mitä ette ottaisi ikinä kotinne sisustukseen?
siis mikä teitä hirvittää?
mua kaikki irtoroina eli avohyllyjä ei meille tule ikinä. Toinen kammotus on ne yhdistelmä kirjahylly/tv-tasot
Kommentit (56)
Pirtin pöytä, seinäkello, raanu oli sellaisia esineitä, joita en edelliseen asuntoomme olisi ottanut. Nykyiseen ne taas käyvät oikein hyvin. Jossain kaupunkikodissa tupasisustus näyttää monesti aika tunkkaiselta, mutta vanhaan taloon sellainen voi sopia kuin nakutettu.
Niistä viuhkoista en kyllä keksi, mihin ne voisivat sopia :) Ne sopivat silloin aikoinaan. Mikähän mahtaa olla sellainen nykyajan esine, joka parinkymmenen vuoden päästä on tällä hirvityslistalla?
Jos aitoihin ei ole varaa, niin olen sitten ilman.
Mitään, minkä puhdistus on hankalaa.
Huonekaluja, joiden käyttöikä on alle 10v. Joo, en käy Ikeassa.
En halua myöskään kirkkaanpunaisia seiniä tai muuta " rohkeaa" väritystä seiniin. Ei tiimarikrääsää, ei jysk-hyllyjä, ei itämaisia mattoja, ei raskaita ja paksuja verhoja. Ei mitään vanhaa möhkäle kuvaputki telkkaria, onhan noita...
Meillä on muuten sinivalkoiset kappaverhot keittiössä :)
isot, selkeät kuviot verhoissa tökkii,myös pitsiverhot yök,
nahkasohvia inhoan,
sälekaihtimet on kamalan rumat,
muoviset puutarhakalusteet,
lastulevyhuonekalut,
pirttikalusto,
nämä ainakin pysyköön poissa meiltä.
- viemällä itse
lähetyskirppikselle
tai
- tilaamalla nouto
lähetyskirppikseltä
tai
- laittamalla ilmoitus nettikirppikselle " annetaan" ( itse noutaen) listalle
-kierrätyskeskus
hakee vain ikeaa ja lundiaa ( ei hae vanhoja tummia kirjahyllyjä ainakaan pk-seutu- aika ranttu maineessa...siis...kokeiltu juttu (sorry)- muu kuin huonekalut kelpaa kyllä hyvin- astiat ym)
- työ ja toiminto hki kaupunki
noutaa ihan mitä vaan huonekaluja- maksaa vaan kuljetus noin 30 e...halvempi kuin itse tilattu pakettiauto kuitenkin...
Mulla on todella kaunis, vanha ja arvokas ryijy. Mun olkkari on sisustettu funkkis-tyyliin ja ryijy sopii sinne oikein hyvin.
Kaikkihan riippuu tyylistä. Jos jossain vanhassa englantilaisessa linnassa on ne täytetyt kauriinpäät seinillä - niin se on ok. Koska se sopii kokonaisuuteen.
Mä olen alkanut hissukseen ostamaan Boknäsin kirjahyllyjä, paloina ja pikku hiljaa, koska ovat sen verran tyyriitä. Mikään ei voisi olla ihanampaa kuin kirjastomainen olkkari!
Vierailija:
Mä olen alkanut hissukseen ostamaan Boknäsin kirjahyllyjä, paloina ja pikku hiljaa, koska ovat sen verran tyyriitä. Mikään ei voisi olla ihanampaa kuin kirjastomainen olkkari!
Mutta mä en tykkää itse. Ryijyäkään en itse ottaisi mistään hinnasta, mutta mun äidillä on sellanen, vanha ja taitaa olla aika arvokaskin. Sopii sen seinälle kuin nenä päähän.
niistä saa vaan riesan (on koettu sekin)
ja
muoviset eri pari väriset moduulit
ja
baarijakkarat ja maapallobaarikaappi
ja
aurinkokello pihalla muovituolien kera...
kaikenlaista krääsää ne ihmiset kirjahyllyihinsä laittaa- mariskoolijäljitelmistä alkaen...
aitoa se olla pitää
eikä huonekaluissakaan lastulevyä...
vaan aitoa kokopuuta
eikä keinonahkaa
vaan nahkaa
enkä Marimekkoa. Jos Mariskoolin tahtoisin, niin feikkikin kelpaisi, koska ON JÄRJETÖNTÄ maksaa 10 kertaa enemmän kiposta, jos samannäköisen saa halvemmalla. Mutta en siis halua niitä kippoja meille.
Muovikalusteita en halua, enkä räsymattoja, en viuhkoja seinille tai kirjahyllyä koriste-esineille, enkä niitä koriste-esineitäkään.
Myöskään en halua " divaanisohvaa" . Enkä yhtään kromijalkaista huonekalua tai rosteripintaa keittiöön. Sininen värikään ei kelpaa.
Mutta haluaisin isoja, iloisenvärisiä tauluja seinille. En vain millään keksi, että mitä haluaisin niiden taulujen esittävän.