G: mikä kahviastiasto sinulla on?
Kommentit (74)
haluaisin Paratiisin (värillisenä), sekä W&B:n New Wave Metropoitan kupit tai Flow -sarjan kupit. Itse asiassa haluaisin myös Flown ruoka-astiaston. Rahaa vain hiukan puuttuu...
Teemaa
Pentikin Vaniljaa
Arabian Arcticaa
Kaikkia on jokunen kuppipari. Haluaisin saada kaikkia noita täydet astiastot. :)
Suosikkejani ovat Iittalan punainen Taika ja Royal albertin Old country roses ja Moonlight roses, jos jostain saisin noita leveitä suuaukoltaan kymmensenttisiä Old country roses teekuppeja, maksaisin niistä hyvän hinnan.
Arcticaa 20hlölle + teekuppeja 6lle ja isoja kahvimukeja 6lle ja lautaset tietysti näihin päälle,
Teemaa tummanvihreänä 10lle josta kahvitellaan jos arkisia kahvivieraita,
ihan kahvimukina sitten vielä Muumit joita liikaakin, ainakin 20kpl.
Haluaisin jonkin muun sarjan mutta ei ole säilytystiloja, ja haluan että yhtenäinen astiasto löytyy kun isoja juhlia.
vihreät roskiksesta pelastetut arabian kupit, näitä on 24kpl, aluslautasineen.
En itse ymmärrä ollenkaan Muumimukien päälle joten ihan mielenkiinnosta kysyn miksi ne ovat niin suosittuja?
Kaapista löytyi vielä Iittalan Primaveraa 2 hlölle sekä
Arabian sellaista ihanan tummansinista kiviposliinia oleva 4 hlön astiasto.
Lisäksi jostain City-Sokoksesta ostettu 4 hengen astiasto vuonna kivi.
Arkena käytetään Arcticaa tai Pentikiä. Juhliin sitten noita vanhanajan kahviastiastoja tai jos vierasjoukko nuorempaa väkeä, niin sitten ihan meidän arkikuppeja.
Eli montaa eri sarjaa löytyy, itse asiassa vähän liikaa. Voisi jonkun antaa pois mutta toisaalta olemme monet niistä saaneet lahjaksi ja niillä on tunnearvoa.
Mutta kiitos tämän gallupin, löysin itseni äsken Arabian ja Iittalan sivuilta ja melkein aloin täydentämään verkkokaupan kautta meidän vaillinaisia astiastoja:)
- Pentikin mustaviinimarja 8 hlölle
- Arabian Arctica 6 hlölle
- Englantilainen "vanhanajan" posliiniastaisto 10 hlölle, kuitenkin ihan uusi. Olisko tämä sama kuin jollain aikaisemmalla koska kupeissa myös lemmikkejä eli "forget-me-not".
- Toinen vanhanajan astiasto 6 hlölle (miehen mummu ostanut miehelle hänen syntyessään eli tunnearvoa)
- Kultakeramiikka 6 hlölle
- Lisäksi vielä joku Anttilan halpiskahvikuppisarja, varmaan 4 hlölle
Tykkään yksinkertaiseta valkoisesta eli voisin täydentää Arcticaa (vaikka muotoilu hieman vanhanaikaista mutta on hyvän tuntuinen) tai sitten ihan uutta eli Teema tai Lumi. Toisaalta inhoan liikaa kulutusta eli tyhmää ostaa uutta sarjaa kun on niin monta -ehkä vähän vaillinaistakin- sarjaa jo kaapeissa.
keltaista Teemaa ja Pentikin Ainoja
valkosena ja ruskeana... valkosta enemmän tällä hetkellä. Haluaisin Teemaa mustana ja valkoisena, harmittaa että olen tuota KoKoa alkanut kerään kun tykkäisin enemmän Teeman kuppien mallista.....ja en enään tykkää tyuosta ruskeasta...
anopilta olemme saaneet häälahjaksi Hobby hallin posliinisen kahviastiaston vuonna 1987
ja olen itse ostanut pari arvoposliinista kahviastiastoa ja
mies toi Venäjälät posliinisen kahviastiaston kannuinneen ja sokerikkoineen myös aikoinaan
--lapsille kerään Arabian Paratiisia ja
Villeroy & Bochia
--haaveilen hopeisesta kahviastiastosta
Kultakeramiikan sinistä sarjaa, erilaisia isoja mukeja ja käsinmaalattuja uniikkeja astiastoja.
Arkena kahvit juodaan isoista mukeista, "perusvieraille" tarotaan Kultakeramiikan kahvikupeista ja "parempiin" juhliin (ristiäiset ym.) kaivetaan esiin anopin käsin maalaamat astiastot, joita on kaksi (miehen nuorempana äidiltään saamat ja minun saama, todella kaunis syvän violetti astiasto).
Haluaisin kerätä Arabian Lumi-sarjaa "paremmaksi" astiastoksi lautasineen kuppeineen.
Taitaa olla Arabian tuotantoa. En tosin käytä niitä koskaan.
-Faenzaa
-Maijaa
-KoKoa
-Sekalainen määrä kiinalaisia,puolalaisia ja tsekkiläisiä kuppeja lautasineen.....näitä yhteensä n. 60kpl:=)
juhlissa Harlekiini kulta, jostain jos saisi vielä lisää on vain 13h astiasto, ei tunnu vielä löytyvän kirppareilta.
Sitten vielä joku häälahjaksi saatu englantilainen, kaunis malli, mutta kuviointi ruma viininpunainen/kulta- rantu, ei kyllä käytettä koskaan.
Sain huutokaupasta 5 eurolla. Puolalainen ruusuastiasto, sen tarkemmin en tiedä, mutta helkutin kauniit ja nätit.
Kotona meillä on V&B Manoiria (valkoinen) ja Pentikin Hallaa kahvikuppeina, aamiaskupit löytyy V&B Montanasta ja sitten mukeja löytyy Pentikin Omenasta ja Puolukasta sekä Kultakeramiikan joulunpunaisesta.
Kakkoskämpällä on V&B Tipo (valkoinen) ja Rörstrandin Diné sekä Arabian Faenzasta sellaisia ruskeakukkaisia.
Olen täysin tyytyväinen kuppi- ja mukivalikoimaamme, olen kovin vaihtelunhaluinen ja nämä ovat ihanan erilaisia - osa ohutta luuposliinia, osa paksua kivitavaraa.
39:ltä kysyisin, että onko sulla sitä uudempaa vai vanhempaa Pirttiä? Siis sitä ruskeaa vai sitä, missä on ne tupa ja sydän maalattuna?
Ja olikohan se joku 62 vai mikä, niin siltä kysyisin, että minkä väristä Faenzaa sulla on?
Sointuja keräävälle voin kertoa, että äidilleni on osteltu vaaleanpunaista sointua antiikkimessuilta, antiikkiliikkeistä ja kirpputoreilta. Ihania ovat. Aika saman tyyppinen on se yksi Rörstrandin uudempi sarja, jota hetki tehtiin myös Arabian mallistossa. Sitäkin ostelin silloin äidilleni.
Sitten löytyy valkoiset Myrna-kahvikupisto ja jonkin verran valkoista ja tummansinistä Teemaa.