Nukkekoti lahjaksi tytölle, onko tällaisesta "talosta" kokemuksia?
Kommentit (7)
Sänky näytti ihan samalta ku tuo, valko-punaruudulliset petivaatteet oli siinäki! Ja puusta tehty puoltoistakerroksinen jossa oli kuisti.
Tytöt tykkäs leikkiä sillä, mutta nyt on menny petshopit tuon ohi niin se on kaapissa jo. Ikää oli sillon tytöillä jotain 2-4vuotta ku leikkivät tuolla. Mukaan tuli erilaisia eläinhahmo nukkeja ja kalusteita.
Oli kyllä kestävä!
Rakensin eräällä kurssilla tyttärelleni todella nätin nukkekodin. Tapetoinnit ja kaikki ok. Ehkä liian viimeisen päälle?
Lapsi tykkäsi rakennella mm. Nalle Puhin kotia hyllykköön yms.
Yksi vaihtoehto olisi, että tekisit lapsesi kannsa nukkekodin yhdessä. Tee ensin esim. puiseen viinilaatikkoon roombox ja siitä sitten lähdette laajentamaan yhdessä.
Olinkohan 1 tai 2.
Jos kyseessä on n. 3-4 vuotias lapsi niin voisi olla ok.
Oma tyttäreni ei kiinnostunut nukkekodeista vaikka tein hänelle itse hienon nukkekodin.
Meillä kävi samoin, kun ostin 6-vuotiaalle tytölle Lundby-nukkekodin; tein siihen vaivalla paljon huonekaluja ja tekstiilejä. Tyttöä ei kiinnostanut pätkääkään leikkiä nukkekodilla, sen sijaan 4-vuotias pikkuveli onneksi leikkii sillä mielellään ;).
Toinen ongelma nukkekodissa on sen säilytys, kovin iso kokonaisuus on vaikea siististi säilyttää missään.
Kuvan nukkekoti on mielestäni sopiva 3-4 -vuotiaalle ja on aikuisen näkökulmasta kivan näköinen.
Mutta nättihän tuo oli.
Itsekin harkitsen nukkekotia lahjaksi, olen ihastunut ns. kartanomallisiin joka sopii ihan sisustuselementiksi vaikka olohuoneeseen, siinähän on etuseinä. Tosin en tiedä onko leikeissä kovin käytännöllinen. Hong Kong myy hintaan 79 euroa ja jotkut sisustusliikkeet kuten Ideaparkin yksi liike myy hieman hintavampia malleja mutta aivan upeita.
Jos kyseessä on n. 3-4 vuotias lapsi niin voisi olla ok.
Oma tyttäreni ei kiinnostunut nukkekodeista vaikka tein hänelle itse hienon nukkekodin.
Plussaa ehdottomasti puiset kalusteet. Hintaa on aika paljon, mutta kun katsoo, mitä hintaan sisältyy, ei enää kuulostakaan niin paljolta. Voisin harkita 2- ja 4- vuotiaille, jos ukki ei olisi jo tehnyt vastaavaa!