Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Mun lapsi ei rakasta mua.

Vierailija
23.03.2008 |

Lapseni on 2+ vuotta ja kun nyt on oltu täällä mummolassa, hän ei a) tule syliin edes pyydettäessä b) saa hirmuisen huutoraivarin, jos otan syliin, kun huomaan, että on esim. väsynyt c) haluaa jatkuvasti olla vain ja ainoastaan isovanhempiensa kanssa - myös nukkua heidän vieressään... itse asiassa lapseni ei missään vaiheessa meidän täällä ollessamme tule luokseni, ei edes kaatuessaan, kun tulee ' pipi' .

Onko muilla tällaista (samanikäisten kohdalla siis)? Mitä olen tehnyt väärin, että lapseni jättää minut täysin huomioimatta...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri mummi 2 päivää kylässä ja tyttö 2 v 9 kk oli kuin liimattu mummin kyljessä. Mummi luki iltasatua, vaihtoi vaippaa, mummin kanssa suihkuun, mummi pukee ja mummi vetää pulkassa. Musta sitä oli ihana katsoa, ja vähän oli mummi otettu :-)

Miksi koet itsesi uhatuksi tuossa tilanteessa? Äitiähän lapsi saa katsella tarpeekseen illat pitkät, miksi ei nauttisi isovanhemmista silloin kun siihen on tilaisuus? Tuolla nyt ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa ketä hän rakastaa tai ei.

Harrastapa vähän itsetutkiskelua ja yritä päästä irti tuosta asenteesta. Jos takerrut lapseen ja edellytät hänen pitävän sinua aina ykkössijalla niin varmasti lasta alkaa ajan myötä ahdistaa, ja sitten suhteennekin on vaarassa huonontua.

Kahlil Gibranin on kirjoittanut osuvasti lapsista:

¿Ja nainen, joka piteli vauvaa rintaansa vastaan sanoi:

¿Puhu meille lapsista¿.

Ja hän sanoi:

¿Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi.¿

He ovat elämän poikia ja tyttäriä, jotka kuuluvat itselleen.

He tulevat sinun kauttasi, mutta eivät sinusta ja vaikka he ovat kanssasi, silti he eivät kuulu sinulle.

Voit antaa heille rakkautesi, mutta et ajatuksiasi, sillä heillä on omat ajatuksensa.

Voit antaa heidän ruumiilleen talon asuttavaksi, mutta et voi majoittaa heidän sielujansa, sillä heidän sielunsa asuvat huomisen talossa, jossa et voi vierailla, et edes unelmissasi.

Voit yrittää olla kuten he, mutta älä yritä tehdä heistä itsesi kaltaisia.

Elämä ei mene taaksepäin tai viivyttele eilisessä.

Olet kuin jousi, josta lapsesi lähetetään eteenpäin elävinä nuolina.

Jousimies näkee merkin äärettömän polun yllä ja hän taivuttaa sinut voimallaan, jotta hänen nuolensa menisivät sukkelasti ja kauas.

Anna sinun taipumisesi jousimiehen käsissä olla ilonasi;

vaikkakin hän rakastaa nuolta, joka lentää, hän rakastaa myös jousta, joka on vakaa¿.

Vierailija
22/26 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ylipäätään kaiken mitä lapsesi tahtoo? Vaikuttaa että olet erityisen herkkä lapsesi suhteen. Siinä on se vaara että siloittelee lapsensa elämän turhan helpoksi ja yksinkertaiseksi, ns curling-vanhemmuus.

Anna lapsesi nauttia nyt isovanhempiensa huomiosta ja hoivasta. Sinun vuorosi on astua rooliin taas arkena kotona (ellet sitten jätä lastasi mummolaan kun hän niin haluaa!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläillessään. Kyllä minä sen nielen, itselläni on vaan taustalla niin ikäviä hylkäämisiä, että ehkä se kirpaisee oikein paljon juuri siksi...

kiitos kun täällä tuli kerrankin järkeviäkin vastauksia.

Halusin vaan kuulla, että miten muilla, onko samanlaista...

Vierailija:

Teetkö ylipäätään kaiken mitä lapsesi tahtoo? Vaikuttaa että olet erityisen herkkä lapsesi suhteen. Siinä on se vaara että siloittelee lapsensa elämän turhan helpoksi ja yksinkertaiseksi, ns curling-vanhemmuus.

Anna lapsesi nauttia nyt isovanhempiensa huomiosta ja hoivasta. Sinun vuorosi on astua rooliin taas arkena kotona (ellet sitten jätä lastasi mummolaan kun hän niin haluaa!).

Vierailija
24/26 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet juuri se turvallinen tukipilari jota vasten pönkittää! Niin hoopolta kuin se kuulostaakin, niin tuo on 2-vuotiaasi tapa kokeilla uhmansa rajoja. Ja sinä olet osoittanut hänelle, että on turvallista kokeilla ne rajat juuri sinun kanssa, koska SINUUN hän voi luottaa tuntiessaan negatiivisia tunteita.

Odotahan vuosi tai pari niin lapsesi kiipeää syliisi kertomaan, kuinka paljon sinua rakastaa. KUNHAN et tee nyt suurta numeroa lapsen uhmailusta ja mummurakkaudesta.

Vierailija
25/26 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen niistä miehellekin puhunut ja hän on vain nauranut. Kerran itkin illalla, että entä jos tämä meidän pienempi ei rakastakaan mua. Miestä nauratti hirveästi ja minä olin ihan tosissaan. Mua ärsyttää, kun lapsi on aina valmis hylkäämään minut kun ollaan isovanhempien kanssa.

Vierailija
26/26 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joskus olen niistä miehellekin puhunut ja hän on vain nauranut. Kerran itkin illalla, että entä jos tämä meidän pienempi ei rakastakaan mua. Miestä nauratti hirveästi ja minä olin ihan tosissaan. Mua ärsyttää, kun lapsi on aina valmis hylkäämään minut kun ollaan isovanhempien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi