Kellään ollut raskauden alkuviikoilla rusehtavaa vuotoa, mutta ei tullut keskenmenoa?
Mulla tänään rv 8+2, aamulla aloin vuotamaan rusehtavaa limaista vuotoa. Ei mitään kipuja tai muita tuntemuksia (jos unia ei oteta lukuun).
Kävin viikko sitten yksityisellä ultrassa jossa alkiolla näkyi selvä syke. Vastasi oikein viikkojakin.
Mulla 2 keskenmenoa takana, lisäksi 2 tervettä lasta. Tämä siis jo viides raskaus. Viime keskenmenosta jo vuosia aikaa, enkä muista mitä pitäisi tehdä tms.
Mitä mä tekisin? Pääsiäisen aikaan kuntamme terveyskeskus kiinni, päivystys viereisellä paikkakunnalla, jonne 40km. En viitsisi ihan huvikseen lähtee ajelemaan niin kauas tarkistamaan tilanne. Keskussairaalaan (n.20km päässä) tarvitaan lääkärin lähete.
Mitä teen? Onkohan tää ees keskenmeno..?
Kommentit (23)
ruskehtavaa vuotoa rv 10. Hirvittävä kipu iski samalla hartiaan ettei ilmaa meinannut saada. Hetken jo aattelin, että onko kohdunulkopuolinen raskaus, mutta samalla viikolla neuvolassa sydänäänet oikeasta paikasta löytyi, niin että aattelin, ettei se sitä ole. Mutta säikytti kyllä. Pari päivää kesti tuo vuoto. Vauva syntyi rv 39 terveenä ja 4.6kg painoisena :)
Minulla oli ruskeaa tiputteluvuotoa vko 5-7. Pari päivää tiputteli (usein vain euron kolikon kokoisen pläntin päivässä, eli tosi vähän) ja taas oli pari päivää vuodotonta, sitten saattoi tulla aamulla vähän punaista verta ja taas ei päivään mitään. Seuraavana päivänä taas tippa ruskeaa jne. Näin jatkui 3 viikkoa ja kaikki olivat sitä mieltä, ettei tuo mitään. Ei tule kunnolla, niin ei ole keskenmeno. Noh. kävi sitten kuitenkin ilmi, että oli keskenmeno ja sikiö/alkio mikä nyt noilla viikoilla onkaan (vauva kyllä minulle jo), oli kuollut kohtuun aika aikaisessa vaiheessa vuotoa. :o(
Mutta sitten toisella kertaa vuodin ihan punaistakin verta rajustikin, viikolla 7. Olin satavarma, että keskenmeno on, mutta niin vain terve tyttö syntyi. :o)
Elämä on mysteeriä. Toivotaan, että sulle sattuu onnellinen tarina kerrottavaksi vuodosta. :o)
...katsoo tällä hetkellä televisiota olohuoneessa. Ja oli kuule enemmän kuin tuhruvuotoa.
Tsemppiä! Muistan kyllä tuon tunteen.