G: mikä kahviastiasto sinulla on?
Kommentit (74)
* Aika Graphicsia tusina, siihen myös espressokuppeja sama määrä
* Paratiisia värillisenä kuudelle sekä tee- että kahvikokoisena
* Egoa kuudelle
* Domino kuudelle (aikoja sitten valikoimasta poistunut astiasto)
* lisäksi muumimukeja aika monta!
Ja juu, keittiön kaapit ovat täynnä...
* vihreä Teema, kahvikupit tusina ja teekupit puoli tusinaa
* Pentikin Hallaa teeastiasto kuudelle
* muumimukeja
En oikein tiedä mitä haluaisin lisää. Jotain vihreään Teemaan sopivaa?
valkoisia Teeman mukeja ja lautasia, paljon muumimukeja ja 6h ruoka- ja kahviastiasto värillistä Illusiaa
Osa itse ostettua ja suuri osa perintöä
Käytössä
Iittalan Ego ja Hot&Cool -lasit
Varastossa on
Kolme vanhaa (ennen sotia) Arabian sarjaa (nimiä en tiedä)
Arcticaa
Sitten joku ulkomaalainen, jossa on lokin kuvia vaaleansinisellä pohjalla. Niitä näkee aika usein antiikkikaupoissa
Sitten joku nimetön
Ennen vanhaan noita kahvikestejä pidettiin. Ei meillä kyllä kovin usein ole käytössä.
Lisäksi keltaista ja sinistä teemaa ja muumimukeja parikymmentä.
- Pentik Aino
- Arabia perintöastiasto, pohjassa lukee vain kultakoriste. Laakea kupin malli.
Nykyään jos on vieraita, juomme kahvit lähes aina Arabian Bellis-sarjan kupeista. Sarjaa olen täydentänyt kirppareilta, nyt lähes täydellinen 16 hengen kalusto. Lisäksi ruokalautasia ja kulhoja.
Arkikäytössä lähinnä Arabian Kosmos. Siitä mulla on useampaa erikokoista kuppia ja aluslautasta.
67 olin siis mä, en tiedä taas miksi oli heittänyt kirjautumisesta ulos, mut koko iltapa oli sellaista.
Oletkos edellinen miettinyt niitä lyijyjä noista astioista? Itse olen päättänyt, et ei haittaa, kun meillä ei ole vanhoja astioita arkikäytössä. Itse tykkään kovasti 60-70-luvun taitteen Arabian astioista. Silloin niitä erilaisia oli vielä ihan järkyttävä määrä myynnissä. Nyt ei ole varmaan kuin 10 eri sorttia, mutta tuolta ajalta kun katselee kuvastoja, niin oli vaikka kuinka paljon ja monta ainakin minusta hienoa sarjaa.
Ja olikohan se joku 62 vai mikä, niin siltä kysyisin, että minkä väristä Faenzaa sulla on?
Olisiko sulla myytävänä Domino sarjaa? Meillä on se ja osa astioista on mennyt rikki, joten olisin kiinnostunut täydentämään. Terv. Kaisa Viirlas, kaisa.viirlas@raisio.com
Mukin eivät ole edes kauniita, lapsilla ymmärrän, mutta että aikuisilla....en tajua!
Varsinaisia kahviastiastoja nämä:
Arabian Koivu: kupit makuuni liian laakeat (kahvi jäähtyy)
Pentikin Aino: sopivat pöytään, kun suku kyläilee
Arabian Kilta valkeana: ostin erään kahvilan lopetusmyynnistä, käytetään ainon lisäsnä isommissa juhlissa.
HALUAISIN: Arabian konstailematonta Teemaa tai Kokoa valkeana ja oliivina
Molemmat sekä arki- että juhlakäytössä. Merkittömistä kupeista ja Arabian Kilta-sarjasta olen luopunut. Haluaisin ehkä vain Teemaa...KoKoa en itse valinnut vaan se tuli lahjana, ja olin toivonut Teemaa mutta ko. kaupassa ei ollut tarpeeksi osia silloin kun lahjanantaja ne hankki.
Muumien keräily viehättää ja ovat niin arkiset. sopivat lapsille, aikuisille, kahviin, teehen ja kaakaohon. Meillä on myös jokaisella omat lempparimuumit, myös joillakin vierailla, jotka käy usein kaffilla..
Meiltä siis löytyy parikymmentä kpl muumeja
pentikin aino ruoka ja kaffi tusinalle.
haluaisin arabian taika tai paratiisi. ruskea ja valkoinen koko olis kiva myös...