Onko teillä jotain tiettyjä KIRJAIMIA joista ette pidä nimissä?
Itse en esim. tykkää nimistä, joissa on useita kovia konsonantteja, kuten r, p tai k-kirjaimia. En myöskään tykkää nimistä joissa on s-kirjain tai jotka alkavat o:lla. Tämä pätee siis vain tyttöjen nimiin. Poikien nimien suhteen minulla ei ole mitään tällaisia preferenssejä.
Kommentit (18)
Mutta sitten en taas kauheasti tykkää jos nimi alkaa kovalla konsonatilla. Myös J-alkuiset nimet ovat usein inhokkeja.
Nätimpää ja kansainvälisempää olis kirjoittaa ne yhdellä i:llä. Sama pätee moniin muihinkin tuplavokaalinimiin.
Ada, Ava, Mia, Ida, Ina, Erik, Emil, Aron, Jonatan.
Aada, Aava, Miia, Iida, Iina, Eerik, Eemil, Aaron, Joonatan on nättejä.
Siis esim Viivi, Lilli, Ninni, Kiti.
En myöskään pidä E:llä alkavista nimistä, kuten Eerika, Evita, Eini, Ella (inhokkini), Erja, Eija jne.
Vierailija:
Siis esim Viivi, Lilli, Ninni, Kiti.
Vokaaleista toisena tulee O, se saa nimet kuulostamaan jotenkin " tunkkaisilta" .
L:stäkään en pidä jos sitä on liikaa.
Jostain syystä en pidä monistakaan nimistä, joissa on V, vaikka itse kirjainta kohtaan ei ole mitään.
Eli L on inhokkini jos sitä on liikaa.
U-kirjaimesta en myöskään välitä (Teemu, Samuli jne.)
En tykkä V:llä alkavista tytön nimistä. Tai tykkään, esim. Venlasta mutta en voisi antaa sitä omalle lapselle.
mutta tietyt nimet aiheuttavat ärsyttäviä mielikuvia
Esim. monet R-nimet on kovan kuuloisia mutta ei kaikki. Meidän lapset on Henri ja Riina ja vaikka nimissä on R-kirjainen, niin nimet ei kuulosta kovilta toisin ku esim. Jyri ja Kreetta.
Pahin yhdistelmä on I ja R.
Vokaaleista toisena tulee O, se saa nimet kuulostamaan jotenkin " tunkkaisilta" .
Inhoatko nimeä Iiro?
Vierailija:
Pahin yhdistelmä on I ja R.
Vokaaleista toisena tulee O, se saa nimet kuulostamaan jotenkin " tunkkaisilta" .Inhoatko nimeä Iiro?
Pahempiakin on.
O tuolla lopussa ei häiritse niin paljon kuin alussa.
b, c, d, f, g, q, w, x, z, å, ä ja ö. Suurin osa kuulostaa vierasperäisiltä ja kaksi viimeistä taas liian hankalia ulkomailla.