäinen kirjain on joku muu, mikä pitäis. Jonsku osaa laskea kahteen :). Lauseita ei vielä tule eikä Jonsku taivuttele sanoja. Mä vieläkin imettelen tota pikku-quun oppimisnopeutta. On kyllä poika hurjasti ikäisiään edellä kehityksessä. Vielä, kun pojilla puheen pitäisi tulle myöhemmin, kuin tytöillä. Taitaa olla kielellisesti lahjakas teidän quu.

Meillä vieteltiin pääsiäistä pääasiassa töissä. Sunnuntaina ehdittiin Jonskun kanssa syömään mun mummulle. Pääsiäismunia syötiin ja laitettiin leikkitipuille ruoho. Siinäpä se sitten olikin.

Voi kamala, mikä ilma tuolla ulkona on. Onneksi on työpaikka lähellä kotia ja muutenkin saa olla lämpimissä sisätiloissa.

Pikaista paranemista vatsatautisille. Taitaa olla tautia liikkeellä. Yäk!

Ja taas hommiin...

pesukarhu, Jonsku 1v11kk ja Kirppu 17+5

Vierailija
8/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervehdys pitkästä aikaa. Meillä meni pääsiäinen rattoisasti Jorvin lastenosastolla, 5vrk siellä oltiin tiputuksessa kun O:N vatsatauti ei meinannut talttua sitten mitenkään:( Nyt ollaan kuitenkin kotona ja masu jo alkanut näyttää paranemisen merkkejä!=)

Hennalle hirmuisesti onnea suloisen " pörröpään" johdosta!!:=)

Ja Osselle myös onnittelut!=)

Q, teillä kyllä puhutaan melkoisesti. Meillä on eka sana Hauva tuli vihdoin ja se kohdistetaan koiraan. Olen siis laskenut sen ekaksi sanaksi.

Miten muuten, kun O joskus sanoo " ättä" , " äitti" muttei kohdista sitä muhun, niin en ole laskenut ekaksi sanaksi koska sanoo sen aina välillä milln missäkin. Ei ikinä mun läsnäollessa vaan leikkiessään ja touhutessaan. Mitkä olleet muiden ekan sanat kriteerit, pitääkö osata sana ja kohdistaa oikeaan asiaan?

Makkara, kiva kuulla sustakin!=) Laitapa viestiä kun duuni loppuu niin treffataan..

Burde, ihana seurata sun taivalta. Koko ajan jännittää, joko sulla on lähtö tullut kun koneen aamulla avaa:)

Nyt täytyy lähteä syöttämään lapsonen, palailen paremmalla ajalla.

Aurora & O 1v1kk

Vierailija
9/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä jotain noihin viime viikkoisiin.

Karssuli mua suututti ihan hirveesti toi sun työhaastattelu. Ihan uskomatonta, että vielä näinäkin päivinä kehdataan kysellä tollasia. Tosta olis voinut nostaa ison mekkalan. Ymmärrän toki, että et halua, jos oot samalla firmalla kumminkin töissä. Tosi ikävää ja epäreilua. Argh!

Siis mitä pahaa on pukea lapsi makuuasennossa? :) Mä puen ainakin. Se on meillä huomattavasti helpompaa. Makuuasennossa Jonsku on nätisti ihan paikoillaan, kun taas muuten se menee ihan löysäksi makoaroniksi ja alkaa rimpuilemaan. Takin antaa laittaa nätisti seisoma-asennossa ja kengät mun sylissä, mutta toi haalari on ihan mahdoton. Meillä ei siis mies saa huutia pukemistyylistä ;) Tosin vaatteet miehellä kans ei välttämättä aina oo niin yhteensopivia ja sitten saattaa johonkin kyläpaikkaan laittaa jotkun kulahtaneimmat ja kamalimmat vaatteet.

Mä oon monta kertaa tän tekstin aikana joutunut keskeyttämään ja tekemään töitäkin. Joten älkää luulko, että mä ehdin näin paljon vaan nettailemaan ;)

pesukarhu

Vierailija
10/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä O:a! Olipas ärhäkkä tauti. Toivottavasti nyt on jo parantunut.

Nyt meen pois häiriköimästä :)

Vierailija
11/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kauhea vatsatauti O:lla! Pikaista paranemista pikkupotilaalle!

