Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako suhteen ulkopuolinen lapsi oleskelu- tai opiskelulupaan?

20.03.2008 |

Moinen on ruvennut mietityttämään, kun exällä olisi niin kova hinku jatkaa lapsen yritystä ja onnistua siinä mahdollisimman pikaisesti.

Exän oleskelu-/opiskelu- tai mikälielupa on katkolla syksyllä, joten sen suhteen kävisi järkeen tuo hoppuisuus...

Jos kysyy että minkä ihmeen takia haluaa vielä yhteistä lasta, niin vastaukseksi saa että " haluaa pitää lupauksensa" ..?! Lisäkysymyksiinkään en ole tuon järkevämpää vastausta saanut.

Tuntuu karmealta epäillä ennen niin kovin rakasta ihmistä, mutta juuri tuo ihmeen epämääräisyys asioihin vastatessa oli yksi suurimmista syistä miksi suhteen päätin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska lähtökohtaisesti on kysymyksessä lapsen oikeus vanhempiinsa niin kyllä kai oleskeluluvan voi lapsenkin perusteella saada. Ja tosi kyyniseksi jos rupean, niin jos raskaaksi päädyt, niin sitten voi syyllistää/suostutella sinut takaisin just sen takia sen luvan saa ja lapsen oikeus isäänsä toteutuu. Mutta onko se " lupaus" kenelle? Jos se on vaikka lupaus hankkia elanto ja lähettää rahaa kotimaahan, niin se ei vielä paljoa isyydestä lupaa...

Vierailija
2/10 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut tullut mieleen tuo, että kun vastaukseksi kysymykseen " miksi haluaa vieläkin yrittää lasta?" sain jotta " haluaa pitää lupauksensa" , että se ei välttämättä tarkoittaisikaan minua.. Kiitos:)

Myönnän häpeäkseni, että olen jopa miettinyt sitä vahtoehtoa, että jos raskaaksi tulisin, niin en vain kertoisikaan exälle siitä...

Millään muotoa ei voisi kyllä minua siis raskaudellani velvoitella jatkamaan parisuhdetta kanssaan, enkä jokaisessa tapauksessa usko aina että lapselle on parasta se, että isä kuuluu elämään.

Exällä on suuret suunnitelmat miten hän valmistuttuaan yliopistosta tohtoriksi neljän vuoden kuluttua meinaa muuttaa isompaan maahan/maihin työn perässä, eli tulisi olemaan mitä suurimmassa määrin poissa oleva isä kuitenkin. Juuri siitä vaiheesta eteenpäin kuin sillä rupeaisi lapselle eniten merkitystä olemaan...

Toinen juttu mikä tuon lisääntymis-kiiree kanssa yhdessä sai minut epäilemään exän jauhojen puhtautta, on se kiirus millä neljä vuotta maassa asunut rupesi nyt vasta opiskelemaan suomea. Ei kuulemma ole tarvinut ennen... Eikös sillä ymmärrettävällä suomella ole merkitystä siinä lupasydeemissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse ainakin käsitin viestisi niin, että oletat meidän harrastavan edelleen seksiä yhdessä, mikä ei pidä millään muotoa paikkansa.

Tarkoitus olisi yleensäkkään edes tavata vain ja ainoastaan niissä merkeissä ovulaation aikana, joten kauheasti en koe " sählääväni" exän(=edesmenneen parisuhteen toinen osapuoli) kanssa;)

Vierailija
4/10 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ylipäätänsä puhutte vauvan saamisesta? Onko sulla vauvakuume? Jos on niin miksi just exän kanssa? Koska on tarjoamassa vai onko hänen geeneissään jotain erikoisen hyvää? En mä niinkään liputa minkään " lapsi ansaitsee kaksi vanhempaa" -ideologian puole¨sta, mutta toisaalta lapsi ei kyllä ansaitse huonoakaan isää, jos se jo etukäteen olisi tiedossa.

Tuosta kielihommasta. Suomenkielentaitoja tarvitaan vasta kansalaisuutta haettaessa. Ja sitä voi mun käsittääkseni anoa vasta kun on x-määrä pysyväisluonteista oleskelua takana. Eli esim. opiskelíjan oleskeluluvasta ei vuosia kerry. Neljä vuotta perhesiteisellä ollut voi hakea, mutta exäsi kohdalla tuohon on siis vielä ainakin se neljä vuotta aikaa.

Kertomasi perusteella, vaikka kuinka vauvakuumeinen olisit, mä en tuohon lähtisi mukaan. Mun mielestä se on lapselle vähän turhan raskas taakka, jos joskus selviää, että isänsä on halunnut hänet vain oleskeluluvan takia. Olen törmännyt myös käsitykseen, että lapsi on isälleen jotain olemassaolostaan velkaa ja se nyt ainakin on päin pyllyä se. Olen myös havainnut, että näitä oleskeluluvan takia hankittuja lapsia on paljon. Siis niinkin, että kummatkin vanhemmat siitä alunperin tietoisia ovat. Kelpo kauppa vanhemmille, mutta ei mikään tavoiteltava lapsen näkököhdista.

Vierailija
5/10 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomar:

Miksi te ylipäätänsä puhutte vauvan saamisesta? Onko sulla vauvakuume? Jos on niin miksi just exän kanssa? Koska on tarjoamassa vai onko hänen geeneissään jotain erikoisen hyvää?

Vierailija
6/10 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää...

Vierailija
7/10 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattaisi ensin miettiä mitä oikeuksia sillä lapsella on ja mitä velvollisuuksia sinulla ja ennenkaikkea lapsen isällä on lasta kohtaan. Kovinpa vaikuttaa omituiselta ja kevymieliseltä touhulta.

Vierailija
8/10 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska oleskeluluvan saa perhesiteen perusteella suht helposti, niin ei ihme jos eksälle on iskenyt yllättäen vauvakuume.

Minä en lähtisi tuollaiseen touhuun mukaan, kun ette kerran yhdessä enää ole. Tulevaisuudessa voi olla ongelmia, isällä kun on paitsi velvollisuuksia myös oikeuksia lapsensa suhteen.

Vierailija
9/10 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en todellakaan ole suostumassa tuomaan lasta tähän maailmaan jotta eksä saisi oleskeluluvan. Juuri sen lapsen hyväksikäyttämisen siihen tarkoitukseen estääkseni asiaa kysyin, kun pieni epäilys heräsi, enkä itse ole asiaan suuremmin perehtynyt.

Kiitos siis asiallisista vastauksista:)

Nuo lapselliset närppimis-viestit jätän omaan mitättömään arvoonsa, kun niissä ei ole asian ydintä ymmärretty ja osassa selkeästi haettu vain konfliktia.

Vierailija
10/10 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ymmärsin aloituksestasi, että olette eksän kanssa yrittämässä lasta, mutta että nyt sinua mietityttää haluaako hän sittenkin vain oleskeluluvan. En kyllä kommentoinut ketjuun, mutta kieltämättä ajattelin ettei aivan viisasta touhua...

Nyt luin aloituksen uudestaan, ja ymmärsin vasta nyt pointtisi :) Eli siis olette eronneet, mutta yhtäkkiä eksä onkin halukas hankkimaan sinun kanssasi lasta, et ole itse siihen suostumassa, mutta mietit miehen tarkoitusperiä.

Harmi että mies on noin kiero. Mutta onneksi sinulla on järkeä päässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi