Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ MAALISMASUT viikko 13 ~

24.03.2008 |

Hoksasinpa tuossa että nythän on jo maanantai ja uusi viikko! =D

Joten laitetaanhan uutta pinoa pystyyn ja koitetaan tällä viikolla me loputkin jakaantua ;)

Pimmi 39+5 vielä hetken

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaria: varmaanki jäi se sun aiempi kirjotus mieleen, ettei yli viikkoa sais olla tarkastusten välissä aikaa. Et kiitos vaan siitä :) Eihän sitä muuten ois tosiaan osannu aatellakkaan..

Mites muuten teillä on tietoa tosta sykerajasta, onko normaalin alaraja 110 vai 120? Ko th sano et normaali väli ois 120-160, mut jostaki muistelen kuulleeni et normaali ois 110 etiäppäin..

Pirpana

Vierailija
42/60 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli munkin nyt tulla tuolta taustalta kirjottelemaan... Oon lukenu paljonkin teidän juttuja, mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa... eli taustatietoa vähäsen: lapsia on nuoresta iästäni (25v) siunaantunut jo neljä ja viidettä odotellaan syntyväksi pian, laskettu aika maanantaina 31.3. Lapset: poika tänään 7v, poika toukokuussa 5v, tyttö 3v, poika 1,5v. eli touhua riittää kiitettävästi täällä kotona lasten kanssa :) ja oon sitä mieltä että olis tytön vuoro, mutta saa nähdä...

kovasti jo odotellaan vauvan syntymää, niin ku kaikki täällä. mulla irtos limatulppa jo viikolla 33, mutta edelleen ollaan yhtenä kappaleena. supistellu on ihan kivasti, muttei kuitenkaan vielä tarpeeks. kävin tiistaina lääkärillä ja sanoi että pari senttiä on paikat auki, että sen verran on onneksi supistukset tehny. painoarvio vauvasta on jo neljä kiloa ja lääkäri laittoikin lähetteen käynnistykseen maanantaille. mut oon ihan varma että vaikka on lähete niin eivät sairaalassa kuitenkaan ole sitä mieltä että tarvis käynnistää. oon ihan varma että kattovat ultralla ja sanovat ettei ole kiirettä käynnistää, ettei ole vielä niin iso vauva. mulla on aina ultralla arvioitu paino ollut monta sataa grammaa alakanttiin. nytkin ulrta antoi arvioksi 3030g, mut lääkäri sanoi käsituntumalla olevan sen neljä kiloa. hirvittää oikein jos eivät vielä maanantaina käynnistä, niin kuinka iso jötkäle mahtaa tulla... viimeksi oli jo työntämistä, kun pojalla oli kokoa 4340g... saa nähdä mitä maanantaina sanovat. odotan kyllä kovasti että käynnistyisi ennen sitä itestään. senkin takia olis toiveena että tulis ennen maanantaita, kun ystäväni on lähdössä synnytykseen mukaan (miehen lisäksi) ja hän lähtee maanantaina viikoksi reissuun :(

tais tulla tosi sekava kirjotus, mut toivottavasti saatte jotain selvää. yritän olla nyt ahkera kirjottaja, kun täältä tosiaan on porukka hävinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole mäkään vielä synnyttänyt :) Limatulppaa alko irtoon tänään ja supistukset on koventuneet, jos menee niinku ennenki nii tää syntyy lauantaina, no katotaan. Maanantaina aika polille ja uskon et tiistaina alotetaan käynnisteleen.

Tuuli 41+1

Vierailija
44/60 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi sunnuntai ja maanantai välisenä yönä tyttövauva. :)Synnytys oli todella nopea vieläpä näin ensi synnyttäjälle, ehdittiin olla sairaalassakin vain 30min, kun vauva oli jo ulkona. Tänään päästiin kotiin ja nyt opetellaan vauva-arkea. Pitää tulla myöhemmin kertomaan tarkempi synnytystarina.

T. Aurelia

Vierailija
45/60 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 cm ja 3585 g OYSsissa, rv 39+4! Synnytyksestä jäi oikein hyvät muistot, kirjoittelen kertomuksen sitten myöhemmin. Vaavilla kävi bilirubiiniarvot korkealla, joten hän oli yhden yön sinivalohoidossa. Lisäksi biliarvot nousivat vielä hoidon jälkeen, joten meillä meni sitten 5 päivää sairaalassa. Oli ihana päästä kotiin tänään, vieraitakin on jo käynyt, kuvia räpsitty ja vauvakirjaan saatu ensimmäiset vierasmerkinnät :).

Poika on aivan äärettömän suloinen <3..

Vähän takatukka-esa :D, sormet on pitkät ja leveä kämmen.

Viisaat katselevat tummansiniset silmät, vahva leuka.

Tempperamenttinen luonne!

Onnea kovasti muillekin vauvautuneille ja tsemppiä vielä yhtenä kappaleena oleville!

Onnellinen _tuikku_ ja poika 5 päivän ikäinen

Vierailija
46/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Aurelialle ja tuikulle esikoisvauvoista! Voisi olla hienoa jo itse olla samassa tilanteessa, mutta täällä vielä nautitaan isosta vatsasta ja odotuksesta!

Tänään kyllä täytyy jo sairaalakassi laittaa valmiiksi! Eilen en vielä saanut aikaiseksi. Jos olo on näin hyvä huomennakin, lähden vielä pyörähtämään Helsingistä Tampereellakin. Ajattelin varmuuden vuoksi ottaa sairaalakassin autoon mukaan. : )

Takana taas hyvin nukuttu yö eikä voinnissa ole mitään uutta. Mites, löytyykö vielä muita maalismammoja? Satskelle tervetuloa joukkoon!

Nakero08, 40+1

Vierailija
47/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurelialle perheineen onnea tytöstä ja tuikulle pojasta :)

Täällä takana erittäin huonosti nukuttu yö.. toivottavasti tänään sais ees päikkärit otettua et olo vähä paranis.

Pirpana 40+3

Vierailija
48/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli " vika" laakarikaynti. (Neuvolaahan taalla ei kayteta kuten Suomessa) Kaikki oli kunnossa. Supistukset (joita ollut paljon ja kipeita ja suht saannöllisia) eivat ole saaneet aikaiseksi kuin ulkosuun 2 sormelle auki ja sisasuu sormelle auki. Tylsaa!!!

Huomenna mulla la. Maanantaina sitten odottavat sairaalassa klo puoli 8. Alkuperainen suunnitelma laakarillani (maan tavan mukaan) oli suunniteltu sektio tiistaina aamulla. Sain sitten eilen erikoisluvan viela muutaman paivan odotteluun, mutta odottelu taytyy tapahtua sairaalassa valvonnassa. IHAN NAURETTAVAA!!! Sydanaania tarkastetaan 3-5 krt paivassa, lapsivettakin tarkkaillaan ja mun olotilaanikin tarkkaillaan.

Olen tullut siis ehdottomasti siihen tulokseen, etta Suomessa yliaikaisuuteen suhtautuminen on paljon enemman jarkipohjalla, viela silloinkin jos ne " ylimenevat" paivat tuntuvat hirvittavan pitkilta:-) Esikoinen meni meilla 9 paivaa yli (silloin synnytin Suomessa)!

Olo siis mulla tuskainen, ei niinkaan fyysisista syista...henkinen paine ihan kamala! Kolme paivaa on aikaa meidan tytsylla paattaa tulla ulos itsekseen...

epatoivoisena,

bucomama, " Lotta" rv 36+6 seka malttamattomana odottavat isotsiskot 6,5v ja 3,5v

Vierailija
49/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli tullu taas vauvauutisia!

[b]Oikein paljon onnea kaikille uusille vauvan saaneille!![/b] Nimimerkkejä en edes yritä muistaa ku teitä oli taas niin paljon =)

Tuikun sentään muistan kun oli täältä Oulun suunnalta. Kävit sitten tsekkaamassa OYSin pääsiäistunnelmat =))

Täälläkin vihdoin ja viimein lähti edes se limatulppa irtoomaan ja nyt tässä vähän jännätään että alkaako supistukset... Esikoisen synnytys alkoi just limatulpan irtoamisella eikä siitä menny ku tunti tai pari ku alko säännölliset supistukset. Nyt ei ainakaan vielä oo ku tuommosta menkkakipujen kaltaista jomotusta, mutta jospa se siitä vielä yltyis :) Tuntuu ihan pöljältä oikein odottaa niitä oikeita supistuksia ku kiroan varmaan jo ensimmäisen jälkeen että ei kiitos enempää =D

Laittelin tuossa kuitenki jo mun ja pojan kassit valmiiksi ja vauvalleki kattelin jotain kotiinpaluuvaatteita että mies saa pakata ne sitten. Miehelleki laitoin viestiä että tietää tilanteen ja kattelee puhelinta välillä ja tämähän oli niin täpinöissään että meinas tulla jo aikasemmin kotiin :) Sanoin kyllä että ei tässä vielä olla mihinkään lähdössä, mutta on vissiin jo niin kypsä odotteluun että pienikin merkki lähestyvästä synnytyksestä saa liikkeelle :)

Mä tässä koitan juoda kahvia ku on jotenkin kauheen väsyny olo koko ajan... Vaikka kuinka aikasin menee nukkumaan niin silti tuntuu aamulla siltä että vois nukkua vielä tuntikaupalla =/ Sekin kyllä vaikuttaa että viime yönäkin olin niin levoton että heräilin tunnin välein ihan ilman syytä...

Mä elän nyt siinä toivossa että tämä syntyis tämän viikonlopun aikana, mutta jos ei kuulu mitään niin ollaan sitten päästy hommiin :)

Pimmi 40+2

Vierailija
50/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpana, kiva kuulla että mun täällä notkumisesta on jotain hyötyäkin :) Sykerajasta en osaa sanoa mitään, ei ole koskaan tarvinnut sitä miettiä, kun meillä on aina kaikki olleet 130-150. Sukupuolesta riippumatta, huom. :) Onko vauvallasi ollut matala syke¿?

Kiva kun on saatu uusia kirjoittajia, tervetuloa joukkoon!

Bucomama, ei voi olla totta! Siis menet maanantaina sairaalaan tarkkailuun ja jos ei torstaina synny niin tekevätkö sitten sektion automaattisesti vai silloin tiistaina? Jäi vähän epäselväksi.. Vaikka lapsella ei olisi mitään hätää? Eivätkö edes koita käynnistellä muutoin? Mä juoksisin sieltä kirkuen Suomeen¿. Eihän ne voi pakottaa, oikeasti? Joo kyllä toi huomattavasti hölmömmältä vaikuttaa kuin tämä Suomen systeemi, vaikka onkin ihan ääripää kun ei kontrolloida ennen kuin 42 tasan.

Pimmille oikein kovasti onnea matkaan. Toivotaan että menee saman vanhan kaavan mukaan, ja pääset hommiin vielä tänään! Levottomuuskin kuulemma enteilee synnytyksen lähentymistä (ja kuulemma nenän turvotus, onko kukaan huomannut), mutta eiköhän se jo lähene kaikilla.

Sain yläkerran kevätsiivouksenkin tehtyä. Varmaan ilta ja huominen menee taas kipuillessa sen seurauksena, kun nyt jo sattuu pirusti. Mutta jos vaan kykenen niin taidan ottaa tuon alakerran kohteeksi seuraavaksi, siellä siis kodinhoitohuone, sauna, pesu- ja pukuhuone. Siivottu kunnolla viimeksi jouluksi¿ yöks. Tämä meidän " asuinkerros" onkin sitten ihan hävityksen jäljiltä, kun en ole moneen päivään jaksanut yhtään siivoilla täällä. Älkää koskaan toivoko isoa taloa...

Supistukset on harventuneet, mutta muuttuneet kivuliaammiksi. Illalla tuli 4-5 tunnissa, kun ensimmäistä kertaa niitä kellottelin. Selkääkin jomottelee aina välillä, mutta ei mitään ihmeempiä. Vauva on nyt alhaalla, ikävältä tuntuu kun tuonne kohdunsuulle puskee, mutta hyvä vaan kun raivaa tietä. Mulla on muuten nyt viimeisen viikon aikana tullut ihan kauheat raskausarvet. Edellisestä tuli alavatsalle, kun laskeutui niin aikaisin ja oli ISO, mutta nyt on ympäri napaa sellaiset kraaterit että huh huh... Ei onneksi taida tätä kroppaa voida muutenkaan enää missään bikineissä pitää...

Nyt täytyy vähän viettää aikaa esikoisen kanssa, pyörii tuossa ja valittelee kun ei ole mitään tekemistä.

Maaria 41+1

Vierailija
51/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähän taka-alalla ollut. Ensisynnyttäjiä ollaan ja viikkoja nyt 41 tasan. Kävin tänään tarkastuksessa ja toivomassa salaa käynnistämistä, mutta kotia ne lähetti... :( Viime yönä sain jo suht kipeitä suppareita, mut heti kun otin puhelimen käteen et rupeen synnärille soittelee ni supistukset loppu ku seinään. Turhauttavaa.. Mulle sanottu jo kuusi viikkoa et voi syntyä milloin vain mut vieläkin vain kasassa ollaan. Kauhian onnellinen synnyttäneiden äippien puolesta mut samalla hiukan kateus iskee ku itse vielä kituuttaa massu ja selkä kipeänä.. Hiukan tossa lumia luotu ja pienellä lenkillä käyty et jos vaikka sitä kohta ruvettas jakautumaan...

Onnea äideille ja tsemppiä meille muutamalle jäljelle jääneelle!!!

Vierailija
52/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika epaselva toi mun edellinen selitys, siis:

Mulla takana yksi alatiesynnytys Suomessa ja yksi sektio Unkarissa. Sektio oli " levinneitten" liitosten takia rv 37+2.

Sektion jalkeen taalla on tapana lahes automaattisesti sektiolla " synnyttaa" seuraavatkin lapset. Kuulema kamalasti riskeja alatiesynnytyksessa sektion jalkeen. Jos kuitenkin lupa alatiesynnytykseen heruu, niin siina kriteereina riittavan pieni lapsi, raivotarjonta, lapsen syntyminen viimeistaan 40+2 ja leikkaushaava kohdan kudoksen riittava paksuus, jota ultralla mittailtiin tossa rv 38+.

Mulla kun la viikonloppuna niin " voidaan" odotella siihen tiistaihin asti. Maanantaina sairaalaan pitaa menna leikkausvalmisteluja varten. PLAAH sanon mina!!! Alunperin siis tiistai mulla sektio paiva, mutta oma synnytyslaakarini yrittaa saada mulle e-r-i-k-o-i-s-l-u-v-a-n odottaa viela muutaman paivan, mutta kuten sanottu sairaalassa erikoistarkkailussa. Sairaala pitaa sitten kuvitella sellaiseksi, kuin sairaalat olivat Suomessa joskus 50-60-luvulla!?! Synnyttamaan mennessa omat vaatteet, siteet ja laakkeet mukaan jne.

MONTA kauhutarinaa voisin kertoa takalaisista sairaalaoloista :-) Kauhutarinoita ainakin Suomalaisittain. Hoitajat ja laakarit kylla erittain ammattitaitoisia ja valineetkin ajanmukaisia (lahes kaikissa sairaaloissa), mutta suhtautuminen asioihin ja ulkoiset puitteet kamalat! On toki muutama yksityinenkin sairaala, mutta niissa esim. alatiesynnytys 2670 euroa!?! Tohon hintaan sisaltyy alatiesynnytys ilman mitaan kivunlievitysta, niille oma hinnasto, seka neljan paivan sairaalahoito. Toisin sanoen suomalaisittain normaali sairaalasynnytys!!!

Voitte uskoa miten olen paniikissa, sita paniikkia lisaa tietty jyllaavat hormoonit :-( Ja voitte myös uskoa sen, etta taalla sivustolla moni murhe/valitus odottajien keskuudessa tuntuu todella turhalle...

Ainiin, ja kurjinta taman hetkisessa sairaanhoidontilassa synnytystten osalta on se, etta ei ole ollenkaan varma saako esim erillisen synnytyshuoneen, vai vain verholla eristetyn kolon. Synnytyksen jalkeen paljon mahdollista, etta vauvan saa vierihoitoon vasta 1-2 vuorokauden ikaisena, syöttamassa saa kayda kolmen tunnin valein...kaytavassa istuen, tietysti JOS alatiesynnytys kyseessa. Sektion jalkeen voi menna kolmatta paivaa ennen kuin saa vauvan kasiinsa, riippuu siita kuinka paasee ylös sangysta. (mulla sektiossa meni pitkalle ennen kuin pyörrytykselta paasin ylös. ti leikattiin aamulla ja to aamuna paasin vasta varsinaisesti ylös). Tarkoittaa siis, etta jos mut leikataan, niin voi olla etta naen Lottamme sektion jalkeen vilaukselta ja sitten seuraavan kerran vasta 1,5-2 vuorokauden ikaisena!?!? KAMALA AJATUS!!!!! Etten siis nakisi vastasyntynyttamme kuin jo monen tunnin ikaisena... PIAN tosiaan juoksen kirkuen Suomeen...!!!

edelleen siis epatoivoisena, (nyt ehka jo ymmarratte paremmin....)

bucomama rv 39+6

Vierailija
53/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä edelleen kotona ku ei tapahdu ei sitten mitään muuta...! Tää meidän kakkonen taitaa tosissaan mennä oikein hitaan kaavan mukaan ku tästähän tuntui liikkeetkin vasta monta viikkoa myöhemmin kuin esikoisesta aikoinaan :) No, jospa tää oliski sitten vähän rauhallisempi tapaus ku tuo esikoinen on ihan mahdottoman kärsimätön kaikki-tänne-heti-tyyppi =/ Päivät pitkät saa kuunnella ku tuommonen reilu 1-v karjuu naama punaisena anna-anna-anna ja ruokakin pitäis olla sekunnissa valmiina... Vähän rauhallisempi pikkusisko/-veli kelpais kyllä ihan hyvin :)

No, jospa me päästäis huomenna tai edes sunnuntaina lähteen ku kyllä tää olotila on muuttunu vähän siihen suuntaan että ei voi mennä enää kauan... Liikkuminenki on ollu tänään kummallisen vaikeeta...

Bucomamalla on kyllä aikamoinen tilanne siellä! Kyllä tuli todettua moneen otteeseen että onneksi asutaan Suomessa :o En vois kuvitellakaan synnyttäväni jossain verhon suojissa tai että mun oma vauva vietäis minne lie yli vuorokaudeksi! Kauheeta... Toivotaan nyt että teidän pieni tulis ennen ku takaraja ylittyy niin ei tarvis sentään joutua leikkaukseen.

Täytyy vissiin syödä iltapala ja painua pehkuihin ku on taas ihan naatti olo... Toivottavasti saa nukkua yön hyvin niin jaksaa huomenna vaikka imuroida jos ei niitä supistuksia kuulu ;)

Pimmi 40+2 ja lisää näyttää vaan tulevan

Vierailija
54/60 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon taas uusikin kirjoittaja! :)

Mäkin tänään jo vähän innostuin, josko jotain tapahtuisi. Alapäätä vihloi vähän väliä ja ylävatsaa kiristeli. Kenties jotain supistuksia oli. No, loppuillasta ei enää olekaan ollut mitään erityistä. Saunassakin käytiin, mutta ainakin tällä hetkellä ainoa tuntemus vatsassa on vauvan aktiivinen möyrintä. No, hyvä puoli tossa oli se, että ainakin sairaalakassi tuli tehokkaasti pakattua.

Mekoiselta kuulostavat systeemit Unkarissa. Tsemppiä Bucomamalle ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Onkohan Aleidakin jo lähtenyt synnyttään? Toisaalta muistikin pätkii niin, ettei muista, milloin kukin kirjoittaa - puhumattakaan, mitä itse milloinkin kirjoittaa. :D

Viikonloppuja!

Nakero08, 40+1

Vierailija
55/60 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taaskaan saanu nukuttua.. :(

Yöllä supisteli harvakseltaan, illalla tuli parin tunnin ajan 10min välein mut ei nekään sitten lisääntyny/voimistunu. Tosi väsyttävää tämmöinen odottelu!

Maaria: sykkeet oli nyt to 111-117, ja tais parisen viikkoa sittenkin olla nippa nappa sen 120. Matalat ne on muulloinki ollu, keskimäärin 120-135, kun ei ole ralli päällä.

On tosiaan hieman eri meininki Unkarissa! Huhhuh, ei voi kyllä muuta sano a kuin että tsemppiä vaan tosi paljon!! :) Asutko muuten Bucomama Budabestissä vai missäköhän päin? Muutaman kerran on tullu Unkarissa käytyä, on kyllä kiva paikka ainakin lomailun kannalta :)

Pitää alkaa ettii eroja lapsiveden ja valkovuodon välillä, valmennuksessa taidettiin sanoa niistä jotain hyviä erotusvinkkejä vaan eihän ne ole päähän jäänyt.. jos ei löyvy googlen avulla järkeviä juttuja, niin pitää melkein soittaa synnärille ja kysyä sieltä.

Pirpana 40+4

Hyvää viikonloppua muuten kaikille ja tervetuloa uusillekin tulokkaille :)

Vierailija
56/60 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu koko porukalla hirmusessa ykätaudissa. Empä ois voinut kuvitellakkaan miten hirveetä voi olla oksentaa ison, supistelevan masun kanssa! Oikeesti olin ihan ratkeamis pisteessä.

Koko torstai päivän supisteli ja koko päivän oksensin! Edes vesi ei pysynyt sisällä.

Seuraava yökin meni valvoessa. 22 alkoi supistella jo 5 min välein ja just kun olin että nyt soitetaan lastenvahti ja lähetään kun oli supistellu 2 h, niin supparit loppu ja voin sanoa että oli helpotus. olo oli ihan karsee kaikesta oksentamisestä ja pahasta olosta. nukuin pari tuntia ja supistelut alko uudestaan 5 min välein! välillä kävin käyttää lapsia suihkussa ja vaihtamassa petivaatteita.. sitten ne supparit taas loppu. Mieskin alkoi juosta sitten vessassa. Miten me oltais siitä mihinkään synnärille lähetty..?!

Nyt ollaan muut jo parempaan päin. Tyttö oksentaa vielä kolmatta päivää. mies jäi onneks talvilomalle 15 pv:ksi joten vauvakin ehtii nyt syntyä ja sitten onkin kolme viikkoa isyyslomaa.

Nyt on sitten kaikki paikat tosi kipeenä ja hengittäminen vaikeeta(?) ei pysty seisomaan tai makaamaan pitkällään ollenkaan. Onneks miehellä meni nopeesti ohi on siivoillutkin ihan omatoimisesti:)

Hirvee läjä ois vielä pyykkiä ja kunnon siivousrumpa edessä(tämä tuoksu ei ole täällä mikään kaikkein lumoavin:) Paranis vaan tyttökin nyt.

Olipa vuodatus:)

onnittelut vauvansa saaneille!

meebu ja lilli rii LA tänään

Vierailija
57/60 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan eilen kotiuduttu vauvan kanssa,ja ensimmäinen yö kotona meni tosi hyvin:)

meille syntyi 25.3.08 klo 12.29 pikku prinssi mitoin 4800g ja 52cm py 36,synnytyksen kesto kokonaisuudessaan oli 50min,ja rv oli 42+1

Vierailija
58/60 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostakin huomaa, ettei lapsen koolla ja synnytyksen etenemisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa :) 50 min synnytys kuulostaa rajulta, oliko se sitä?

Yöks¿ Muksuilla karkkipäivä ja olen vetänyt taas kaksin käsin nameja naamaan¿ Ällöttää tämä lihonut kroppa ihan törkeesti, kun sais tän vauvan ulos ja pystyis edes liikkumaan!

Voi Bucomama, kaikkea sitä pitää olla... Taisit joskus aiemmin noita sektiojuttujasi selvitellä, en vain muistanut enää. Kyllä Suomessakin aika helposti sektioon päädytään, jos se kerran on tehty. Onneksi kuitenkin nuo olot on vähän toisenlaiset täällä, joten sen puoleen ei käy valittaminen. Tsemppiä sinne, ja mielelläni luovutan nämä supparini sulle, kyllä mä vielä yli viikonlopun jaksan :)

Meebulle kaikki sympatiat oksennustaudin kourissa! Onneksi jo helpottaa. Mulla oli ruokamyrkytys esikoista odottaessa viikolla 30 ja jotain, ja se oli todella kamalaa niin en uskalla ajatellakaan millaista oksentaminen olisi tässä tilassa¿

Tänään taitaa olla ihan turha päivä... Heti aamusta oli niin tukala olo, etten saanut mitään tehdyksi, hyvä kun lapsille ruokaa sain järjestettyä. Välillä ottaa nämä viikonloput niin päähän kun eivät meillä eroa mitenkään arjesta, mies kyllä hetken tuossa pyörii mutta sitten lähtee aina ulos hommiin. Täytyyhän ne tilan työtkin tehdä... Arkisin käy siis " normaali" töissä ja sen lisäksi on tämä tila.

Poikkeuksellista tässä päivässä on kyllä se, että ei yleensä heti aamusta ole supistellut, kuten nyt. Tosin ei niitä paljon aamun jälkeen ole tuntunutkaan. Mulla ei noista aiemmista lapsista ole ollut ollenkaan kivuliaita harjoitussuppareita, esikoisesta supisti yhden kerran ennen synnytyksen käynnistymistä ja kakkosesta supisteli kyllä paljon, mutta ei kivuliaasti kertaakaan ennen vesien menoa. Näyttäisi siis siltä, että jokainen lapsi tulee omalla tavallaan maailmaan, hassua. Nyt joka supistuksella tuntuu ihan kunnon paine, joten varmasti paikkoja kypsyttää, eli sikäli jotain edistystä. Niin ja eilen täytyi liivinsuojat kaivella, kun maito puskee läpi jo liivien puristuksesta huolimatta. Aiemmista raskauksista tämäkin vaihe on ollut jo kuukausia sitten, mutta nyt on selvä tunne siitä, kun maito nousee rintoihin, niin kuin imettäessä. Ehkäpä sekin jotain merkitsee.

Luin muuten juuri uudesta Vauva-lehdestä, jota neuvolassa nyt jaetaan ilmaiseksi, että mitään limatulppaa ei oikeasti ole olemassa. ¿Kun kohdunkaula kypsyy, sen rauhasista erittyy limaa. Kyse ei kuitenkaan ole mistään varsinaisesta tulpasta. Limantuloa ei esiinny läheskään kaikilla synnyttäjillä eikä se yksinään ole merkki synnytyksen alkamisesta.¿ ¿Limaa voi joskus erittyä jopa viikkoja ennen synnytystä.¿ Olen taas koittanut tuota olematonta ¿tulppaa¿ pongailla, mutta sitä perinteistä verensekaista juttua en ole nähnyt. Tässä raskaudessa mulla ei ole ollut ollenkaan valkovuotoa, mutta nyt on kyllä muutaman päivän tullut melkein vihertävää limaa, joten kai se sitten tuota on. Odottelin vain, että milloin ne veriviirut ilmestyy mutta ei niitä sitten välttämättä tulekaan.

Kyllähän sitä juttua taas tulikin...

Maaria 41+2

Vierailija
59/60 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaria2:synnytys oli ihan kiva kokemus taas,mut ponnistus vaihe oli yhtä tuskaa koska poju oli niin tiukassa,mut ilman repeämiä selvittiin..nyt täytyy mennä kun poika vaatii ruokaa

Vierailija
60/60 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut prinssistä tyttötrion äidille!

Täällä voidaan hyvin. Tänään on istuttu neljä tuntia autossa, kun poikettiin Tampereella. Eipä sitten tarvinut mennä TAYSiin, vaikka olikin varmuuden vuoksi kaikki tarvittavat kamat mukana. :) Tän jälkeen ei varmaan enää reissatakaan eli nyt vain odotellaan kotona ja lähiseuduilla. Kovasti toivon, että ensi viikolla pikkunen jo näyttäytyisi!

Meebulle tsemiä mahatautikuvioihin! Itselläni oli muutama viikko sitten. Ei ole mukavaa hommaa se. Minulla tosin ei silloin vielä supistellut, mutta kovasti kanssa silloin toivoin, ettei siinä kunnossa tarvisi synnyttää. Toivottavasti saatte perheen kuntoon pian!

Nakero08, 40+2