Ja täällä on muitakin vatsatautisia, voi kun menis nopeesti ohi. Se on kyllä ihan kauhee tauti, vie mehut aikuisestakin, saati sitten näistää pienokaisista.

Pesukarhu, kyllä quukin käyttää vääriä kirjaimia monesti sanojen alussa tai lopussa tai keskellä tai missä tahansa. Mutta hyvin me ja muut tunnutaan siitä huolimatta ymmärtävän. Ei me olla turhan tarkkoja siitä, meneekö kaikki oikein, vaan " lasketaan" vaan kaikki ylpeinä quun oppimiksi sanoiksi. :) Monesti esim. sanan lopussa oleva s muuttuu -te-liitteeksi. Esim. " sukat" on vaihdellen " kukate" tai " kukat" tai " sukat" . Ja vaikka " hanskat käteen" on " hakkat käteen" jne. En kyllä sinänsä yhtään ihmettele, jos quu oliskin kielellisesti lahjakas, kun me molemmat vanhemmat ollaan kai *aika puheliaita* ja sit paljastettakoon, että mähän oon tekemisissä kielten kanssa ihan ammatikseni. Mutta jos quu on tullut äitiinsä, niin matematiikassa se onkin sit ihan surkee. Nyt se osaa laskea viiteen, mutta tulevaisuudessa hyvällä tuurilla kymmeneen, ja siihen se sit jääkin. :)

Aina muuten, kun me sanotaan, että jotain ei voi tehdä tai saada, niin quu toteaa toiveikkaana esim. että " illalla otetaan pääsisäimunia!" . Ne varmaan tarhassa sanoo lapsille tyllin, että " sun täytyy kysyä illalla äidiltä ja isiltä" , niin nyt quu luulee, että se illalla on joku erityinen aika, jolloin kaikki on mahdollista. :)

Okei, pakko jatkaa töitä. Mulla on yks iso projekti tässä meneillään, ja just eilen tajusin, että oon tehnyt kaiken ihan väärin jo noin kuukauden ajan. Hiphei! Odottelen asiakkaalta kommentteja ja noottia. Ei taida olla kovin tyytyväinen. :/ Onneks en oo ainoo, joka on vastuussa tästä katastrofista.

-Q-

Vierailija
12/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että terve vaan täältäkin! Mä kyllä oon pinoja lueskellut, mutten oo saanu aikaseks kirjoitella mitään...

Pääsiäinen tuli ja meni, ihan kotosalla oltiin jne. Eihän meillä koskaan mitään erityistä tapahdu tai tehdä :/

Meillä on päivärytmi nykyään aikaistunut, kai aamujen valoisuudesta johtuen tai mistä lie, siten että Aino jaksaa hädin tuskin puoli kahteentoista sinnitellä ennen päikkäreitä, joita neiti sitten veteleekin vallan kolme tuntia kerrallaan... Nukkuis pidempiä öitä, niin ei menis koko päivää nukkuessa :) Tuolla lumimyrskyssä se nytkin vetelee sikeitä tyytyväisenä ;) Toivottavasti tarkenee...

Auroralla ja O:lla olikin sitten astetta tylsempi pääsiäinen :( Onneksi sentään hoito tepsi ja ootte nyt jo kunnossa!

Meidän ainokainen on muuten ihan älyttömän terve lapsi, se ei oo eläessään ollut kuin kerran kuumeessa pari päivää joskus alkuvuodesta, ja joskus joulun alla oli pari päivää vatsa hieman löysällä, mutta siinäpä kaikki sitten onkin! Liekö sitten jossain määrin periytyvää, sillä mä oon äärimmäisen harvoin ollut sairaana myös. Edes töissä en saanu lasten pöpöjä oikeestaan ikinä. Rintamaidon hyvään vaikutukseenkaan ei Ainon kohdalla edes voi " vedota" :) Tai onko sitten osaksi asiaan vaikuttanut, että Aino saa maitohappobakteereita purkista päivittäin, pieni aika oli joskus vauvana kun ei saanu... Tai sitten tää on vaan jotain " tyyntä myrskyn edellä" ja kun Aino ehkä syksyllä menee hoitoon, ei meillä enää tervettä päivää nähdä ;)))

Toivottavasti muut sairastelijat paranee myös pian!

Mun pitäis alkaa varmaan soitella kouluihin ja kysellä töitä syksyksi... Mä vaan jotenkin aina jännitän asioiden hoitamista puhelimessa ja lykkään sitä aina mahdollisimman pitkällä sadalla huonolla tekosyyllä, niinkun se jotain auttais...

Puheesta oli kaikenlaista " puhetta" myös :) Meillä ei puhuta vissiin suomea kotona ollenkaan, joten Aino varmaan oppii puhumaan ensin turkua :D Mies on umpiturkulainen, ja sen mielestä ois silti ihan kamalaa, jos Aino alkaa puhua turkua :DD Mäkin oon vaan jo vuosien saatossa sulautunut sen verta hyvin ympäristöön, että taidan aika turkulaista itsekin puhua ;) Pitää vaan lukea kirjoja neidille, että oppii suomeakin :)) Toistaiseksi ei vielä olla pysytty erottamaan, mitä kieltä tyttö puhuu, sanoja on jo jonkin verran, mutta ei vielä pahemmin yhdistele niitä tms. Eikä muuten toista yhtään mitään käskettäessä :D Eli jos pyytää " sano kukka" tms, niin ei taatusti sano mitään :) Muuten kyllä höpöttää taukoamatta, välillä oikeita sanoja ja välillä omiaan. Ja laulaa " i-hah-haa, i-hah-haa" :) Yks aamu mä heräsin siihen, että Ainon sängystä alkoi kuulua " i-hah-haa, i-hah-haa..." ja eilen vielä viimeksi ennen nukahtamistaan lauleskeli samaa :DD

Onko muuten muilla taaperoilla joku tietty suosikkikirja, jota luetaan uudestaan ja uudestaan? Aino on valinnut jo aika kauan sitten yhden tietyn suosikin, ja " lukee" sitä itse ja pyytää myös äitiä ja iskää lukemaan. Muita kirjoja se ei varsinaisesti jaksakaan vielä kuunnella (paitsi potalla), mutta tänäänkin tyttö istui sylissä ja ihan paikallaan hiiren hiljaa, kun suosikkikirjaa hänelle luin. Tarttis melkein joskus etsiä toinen kappale samaa kirjaa, koska tuo eka todennäköisesti " luetaan loppuun" ennemmin tai myöhemmin, niin jäisi sitten muistoksi ja muutenkin säilöön ehjempänä kun ostais uuden.

Makkaralle ja nakille täältäkin huiskutus, ei ole teitä unohdettu!

Jospa lopettaisin tämän sekavan höpinäni ja " keräisin rohkeutta" ja tarttusin vaikka siihen puhelimeen...

t. Ope ja Aino 1v 5kk unten mailla

Vierailija
13/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin loman kunniaksi kirjoittaisi jotain¿ Eilen oltiin siellä Vantaalla koko päivä, oltiin joskus seittämän aikaan illalla kotona. Emma tutkittiin ja otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja magneettikuvat, ja syyksi selvisi selkäytimessä oleva kasvain, josta ei ole tietoa onko hyvän vai pahanlaatuinen, ja se selviäisi leikkauksella (joka maksaisi ¿vain¿ 1000e!!!) jossa avattaisiin niskan alue, ja selkäytimen kasvaimesta otettaisiin koepalanen, ja jos sen saisi pois niin samantein poistettaisiin ja jos ei niin sitten vaan kiinni. Saatiin kuitenkin aikaa miettiä päätöstä pari viikkoa, mutta me ollaan jo päätös tehty, ja leikkausta ei tehdä! Ja kun ei ole mitään takeita että Emmasta tulisi koskaan enää tervettä, joten nyt odotellaan miten kortisonilääkitys, mikä aloitettiin heti eilen vaikuttaa ja sitten vaan katsellaan milloin on aika päästää neiti toiseen maailmaan... Ja niistä kuvista löyty myös se syringomyeliakin tosin lievänä, mutta kuitenkin ja jokin epämuodostuma pikkuaivoissa... huoh! *niisk*

Eetulle kuuluu erittäin hyvää, oli vaarin kanssa eilisen päivän mun kummitädillä ja hauskaa oli ollut. Mahaan taitaa vielä toisinaan sattua, mutta kovasti ollaan paranemaan päin, onneksi! Juuri taisin viime viikolla hehkuttaa ettei meillä olla sairastettu oksutautia, ja heti se sitten nappas...

Henna oli joutunut kokemaan ikävän yllätyksen, toivottavasti et joudu kaavintaan, vaan kaikki on tullu jo pois.

Puhumisesta, ei meilläkään mitään kirjakieltä puhuta, saakoot sitten koulussa opetella ; ) Meillä on Eetu oppinut nyt uuden ¿sanonnan¿! Mä oon sanonu sille jo ties kuinka kauan kun on tullu tuohon viereen jotain höpisemään ¿mitäs apina¿, niin nyt se viikonloppuna sano sitten ¿tää api¿ ja taputti itteään, hih.

Kylläpä quulla onkin sanoja ja hienosti osaa jo käyttää niitä + yhdistellä! Meillä ollaan vissiin tossa samassa vaiheessa sit kun Eetu menee kouluun...

Auroran ja O:n pääsiäinen meni kanssa ikävissä merkeissä, toivottavasti pääsette pian paranemaan kunnolla.

Ope, meillä oli Eetu reilun vuoden terveenä, mutta 1v1,5kk iässä sairasti ekan korvatulehduksen ja siitä se riemu sitten lähti, ja nyt on ollu melki joka kk ainakin kerran kipeenä. Mä oon kanssa niitä ¿harvinaisuuksia¿ (siis ainakin kaveripiirissäni) joka ei oo koskaan kipee, paitti lomillaan... murr!

Suosikkikirja, Eetulla taitaa olla viisi kirjaa mitä vaihtelee ja roudaa ees taas, ja niitä pitäs olla lukemassa koko ajan. Mutta kun ei herra oikein jaksa vieläkään rauhoittua kuuntelemaan... Ehkä joskus...

Mutta eipä tässä muuta, me mennään EHKÄ huomenna käymään Tampereella, jos ilma ei oo samanmoinen kuin tänään on ollu. Piti tänään käydä H-linnassa, mutta eihän tonne voinut lähteä...

napero ja Eetu 2v1,5kk

Vierailija
14/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kauhistutti kun mies lähti viideltä aamulla ajamaan töihin toiseen kaupunkiin mutta onneksi selvisi ihan ehjin nahoin:)

Mä puolestani tein hiki hatussa lumitöitä että päästiin koiria lenkittämään, sit kun sain ne tehtyä ja tytön pulkkaan niin koirat päätti kääntyä heti talon nurkalta takaisin;) Touhuttiin sitten kuitenkin tytön kanssa melkein tunti tuolla myräkässä huput silmillä:)

Mun äiti toi eilen Liialle mun vanhoja barbeja ja voi vitsit miten tyttö niihin ihastui, suosikki on miesbarbi, Ken se taitaa olla oikealta nimeltään jota tyttö halailee ja kanniskelee edestakaisin huokaillen ihastuneena " Mies!" :D Sitten se tanssii barbien kanssa, harjaa niiden hiuksia ja työntää niitä nukenvaunuissa..höppänä.

Meilläkään ei kyllä puhuta mitään kirjakieltä, miestä koitan muistuttaa ettei kiroilisi tytön kuullen ja aika hyvin se muistaa olla ärräpäitä päästelemättä.

Viihtyykö muut taaperot rattaissa? Meillä tyttö ei ole oikein koskaan niissä viihtynyt ja kävelyn opittuaan alkoi protestoimaan vielä enemmän mutta nyt viime aikoina se on ollut jotain ihan kauheaa, tyttö huutaa aivan raivona kun joutuu rattaisiin ja pakkohan niitäkin on käyttää koiria lenkittäessä ja kerhoreissuilla ym. eilenkin huusi koko lenkin pää punaisena ja mä koitin hoputtaa koiraparkoja kun meinasi mennä itseltäkin hermo siinä metelissä:) Pulkassa kyllä viihtyisi.

No nyt taas muiden puuhien pariin..

Queen

Vierailija
15/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tuossa jo pikkutirsat kun alkoi niin ramaisemaan ja nokkakin vuotaa vaan. Toivottavasti ei tule flunssa yhtä pahasti kuin Iitukalle. Neiti oli kyllä viikon verran niin reppana että. Ei syönyt, ei juonut, ei leikkinyt ja istui vaan sylissä. Koko pääsiäisen itki täällä isin sylissä äitii, äitii kun mä olin töissä. Mieskin sanoi että on niin sydäntä raastavaa kuunnella toista, kun Ida on tosiaan nyt keksinyt tuon että kun äitiä kaipaa niin voi myös siihen itkun sekaan alkaa hokemaan äitiä.

Kävin eilen hakemassa Idan yövuoron jälkeen tarhasta muutaman tunnin hoitopäivän jälkeen ja siellähän se neiti istui 3 hoitajan kanssa pöydän ääressä pelaamassa :D Muut lapset leikki ja menivät omia menojaan :) Kaikki on neidillä hoidossa kuulemma hyvin niin kauan kun saa istua hoitajan sylissä ja Ida pääsee kuulemma puuron keittoonkin kun ei suostu sitäkään aikaa aamulla leikkimään ;) On ne vaan ihania ne Idan hoitajat ja kyllä niillä on kestämistä tuon neidin kanssa!

Mua niin huvittaa tehdä tuon neidin kanssa palapeliä. Ida on joissain asioissa niin kärsivällinen ja rauhallinen, mutta joissain asioissa taas kiihtyy nollasta sataan sekunnin sadasosassa :D Kuten ne palapelit ;) Jos pala ei mene HETI siihen koloon niin palat lentää kaaressa seinälle! Hohhoijakkaa...

Meidän piti tänään lähteä Idikseen Idan, mun kummitädin ja serkun kanssa. Mut eihän tuolla pysy varmaan edes auto pystyssä! Voi että kun mä jo odotan kevättä ja sitä että saa pukea välikausihaalarin Idalle.

Olipas Oliverilla ollut rankka pääsiäinen!

pikku-quu on kyllä ihan mahdottoman taitava poika :) Idallakin tulee ihan koko ajan uusia sanoja ja muutenkin toistaa aina kaikkien lauseiden viimeisen sanan, mutta lauseita ei vieläkään tule. Muutamat 2 sanan lyhykäiset kyllä tulee, mutta ei muuta. On tuo neiti silti aika papukaija ja suu käy ihan koko ajan.

Vai puetaan Jonskua vielä makuullaan :D Ida ei siihen kyllä suostuisi ;)

Nakille ja makkaralle huiskutukset!

Queen kyseli vaunuissa viihtymisestä. Ida viihtyy tosi vaihtelevasti. Välillä ei ollenkaan ja välillä taas hyvin. Mutta mä olen niin hyvin jo tottunut siihen kiukutteluun että osaan suodattaa sitä kuten laittamalla mp3-soittimen täysille tai muuta vastaavaa :D Jos esim. Ideaparkissa Ida alkaa kiukkuamaan niin laitan hälle vain vyöt kiinni ja annan parkua. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu! Muut ei kylläkään ehkä tykkää ;)

Ykkösope, meilläkin oli Idalla nyt ihka ensimmäinen tauti ja tietenkin kaikki nyt syyttää päiväkotia. Mistäs senkin nyt tietää mistä tauti on tullut kun meillä oli mieskin pari viikkoa siiten flunssassa ja perhekerhossakin pyörii kaikki samat taudit. Minä en ole ollut kohta kahteen vuoteen kipeänä ja vatsataudissakin ties koska viimeksi...

Mikä kirjakieli ;) En osaa puhua enkä kirjoittaa moista :)

MiaMik ja Ida kohta 1v6kk (kääks)

Vierailija
16/53 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavintaan en joutunut. Lääkäri ultrasi eikä löytänyt mitään ylimäärästä. Nestettä oli kohtuun vähän kertynyt mutta on kuulemma normaalia noin runsaan vuodon jälkeen. Pitää kotona seurailla ja jos mitään outoa ilmaantuu niin heti takasin. Toivottavasti nyt selvittiin vaan säikähdyksellä.

Mulle on yhtäkkiä tullut kamala väsymys. Saatan nukkun vuorokaudessa melkeen 20 tuntia. Tätä on nyt ollut 3 päivää. Pitää varmaan kohta mennä lääkäriin ni saavat tutkia mikä ihme mua väsyttää. Jos en nuku ni nukahtelen vähän väliä esim ku telkkaria katon ym. Tai sit oon vaan tulossa kipeeks ja siks oon näin väsyny.. Onneks mun äiti on apuna Joelin hoidossa sillon kun mies on töissä. Äiti kun on perhepäivähoitaja niin siellä on Joelille seuraakin.

Saattaa kyllä ainakin yö unia häiritä se, kun joutuu pumppaamaan maitoa pois. Vaikka Ninni syö tosi hyvin, tulee mulla silti maitoa tosi paljon liikaa. Vähintään 5dl päivässä, eilen yli 8dl. Pakastin on jo ihan täynnä ja nyt oon miettinyt pitäiskö ruveta luovuttamaan maitoa. Me hukutaan tähän kohta muuten :D

Puhumisesta oli ollut puhetta. Joelin ensimmäinen selvä sana oli " Tanssii" . Aina kun kuuluu musiikkia, telkkarista tai mistä vaan ni rupee hokemaan " tanttii, tanttii" ja sit tanssii pitkin kämppää. Toinen sana mikä on nyt ollut käytössä on " Hiljaa" , tai " hiijaa" niin ku poika sen sanoo. Meillä kun ei yks noista koirista tykkää olla autossa ja vinkuu siellä in ilmeisesti ottanut sit käyttöön sanan mitä tälle koiralle pitää aina matkat hokea. Ja kovasti ton sanan kanssa komentaakin. Jos keskittyy telkkarin kattomiseen (siis mainokset varsinkin on tosi kova juttu) ja joku kehtaa häiritä ni mutristaa kulmia ja huutaa " Hiijaa!" :D On se vaan niin hölmön näköstä..

Nyt heräilee tyttö eli taas ruokinta hommiin..

Henna, Joel ja Ninni

Vierailija
17/53 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna: Hienoa, että ei tarttenukaan kaapia. Ottiko ne sulta hemoglobiinia siellä? Onks se ok? Sehän voi laskee tosi paljon synnytyksen jälkeen vaikka ei mitään erikoista olis ollukaan... ja sulla kun oli toi verenvuotokin! Toivottavasti siihen väsymykseen löytyy syy ja/tai se helpottais!

Naperolle vielä täältä kautta halit Emman uutisten takia.

Queen: Heidi leikkii kans miehen tädillä barbeilla... Ei se tietty mitään vaatteita osaa vaihtaa, mut muuten vaan leikkii. :)

Oma napa: Mä heräsin äsken ja oon vähän huolissani. Koko yönä viltsu ei mun mielestä liikkunu juuri ja nytkin oon koittanu herätellä sitä. Join mehua ja söin pari kourallista rusinoita.. Nyt odottelen tapahtuuko mitään vai tartteeko lähtee heittää mutka Taysissa. :/ Yleensä Viltsu herää tai on jo heränny aamujumpille ennen mua. Ja öisin on tosi aktiivinen. Nyt ei sit mitään... :/

Burde & viltsu 38+4

Vierailija
18/53 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten jännä maata siellä SVO:n pedillä ja kuunnella synnyttämässä olevien puuskutusta. Hui! Alko vähän jännittää, että kuinka sitä sitten ne supistukset kestää... :D

...ja kaikki oli hyvin. Eli siis mä join mehua, söin rusinoita ja suklaata ja koitettiin miehen kaa saada viltsua hereille, mutta eipä heränny/liikkunu. Lähin sit käymään taysissa kun sinne ei oo matkaakaan ku sen 1-2km. Siellä meni varmaan 45min ennenku alko liikkuu, mut sen jälkeen onki ollu tosi aktiivinen! =)

Lääkäri katto mut kans -> cx 2,5cm, sormelle auki. Eli ei muuuta muutosta edelliseen paitsi, että kohdunkaula on vähän lyhentyny. Vauvalla kaikki hyvin (painoarvio 2700-2800g) ja istukkavirtaukset ym. oli kans hienosti. Eli nou panik! :D

Nii joo... Puoltoista vuotta sitten tällä rv:llä klo 23.15 illalla meni lapsivedet! Ja heidi synty " huomenna" klo 19:20. Olispa hauskaa kun viltsu alkais syntyy samalla rv:llä. :D

Nii joo...2 Mä laitoin meseen ennen ku lähin taysiin, että oon poissa ja " menossa taysiin" . Eiköhän siitä ollu heti tullu yleinen paniikki... :D Mun sukulainen oli soittanu mun äitille ja oli ollu vihanen ku äiti ei ollu tienny, että oonko lähteny synnyttää vai miks oon taysissa. :D Sit ku lähin sieltä taysista kotiin, ni huomasin että äiti oli koittanu soittaa.. No soitin ja kerroin tilanteen, ja se oli sit soittanu takas sille sukulaiselle. Sit ku pääsin kotiin, ni se sukulainen oli jo ehtiny kertoo mun siskolle jne... :D Siis voi huh! Miettikää sit ku oikeesti lähetään synnyttää.. Pikkasen ne taas sekoo sukissaan ja mese + puhelimet käy kuumina. :D

burde & viltsu 38+4 + heidi 1,5v

Vierailija
19/53 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Viltsuun saatiin vipinää! Olispa tosiaan jännä, jos ihan samoilla viikoilla alkais synnytys. :) Mut nyt onneks kaikki on hyvin, niin ei toisaalta ole kiirettä. Ja sä vaikutat Burde muutenkin ihan pirteeltä, joten ei muuta kuin odotellaan.

Mun piti tulla kysymään, että pureeko teidän lapset? Pikku-quu puraisi mua pari päivää sitten, kun innostui peuhaamaan. Mun yöpaidassa on sellaisia xylitolpastillin näköisiä nappeja, ja kun kielsin syömästä niitä, quu riehaantui mun sylissä ja puraisi pari kertaa. Ja sit eilen poika puri serkkuaan, kun tuli kiistaa leluista. Huh! Oon vähän kauhuissani, että mitä tää nyt on. Kielsin kyllä heti tosi lujaa ja quu istui kerran jäähylläkin, mutta en tiedä ymmärsikö se itsekään, mitä tapahtui. Täytyy kyllä puuttua tohon heti, ettei siitä tule tapa! Onko mitään vinkkejä? Käsittääkseni toi pureminen on kyllä lapsilla ihan yleistä, mutta ootteko kuulleet, millä sen saisi kitkettyä pois? Näyttäis liittyvän sellaisiin tilanteisiin, joissa quu innostuu/muuten kiihtyy... Ei siis ole mitenkään " tahallaan ilkeä" ja tule varta vasten puremaan.

-Q- ja -q- 1v7kk ja aatu 21+4

Vierailija
20/53 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon älyttömän laiska kirjoittamaan vaikka valehtelematta käyn kerran tunnissa kattomassa onko joku kirjottanu. ;)

Hyvä että Viltsu oli innostunu liikkumaan. :) Me käytiin kans kerran kanta-hämeessä käyrillä kun ei neiti liikkunu, ja siellä alkoi sellainen liikkuminen että. :)

Voi että kun toiset taaperon juttelee paljon! Evellä on vaan se " hauva" ja omat höpinät, jota kyllä riittää. Nauroinkin miehelle et sille pitäis ostaa " omituinen höpöttäjä" - pipo kevääksi. :)

Pää on taas ihan tyhjä ja väsyttää. Eilen mies oli sählyssä 19.30-21, niin käytiin Even kaa molemmat salkkareiden jälkeen nukkumaan. Nyttenkin väsyttää ihan kauheasti mut pakko siivota..

Omaa napaa vielä, mulla on ens viikolla kaks työhaastattelua! Maanantaina on Wurthille, tekniseksi myyjäksi ja tiistaina Puuhamaahan. :) Wurhtille tuskin pääsen, mut jos edes Puuhamaan kesäksi.. Mun isä tulee sunnuntaina junalla meille et pääsen maanantaina haastatteluun. Sitä oli helppo pyytää kun on vielä sairaslomalla ja sille junalla matkustaminen on VR:n työntekijänä ilmaista. :)

Aurinko paistaa ihanasti (likaisen) ikkunan läpi mut pakko siivota.. Blääh..

Ai niin, voi että Naperon koiraa! Ikäviä tuollaiset uutiset.. :(

Bejpi ja nukkuva Eveliina huomenna 1v 3kk