Onko kellään ollu hormonit sekasin n.1v synnytyksen jälkeen?
Mulla on alkanu olla kummallisia oireita, ihan samanlaisia kuin ennen kuukautisten alkua yleensä. HIkoilen kamalasti, hiki haisee pahalle, olen ärtynyt jatkuvasti. Yhdessä vaiheessä oli välillä tosi väsynyt olo. Kävin lääkärillä (silloin ei ollut esim tuota hikoilua tässä määrin) ja katsottiin rauta-arvot sekä kilpirauhasarvot muiden seassa. Kaikki kunnossa. Kuulemma voi elimistö tottua taas siihen " ei-raskaana-oloon" . Minusta kumma että nyt yhtäkkiä vuoden kuluttua..Miten muilla, onko tämmöistä ollut?
Kommentit (5)
Limakalvojen kuivuminen, hikoilu, painonnousu, epäsäännölliset kuukautiset, mielialan muutokset.
Sain painallista hormonilääkettä.
" Tauti" parani, kun tulin uudelleen raskaaksi. =)
Imetin synnytyksen jälkeen 4 päivää, joten sillä ei ole vaikutusta. Enkä tule seuraavaakaan vauvaa imettämään, saan heti synnytyksestä hormonikorvaushoidon.
Kyllähän noita hormoniarvoja voi käydä ihan mittauttamassa, ja asiansa osaavat gynet kyllä osaa kirjoittaa esim. laastareita myös ihan oireiden perusteella.
joten minulla on imetyksenkin loppumisesta jo aikaa..Kuukautiset tulleet melko säännöllisesti mutta vielä omituisina. Hirveen pitkä alkutiputtelu yms...Mihinköhän mennessä noiden oireiden ja hormonien kuuluis tasottua? Taidan painua takasin lääkäriin jos vielä jatkuu..
mun ruoka-aineallergiat paheni, en sietäny enää mitään vahvoja hajuja ja tuntu että joka asiasta tulee jotenkin kumma olo. se kesti puoli vuotta. sitten mä aloin saada sellasia itkukohtauksia, joka kuussa maailma romahti tiettyinä päivinä... aloin olla aika hermoheikko. naama alko kukkia, musta tuli karva-apina, menkat tulee miten sattuu. sitten viime kesänä, jolloin lapsi täytti 2 vuotta, alko tiputteluvuodit ja kivut. nyt olen terolut-kuurilla. kohdun limakalvossa on jotain epätasaisia juttuja. mitä ilmeisimmin siis hormonit persiillään. mä imetin vuoden, joten noita oireita alko tulla siinä vähän sen lopettamisen jälkeen.
Kertoisitko enemmän oireistasi? Jouduitko hakemaan jotain apua asiaan? Oliko oireita koko ajan vai heittelivätkö ne?
ap