Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassa huusi:" Täällä on tämmönen maksusitoumus, emmä tällästä osaa laittaa!" ov

Vierailija
19.03.2008 |

olin siis Turun Majakkarannan S-Marketissa ja siellä seisoin kassajonossa, mua ennen oli kaks asiakasta. Kassa siis sai maksusitoomuksen käteensä ja katto sitä ja kyseli asiakkaalta, et mikäs tää on?

Sitten HUUSI seuraavalle kassa sitä maksusitoumusta. Toinen kassa HUUSI omalta paikaltaan, et kato ekaks, ettei mene yhtään yli sen summan. Siihen tää kassa taas huusi, että: " Tää on 49,90 että ei mee yhtään yli.

Tässä kohdassa onneksi aukesi uusi kassa vähän kauempana ja onneksi pääsin pois jonosta. Kyllä suututti ja hävetti niiden asiakkaiden puolesta, äiti ja isä oli ostoksilla.

Siis eikö kaupan kassaltavoi vaatia edes alkeellisia käytöstapoja ja tilannetajua! Taivas mitä ääliöitä!

Aion todella laittaa tästä palautetta!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin törmään usein samanlaisiin tilanteisiin elokuvissa ja omassa elämässäni. Käsikirjoittajat nappailee paljon ideoita ihan elävästä elämästä.

Vierailija
22/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on esim kolme ystävää jotka VÄITTÄVÄT kuulleensa kassajonossa kun lapsi huutaa: minäpä näin kun äidillä oli isin kikkeli suussa.

Saman tarinan olen lukenut myös monesta ketjusta tositapahtumana.

Joskus oikein ihmetyttää että miten niin moni mukula on keksinyt huutaa tuota samaa veisua aina kassajonossa ja aina äidin läsnäollessa :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten viestien kirjoittajat viittaavat kuitenkin tositapauksina kerrottuihin, ns. nykytarinoihin, jotka itse asiassa ovat laajalti, jopa maailmanlaajuisesti levinneitä kertomuksia mitä kummallisimmista " tositapauksista" . Nykytarinat kerrotaan siis yleensä totena ja ne ovat tapahtuneet tutulle tai jollekin " ehdottoman luotettavalle henkilölle, jonka kertomuksia ei ole syytä epäillä" . Tarinat saattavat olla aika hurjia, ja harvalla niistä on todellisuuspohjaa.

En pitäisi tätä tapausta välttämättä provona. On aivan mahdollista, että se on tapahtunut, sillä tällaista valitettavasti tapahtuu jatkuvasti. Vaikka tapaus olisikin keksitty, se ei vielä ehkä ihan yllä nykytarinoiden tasolle... Tai no, tietysti jos se hyvin kerrotaan ja pohjustetaan. Mielenkiintoista tässä on, totuudellisuuteen puuttumatta, se miten kuulijat kertomukseen suhtautuvat, millaisia tunteita se herättää ja millaisia arvoja sillä ilmennetään.

Vierailija
24/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa tilanteessa kassan olisi kuulunut nostaa peffansa ylös ja kävellä toisen kassan luokse kysymään neuvoa ilman, että koko kauppa kuulee mistä on kyse.

t. kassa itsekin

Vierailija
25/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä entisenä sosiaalityöntekijänä olen joskus kirjoitellut maksusitoumuksia. Mielestäni ne ovat aika ihmisarvoa alentavia. Kyllä sossu voisi antaa vastaavan määrän rahaa tilille ja oikeasti luottaa, että sillä ostetaan ruokaa.

Tietysti joukossa on alkoholisteja, jotka pistävät kaikki juomiseensa, heille on ehkä parempi kirjoitella se maksusitoumus.

Lähtökohta pitäisi kuitenkin olla luottamus asiakkaaseen sossussakin.

Vierailija
26/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kassat sitten mitkä tuotteet siihen kuuluu? Pystyykö ne ostamaan alkoholia?

Vierailija
27/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaan elintarvikkeita, joskus on maininta että voi ostaa myös tupakkaa.

Vierailija
28/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuinkakohan monessa lähikaupassa on sellaiset puhelimet että voi soittaa viiden metrin päässä olevalle toiselle kassalle?

ja enpä ihan heti muista lähikauppaa,missä en olisi puhelinta nähnyt..

Vierailija
29/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään olisi tiennyt mikä maksusitoumus on, joten ei ehkä olisi tarvinnut nolostua.

Vaan, jotkut eivät tajua. Mulla on keliakia ja on useammankin kerran sattunut jossain isommassa seurueessa ravintolassa, että tarjoilija huutaa, että kukas teistä sairastaa keliakiaa. Olen itse myyntityössä, joten mulle sattuu aina silloin tällöin asiakaslounaita ja välillä isossakin seuruessa. En haluaisi vetää itseeni huomiota (vaan esimerkiksi myytävään asiaan), mutta tuolloin käy helposti, että mun keliakiasta tulee puheenaihe.

Vierailija
30/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin silloin " yläkerrassa" töissä, kun kassalle siihen ruotsalaisen vaateliikeketjun myymälään tuli nuori tyttö ja hänellä oli tälläinen maksusitoumus. Se tilanne oli kamala, tyttö oli aivan nolona ja niin olin mäkin, koska en ikinä ollut kuullutkaan mistään sossun maksusitoumuksesta... Jouduin soittamaan alakertaan ja sain apua, mutta kyllä siinä kuuloetäisyydellä olevat ihmiset tilanteet ymmärsivät.

Olisin kyllä toivonut pientä infoa kyseisistä asioista sillon työhönopastuksen yhteydessä...

Vierailija
31/31 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran emätinpuikkoja ostaessani, että onko tuttu tuote ja tiedänkö miten niitä käytetään. Itsekseni mietin, että varmasti paremmin kuin sinä... Toisaalta olisin kyllä voinut tekeytyä täysin tyhmäksi ja sanoa, etten tiedä, millasethan ohjeet olisin saanut : )))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi