Hei kaikki Ikeassa pankkikortilla ostokset maksaneet!!!
Miten nopeasti/hitaasti teillä on lähtenyt maksu tililtä? Kävin kolme vk sitten ja vieläkään ei ole rahat tililtä lähteneet... kestääkä oikeesti näin kauan?
Kommentit (30)
Mitenkähän nopeasti noiden pankkikorttimaksujen tosiaan pitäisi lähteä tililtä, ensi viikolla tulee kuluneeksi neljä viikkoa ostotapahtumasta ja veloitusta ei ole vieläkään tehty..
Maksoin Visalla, vieläkään ei ole veloitettu.
Taisin saada ilmaiseksi :)
Tähän asti tilin saldo (käytettävissä oleva saldo) oli ollu noiden ostostosten verran pienempi kun se oli näkynyt siinä katevaraus kohdassa. Nyt se on ton 200 suurempi.... outoa. ap
päivä-pari mitä siihen nyt normaalistikin kuluu.
voipi tosiaan olla että sait ilmaiseksi mutta pidä nyt varmuudeksi kuitenkin katetta tilillä...
kävin ikeassa 14.3 ja maksu oli mennyt vasta 19.3 MUTTA palautunut samana päivänä,ei viestiä eikä mitään ja tiliotteessa luki vain peruutus!
Sain näköjään ilmaiseksi ostokseni.
Minulla on itselläni yritys ja kerran en ollut huomannut, että pankkiyhteydessä oli ollut vikaa, eikä pankkikorttiostoksia ollut tilittynyt tililleni. Huomasin tämän vasta n. 3½ vko kuluttua tapahtuneesta, kun tein kuukauden kirjanpitoa.
Soitin pankkiin ja sieltä onnittelivat, että " kreivin aikaan" otin yhteyttä virheestä. Kuulemma maksimiaika mitä asiakkaan tililtä saa veloittaa pankkikorttiostoksia on 1 kuukausi ostopäivästä. Tämän jälkeen pankilla ei ole enää oikeuttaa veloittaa summaa asiakkaan tililtä, ilman tämän erillistä kirjallista suostumusta. JA että suostumuksen saisi, olisi minun kauppiaana pitänyt ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja hankkia hänen yhteystietonsa. JA ettei asiakkaalla olisi mitään velvollisuutta myöntää lupaa veloitukseen, vaikka olisi kiistatonta, että hän on tuotteet ostanut.
Kumma juttu minusta, mutta näin minua pankista infottiin ja tämän jälkeen olenkin päivittäin tarkistanut pankkiyhteyden toimivuuden...
Eli jos vielä kuukauden kuluttua ostopäivästä ovat veloittamatta, niin varmaan sellaisina pysyvät edelleenkin.
Mulla tuli kerran 1 tai 2 v vuotta vanhasta maksutapahtumasta kirje, jostain abuabu-ruokakaupasta (Hakis). En todellakaan enää maksanut, kun en tod. muistanut olinko siellä käynyt joskus vuosia sitten..
tähän asti näkynyt katevaraus kohdassa, mutta ei enää näy. ap