jos olet saanut esikoisesi yli 30-vuotiaana, oliko vauvanhoito mielestäsi raskaampaa kuin odotit?
tuosta toisesta ketjusta tuli mieleeni tällainen kysmys. itse olin odottanut paaaaljon rankempaa vauvavuotta, mutta yllätyin positiivisesti. vaikka vauvani oli varsinainen rinnassa ja sylissä roikkuja, ihmeen hyvin silti jaksoin.
ihan vaan uteliaisuudesta, toivottavasti tämä ei loukkaa ketään!
Kommentit (7)
(tyyliin; koliikkivauva joka nukkuu vain 15 min pätkissä) jotta ei tulisi yllätyksiä. Meille tuli ehkä keskivertovauva, max. 2 tunnin pätkissä (joskus harvion muutaman kerran 3-4 h) sai unta ekat puoli vuotta. Ja kyllä se oman väsymyksen määrä kuitenkin silti yllätti -uskon että nuorempana olisin jaksanut paremmin valvomiset. Olin esikoisen syntyessä 34 v. Nyt toinen tulossa ja uskaltauduin leikkiin vielä uudelleen, ehdin täyttää 37v. kun toinen syntyy. Varmaan sitä väsyy, mutta kyllä siitä selviää.
38-vuotiaana ja kaikki oli paljon helpompaa kuin olin kuvitellut. En ollut missään vaiheessa kovin väsynyt, mutta meidän yöt olivatkin alusta asti aika inhimillisiä, lapsi heräsi kerran yössä syömään.
38-vuotiaana ja kaikki oli paljon helpompaa kuin olin kuvitellut. En ollut missään vaiheessa kovin väsynyt, mutta meidän yöt olivatkin alusta asti aika inhimillisiä, lapsi heräsi kerran yössä syömään.
nukuin 10 h yössä ja juhlinnan jälkeen 12h. Ehkä jaksoinkin paremmin lapsen lkanssa, kun olen nukkunut nuorena varastoon...
nimimerkillä nuoruudessani se yön viimeinen kukkuja ja raakkuja, nukkuneita/ sammuneita kaveireitaan herättelevä tyttönen, onneksi raskaus onnistui myöhemmällä iässä
ja vauvanhoito yllätti helppoudellaan. Näin jälkikäteen kokeneempana totean, että vauvani ei ollut mikään maailman helpoin, tosin ei mikään koliikkitapauskaan. Mutta odotin pahinta.
Nukkui 8-10 tuntia yössä pari- kolmeviikkoisesta. Söi hyvin, maitoa riitti jne. En voi väittää hankalaksi ajaksi.