Ihana mies...
... tuo minun oma rakkaani...
Hän on jäämässä kotiin vanhempainvapaalle ja minä menen töihin, vauva on nyt 6kk. Olen ollut nyt tällä viikolla kaksi päivää töissä ja ensi viikolla menen taas kahdeksi päiväksi. Sitten aloitan kokopäiväisesti työt.
Vähän minua jännitti, että miten kotona sujuu, kun minä olen päivät poissa ja jännitti minua sekin, miten itse osaan olla vauvasta erossa, kun olen kuitenkin 6kk ollut hänen kanssaan 24h vuorokaudessa.
Noh... kun äiti tulee illalla kotiin... isä ja vauva ovat molemmat yhtä hymyä, posket punoittaa ja silmät tuikkii ilosta. Vaikea oli sanoa, kumpi heistä nautti enemmän. Lisäksi pyykit oli pesty ja tiskit tiskattu, koti oli kaikinpuolin siistinä.
Ihanaa, kun voi aamulla lähteä töihin tietäen, että kotona kaikki on aivan loistavasti... Mies ei soita sataa kertaa perään, eikä kitise, jos hieman päivä venyy... On myös " kieltänyt" minua soittelemasta jatkuvasti kotiin kysyäkseni, onko kaikki ok... joten mä sitten lähettelen tekstiviestejä ;)
Kommentit (3)
vähän isomman lapsen kanssa hoitovapaalla. Tosin mieheni on hidasta ja perusteellista tyyppiä eli kotihommia ei aina ollut ennättänyt tehdä, koska lapsen kanssa leikkiminen vei kaiken ajan. Tämä oli minusta kyllä ihan hyvin käytettyä aikaa.
Elämä tuolloin oli itselläni aivan järkyttävän helppoa. Ei tarvinnut viedä eikä hakea lasta hoidosta, voi mennä työpäivän päätteksi rauhassa jumppaan.
Oikeasti miehet joiden vaimot ovat kotona pääsevät todella helpolla, he eivät vaan itse tiedä sitä. Siksipä kaikkien isien, jotka siis yhtään ovat toimintakuntoisia, pitäisi viettää jonkinlainen aika yksin vastuussa lapsesta.
Onnekkaita on ne naiset, joiden miehet osallistuu perheen arkeen lasta hoitamalla ja kotitöitä tekemällä. Kunpa vaan kaikki naiset osaisivat arvostaa miehiään.
Luulenpa, että synnytyksen jälkeistä masennusta ja ahdistusta olisi vähemmän jos mies olisi läsnä ja apuna äitille. Liian usein äiti jää yksin niitten neljän seinän sisälle pyörimään ja vastuuseen lapsesta 24 h.
Luultavasti miehelläsi ja lapsellasi tulee olemaan hyvä suhde jatkossakin