Synnärin lastenhoitaja vastaa kysymyksiin
Kommentit (30)
synnärilläkin? Ainakin NKL missä olen synnyttänyt on suihkut ihan jossain muualla kuin huoneessa.
Mitähän tarkoitat narahtelulla, valittavaa ääntä hengittäessä? Joskus syynä infektio, kipu jossain tms, aina ei syytä löydy ja menee ohi itsekseen.
lh
Mä en ainakaan jättänyt vauvaa kotonakaan yksikseen suihkun ajaksi, vaan kävin suihkussa silloin, kun mies oli kotona.
Synnärillä otin vauvan suihkuun mukaan, siis makoili sängyssään siinä vessassa sen aikaa kun itse kävin suihkussa.
Meillä on suihkut potilashuoneitten yhteydessä ja käytäntö on että tyytyväinen, nukkuva vauva on äidin huoneessa suihkun ajan. Miksi viet kotona vauvan suihkuhuoneeseen?
lh
Tehkää sitten niin jos se teille on varmempaa pitää koko ajan vauvaa mukana. Pakko niin ei ole tehdä, ei vauva kärsi jos äiti käy yksin suihkussa!
lh
Vastaan niin kuin käytäntömme on ja kokemusta löytyy kyllä. Tietenkin jos joku ehtii toimistossa istua , saahan sinne vauvan suihkun ajaksi tuoda, mutta hoitaja voi joutua siitä lähteä jos huoneista kellot soi.
lh
vauvan huoneeseen ja lähti käytävän suihkuun. Vauva rääkyi hysteerisenä ja parkui. Itse imetin juuri omaani ja en voinut ottaa vierasta vauvaa syliin. Äiti viipyi suihkussa aika kauan ja ne oli todella tuskaisia minuutteja vauvalle ja minulle kun kuuntelin sitä hysteeristä parkumista.
Ei taida ap olla lastenhoitaja lainkaan.
koska siellä huoneessa on n kuusi äitiä vauvoineen.
Kotona ilmanmuuta otan mukaan suihkuhuoneeseen sitteriin. Omituista sinulta kyseenalaistaa jonkun toimia.
Vierailija:
Meillä on suihkut potilashuoneitten yhteydessä ja käytäntö on että tyytyväinen, nukkuva vauva on äidin huoneessa suihkun ajan. Miksi viet kotona vauvan suihkuhuoneeseen?
lh
Naikkarista en tiedä, mutta omassa synnytyssairaalassani suihku on potilashuoneen yhteydessä. Vauva jää huoneeseen nukkumaan. Menen suihkuun, kun vauva nukkuu enkä viivy siellä kauaa, en tarvitse siihen henkilökunnan apua vaan käytän omaa maalaisjärkeäni.
t kolmen äiti
mutta TÄÄLLÄ ei ole, naikkarilla on monta mammaa samassa huoneessa ja niiden huoneiden yhteydessä ei tosiaan ole suihkuja vaan suihkut ovat yhteissiuhkuja monelle mammalle ja käytävällä.
t. kohta viiden äiti
Ikävä, etten voinut vastata niin että olisitte olleet tyytyväisiä.
lh
toimistoon tuotuja vauvoja " ruokittiin" . Tiiviit kapalopötkäleet nostettiin pystyyn ikään kuin seisovaan asentoon sängyn laitaa vasten ja suuhun tökättiin tuttipullo joka niin ikään tökättiin sängynlaitaa vasten.
ettei ole ollut naikkarilla koskaan töissä enkä tiedä käytäntöä siellä.
lh
Mutta joo, ekaa synnyttäessä näin ei ollut ja silloin ainakin vietiin vauva hoitajille suihkun ajaksi. Nythän tällaista lastehoitohuonetta ei edes ole kun suihkut ja vessat on huoneiden yhteydessä.
Kyllä vauva sen aikaa pärjää sänkysi vieressä kun suihkussa olet. Harvoin ehdimme kopissamme päivystää kun kierrämme huoneissa auttamassa.
lh