Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko turhaan huolestunut? Naapuriin on otettu dobermanni tai joku sen tyylinen koira ja

Vierailija
19.03.2008 |

ne pitävät sitä vapaana?

Kyseessä on pentu. Ilmaatui naapuriin joskus ennen joulua muistaakseni. Nyt on jo kasvanut melko isoksi.

Naapurit pitävät koiraa vapaana ja päästävät sen ovesta esim. käymään asioillaan vapaasti pihallaan.

Naapuristossa on paljon pieniä lapsia, myös heillä itsellään. Näillä naapureilla ei ole koskaan ollut ennen koiraa, joten ei ole yhtään kokemusta koirankasvattajana.

Nyt kun siellä Elimäellä se koira tappoi sen lapsen olen miettinyt, että tämähän olisi mahdollista täälläkin. Lapsia menee ja tulee tämän talon ohitse. Mitä jos se koira raatelee joskus jonkun. En yhtään luota naapureihini koirankasvattajana.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat arvaamattomia LEIKKIESSÄÄN. Siinä lapsi helposti pelästyy jos isohko pentu nappaa kädestä, vaikkakin leikkimielessä.

Vierailija
2/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän se auta. Vaikka kuinka olen huolissani, niin se ei estä tapahtumasta mitään. Miten tilanteessa voisi toimia? Enhän mä nyt voi mennä naapurin ovelle soittamaan ovikelloa ja sanoa, että " hei, mä olen huolissani teidän koirasta, lopettakaa se" . -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin esim. kaikista vapaana juoksentelevista äideistä. Ja huom, eteenkin heistä! Useinko koira tappaa lapsen? Entä äiti oman lapsensa? Kannattaa miettiä todennäköisyysprosentteja ennen kun heittäytyy hysteeriseksi. Eikä kannata mennä ärsyttämään sitä äitiä...

Vierailija
4/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta eihän se auta. Vaikka kuinka olen huolissani, niin se ei estä tapahtumasta mitään. Miten tilanteessa voisi toimia? Enhän mä nyt voi mennä naapurin ovelle soittamaan ovikelloa ja sanoa, että " hei, mä olen huolissani teidän koirasta, lopettakaa se" . -ap

Vierailija
5/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aavistustakaan onko oikea dobermanni vai joku sekitus. Niin tarkkaan en koirarotuja tunne, että osaisin nähdä onko sekarotuinen vai dobermanni. -ap

Vierailija
6/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan leikkiä joka oli yhtä kuin näykkäisi lastani naamasta. Et ole mielestäni ollenkaan turhaan huolestunut. Miksi ihmiset eivät pidä koiriaan kiinni? Että sapettaa...

Vierailija
7/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPPAJAkoira! On se kumma, kun koiria on ollu maailma pullollaan ennen tätä tapaustakin, niin NYT sitte yhtäkkiä ne KAIKKI koirat muuttui hulluiksi ja hyökkää just meidän lapsen kimppuun...

Vierailija
8/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä haittaa jo pelkkä sen mahdollisuus, ja näykkäisyt, hyppiminen, haukkuminen, kuolaaminen...

Huuteletko sinä pelokkailla koirasi kohteille, että " ei se tapa!" ?

Vierailija
9/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siellä on sanottu, että dobermanni ei ole lapsiperheen koira.

Sinä ilmeiseti tunnet koirarodut ja niiden käyttäytymisen, niin kerropa sitten miksi tuon elimäkeläisperheen koira raateli perheen pojan?

Ei siis sinun mielstäsi pitäisi olla mahdollista, koska koirat eivät ennenkään olleet vihaisia? -ap

Vierailija
10/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kerro ap minkä näköinen se on?

Vierailija
11/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeasti kannata elää jatkuvasti peloissaan

Vierailija
12/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikahan ei ollut perheessä ollut kuin pari kuukautta, ei siis voida puhua, että koirien mielestä vielä kuului perheeseen. Kuka tietää mitä on tapahtunut juuri ennen koiran kiinni käymistä, härnäämistä äärirajoille, pojan meno tappelevien urosten väliin tms. Näitä voi vain arvailla. Sitäpaitsi mikään koira ei sovi lapsiperheeseen, jos ei koiraa osata kasvattaa niin, että tietää olevansa alimpana laumahierarkiassa.

Vierailija
13/13 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ulkoa muista, mistä laista pykälä löytyy, mutta koiria ei saa pitää irallaan, ei taajamissa eikä niiden ulkopuolella, vaan niiden tulee olla joko kytkettyinä tai välittömästi kytkettävissä ja siten koko ajan omistajansa hallittavissa. Eli ei edes pientä villakoiraa saisi päästää yksin pihalle pissalle.

Toinen asia sitten onkin, mitä naapurisi koiralle on tehtävissä. Kokemuksesta tiedän, että vaatii aikamoista pokkaa mennä huomauttamaan naapurille yhtään mistään. Asiallinen keskustelu on ehkä paras keino näin alkuunsa. Tai sitten kunnon naapurikyttäyshenkinen nimetön lappu postiluukusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi