Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä hävetä kun lapsenne riehuvat eivätkä osaa olla aloillaan edes pientä hetkeä?

Vierailija
21.03.2008 |

Eilen apteekissa nähtyä. Vauva vaunuissa ja kaksi poikaa noin 5 ja 3 vuotiaat, äiti yrittää asioida tiskillä. Pojat riehuvat kokoajan niin että apteekin odotustilan tuolit rymisevät ja tuotehyllyt heiluvat uhkaavasti. Äiti vilkuilee poikia ja pyytää farmaseuttiaan toimimaan nopeasti [b]EIKÄ KERTAAKAAN KIELLÄ POIKIA!!!! [/b] Farmaseutti lähtee sekoittamaan lääkettä ja äiti sanoo pojille olkaa nyt kiltisti vähän aikaa ja ohjaa pojat penkeille istumaan ja katsomaan kirjoja. 2 sekuntia ja pojat ovat toistensa kimpussa.

Onko teidän asioinnit tällaisia? Minä en hyväksyisi lapsiltani moista käytöstä! Vai johtuuko tämä siitä, että minulla on vain tyttöjä ja pojat saavat taistella missä tahaansa ympäristöstä riippumatta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä he osaavat reuhata ja tapella julkisillakin paikoilla , jos sille päälle sattuvat. minä kyllä komennan ja kiellän ja siitäkin saa muuten mahtavia katseita , jos tiukasti komentaa temppuilevaa lasta tai kantaa kaupasta kirkuvan mukulan kainalossaan ulos..

Vierailija
2/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ainakin pojat ovat huottamasti villimpiä kuin tytöt, MYÖS niissä julkipaikoissa. Ja niissähän onkin hauska nostaa meteli, sillä siellä ei äiti kehtaa kovin kovaan ääntään korottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ympäristö ymmärtää jos lapselle korotetaan ääntä vaikka julkisestikin, jos siihen on aihetta. En tarkoita että naama punaisena tarvitsee kirkua, mutta napakasti voi komentaa. Tosiaan sympatiat oli tämän äidin puolella, mutta ihmettelin vaan miten antoi poikien niin härskisti riehua!

AP

Vierailija:

Ja niissähän onkin hauska nostaa meteli, sillä siellä ei äiti kehtaa kovin kovaan ääntään korottaa...

Vierailija
4/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja kyllä he osaavat reuhata ja tapella julkisillakin paikoilla , jos sille päälle sattuvat. minä kyllä komennan ja kiellän ja siitäkin saa muuten mahtavia katseita , jos tiukasti komentaa temppuilevaa lasta tai kantaa kaupasta kirkuvan mukulan kainalossaan ulos..

Teet niin tai näin niin aina väärinpäin!

Ja vastaan alkuperäiseen. Hävettää, ihan helvetisti! Viimeksi viikko sitten kun esikoinen pisti ranttaliksi kun meillä oli " virallisia" vieraita. Hän huusi, karjui, hyppi ja polki. Komensin, kielsin, maanittelin, lahjoin jne. Meno yltyi sietämättömäksi. lapsi oikein nautti tilanteesta kun en nyt viitsinyt alkaa karjahtelemaan vieraiden läsnäollessa ja lapsi toki vaistosi tilanteen.

Hävetti niin että itkin kun vieraat lähti.

Vierailija
5/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kiellot, uhkaukset (jäähylle kotona, lempilelun vieminen tms), lahjonta eikä mikään.

Jos haluavat, osaavat käyttäytyä hyvin, mutta usein odottelu ja tylsä paikallaan istuminen saavat lapset levottomaksi.

Ja kyllä, monesti hävettää!

Vierailija
6/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut vieraille että anteeksi mutta ymmärrätte varmaan että minun vietävä lapsi lepäämään. Kuka ei ymmärtäisi? On varmasti ollut vieraillakin epämiellyttävä vierailu kun lapsen annetaan määrätä talossa. Ei varmaan antanut hyvää kuvaa " virallisille" vieraille.

Vierailija:

Ja vastaan alkuperäiseen. Hävettää, ihan helvetisti! Viimeksi viikko sitten kun esikoinen pisti ranttaliksi kun meillä oli " virallisia" vieraita. Hän huusi, karjui, hyppi ja polki. Komensin, kielsin, maanittelin, lahjoin jne. Meno yltyi sietämättömäksi. lapsi oikein nautti tilanteesta kun en nyt viitsinyt alkaa karjahtelemaan vieraiden läsnäollessa ja lapsi toki vaistosi tilanteen.

Vierailija
7/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää vielä lasta nukkumaan tai rauhoittumaan laittaa, niin se voi olla tunnin kahden keikka, eikä siinä ehditä paljon vieraita kestitä. ei-ap

Vierailija:

Olisit sanonut vieraille että anteeksi mutta ymmärrätte varmaan että minun vietävä lapsi lepäämään. Kuka ei ymmärtäisi? On varmasti ollut vieraillakin epämiellyttävä vierailu kun lapsen annetaan määrätä talossa. Ei varmaan antanut hyvää kuvaa " virallisille" vieraille.

Vierailija:

Vierailija
8/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta: minulla on kaksi varsin villiä poikaa, joiden keskinäinen kisailu on välillä juuri tuollaista. Toisinaan komentamalla loppuu villi juokseminen kuin seinään ja pojat asettuvat paikoilleen, kun taas toisinaan on ihan sama mitä sanon tai teen niin nahistelevat.

Tärkeintä mainitussa tilanteessa on hoitaa asiat mahdollisimman nopeasti. Minä muuten vältän lapsien viemistä kauppaan tai asiointikäynneille - juuri tästä syystä - mutta aina se ei onnistu.

Osa levottomuudesta on meillä ainakin lapsen luonteessa. Esikoinen on selkeästi jo saanut ajatustaan pidemmälle ja ymmärtää asioiden syitä ja seurauksia ja siten on myös tottelevaisempi.

Vierailija
9/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pistän tenavat kuriin, joskus en jaksa, joskus tiedän että mahdoton juttu jostain syystä, apteekissa voi olla kyllä sairaita ja väsähtäneitä ihmisiä että ymmärrystä ap-

T. Kasvatustieteiden maisteri, joka ei listi ketään vanhempaa yhden kerran perusteella

Vierailija
10/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nyt on molemmilla lapsilla hyvä vaihe meneillään asian suhteen. Mutta takuulla tulee vielä niitä hetkiä kun jompi kumpi pistää ranttaliksi. Ja silloin hävettää ja ärsyttää! Mutta se kuuluu elämään ja ei auta kuin yrittää parhaansa siinä tilanteessa kasvattaa lasta joka ei ole aikuinen taidoiltaan vielä.

Vierailija
11/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin raivokas 2-v, että en kehtaisi laittaa rauhoittumaan vieraiden läsnäollessa. Huutaa ja kirkuu, heittelee tavaroita, makaa sängyssään ja potkii seinää, hakkaa päätään oveen jne.

Rauhoittelu ei auta, huutaa vain " mene pois" eikä suostu rauhoittumaan syliin (jos väkisin yrittää siinä pitää).

On aina ollut temperamenttinen luonne ja parasta on antaa raivon laantua itsekseen, ärtyy vain muiden läsnäolosta ja rauhoitteluyrityksistä.

Ja tämä saattaa kestää pitkään.

Siinäpä sitä vasta olisikin häpeämistä kun vieraiden läsnäollessa lapsi kirkuu makuuhuoneessa tunnin :/

Jos pitää valita niin mielummin häpeän ja " annan" lapsen riehua (toki myös komennan) kuin veisin omaan huoneeseen huutamaan.

Vierailija
12/46 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä hävettäisi paljon. Mutta meillä lapset EIVÄT käyttäydy noin apteekissa, kaupassa, pankissa...

Meillä on neljä lasta: 8, 7, 4 ja 7kk. Toki pienin saattaa huutaakin, mutta isommat on jo alusta pitäen opetettu, miten yleisillä paikoilla käyttäydytään, siellä on muitakin ihmisiä, ja ne tavarat siellä ei ole meidän, joten niihin ei kosketa, eikä niitä rikota.

Lapsilla on hyvinkin vapaata kotona, tottakai, heidänkin kotinsa kun on, mutta kaupungilla/vieraassa paikassa EI VOI riehua.

Ja huom! Lapsia ei ole peloteltu mitenkään, vaan alusta asti opetettu ne säännöt, miten missäkin tilanteessa toimitaan ja se on heille jo itsestäänselvyys.

