Eikö teitä hävetä kun lapsenne riehuvat eivätkä osaa olla aloillaan edes pientä hetkeä?
Eilen apteekissa nähtyä. Vauva vaunuissa ja kaksi poikaa noin 5 ja 3 vuotiaat, äiti yrittää asioida tiskillä. Pojat riehuvat kokoajan niin että apteekin odotustilan tuolit rymisevät ja tuotehyllyt heiluvat uhkaavasti. Äiti vilkuilee poikia ja pyytää farmaseuttiaan toimimaan nopeasti [b]EIKÄ KERTAAKAAN KIELLÄ POIKIA!!!! [/b] Farmaseutti lähtee sekoittamaan lääkettä ja äiti sanoo pojille olkaa nyt kiltisti vähän aikaa ja ohjaa pojat penkeille istumaan ja katsomaan kirjoja. 2 sekuntia ja pojat ovat toistensa kimpussa.
Onko teidän asioinnit tällaisia? Minä en hyväksyisi lapsiltani moista käytöstä! Vai johtuuko tämä siitä, että minulla on vain tyttöjä ja pojat saavat taistella missä tahaansa ympäristöstä riippumatta.
Kommentit (46)
Ihan samalla tavalla olen nähnyt levottomia ja tottelemattomia tyttöjä kuin poikiakin.
Ei tuollaisia lapsia ole olemassakaan.
Normaali terve lapsi uhmaa ja testaa rajojaan vaikka olisit miten täydellinen äiti.
Vierailija:
Tyttö on 2,5 v. Pojat ovat 4 v ja 6 v.
Eikä KOSKAAN, MISSÄÄN ole tarvinnut hävetä ketään heistä! Kotona he ovat villejä, mutta ihmisten ilmoilla osaavat olla kauniisti. He ovat aina kulkeneet mukana kaupassa, keskustassa, apteekissa, pankissa jne ja ehkä juuri siksi he eivät sekoa julkisilla paikoilla.
Kyllä heitä täytyy opastaa ja kieltää, mutta he tottelevat minua. Eivät kävele vanhempiensa yli kuten jotkut lapset. Meillä ei ole koskaan lapsia nipattu tai huudettu heille, mutta säännöt on tässä perheessä selkeät, niistä pidetään kiinni, ja rangaistus & palkkio ovat käytössä.
Häpeäisin, jos omat lapseni aiheuttaisivat häiriötä julkisilla paikoilla.
Vanhin lapsemme on tosi haastava: päiväkodissa kahden paikalla, ja diagnoosi varmaan saadaan piakkoin, silti hänkin osaa käyttäytyä, koska hänellä on äiti ja isä jotka osaavat ja uskaltavat kasvattaa.
yritän välttää edelleen liikkumista lasten kanssa apteekeissa ja kaupoissa mm....
vastaan siis nro 37:lle
T. 32
(toisaalla minua sanottiin autoritaariseksi kasvattajaksi
ja tänään olenkin curling...)
Onko tämä kaikkien mielestä normaalia? Ettei yksikään lapsi ole koskaa missään käyttäytynyt huonosti?
Ei. Tämä ei ole normaalia. Tällaiset hyvinkäyttäytyvät lapset ovat sairaan äidin sairaita lapsia.
Huutavat lapset apteekeissa, kirjastoissa ja kaupoissa: He ovat normaaleja ja perheitä.
Ja tämäpä oli muuten sitten sarkasmia.
enemmänkin.
meillä esikoinen tyttö ja aina todella kiltti ja rauhallinen. kokeilee ja uhmaa mutta osaa aina käyttäytyä eikä riehu tai huuda.
poika taas todella ylivilkas. tarhassa ja nyt eskarissa sama ongelma että riehuu, meluaa, juoksee, hyppii, pomppii ja ei tottele. saa kunnon raivareita välillä ja osaa olla todella hankala ja testata kaikkien rajoja ja hermoja. molemmat kasvatettu samalla lailla ja yritetty opettaa ja neuvoa mutta pojan kohdalla ei toimi huuto, uhkaukset ja jäähyt. aina kyllä kaupassa kiellän juoksemasta ja ajamasta kärryjen kanssa mutta yleensä ilman mitään tehoa... autoon en uskalla viedä kun lähtisi sieltä varmasti ulos ja pahempijos sitten parkkipaikalla juoksentelee.
olen ajatellut että riehukoon sitten, mitä sitä luonteelleen voi. sama kun pakottaisi rauhallista lasta villiksi... jos se jotain muuta häiritsee niin ei ole meidän onglema.
vaan räpeltää kaikkia tavaroita hyllyiltä ja voi istuskella lattialla jne. sekä myös kiipeilee kaupoissa yms paikoissa..