Hoitovirhe! Vauvani syntyi ilman
liukastetta!
Siis järkyttävät kivut ja repesin III-asteelle vain tumpelokätilön takia. Se harppuuna ei laittanut liukastetta! >:(
Kai saan vaatia korvauksia? :B
Kommentit (32)
Ja ihan oikeasti suosittelen! Ei tarvi sitten harmitella, kun kakka valuu naidessa.
www. ceridal. fi/?id=4483c&select=Ceridal
Tutkimusten mukaan hyvin monelle alatiesynnyttäjälle, lähes 85 %:lle, syntyy jonkinasteinen välilihavaurio. Usein vamman aiheuttaa leikkaustoimenpide, mutta se voi syntyä myös synnytyksen yhteydessä. Välilihavaurion haitat ovat moninaiset ja saattavat tulla esiin vasta pitkänkin ajan kuluttua synnytyksen jälkeen. Ongelmallisinta on, jos vaurio aikaansaa pysyvän kiputilan. Usein haitta on lievä ja se ilmenee esim. yhdyntäkipuna tai aiheuttaa virtsa- ja ulosteinkontinenssia.
Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että välilihavaurion syntymistä voidaan ehkäistä öljyhieronnan avulla. Tällaiseksi hierontaöljyksi sopii erinomaisesti Ceridal Lipolotion tai Ceridal intime. Hieronta ja välilihan venyttely aloitetaan tavallisesti raskauden 35. viikolla ja sitä tulisi harjoittaa päivittäin noin 10-15 minuutin ajan. Hieronnan voi suorittaa odottava äiti itse tai yhdessä kumppaninsa kanssa. Hieronnan tulokset olivat tutkimuksen mukaan erittäin positiiviset: välilihavauriot vähenivät, ja lähes 80 % tutkimukseen osallistuneista ensisynnyttäjistä kertoi olevansa tyytyväinen hierontaan ja harkitsevansa sitä myös mahdollisissa seuraavissa raskauksissa
(Lancet 2000;355:250).
Ohjeet välilihan oljyhierontaan
* Käy selinmakuulle.
* Levitä Ceridal Lipolotionia tai intimeä limakalvoille joko käsin tai suihkuttamalla.
* Vaginaan viedään 1-2 sormea 3-4 cm syvälle.
* Venytetään ensin 2 min alaspäin ja 2 min kummallekin sivulle.
* Voit tarvittaessa lisätä Ceridalia hieronnan aikana.
* Hieronta vie n. 10 min päivässä ja se aloitetaan 34 - 35 raskausviikolla.
Voit ladata ohjeet myös PDF-muodossa
Pakkaukset: Ceridal Lipolotion 100 ml (suihkepullo) ja
500 ml. Ceridal intime 50 ml.
Apteekista
Lapsivesi pilaa kyllä tunnelman tosi nopeesti esim. rakastellessa miehen kanssa. Öljy tuntuu varmaan paljon mukavammalta. Suomi on niin alkeellinen maa, että vielä joutuu lapset kellumaan tavallisessa lapsivedessä. Minä en ainakaan suostu enää moiseen!
Me hierotaan vieläkin välilihaa öljyllä, vaikka ei ole enää repeämisvaaraa! En siis ole raskaana=).
Se väljenee sellaisesta peruuttamattomasti, vaikka sinne sivelisi hunajaa!
Älkää tehkö niin, tytöt!
Mites teidän muitten miehet on ajatellu. MIestä ei haittaa jos olis muutama opiskelijakin paikalla.
avusti ja laittoi liukkaria ihan omalla ruiskullaan, koko raskausajan ja aloitti jo vähän ennen raskautta ton liukkarin levityksen, että mun paikat ei sit joskus repee. On mulla sitten ihana mies... laps syntyikin sitten vallan mallikkaasti
Tollot.