Mutta niinkuin sanoin, tämä on meillä, en kehu, enkä syyllistä. =)

Vierailija
13/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vilkkaita POIKAlapsia kolme kipaletta, ja vaikka melkoista metakkaa joutuu joskus pitämään, täytyy sanoa, ettei ole koskaan vielä tullut paikkaa vastaan, jossa ei olisi voinut lapsen käytökseen puuttua sillä samalla sekunnilla, kun tarvetta ilmenee. Varoitan aina kolme kertaa, olipa neljän seinän sisällä tai muualla. Kolmannesta kerrasta nasahtaa jäähyä, joka voidaan tarpeen tullen suorittaa esimerkiksi autossa, kauppakärryssä tai tuulikaapissa, jos ei olla kotona. Huutoa voi pitää niin kauan kuin haluaa, mutta senttiäkään ei liikuta, ennen kuin on rauhoituttu ja pyydetty anteeksi. Nöyristely toisten asiakkaiden edessä vain pahentaa tilannetta; tietäähän se lapsi, ettet aio komentaa " julkisesti" . Meillä ei ole tarvetta roikottaa käsistä tai nipistellä korvista, mutta perinteistä huudattamista olen kyllä harrastanut, esimerkiksi karkkihyllyllä, kanssaostostelijoiden katseista hitustakaan piittaamatta. Muutaman kerran joku vanhempi rouvashenkilö on sanonut, ettei lasta saa kiusata, johon olen vastannut, että rouva on sitten hyvä ja kasvattaa, kun niin hyvin osaa, haemme takaisin täysi-ikäisenä.

Vierailija
14/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokenut jos jonkinlaista kauppareissua. Vanhin lapsista täyttää tänä vuonna 18 ja nuorin 1v joten ihan kuivilla kivoista keikoista ei tod. näk. vielä olla. Jotkut minut lapsineni nähneet ovat varmasti ajatelleet että olipas kauniisti käyttäytyviä lapsia ja olen voinut kerätä pisteet kotiin. Toiset reissut ovat taas päättyneet tod. näk. siihen että sivusta seuranneet ovat päivitelleet kuinka mahdottomia kakaroita sillä rouvalla olikaan. Itse tunnen lähinnä myötätuntoa hikistä äitiä kohtaan kun näen heitä riehuvine lapsineen liikenteessä. Aina en ole jaksanut olla yhtä johdonmukainen vaikka joskus on kaupasta poistuttu hikisinä, punaisina ja huutavina. Lapset ovat myös todella erillaisia kaikesta kasvattamisesta huolimatta. Lasteni kaunis käytös ei aina ole johtunut siitä että minä olen niin erinomainen kasvattaja... Suvaitsevaisuutta!

Vierailija
15/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täysin. Sama äiti saa kokea sekä häpeän että ylpeyden hetkiä. Kaikki kolmevuotiaatkaan eivät ole samanlaisia.

Vierailija
16/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuollaisia hetkiä/asiointireissuja on meillä ollut erittäin vähän...

Vaikuttaisikohan siihen se, että minulla on AINA samat säännöt? En siis " hienostele" toisten ihmisten edessä vaan komennan niin kotona kuin julkisestikin aina samalla tavalla:) Näin lapset ovat oppineetsen, että myös asioidessa riehumiseen puututaan heti eivätkä sitten edes yritä sitä!:)

t. 11 lapsen äiti

Vierailija
17/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallikkaasti ja hillitysti. Olenpa kasvattanut hyvin käyttäytyvät lapset!

Joskus, onneksi aika harvoin kyllä, lapset eivät tottele mitään. Kaksi vanhempaa lääppivät kaikkia tavaroita, nauravat ja ovat äänekkäitä ja pienin kiukuttelee ja ulvoo. Usein nämä vähemmän onnistuneet reissut ovat esim. perjantaina, lapset ovat väsyneitä ehkä nälkäisiäkin.

Silloin tuntuu, että enpä ole osannut lapsianikaan kasvattaa.

Näin se vaan menee, kaikki lapset käyttäytyvät joskus ei-toivotusti.

Vierailija
18/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjua yleisillä paikoilla lapsilleni, komennan kyllä.

Mutta autossa tai kotona saa sitten kuulla kunniansa ja läksytyksen.

Ja muutaman kerran saa jäädä kotiin sitten.

Minua hävettää äidit, jotka huutavat lapsilleen kaupassa ja tukistavatkin. Eikö asian voisi hoitaa piilossa?

Vierailija
19/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen logiikka

Vierailija:

Minua hävettää äidit, jotka huutavat lapsilleen kaupassa ja tukistavatkin. Eikö asian voisi hoitaa piilossa?

Vierailija
20/46 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen ja tukistaminen asiallista komentamista??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi