Mua V*TUTTAA! Lapsi on piirtänyt mustekynällä meidän uusiin tapeteihin olohuoneessa joka seinälle
Olen niin kypsä ja itkettää. Tapetit maksoivat hunajaa, eikä kynän jälki lähde taikasienelläkään. Luulis että yli 2-vuotias jo tajuaisi, että paperille piirretään, mutta ei... Paperia oli kyllä pöydällä vino pino, mutta seinällehän se tietysti piti piirtää isoja kuvioita. AAAAAAARGH!
Kommentit (25)
on mustekynän jälkiä meidän olohuoneen valkoisessa tv-tasossa, en saanut millään irti.
Mutta, lohduttaudun sillä, että joskus vien sen kunnostettavaksi kun siinä on koloja jo muutenkin. On täyspuuta ja sellainen ikuinen, niin ei tunnu kauhealta tuo mustekynä.
Meillä jätettiin kaikki seinät ihan maalarinvalkoiseksi siksi aikaa, että lapset kasvavat. Laitan sitten tapettia tai maalaan kun ovat isompia ja osaavat jo kyniä käsitellä.
eroja. Minulla viisi lasta ja vasta tämä viides on tehnyt tuhoja tapeteille. Johtuu tietysti siitäkin kun on monta lasta niin kyniä on saatavilla. Ei kyniä voi alkaa säilyttää kuten lääkkeitä lukkokaapissa.
Meidän tapetit eivät ole kalliita eikä lattiakaan mene enää pilalle vaikka hiekkarenkaisella mopolla poika ajelee. Laitetaan kaikki kuntoon sitten kun nuorimmainen on isompi.
Hohhoijaa. Jos on oikea lapsi, joka on energinen ja luova, niin taatusti jotain aina sattuu. Sormi suussa istuen lattialla itseään huojuttavat, alistetut tossukat ovat asia erikseen. Lasten kanssa sattuu ja tapahtuu. Yhtä saa vahdittua kyllä, mutta kun lapsia on usempi tarvitaan aika liuta hoitajia ettei mitään tapahtuisi. Sitä paitsi minullekin, aikuiselle ihmiselle sattuu joskus jotain vahinkoa, maalia paidalle, lasi rikki tms., koska rapatessa roiskuu.
yrittäisin itse varmaan retusoida askartelu maaleilla jälkiä piiloon. Eka kerros ei varmaan peitä, pitää antaa värin kuivua välillä ja lisätä sitten uusi kerros. Pieni sivellin; värejä voi sekoittaa halutuksi sävyksi ja tuoreeltaan voi epätyydyttävän jäljen pyyhkiä pois kostealla.
Koululaiset saattavat jättää kyniä kirjoituspöydälleen, mistä näppärä pikkusisko/-veli ne sitten kätevästi hakee kun silmä välttää.
Vai pitäisikö koululaisten kynät pitää kanssa piilossa ja antaa vain läksyjen tekoa varten?