Narsistinen mies, avioero ja lapset? (ov)
15-vuotisessa suhteessamme ollaan nyt siinä vaiheessa, että olen päättänyt ottaa avioeron miehestäni. Hän on joko täysin narsisti tai sitten omaa ainakin paljon narsistisia piirteitä. Nyt mulla on mitta täynnä toimimaan kenenkään kodin ja lastenhoitaja ilman minkäänlaista arvostusta ja hitustakaan empatiaa.
Mietityttää vaan, että mitenköhän meidän 11-vuotias esikoisemme asiaan reagoi. Pienempien lasten kohdalla asia ei arveluta ollenkaan niin paljon kuin tämän vanhimman kohdalla...
Kokemuksia?
Kommentit (4)
ottaa välikappaleeksi lapsen / lapset. Jos kyse on oikeasta narsistista, se ei kaihda keinoja tehdäkseen elämäsi ja olosi paskaksi eron jälkeen- kaikki on sallittua, koska narsisti määrittelee itse omat moraalisääntönsä.
Jos isä-lapsi -suhde jäänyt miehen empatia- ym. kyvyttömyyden vuoksi kylmäksi ja etäiseksi, ei erosta ehkä lapsille aiheudu enempää haittaa kuin voisi olettaa. Ainahan lapset jollakin tavalla eroon reagoivat, mutta meillä ainakin herkempi oli 4-vuotias poika, joka koki isälle lähtemiset todella stressaavina.
Narsistista eroaminen käy voimille, mutta se kannattaa. Huomaa, että ympäriltä löytyy ihmisiä jotka ihan oikeasti arvostavat sinua eivätkä vaan pyri hallitsemaan ja hyväksikäyttämään sinua.
Narsu tappaa ensin sut ja sitten lapsesi, kun aiot lähteä.
onnellisempi, jos olisi edes 11-vuotiaana päässyt pois narsistin välittömästä vaikutuspiiristä.
ja että maksatat hänellä vuosien elatustuet ennakkoon könttäsummana- pääset eroon kokonaan