Onko 70 kg joku läskiraja?
Kommentit (24)
näin se vain menee, vaikka itse näkisi itsensä kuinka hoikkana.
Olen 172 cm ja paino vaihtelee välillä 69 - 71 kg. Kun se on tuossa alle 70 kg, niin tunnen itseni ihan kelvolliseksi, mutta 71 kg lasissa alan näyttää jo selvästi turpealta. Vaatekoko on L tai XL (vaatteesta riippuen) tai alaosissa 38/40 ja yläosissa 40/42 (hartiat on kuin ladonovet), farkut 32" /34" eli jalat on pitkät.
Nuorena painoin tuollaiset 58 - 62 kg, silloin olin hoikka. Ennen lapsia taas 88 - 90 kg, silloin olin oikeasti ylipainoinen. Pari vuotta sitten painoin (stressaava elämäntilanne laihdutti) noin 65 kg, silloin koin olevani sopusuhtainen ja hoikka aikuiseksi naiseksi.
Keskipituushan on jotain 166 ja jos sen pituinen painaa 70 niin painoindeksi lienee 25:n hujakoilla eli normaalipainon ylärajalla.
Itse painan 72 tällä hetkellä ja pituutta on 169, joten painoindeksi lievän ylipainon puolella, 25,3. Myös minulla 70 on läskiraja, mitäpä sitä peittelemään. Ja kehon rasvaprosentti huiteli viime mittauksessa lähellä neljääkymmentä, eli rasvaa todellakin riittää.
ja olo on ihan ok - ja kroppakin, mutta voisin tuon 6 kg tiputtaakin. Sitten olisi sopivasti läskiä. Pituuteni on 178 cm.